skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
20:26:38
16.03.2008
16.03.2008
Fifa
-> havlik: vis jak takovyhle drobnosti jako kola a sedadla zalezej na penezich a tech se jaksi nedostava, tak pomalu ale jiste shanim tu a tam neco vyjde. Kola jeste nejsou.Spis to bude pokus si je udelat skoro na kolene..
20:02:05
16.03.2008
16.03.2008
havlik
-> Fifa: koukám že už z toho děláš pořádný fáro kolečka, sportovní sedačky no sem na to zvědavej, doufam že zase dorazíš na hrocháč , jinak jen tak dále
19:58:10
16.03.2008
16.03.2008
jarda.kadoun
Dík za pochvalu, taky sis dal moc záležet! Já doufám, že mi ta fabie v tom taky pořádně pojede Dělám pro to, co můžu, ale už se to blíží
18:35:59
15.03.2008
15.03.2008
Fifa
-> packa: jen jsem měnil předposledni fotku za jinou, jinak nic nezmizelo..
02:41:43
15.03.2008
15.03.2008
packa
no před chvilkou jsem tu viděl new foto a jsou fuč.
17:14:27
12.03.2008
12.03.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: No motor hotová 1000MB pro laika
15:27:01
20.02.2008
20.02.2008
Fifa
-> Jozka: Jeste se mi nepodarilo je doshanet. Nejak neni cas zajet az do Rychnova kde takove veci mivaj. Proste jsem se tam nejak nedostal. Taky cesta neco stoji, vsechno se vsim. Taky shanim nejaky speciality na Stadiona a to me taky trochu vytezuje.
08:58:00
20.02.2008
20.02.2008
Jozka
Myslím si, že velice povedené vozítko.. a spousta práce a času. Je třeba ho využít, dokud ho máš, po dostudování sice budou prachy, ale s časem to bude bída (vlastní zkušenost). Jo- už jsi posháněl zbytek držáků na P nápravu? Kdyby ne, mrkl bych se do zásob a pokud bych našel nějaké "plonkové", rozdělil bych se..
16:03:12
19.02.2008
19.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: JJ fotka v autě by neuškodila
19:17:44
18.02.2008
18.02.2008
Fifa
-> Tuner#2: Taky me to napadlo ze je to tahkhle podobnejsi serii. Jen mi to ted prijde takovy holy. Mohl bych to vyfotit na aute, co?
17:25:02
18.02.2008
18.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: To víko vypadá zajímavě a navíc se třeba někdo chytí, že to je 1000MB
20:51:43
17.02.2008
17.02.2008
Fifa
-> zillo.sk: Já jsem přizpůsoboval TRUBICKY ze Š120 a tahal je vnitřkem auta. Dají se použít. Ještě lepší je si je udělat na míru. Tahkle mám udělané jen dvě trubky k posilovači, protože jsem ho dodělával až později. Nejřív tam byli brzdy ze Š 100. viz www.skoda110r.cz/article.
php?id=465
10:37:58
17.02.2008
17.02.2008
zillo.sk
-> Fifa: mozem ta este o nieco poziadat ??? ze ake hadicky tam pasuju (dlzka) ci zo 120 alebo tam mam zohnat nieco ine diik
14:32:07
12.02.2008
12.02.2008
zillo.sk
-> Fifa: jasne ja len ci sa tam nebude muset este nieco prerabat lebo co mal kamos na tisicovke tak to mal divno robene ze mu to opieralo o podlahu a preto sa vypytujem o vetkom moznom, ze ako by to bolo najlepsie
23:48:37
11.02.2008
11.02.2008
Fifa
-> zillo.sk: Pedaly chodi k dorazum na kozole tak ja maji a nikde se neopírají. Asi jsem to delal proto aby to nefugovalo...
14:48:39
11.02.2008
11.02.2008
zillo.sk
-> Fifa: diky moc a pedale sa stlacaju normalne az na doraz ktory je na pedaloch?nie ze mi to bude opierat niekde na podlahu?alebo tak neako
09:54:46
11.02.2008
11.02.2008
Fifa
-> zillo.sk: Nákres bohužel nemám, tehdy jsem měřil nějak vzdálenost od domku přední nápravy na Š120 a aplikoval na MB. Ten rozměr si už bohužel nepamatuju. No a náklon jsem řídil polohou pedálů. Dá se to udělat i tak, že je konzola rovně, pak se ještě upraví pedály. Já je řezat nechtěl proto to mám takto.
17:43:58
09.02.2008
09.02.2008
zillo.sk
cau!! chcel by som ta poprosit ci nemas neaky nakres na ten posilovac, ze ako si to vyrezal....dakujem popredu
21:09:46
19.11.2007
19.11.2007
Fifa