skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
21:25:09
02.10.2008
02.10.2008
Fifa
Další ukázečka. V současnosti už vše funguje bez problému(ťuk, ťuk, ťuk na dříví). Starší věnec je z "normálního" materiálu a drží.
22:11:04
20.09.2008
20.09.2008
Fifa
Přez léto proběhlo testování a opět se mi povedlo zničit věnec setrvačníku. Takže motor ven, tentokrát už jsem namontil starčí věnec. A dnes jsem vrátil motor. Snad už bude vše funkční.
Taky nemám nějak možnost focení a hlavně mi vypršelo placené členství, takže fotos snad brzy po zaplacení:-)
Taky nemám nějak možnost focení a hlavně mi vypršelo placené členství, takže fotos snad brzy po zaplacení:-)
11:00:14
03.08.2008
03.08.2008
Fifa
Taky jsem konečně při příležitosti nahodil vzad brzdové pancéřované hadice. Taky jsem znovu ošetřil nátěrem Dynolem zadní podběhy,domky pro pružiny a vše co kryje náprava, když už bylo vše venku.
Ještě musím popsat laborování se stertérem.
Na zkoušení startéru mám takovej kus převodovky s dírou,kterou je vidět na pastorek. Každopádně pastorek málo vyjížděl. Zkusil jsem vyndat pastorek a otočit podložku co jej zajišťuje, pokud jsem vysunul pastorek ručne s oddělaným elmg. vyjížděl dostatečně. S elmg. vysouváním málo:-( Zkusil jsem tedy starej 800w startér ze 130 a ten taky vyjíždí nějak málo.. Tak nevim, radši dám starej těžkej a zbývá mi modlení..
Ještě musím popsat laborování se stertérem.
Na zkoušení startéru mám takovej kus převodovky s dírou,kterou je vidět na pastorek. Každopádně pastorek málo vyjížděl. Zkusil jsem vyndat pastorek a otočit podložku co jej zajišťuje, pokud jsem vysunul pastorek ručne s oddělaným elmg. vyjížděl dostatečně. S elmg. vysouváním málo:-( Zkusil jsem tedy starej 800w startér ze 130 a ten taky vyjíždí nějak málo.. Tak nevim, radši dám starej těžkej a zbývá mi modlení..
10:52:15
03.08.2008
03.08.2008
Fifa
Pokročil jsem, v autě je jiná převodovka a táhlo řazení-jednokloub a ještě vyztužen tmelem pro zvýšení přesnosti řazení(teď cítím jak řadící tyč v převodovce chodí a brká mezi táhly), nižší pružiny z 1000MB-ty budu muset časem ještě vyměnit za stejně vysoké ale tužší, no a motor je zpět s novým věncem.
21:07:21
20.07.2008
20.07.2008
havlik
-> Fifa: pohoda
21:04:37
20.07.2008
20.07.2008
Fifa
-> havlik: Však já už to mám tak nějak vymyšlený, dokonce jsem si už dělal papírovej model z kartonu abych věděl jak to bude vypadat a kde bude vadit. Bude to obdoba 1150tkovýho chladiče.
20:55:59
20.07.2008
20.07.2008
havlik
-> Fifa: jo to víme:P ale tak jak sme se bavili dát dopředu menší a vzádu taky nechat menší abys vepředu neměl nějakou obrovkou krávu.
20:55:14
20.07.2008
20.07.2008
Fifa
-> havlik: ted jsem to zapajel krasne;-). ale urcite musim dat chladic vpred. Jenze u me to je vsechno na dlouho
20:14:45
20.07.2008
20.07.2008
havlik
-> Borin: nebo už dá konečně chladič do předu
-> Fifa: že to bys mohl
-> Fifa: že to bys mohl
20:13:41
20.07.2008
20.07.2008
Borin - Král tuzerů
-> Fifa: Snad ten chladič už bude v pohodě...je to pech mít po 2 roky stejnou závadu...
13:53:07
20.07.2008
20.07.2008
Fifa
Dosáhl jsem dalšího pokroku. Cladič je zaletován(doufejme že už pořádně). Nižší pružiny v lakovně, připravuju se na výměnu převodovky. Repasuju a upravuju jednokloubové táhlo řazení. Taky ještě dolaďuju tunel na 5q, protože jsem ho neměl dostatečně prostorný.
19:33:57
16.07.2008
16.07.2008
Fifa
Vyndal jsem motor i celou zadní nápravu i s převodovkou. První zjištění je, že pastorek startéru nevyjížděl dostatečně. Důvodem je nedostatečná vůle mezi pastorkem a věncem. Proč? To ještě nevím. Kdoví jestli na to vůbec přijdu
00:11:25
14.07.2008
14.07.2008
Fifa
-> Ad@m: Tezko rict, casto to dela tahlo razeni. Byvaji tam znicene gumy od oleje v kloubu na tahle. Ja budu menit celou prevodovku i tahlo, prevodovka je po vymene synchronu a pretesnena. Tahlo chci davat taky jiny nez mam ted, to co mam ted ma velky vule.
23:49:01
13.07.2008
13.07.2008
David29
-> minno: Taky pravda...a to se blbě fotí
23:18:25
13.07.2008
13.07.2008
Ad@m
-> Fifa: čau, co uděláš když ti vyskakuje pětka? Mi občas vyskakuje zpátečka, ale nějak to neřeším... Dá se to nějak lehce opravit? Díky...
22:44:20
13.07.2008
13.07.2008
minno
-> David29: a vo veľkej časti zas nezáleží na tom ako vyzerajú, ale aké naozaj sú
14:45:26
13.07.2008
13.07.2008
David29
-> Fifa: No, můžu říct.. osobně to auto vypadá líp.
Hrocháč mě donutil změnit se... nemá cenu hodnotit auta podle fotek. V realu vypadají většinou líp.. a nebo hůř
Hrocháč mě donutil změnit se... nemá cenu hodnotit auta podle fotek. V realu vypadají většinou líp.. a nebo hůř
14:13:59
13.07.2008
13.07.2008
Fifa
A v mezičasech budu dále pracovat na přední nápravě Evo3 a taky na zkráceném řazení.