Kuča / KADILAK Kuča / KADILAK

komentáře | popis | fotky | Kuča | 16.11.20 14:54 | 7x v oblíbených
Zdar lidé...

Tohle eméčko jsem si koupil pro radost ke svým 26.tým narozeninám někdy v září 2006. Byla to láska na první pohled! Když jsem u nás v panelákové čtvrti Brna byl u benzinky, tak tam stálo a zdálo se, že patří nekomu z personálu. Mělo hezký lesklý lak. Zjistil jsem, že patří starší paní, ale dával to dokupy její syn a přes něj jsem domluvil jeho prodej. Nebylo to úplně easy, ale nakonec jsme si plácli. Jsem 4.tý majitel. Vzpomínám si, že když jsem jel po koupi domů, spustila se bouřka. Seděl jsem v autě, nevěděl, kde se co ovládá a byl bezradný, nasraný a myslel si něco o špatných znameních. Majitelé totiž zmizli, jak když do nich střelí a jistě byli spokojení, že mají břímě se svými muchami z krku. Takže jsem jel s dálkovejma a skoro poslepu, protože fuckt lilo, navíc velmi podivnou jízdou. Na toto řízení a ovládání je potřeba si totiž zvykat nějaký ten měsíc! Však to ale stojí za to, včetně toho výhledu, kterému se máloco současného nevyrovná! Vždy jsem toužil mít veterána a koukal jsem po broucích, málem i koupil Fiata 500. Máme motorismus v rodinné krvi, otec v mládí měl Felicii, ale dost bídnou. Tak jsem prodal Escorta XR3i, což dost kamarádů nechápe dodnes. Vůbec nelituju, že jsem do toho šel. Kadilak jsem mu začal říkat, když jsme s kamarádem Fischem jednoho popracovního večera tunili vůz a poslouchali Mňágu, naši oblíbenou kapelu. V písni Trouba je text-Z Embéčka jsem chtěl, udělat Kadilak, nebo aspoň na zahnojenou kapotu nastříkat nový lak... A jméno mého miláčka bylo na světě!

Auto mělo hned několik malých bolestí, které jsem postupně s Fischem pomaličku odstraňovali. Lehce to tuním, ale nepřeháním to. Jezdím s ním spíš o víkendu, jinak stojí venku u firmy pod kamerama. Na zimu možná seženu garage. Jináč cestuju hlavně do Moravskýho krasu, protože jsem jeskyňář a taky lezu po skalách a tak...

Namátkou si vzpomínám, na co mimo jiné jsem šahal:

1) Moc nesvítili kontrolky blinkrů-rozebral jsem celej budík a dal pryč papírový clonky u sklíček-doporučuji. Dál jsem k si k blinkrům dal slabší pípák, protože páčka se nevrací a zapomínal jsem. Kladívko přerušovače jsem moc neslyšel. Teď neslyším pípák, když roštuju radio :-)
Pak mám blinkry zapojený ještě na výstražný, dal jsem knoflík pod popelník. Taky jsme ladili uchycení levýho předního blinkru-hniloba, peklo
2) Měřák teploty kapaliny ukazoval moc velký čísla-rozebral jsem ho a připájel druotik
3) Pak bylo mým snem rozsvítit zpátečky. Tomu předcházelo sehnání plechu u řadičky ze stovky za stovku z vrakáče a přidání slonek a obímek se žárofkama do zadních lamp. Jenže jsem si neuvědomil, že nemá stovková lištu na ovládání clonky chladiče. Takže jsem sundal svůj a díry obšlehl a vypiloval. Natáhli jsme kabeláž a stejně mi to na 4ku občas cvrdliká u šaltry. Tento systém spínání je pěkně blbě vymyšlenej. Kdyby jste s tím měl někou zkušenost nebo radu, budu rád. Stejně mám nachystanej 5Q, tak to pak přepojím na čidlo. Umíte tam ten 5Q někdo z okolí Brna dát? Byl bych potěšen, nějak by jsme se domluvili!
4) Bylo utržený lanko otvírání nádrže. Nějak jsem to tam nasoukal jiný, upevnil a upadlou trubičku pod blatníkem narval k hrdlu a zasilikonil.
5) Poměnil jsem vn kabely za silikonový s gumovejma koncovkama a pořídil průhledný víčko rozdělovače-frajeřinka
6) Sehnal chybějící chromový křídlo na levej blatník a upevnil.
7) Vytunil uchycení panoramatickýho zrcátka-nevim z čeho je, ale je bezkonkurenční. K němu jsem dal dvě modrý ledky, který svítí s obrysofkama. Venkovní zrcátko jsem taky přitunil, aby líp drželo v rámečku-skovanej zvonkáč to jistí :-)
8) Postupem doby mi začal chcát chladič. Měl jsem náhradní, taxem ho zlehka přiopravil a provedl výměnu. Ten původní jsem měl pěkně naleštěnej na mosaz. Tento je zabarvenej, taxem se s tím už nechtěl dělat. Použil jsem aspoň chromovaný víčko a připevnil gumovou hadičku přetlaku až pod auto, ať to kape na silnici
9) Různý žárofky jsem poměnil, klasika. Fastony, co zůstali v ruce jsem průběžně proletovával.
10) Nainstaloval jsem dva repráky pod sedačky z domácího kina a dva Tézla basáky pod zadní plato. Autoradio jsme pekelně upevnili do schránky u spolujezdce a kupodivu to i hraje...občas
11) Do přední kapoty jsem nainstaloval světýlko s vypínačíkem-moc to nepoužívám. Dalčí žárofku s vypínačíkem mám vedle autoradia v kastlíku.
12) Všelijak jsem tunil šaltrpáku a řek bych gut. Před ni jsem dal na tunel kastlík-šikovná proprieta
13) Na pedály jsem dál sportovní hliníky z gumovejma mrdkma-pěkné
14) Na zadní plato jsem upevnil úzký ledkový brzdový světlo
15) Nevracela se mi nějaká brzda. V levým předním bubnu chyběla vratná pružina paken! Jaká náhoda, že v bordelu dílů, co jsem dostal byla že...Repaired
16) Po nějaké době jsem chtěl něco udělat s vůlí v řízení, tak jsem dal MB k pánovi do servisu. S tím, že vymění svislé čepy, díly jsem si sehnal. Vůle však nezmizla, problém bude asi v převodce řízení. Řízení mi teď jde víc ztuha :-(
17) Jeli jsem na geometrii a teklo pravý zadní prasátko. Jednou jsem z krasu musel jet velmi pomalu, protože pedál šel na podlahu a kámoš mi brzdil ručkou! Kadilak jsem domluvil zase k pánovi a povyměňoval mi všechny prasátka a vzadu na obou kolech obložení. Nebrzdím sice smykem, ale poznat to teda je. Kdyby mi tam někdo pomohl s posilovačem z okolí Brna, budu rád...
18) Pak si vzpomínám na pekelnou opravu všech čalounění kolem dvéří. Bílý lemování bylo sjetý a čalounění odlepený. To jsme podmazávali alkaprénem a lemování cpali šroubovákem zpět zalitý sekunďákem. Celkem se to zdařilo, ale strašná jebačka to byla.
19) Dál jsme zimní disky se 14kama natírali na bílou syntetiku. Myslím, že to nevypadá zle...
20) Na výfuk jsem sehnal chromovanou sešikmenou koncovku a nechal přivařit.
21) Objemnější kamarád mi krapet zničil sedadlo, tak se muselo taky přivařit u kloubu. Obě kuličky štelování sedadel jsem vyměnil za hezčí.
22) Sedadlo řidiče jsem pohodil kožešinou, protože je dost prasklý(nemáte někdo navíc pěkný vínový?) a obě přední sedadla jsem přetáhl pěkným stylovým povlakem
23) Pak jsem objevil praslý sváry v podlaze před sedadlem spolujezdce. Provrtal jsem to na 4 místech tuším durch, podmazal silikonem, dal přes to pláty plechu a snýtoval. Nic lepčí ho jsem nevymylsel ani nebylo v mých silách.
24) Taky jsme s bývalkou vystřihli na míru koberce na podlahu. Jsou fijalový s motivem lilie :-)
25) Zásadní proměna nastala, když jsem sehnal slušný nárazníky. Předtím jsem měl ještě sehnaný jiný, ale byl to blbej kup. Novým jsem nechal COčkem zavařit vnitřní spoje v ledvinkách. Rádo se to rozvírá a trhá vzácný gumy na nich. Vypucovali jsme je a Kadilak měl zase o kus majestátnosti a nádhery víc!
26) S tím jsme i upevnili jináč zadní mlhofku a upravili kabeláž. Nechtěl jsem do chromu vrtat, tak jsme vrtli zadní hliníkovou mřížku.
27) Přední mlhovky jsme kdysi museli úplně zapojit, tak se to s new nárazníkama jen přepojilo a dotáhli jsme objímky v nich.
28) Taky v nabíjecím obvodu někdo spojil silnoproudej kabel velkou čokoládou-zhovadilost. Spájeli jsme to kopytem a přetáhli několika bužírkama a izolacema.
29) Taky mi odešla baterka. Zjistil jsem, když jsem si namontoval voltmetr, že nabíjím až 18V. Baterku jsem sehnal a vrhl se na regulátor nabíjení. Mám elektronickej nějakej slovenskej ER1. Vevnitř jsem vyměnil spálenej odpor a zjistil, že nějaký neznalec prohodil dva fastony. Teď už nabíjím 14Voltama :-)
30) Taky jsem průběžně měnil přitahovadla dvěří za pěknější.
31) Jednou mě prudilo, že okýnko spolujezdce nejde až dolů. Přišli jsme na to, až když jsme sundali čalounění a igelit dveří, že jsem na přitahovadlo dal delší neorigo šroubky! Haluz...
32) Jedno zadní vyklápěcí okýnko se mi otvírá míň. Na šnek ovládání jsme si netroufli...Rozumíte tomu někdo?
33) Moc mi nechtělo chodit zpět lanko clonky chladiče. Trochu jsme ho porovnali a namazali
34) Zfunčnil jsem na druhej pokus fanfáru a tak jsem ji paraleně dal na klakson. Pěknej akord to dělá
35) Sehnal jsem zvonek z tramvaje! Musel jsem sice přidělat obvod na nabíjení malýho 12V akecu, abych získal 24V, ale je to nářez a zvoním jak blbej. Velmi si to cením
36) Předělal jsem panel nad šaltrpákou a umístil do pěkné dřevotřísky otáčkoměr, voltmetr, hodiny , chcípák motoru, tlačítko zvonku...fůra práce, ale stálo to za to. Hodiny mám z žigula a zastavují se. Nemáte někdo plonkovní třeba i nefunkční? Pak mám jedný z VW a ty se taky zastavují...achjo
37) Cuká mi motor, vyčistil jsem karbec a nic...nový svíčky nepomohly, předstih nastaven
38) Vyměnili jsme zadní chrom lištu, přední haubny i menší u rezervy, Tam jsme našroubovali originál plech před packu vyklápení. Raritka myslím
39) Taky jsem zfunčnil zámek řízení. Šílenej systém, ale rozchodil jsem to k spokojenosti
40) Přidělání zástěrek nejdřív zadní a pak přední. Bastlení, ale zvládlo se to...
41) Namontování diamantových šroubků SPZ
42) Výměna elektrickýho ostřikovače v původním Gejzíru. Zarezl a umřel. Díky Hráďo :-)
42) Už si nevzpomínám, ale bylo toho ještě určitě hodně...

V současné době se dá říct, že není do čeho rejpnout, ale práce se najde vždycky. Malé Bolesti jsou u tohoto vozu jeho specifikem a tak člověk se zvykne na všechno a ještě rád!

Plánuji:

1) Lepší motor, tento mi při 80 stupních a víc na čtverku cuká. Nevim, co s tím. Chci 130kovej. Mám 120...
2) Zabudovat 5q. Z Brna a okolí uvítám zkušenou ruku, která už to do kila, erka, mb robila
3) Až odejde výfuk, mám nachystanej tuněnej, na stofkový svody...těším se
4) Chystám elektrony-kopretiny na bílej komaxit. Nemám spešl matice ani pokličky. Nemáte někdo?
5) Chci sehnat kapky pod přední blinkry, přední znáček na kapotě a obě Céčka v chromu. Nemáte někdo?
6) Třeba zabudovat posilovač brzd
7) Chromovaná malá úzká zadní mlhofka by nebyla špatná...

Jinak mám navíc plno dílů různé kvality, tak se ptejte a třeba mám...Prodám, vyměním, daruji...Namátkou nic moc nárazníky bych měl, chrom lišty, dobovou anténu, sportovní volant, nějaký sedadla, airboxy, 14ky kola, brzdový obložení a gumičky, zadní blatníky s obdelníkovejma dírama, panel s přístrojovkou na stovku a plno různýho harampádí...

A budu moc rád za vaše i třeba negativní komentáře!

Special thanx: Fisch

Kuča Brno

Kuča / KADILAK - komentáře:

23:12:30
03.11.2008
Johny Death
14:37:17
28.05.2008
Kuča
Díky za chválu...na autě furt něco vylepčuju. Mám nachystaný kapky na předek, tak jen čekám, až budu mít morál. Taky jsem vyměnil přední znáček za lepčí. Teď jsem nedávno dal TK legálně, tak su happy a můžeme jezdit se slečnou na výlety. Dal jsem tam bílý kopretiny, tak to brzo nafotím a taky interiér, který je taky celkem zábavný :-) Sháním někde u Brna někoho, kdo by měl 130kovej motor a šoupl tam i 5Q...víte o někom?
12:41:05
25.04.2008
Labros
Ten lak je fakt nádhernej, ale nejen ten..
01:10:09
14.02.2008
David29
Pěkná..ty stužky a kytka jí sluší...156
10:28:55
10.02.2008
WMA - navigátor :)
Pěkný to máš, chválím ti to. Už ti to muselo dát spoustu práce, a je to nikdy nekončící 4
11:52:38
19.09.2007
Vilda - zrušená registrace
Já si říkám, zda mám s tím svým povozem šanci dostat atestaci na veterána. Motor je původní, ale vzhledově je to jako "GLS" a palubka je "GL 81". Původně je to jen 120L "80" pardon za OT
00:04:30
19.09.2007
Zdeněk/Mercedes
-> janos: po par upravach urcite ale takhle jak to je snad neeeee :-)
14:32:23
18.09.2007
janos
Tohle se dá taky hodit na veteránský čísla??? 9
12:42:27
18.09.2007
Luděk
-> Kuča: hele,pokud by jsi na to chtěl klubovou testaci HV,aby jsi platil pouze 1/12 sazby povinného ručení,asi by to nebyl problém,v podstatě Ti zbývá doladit pouze pár detailů4
11:51:29
18.09.2007
Jakuza
Hele pomohl bych ti s tím šnekem. Mě se osvědčilo ho vyndat a pozorně rozbrat a pak jsem ho zas dal zpět (mezi tím jsem ho ale nechal pár dní v naftě). POkud by to nepomohlo válí se mi na půdě do každých dveří po jednom. Ale něco bych za to chtěl a nemusí to bejt zadarmo. Ten zvonek na tramvaj by nebyl ještě jeden?
12:32:15
17.09.2007
Kuča
Mno 14 mám zimáky s bílejma plecháčema. Je to celkem pěkný. Jinak na 14kách to dost plave a sportovnější jízda je obtížnější :-) Takže 13ky mi sedí, navíc byly na autě...
23:33:03
16.09.2007
Vilda - zrušená registrace
Pěkná tícka, ale možná bych vytknul ty 13ky kola, přeci jen na litříka patřej 14ky4 Ale i tak vypadá moc pěkně.6
14:47:55
14.09.2007
Zdeněk/Mercedes
-> Kuča: jestli ctes icq tak jsem ti tam fouknul kontakt na prodej replik kapekkkkk :-)
jinak solidni recenze zdar a silu embeckem a roztoc vicero fotek :-)
10:23:13
14.09.2007
Kuča
Díky! Blinkry musím splašit...už mám jeden pěknej tento novější typ, snad ještě sehnat druhej. Nejrač bych kapky, ale ty jsou pekelně drahý na burze. Interiér nafotím...Ne každému se asi bude líbit 2
22:24:27
13.09.2007
Moje Barunka
Pěkná barva,,,,ale ty blikače to fakt chce jiné5
18:38:01
13.09.2007
dušan
tak taky vyfot interier , jinak pěkny auto ,,, . ale chtelo by to vymenit blinkry ,
Extreme Tyres