Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 08.01.24 15:00 | 242x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

21:42:44
01.04.2005
kuko
krasa, ziadne kridla, spoilery, ani ostatne hluposti, zasluzis 10b
13:47:30
29.03.2005
DOOlittle
s tou dierov si sa fakt vyhral.....urcite si jeden z mala majitelov tak krasnej prestavby171
22:51:48
25.03.2005
Tomasson
Krasne!
14:21:54
24.03.2005
Fifa
-> DOOlittle: Byla od Radůze, ale cenu Ti neprozradím. řeknu jen že byla velmi výhodně:-)Tím to bych Radůzovi chtěl moc poděkovat.
09:12:25
24.03.2005
DOOlittle
-> Fifa: kolko stoji taka vrtula k superbu?
15:29:00
23.03.2005
Boris S
Takýchto "tisíciek" je už dnes minimum.Dávam 9b.
22:17:43
22.03.2005
Štěpán
-> Fifa: houpy houpy,koukam je to hezky zdrave,moc pekne,nic mene ode mne mas 10 a vic to nejde :-)
11:06:20
22.03.2005
Fifa
Všem co mi bodově přejí -> moc díky!!
09:54:19
22.03.2005
Tyger
davam 10b5
18:46:45
21.03.2005
Morda
-> Fifa: 156 156 156
14:45:37
21.03.2005
Fifa
-> Dvordy: Jen mi řekni k čemu je dobra expazka k origo chladiči. Jako že je tam vic kapaliny? Nějak mě nenapada důvod proč se tam dává.
14:43:08
21.03.2005
Fifa
-> K.D.B.: Ten tvůj odkaz nějak nefunguje.Nemáš na mysli úpravu s chladičem vpředu pod autem a origo chl?
14:34:28
21.03.2005
K.D.B.
El.vrtulí to uchladíš do cca 80-100/h.Pokud Tě zajímá víc koukni sem:www.skoda110r.cz/check.ph p?id=202
12:41:37
21.03.2005
Dvordy
-> Fifa: také si myslím, že to neuchladíš. Já jsem na eRku také laboroval s různými el. větráky a bez výsledku. Nakonec tam přijde náporák. Ale znám dvě řešení, které fungují. K origo chladiči přidat do toho "větrného tunelu" ještě jeden, a nebo před originál chladič přidat ještě jednu el. ventilátor, aby to hnalu vzduch na chladič. A ještě někdo říká, přidat expanzní nádobku k origo chladiči.
10:56:12
18.03.2005
5ko
to mas dobre lebo tie plasty su na skoro vsetkych veteranoch slabina vzdy su vyblednute aj svetla a neviem si predstavit zeby niekto robil take plasty nove. co myslis existuje niekto co to robi?
21:55:51
17.03.2005
U-Geen
-> Fifa: kamos mel v erku dva chladice vzadu, mozna mam nekde foto, na kazde strane jeden a sikmo... a snad to i stihalo.
23:34:45
16.03.2005
Fifa
-> DOOlittle: Mám na to připravenej větrák ze Superba ale dost se bojim toho ze to neuchladim. Uvidíme.

-> 5ko: Jasně že zadní světla jsou stejný s 1203. Plasty byly naštěstí hoodně zachovalé, takže jsem je jen vydrhnul. Předchozí majitel podle všeho tohle všechno dával nové.
18:37:42
16.03.2005
5ko
a ako si repasoval plasty na aute?alebo boli take zachovale? ved to uz vsetko muselo vytahat slnko za tie roky
18:35:17
16.03.2005
5ko
tak som si minule vsimol niesu nahodov zadne svetla totozne so zadnymi na 1203ke?
18:31:35
16.03.2005
šílenej maxx
10.b52 131 118
Extreme Tyres