-> Eidy: Netočí se nic, je to všechno nalisované v ramenech na tvrdo a stažené k upravené ose.
Mám to ale jen na horních ramenech, spodní osy bych už zeslabil moc(z prům. 20 na 14). Takže dole je tvrdší pryžové uložení od Pemita.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
18:29:07
09.11.2009
09.11.2009
Fifa
23:44:54
07.11.2009
07.11.2009
Eidy
-> Fifa: Pěkná vychytávka přední nápravy, resp. ramen. To je silentblok ze svisláku? Asi jo. A točí se ti čep v silentu? Mě by se nelíbil pohyb kov na kov.
18:11:29
07.11.2009
07.11.2009
U-Geen
-> Fifa: tu napravu budes prodavat? :) mozna bych mel zajem...
23:50:20
06.11.2009
06.11.2009
Fifa
-> Vojťas: Jj, mám. Je na fotce č. 22. Najela tak max 2500km..
23:17:17
06.11.2009
06.11.2009
Vojťas
-> Fifa: jo ty mas celou napravu cos renovoval pred temi x lety?
22:42:06
06.11.2009
06.11.2009
Fifa
-> ondie: Jj jsou to ty od tebe. Zjistil jsem že to nepůjde dost dobře tavil a odlívat. Díry pro šrouby jsem nechal vyvložkovat pevnostní ocelí. Ještě bych je rád upravil na bezdušový ventilky a přelakoval. No uvidíme jak se to podaří.
-> Vojťas: Nový díly bohužel nemám, to co mi zbylo je dost renovovaných dílů v zinku. No a taky mi zbyla celá renovovaná náprava bez řízení.
-> Vojťas: Nový díly bohužel nemám, to co mi zbylo je dost renovovaných dílů v zinku. No a taky mi zbyla celá renovovaná náprava bez řízení.
19:02:26
06.11.2009
06.11.2009
Vojťas
No napravicka pekna, to se musi uznat, kdyby ti prebivaly nejaky novy dily tak rekni
01:58:13
06.11.2009
06.11.2009
ondie
Fifa 19.08.09 16:49:41 napsal:
Zatím mám v plánu renovaci loukotí – zlatý střed a stříbrný
límec a postupem času ARC který jsem vždy chtěl.
to sou ty ode mne ?? ..budou k něčemu?
Zatím mám v plánu renovaci loukotí – zlatý střed a stříbrný
límec a postupem času ARC který jsem vždy chtěl.
to sou ty ode mne ?? ..budou k něčemu?
20:06:34
03.09.2009
03.09.2009
Fifa
-> Eidy: Na origo plecháčích se jezdit pořádně nedá, nebo alespoň ne s gumama na Š100-sice už radiálníma, ale plavacíma jak když jsi na lodi. Zkoušel jsem to a opravdu jsem měl strach.
16:49:41
19.08.2009
19.08.2009
Fifa
Zatím mám v plánu renovaci loukotí - zlatý střed a stříbrný límec a postupem času ARC který jsem vždy chtěl.
14:15:52
19.08.2009
19.08.2009
Eidy
-> Fifa: Bubny a náboje bych dal do černé, případně stříbrné, ale hlavně bych zvolil jiná kola. Buď dělítka, ARC nebo origo plecháče s Cr poklicema.
13:17:49
19.08.2009
19.08.2009
Danster
Viděl jsem na HG a vypadá pěkně jen by jí to víc slušelo na nějakých škodováckých liťácích Barvu bubnů a nábojů bych viděl na černou
13:05:53
19.08.2009
19.08.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Nasadit pokličky - takové ty origo pokud plánuješ pořád plecháče. Nelíbí se mě tam ty červené trny a krytky ložiska. Jinak bych to nechal tak jak to je popřípadě bubny černé, náboje v předu stříbrné - stejně nejsou vidět.
23:06:02
18.08.2009
18.08.2009
Fifa
Vyhlašuju anketu na barvu nábojů kol a bubnů vzadu. Pomožte mi s rozhodnutím!
22:24:00
18.08.2009
18.08.2009
Fifa
-> Tuner#2: Díky díky
18:05:21
11.08.2009
11.08.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Pěkná odrazovka
22:06:10
19.07.2009
19.07.2009
Fifa
-> packa: Díky, budu se snažit i nadále. Vždycky jsem rád že někdo ocení úsilí. Hlavně se v tom i bomba jezdí. Od doby kdy mám SPAX zatím jen vzadu je to fakt pěkný svezení
17:36:05
19.07.2009
19.07.2009
packa
Líbí se mi.