skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
19:06:57
10.09.2016
10.09.2016
Milan 136
-> Bukaj: jsou rozdíly mezi výrobci při stejným rozměru no. Třeba Barumky, co jsem měl v 15" na pickupu byly i okem širší, než contíky, co jsem měl potom. Třeba 175/50 R 13 je snad úplně stejná jako 195/45
19:04:38
10.09.2016
10.09.2016
Milan 136
-> mirecek.666: ty jsou viď? A nepřebejvaj, jsou ve čtyřech kusech pěkně uskladněný
18:12:56
10.09.2016
10.09.2016
mirecek.666
-> Milan 136: ty gumy na STKčko jsou super. Nepřebejvaj Ti? Potřeboval bych přesně něco takovýho na De Luxe:-D
21:00:02
09.09.2016
09.09.2016
Bukaj
-> palinator 09.09.16 11:17:56: Jo, to jsem celkem zíral, jak velké rozdíly mohou být v mírách různých gum "stejného rozměru" ;-)
Tuším, že OR34 165 R13 měla o cca 2 cm širší styčnou plochu běhounu, než OR6 ve stejném rozměru
Tuším, že OR34 165 R13 měla o cca 2 cm širší styčnou plochu běhounu, než OR6 ve stejném rozměru
12:03:16
09.09.2016
09.09.2016
Milan 136
-> MATTESS: znat je vsechno no
-> Jirik_Tuňák1983: no pomalu jo
-> palinator: tak to byly nejaky divny gumy.
Ty or 6 maji stycnou plochu cca 10 cm a ty nankangy presne 185 a pres bocnice 200
-> Jirik_Tuňák1983: no pomalu jo
-> palinator: tak to byly nejaky divny gumy.
Ty or 6 maji stycnou plochu cca 10 cm a ty nankangy presne 185 a pres bocnice 200
11:17:56
09.09.2016
09.09.2016
palinator
-> Milan 136 08.09.16 21:29:23:
Pěkný, ale když jsme u toho - co jsem dával 185/70, tak jsme měřením zjistili, že je styčná plocha stejně široká, jako na OR34. Samozřejmě bočnice jsou širší.
Pěkný, ale když jsme u toho - co jsem dával 185/70, tak jsme měřením zjistili, že je styčná plocha stejně široká, jako na OR34. Samozřejmě bočnice jsou širší.
10:50:26
09.09.2016
09.09.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 09.09.16 09:51:44: Byly drojfti cestou zpět?
10:25:25
09.09.2016
09.09.2016
MATTESS
-> Milan 136: věřím. Na podzim 2006, když už Apolla byla na renovaci, jsem odjel Doksy a Běšiny na plechách 165R13 a už i to bylo dost znát
09:51:44
09.09.2016
09.09.2016
Milan 136
-> MATTESS: no to jo. A hlavne ta jizda s tim
23:58:32
08.09.2016
08.09.2016
MATTESS
-> Milan 136 08.09.16 21:28:07: jsem tak zvyklý na ten charakteristický look, že bych Tě tady nepoznal
-> Milan 136 08.09.16 21:29:23: to je mazec
-> Milan 136 08.09.16 21:29:23: to je mazec
22:48:55
08.09.2016
08.09.2016
kraska98
-> Milan 136: Jasné no.
22:20:54
08.09.2016
08.09.2016
Milan 136
-> Tomaso435: je to drsns no
-> Bukaj: to mi povidej
-> castrol: no prave, by se tam vlezla dvoumontaz
-> kraska98: tak vyrobce ho urcite neschvalil a drazdit s tim zbytecne nehodlam
-> Bukaj: to mi povidej
-> castrol: no prave, by se tam vlezla dvoumontaz
-> kraska98: tak vyrobce ho urcite neschvalil a drazdit s tim zbytecne nehodlam
22:12:42
08.09.2016
08.09.2016
castrol
-> Tomaso435: ja tuner ale deze
21:46:21
08.09.2016
08.09.2016
kraska98
-> Milan 136: To jím na STK vadí i volant ?
21:42:23
08.09.2016
08.09.2016
Tomaso435
-> castrol: to říkáš ty. ty tuner :-D mě to blbý nepříjde u auta tohoto roku výroby :)
21:38:37
08.09.2016
08.09.2016
castrol
-> Tomaso435: no len ta medzera medzy blatasom a kolom je strasna
21:37:01
08.09.2016
08.09.2016
Bukaj
-> Milan 136 08.09.16 21:34:13: Taky nesnášim hmyz. Zvlášť u garážovaného auta. U spotřebáku to časem oprší...
21:33:33
08.09.2016
08.09.2016
Tomaso435
-> Milan 136: jako vono i na tech plecháčích to má něco do sebe jak je to snížený :)