Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 08.01.24 15:00 | 242x v oblíbených
Základní údaje:

Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969

Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.

Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.

Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).

Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.

Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.


Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.

Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia

Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.

Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.

Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.

Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465

Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc


Fifa/ MBéro - komentáře:

19:47:30
19.02.2005
heigo
ty vole, ten agregat je kurevsky dobrej! a to ostatni jakby smet:o) deset
10:52:33
18.02.2005
majo120 bracho Milosa
pekna farba a to ostatne tez, 10b4
19:31:50
17.02.2005
Jarda2
Je to paráda ! (10 bodů )
13:43:21
12.02.2005
DJPeter-M - zrušená registrace
Jedna desitka pro pana s modrym MB 4
17:41:55
01.02.2005
Fifa
-> DOOlittle: Vsak to musis umet zaridit tak aby sice nebyl slepy, ale koukal na veci, ktere jsou dobre.
11:22:54
01.02.2005
DOOlittle
-> Fifa: ten clovek na stk musel byt budto v dobrej nalade, alebo slepy:) Ale hreben mi asi odhali:)
22:18:50
31.01.2005
Fifa
-> DOOlittle: Ale STK jsem prošel1
22:18:18
31.01.2005
Fifa
-> DOOlittle: Zatim jsem žádný nepotkal(ťuky,ťuky, ťuk)-> Radim Porš: Teď se bude vyrábět dírečka.
22:12:31
31.01.2005
Pinocchio
Tak co 5q? Jak na tom makáš?
13:59:51
31.01.2005
DOOlittle
-> Fifa: co ti hovoria cajti na tu prednu napravu?
23:49:52
30.01.2005
Bazi 007
Parada! 10b.
20:24:14
27.01.2005
šílenej maxx
Tak tady neni co dodat 10b.118
16:53:58
26.01.2005
Fifa
Děkuji pánové.
13:20:17
26.01.2005
Štěpán
-> Fifa: Nejak se umazaly body tobe od me,tak tam mas tech 10 :-)
20:38:11
25.01.2005
sep
-> Fifa: :aha,omlouvám se,díky za tip.......nádhera,ten interiér je jako nový....krásná kára
20:23:41
25.01.2005
Fifa
-> sep: viz příspěvek 16:41:08
04.01.2005
11:30:44
25.01.2005
sep
-> Fifa: :čím je vycíděné to víko ventilů??je nádherné....
21:15:06
23.01.2005
Fifa
-> Crack: Nemám ani K, takže asi tak. Teď potřebuju nakoupit jiný věci, na který nemám.
21:00:10
23.01.2005
Crack
-> Fifa: a co náký to litý kolo??
20:55:29
23.01.2005
Fifa
-> Aladin: Mě se to líbí tak jak to je. Na čtrnáctkách to má vážně velmi špatné jízdní vlastnosti, takže žádné čtrnáctky.
Extreme Tyres