skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
12:24:11
08.07.2015
08.07.2015
MimiMB
fúha to je riadna mašina
21:03:42
02.07.2015
02.07.2015
Milan 136
-> radekp: Radku nemám. Nebo teda mám něco v mobilu, ale to je zbytečný zveřejňovat. Jedině pokud nemá někdo něco z Běšin.
Jinak to není vůbec nic hroznýho
Jinak to není vůbec nic hroznýho
11:51:15
02.07.2015
02.07.2015
radekp
-> Milan 136: Máš někde video se zvukem motoru resp. výfuku? To musí být mazec!
22:31:24
29.06.2015
29.06.2015
Luky
-> Burák 24.06.15 23:02:08: no jen jestli to není tím, že v nájezdu do zatáček taháš za parkovací (!!) brzdu! To se těm zadním gumám ani nedivím, že nedrží...
22:09:40
29.06.2015
29.06.2015
Milan 136
-> krtik: no jasný, ve dvou letech :)
22:09:05
29.06.2015
29.06.2015
krtik
-> vhml: super fotky! To jsi malej Ty?
19:54:46
27.06.2015
27.06.2015
vhml
-> Burák 24.06.15 23:02:08: kdepak jsi sebral takový sympatický video? Nebyl by i nějakej můj záběr?
Já jsem zvědav na Berounku, když už obuju šotolinový Vraníky dozadu, tak jak se to bude kombinovat s předníma Regalama.
Já jsem zvědav na Berounku, když už obuju šotolinový Vraníky dozadu, tak jak se to bude kombinovat s předníma Regalama.
23:02:13
24.06.2015
24.06.2015
Milan 136
-> sikula: ale nejaky kone by to sneslo :)
23:02:08
24.06.2015
24.06.2015
Burák
-> vhml: Hale, ty Nankangy fungujou vyrazne lip jak Regaly. Ty mame ted na zadku a ujizdi tomu prdel. Coz je teda na sotoline lehka vyhoda, ale na asfaltu je to na hovno. az trochu posetrim, obuju ty predni Nankangy na zadek a dopredu tdam cerstvy.
Dukaz misto slibu (no ano prvni vracecku jsem posral )
Dukaz misto slibu (no ano prvni vracecku jsem posral )
22:03:56
23.06.2015
23.06.2015
sikula
-> Milan 136 23.06.15 21:06:11: Určitě, i čas máš pěknej, je to samo i v
21:06:11
23.06.2015
23.06.2015
Milan 136
-> sikula: Díky. Myslíš, že funguje?
20:43:50
23.06.2015
23.06.2015
sikula
-> Milan 136: též se mi líbilo, jak ti auto funguje
14:29:53
23.06.2015
23.06.2015
Milan 136
-> Eidy: dekuju moc :) od Tebe me to tesi dvojnasob.
V8 nee, ale trochu nakonovat by to chtelo
-> vhml: na sotoline nevim, po takovym povrchu nejezdim
jinak na mokru uplne v pohode
V8 nee, ale trochu nakonovat by to chtelo
-> vhml: na sotoline nevim, po takovym povrchu nejezdim
jinak na mokru uplne v pohode
14:13:22
23.06.2015
23.06.2015
havlik
-> vhml: na 309 to na šotolině funguje uplně v pohodě
13:52:46
23.06.2015
23.06.2015
vhml
-> Eidy 23.06.15 09:37:58: Už jsem po nich taky koukal, jelikož mi začínají Regaly docházet. Ale na Regalech byl bombovej ten vzorek, že to velmi slušně fungovalo i na šotolině, u tohohle to asi nebude taková hitparáda.
09:37:58
23.06.2015
23.06.2015
Eidy
Ty gumy jsou fakt prďácký. Perfektně sedí rozměrově/opticky k autu. Ještě by to chtělo chtělo nějakej V8 pod kapotu a byl by to správnej sleeper.
07:36:19
22.06.2015
22.06.2015
Milan 136
-> Burák: No jasny. Tak to na tom slalomu urcite byly, v tom desti. Mohly mit tak 15 stupnu
00:04:10
22.06.2015
22.06.2015
Burák
-> Milan 136: Akorat musej bejt teply, jinak proste klouzou
14:44:03
21.06.2015
21.06.2015
Milan 136
-> Burák: já na nich jel včera poprvý A super, i na vodě. Hlavně proti těm desetiletým barumkám, co tam do teď byly bude lepší cokoliv