skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
14:12:56
13.07.2008
13.07.2008
Fifa
Po absolovování srazu v Hrochově Týnci mě čeká rozborka. Problémy jsou tyto: 1)olámané zuby na věnci setrvačníku =>motor ven 2)vyskakující pětka => převodovka ven 3)teče chladič(opět, Hrocháč je na to nějak smolnej) =ven a zaletovat.
21:44:50
26.06.2008
26.06.2008
Tomaso435
Fifa 26.06.08 21:07:21 napsal: -> tomaso435: Nevím, je to možné. Ale vzhledem k tomu jak často jezdím, tak spíš ne
já právě podle tej barvy a zrcátek,,,že sme se asik někde míjely....
já právě podle tej barvy a zrcátek,,,že sme se asik někde míjely....
21:07:21
26.06.2008
26.06.2008
Fifa
-> tomaso435: Nevím, je to možné. Ale vzhledem k tomu jak často jezdím, tak spíš ne
21:04:56
26.06.2008
26.06.2008
Fifa
-> David29: Mám ji tam spíč z praktického hlediska. Už se nemusím zapírat rukou o druhou sedačku když řežu zatáčku. Taky při tom můžu držet volant oběma rukama. Asi tak.
18:36:15
26.06.2008
26.06.2008
David29
-> Fifa: Doufám že tě omrzí brzo Sem mi moc nesedí..krásný origo sedačky a k nim tohleto Ale jasně - každýmu se to líbi jinak
18:32:29
26.06.2008
26.06.2008
Tomaso435
chlape neviděly sme se už někdy???.tady se hlásí sruby u chocně
17:49:23
16.06.2008
16.06.2008
dušan
da se sčítnout na jakou časku se ten motor vyšplhal
18:04:49
14.06.2008
14.06.2008
Fifa
-> dušan: Věnc s vylámanejma zubama. Netuším proč, vše mám správně. Každopádně motor ven..
17:59:54
14.06.2008
14.06.2008
dušan
co se ti stalo se setrvačníkem človeče
20:16:48
08.06.2008
08.06.2008
Fifa
-> David29 - Mirek Dušín :D: Díky za pochvalu. A sedačku mužů kdykoli vrátit, až mě třeba omrzí.
-> Jakuza: To víš musel jsem trochu zamachrovat. Když už to stojí pořát v garáži tak to může chviku stát i na námku Díky za foto, pěkně akční
-> Jakuza: To víš musel jsem trochu zamachrovat. Když už to stojí pořát v garáži tak to může chviku stát i na námku Díky za foto, pěkně akční
10:59:55
08.06.2008
08.06.2008
David29
Krása co na říct.. jenom škoda tý sedačky
10:56:25
08.06.2008
08.06.2008
Jakuza
Nazdárek
Tak jsem tě včera viděl na Aero srazu. Stál jsem u obchoďáku. Ale kvůli tomu nepíšu. Pěknej motor a pak jsme hlavně něco ulovil. Více na www.jakuza1000.ic.cz/f100 0.jpg
Tak jsem tě včera viděl na Aero srazu. Stál jsem u obchoďáku. Ale kvůli tomu nepíšu. Pěknej motor a pak jsme hlavně něco ulovil. Více na www.jakuza1000.ic.cz/f100 0.jpg
20:30:56
25.03.2008
25.03.2008
Fifa
-> favo110lrs: ja jsem v ně taky doufal.. Tak to holt nevyšlo. Až budou nějaky drobáčky navíc tak přesunu chladič a přijdou svody. S těma to už snad bude krapet lepší.
20:12:31
25.03.2008
25.03.2008
favo110lrs
pekný ale čekal jsem aspon 50kw ale dobrý:)
19:03:25
17.03.2008
17.03.2008
havlik
-> Fifa: kdyžtak jako mitfara
19:01:40
17.03.2008
17.03.2008
Fifa
-> havlik: No to bys mel -> David29: Díky
18:59:14
17.03.2008
17.03.2008
David29
-> Fifa: hezký, povedený....šup do oblbených
18:51:41
17.03.2008
17.03.2008
havlik
-> Fifa: to já taky doufam že dorazíš a hlavně doufam že dorazim já
18:51:16
17.03.2008
17.03.2008
Fifa
-> havlik: Díky, a taky doufám že dorazím na Hrocháč. Je to super akce.
20:40:34
16.03.2008
16.03.2008
havlik
-> Fifa: ahá tak to hodně štestí ale je fakt že ty drobnosti dělaj strašně moc