skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
20:42:50
16.06.2010
16.06.2010
Fifa
-> Vojťas: Uvidíme, nic nemůžu slíbit. Většinou moc času nemívám.
00:40:51
11.06.2010
11.06.2010
Vojťas
-> Fifa: To bys mel :-) bude zas vikend v kempu, 25-27. cervna, tak se tam treba ukaz :)
21:26:32
09.06.2010
09.06.2010
Fifa
-> Vojťas: Je to možné, minulý týden jsem testoval jiný karburátor.
Taky máš pěknou užovku. Pod tvojí péčí jen vzkvétá.
Jak koukám a mluvím s lidma z okolí měl bych se už konečně přidat do fanklubu.
Taky máš pěknou užovku. Pod tvojí péčí jen vzkvétá.
Jak koukám a mluvím s lidma z okolí měl bych se už konečně přidat do fanklubu.
10:50:48
09.06.2010
09.06.2010
Vojťas
Minuly tyden sem te videl u Klopot :) vypada to luxusne :)
20:18:45
28.05.2010
28.05.2010
Fifa
-> Jakuza: Je to lepší. 136 karbec funguje jen to s ním nějak hůř jede na plný výkon. V práci jsem přenastavil převrtaný karbec(nový na Š 105 s převrtanými dif na 22, 25mm a přetryskovaným na 136tkové trysky a rezervou větších trysek). Teď o víkendu vyzkouším jak se to povedlo
12:00:10
28.05.2010
28.05.2010
Jakuza
Jak se povedla výměna? Už ti to jede líp? Nebo stále hup škyt letadlo mizí v dáli???
15:56:39
06.05.2010
06.05.2010
Fifa
-> m8rinek: Od kolegy z práce, takže to nevypadá že zdroj je stejnej. Místo výroby bohužel nemůžu zveřejnit
09:50:04
06.05.2010
06.05.2010
m8rinek
-> Fifa: No kreslil jsem to já a někomu jsem to posílal, ale už nevim komu... Od koho to máš?
00:07:10
06.05.2010
06.05.2010
Fifa
-> m8rinek: je to prakticky jen prodloužený seriový. Vzhledem k funkci to bude vypadat skoro vždcky stejně. Záleží taky kdo ti to vymýšlel. Třeba máme výkres od stejný osoby.. (nebyl důvod to kreslit znovu když už to bylo hotový)
23:31:36
05.05.2010
05.05.2010
m8rinek
Ty jo adapter na výměník vypadá přesne jako dle mýho výkresu :D.
22:44:54
21.04.2010
21.04.2010
Fifa
Po zimě jsem zjistil velký krok brzdového pedálu. První závadou byla lehce sáknoucí hadička od nádobky. Stáhnul jsem, netěsnost tím byla odstraněna.Odvzdušnil jsem zadek(tekla hadička přívodu kapaliny k válci pro zadní okruh).Krok pedálu ale stále velký a dlouhý. Proto znovu odvzdušnení, při kterém se projevila netěsnost montované koncovky prave zadní hadičky na konci kde je sešroubována s trubičkou. Koncovku hadice jsem přetáhl a už se to jeví dobře.
Potom následovala 1. sobotní pořádná jarní vyjížďka za krásného odpolene.
Ještě stejně chce jsednou odvzdušnit pravé zadní kolo a bude to perfekt. No a pak mi trochu zlobí karburátor,takže i ten je třeba přeseřídit. Možná jej spíš vyměním za SEDR.
Potom následovala 1. sobotní pořádná jarní vyjížďka za krásného odpolene.
Ještě stejně chce jsednou odvzdušnit pravé zadní kolo a bude to perfekt. No a pak mi trochu zlobí karburátor,takže i ten je třeba přeseřídit. Možná jej spíš vyměním za SEDR.
17:16:33
16.02.2010
16.02.2010
Fifa
-> Herr Hamster: Plachta je z prodyšný textilie, navíc tam kde auto stojí vlhko není.
08:30:25
16.02.2010
16.02.2010
Herr Hamster
hod to jenom pod sesity prosteradla.. plachta neni dobra na zazimovani..
02:40:50
16.02.2010
16.02.2010
Placko
fakt nadherná Tisícka kráasna práaca hned ide k oblubeným
20:11:17
20.01.2010
20.01.2010
Tommy017
diky jj ja zapomel tet tam mas vlastne jinej motor
09:29:29
20.01.2010
20.01.2010
jarda.u1
-> Fifa: Mas stejny odstin barvy jako ja
09:25:11
20.01.2010
20.01.2010
havlik
-> Tommy017: Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M
07:52:39
20.01.2010
20.01.2010
Tommy017
cau mel bych otazku zceho tam mas prosimte ten posilovac brzd diky , jinak pekna 1000
17:12:43
14.11.2009
14.11.2009
Fifa
-> U-Geen: Pokud by byla nějaká zajímavá nabídka, tak bych jí asi prodal
-> Kaci: Díky zachválu, snažím se stále zlepšovat. K dokonslosti tomuhle autu chybí ještě spousta práce a vychytávání
-> Kaci: Díky zachválu, snažím se stále zlepšovat. K dokonslosti tomuhle autu chybí ještě spousta práce a vychytávání
12:00:38
10.11.2009
10.11.2009
Kaci
-> Fifa: co dodat hezčí jsem snad na vlasní oči ještě neviděl, luxusní prácička na motoru!!! fakt úplně super 100% vzheld!!!!!