skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
22:34:27
09.05.2015
09.05.2015
Eidy
-> Milan 136: Tyč z trosky jsem poznal. Mám ji taky. Ale nevařenou.
22:30:11
09.05.2015
09.05.2015
Milan 136
-> Eidy: jojo. A vařenou už jsem měl dlouho.Tahle je z 1203 z plnýho a vařený místa byly zabroušený do kuželu a pořádně provařeno. Dřív upadne na řazení cokoliv jinýho než tahle tyč. Snad
22:16:55
09.05.2015
09.05.2015
Eidy
-> Milan 136: Doufám, že na tý řadičce máš koutový svary. Prasklou tyč jsem viděl vloni v Plzni.
21:48:07
09.05.2015
09.05.2015
Milan 136
Dneska malej pokrok. Konečně jsem se ode podzimu dostal na řadičku a zmutoval jí
21:45:43
09.05.2015
09.05.2015
Milan 136
-> Fifa: já na to taky nemám čas:-(
-> ochoda: nějaký Yokohamy snad
-> ochoda: nějaký Yokohamy snad
13:21:29
09.05.2015
09.05.2015
ochoda
-> Milan 136: Jaký budou gumy?
13:19:59
09.05.2015
09.05.2015
Fifa
-> Milan 136: To se mi líbí ;-) Já se stále patlám s brzdama na spotřební Audině. Už aby to chodilo. Pak mě čekaj ještě brzdy na motorce. Na MB se nedostává.
21:55:32
08.05.2015
08.05.2015
Milan 136
-> Eidy: Díky. Tlumiče jsou na cestě, gumy kdesi na moři v kontejneru
Zítra se na ní chystám dělat
Zítra se na ní chystám dělat
21:54:25
08.05.2015
08.05.2015
Eidy
-> Milan 136: Dobrý. Přeju Ti to. Já už mám první svezení za sebou, ale přesto se těším na další. Vlastně na každý.
21:52:46
08.05.2015
08.05.2015
Milan 136
Od podzima stála. Přišel jsem, napumpoval benzin, otočil klíčkem a jel
17:54:30
28.01.2015
28.01.2015
afro100
-> Milan 136: OK, dakujem velmi pekne.
16:36:34
28.01.2015
28.01.2015
Milan 136
-> afro100: vyztuzeno nemam
12:06:49
28.01.2015
28.01.2015
afro100
-> Milan 136: cau cau, dík.
Aktualne to riesim kvoli usiakom, co som kupil aj s kolajnickami, (viz karta auta) a bastlit to na spodok original sedacky, navyse ked to aj tie original sedacky v tych kolajnickach tak skvelo drzi, sa mi nechce .. s vyburavanim povodneho riesenia som ani ja zatial nepocital. Este sa spytam, mas to v mieste uchytenia joklu nejak vystuzene (tunel a prah) ?
Aktualne to riesim kvoli usiakom, co som kupil aj s kolajnickami, (viz karta auta) a bastlit to na spodok original sedacky, navyse ked to aj tie original sedacky v tych kolajnickach tak skvelo drzi, sa mi nechce .. s vyburavanim povodneho riesenia som ani ja zatial nepocital. Este sa spytam, mas to v mieste uchytenia joklu nejak vystuzene (tunel a prah) ?
09:00:19
28.01.2015
28.01.2015
Milan 136
-> afro100: ahoj. Ano, mam tam privareny dva jekly a kolejnice z favorita. Ale asi to casem dam cely niz. Prvne to bylo delane na favorit sedadla.
nic tam zatim vybourane neni. Kolejnice atd na origo sedadla tam zustaly
nic tam zatim vybourane neni. Kolejnice atd na origo sedadla tam zustaly
21:47:45
27.01.2015
27.01.2015
afro100
-> Milan 136: Prosim Ta, nech nevymyslam vymyslene .. ako Ti drzia predne sedacky v aute? Myslim konkretne na com, mas tam vovareny jokel, ci to je nejak inak ..
20:42:06
27.09.2014
27.09.2014
Jozka
-> Milan 136: A já to neudělal, neb jsem se bál, aby nebylo přebuzeno..