Milan 136/Škoda 1000MB SPORT Milan 136/Škoda 1000MB SPORT

komentáře | popis | fotky | Milan 136 | 20.06.17 18:19 | 233x v oblíbených
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.

Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.



Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.



Kastle:



Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky





Podvozek:



Přední náprava z užovky

7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí

Dorazy na ramenech převařené za rovné

Tlumiče+pružiny HP Sporting





Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.

Tlumiče+pružiny HP Sporting





Brzdy:



Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia

Spojkový váleček 120

Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.

Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas

Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy





Motor:



Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.

Bezkontaktní zapalování z Favorita 136

Snížená hlava

Vačka Favorit 136

Alternátor Felicia 70 A.

El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.

ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky

Vzduchový filtr K&N

Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan

Tvrdé uložení motoru

Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60

Palivo Verva100/MaxxMotion 100





Převodovka:



5q, SP 4.22.





Kola:



Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V





Interiér:



Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.

Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP

Zadní sedadla 110R.

Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT

Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit





Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:

18:59:22
27.09.2014
Milan 136
-> Jozka: právě kvůli buzení.

Přes tu slabou žárovku se to právě vybudilo až po vytočení motoru někde nad 2000.

Bylo mi to kdysi porazeno tady na virtu, ale až teď jsem se k tomu dokopal. A funguje to:)
19:13:57
26.09.2014
Jozka
-> Milan 136: Tos nějak vyzkoumal, 4W pro ten 70 A alt ? Jsem chtěl dát taky silnější (ale u 55 altu), aby byla vůbec vidět, ale odradilo mě od toho to, že se všude píše, že tam kvůli buzení má být prostě taková, jaká tam je.. a vyndal "sklíčko"
18:36:29
26.09.2014
Milan 136
Jinak k tomu soupisu. Ještě zmizely rolety na zadním platu a pak jsem dal do kontrolky dobíjení 4w žárovku a teď dobíjení zhasne hned pěkně po nastartování5
16:57:31
26.09.2014
Milan 136
Díky všem za chválu.

Práce je na tom ještě dost
15:55:13
26.09.2014
havlik
-> Karlos (WIO46): přesně
14:37:53
26.09.2014
Jozka
-> Karlos (WIO46): Ano, kápnuls na to - má "charakter"..
13:30:37
26.09.2014
Karlos (WIO46)
Vždycky se mi to auto líbilo. Ale po tom, co jsem ho viděl na Želivu livě musím říct, že na živo je to ještě lepší. Z toho auta tak nějak vyzařuje drsnost...
06:45:41
24.09.2014
Milan 136
-> Tuner#2: ale jo. Bohuzel to tak je.. 1
21:41:38
23.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 23.09.14 20:28:31: A přitom, když zabouchneš kapotu a nebudu se ohejbat, tak na tom není nic vidět 40 jak jsem už prohlásil v Běšinech. 1
21:29:41
23.09.2014
MATTESS
-> Milan 136: slušný soupis9 1
21:22:14
23.09.2014
vhml
-> Milan 136 23.09.14 21:16:02: já jsem naopak vždycky nadšenej z brzd když sednu do stovky a s téměř nulovým krokem pedálu brzdím jak potřebuju 4
21:16:02
23.09.2014
Milan 136
-> vhml: patri nepatri. Takovych veci tam je...

Ja jsem spokojen a to je hlavni. Jen se dotknu pedalu a stojim. A kdybych si to nekdy v budoucnu rozmyslel, tak to vysroubuju a zbydou tam navic dve diry. Coz se o vetsine aut s doprasenym skeletem-navarenou 120 konzoli rict neda.

-> Jozka: jojo. Diry zatim jen zalepene samolepkou, co byla po ruce...
20:33:56
23.09.2014
Jozka
-> Milan 136: Jseš úderník ! A já pořád v Běšinech dumal (krom obdivování vnitřku kufru pochopitelně 4), co je na autě jinak - a ony zmizly lišty ze dveří.. 5
20:32:52
23.09.2014
vhml
-> Milan 136 23.09.14 20:28:31: tak to je slušnej soupis :-) Jen škoda montáže posilovače. To tam prostě tak nějak nepatří 8 A i bez něj to brzdí skvěle a je to jen o zvyku.
20:28:31
23.09.2014
Milan 136
Tak ještě shrnu, co se za poslední 3 měsíce událo na autě za změny:



Začalo to posháněním různých dílu a dáním dohromady věcí již vlastněných...

Nějvětší změna proběhla na brzdách, kvůli kterým auto téměř dva roky stálo.

Takže místo origo brzdo/spojko válce přišla pedálová konzole původně ze Škody 100.

Spojkový válec je určen na 120 a je nový Fragokov.

Dále byl namontován posilovač brzd z Felicie bez ABS přes nerezovou konzoli od Wlada.

Brzdový válec Felicia bez ABS nový Fragokov.

Nádobka na brzdovou kapalinu z Octavie I kvůli vývodu na spojku, víčko Fabia bez snímače hladiny.

Pro zadní brzdy použity omezovací ventilky z Felicie.

Brzdové trubky nové, měděné, 5mm, natažené ke každému kolu zvlášť od válce, nové hadice.

Držáky předních hadic přesunuty.

Brzdový spínač místo tlakového na kostce přesunut k pedálu a to z Felicie.

K posilovači natažená hadice vedený tunelem, k sání přišroubována průtokovým šoubem a okem-kvůli chladiči.

Spojková trubka taktéž měď, 6mm, nová hadice.

Kvůli umístění posilovače muselo dojít k přemístění rezervy-výroba držáku.

Rezerva upevněna šroubem z Octavie I.

V kufru zavařená díra, kterou měly vést trubky k chladiči, ale bude to jinak.

Celý kufr nově natřen červenou RAL 3003.

Dále došlo ke změně na ostřikovačích. V kufru přibyla nádobka z Felicie s čerpadlem z Octavie II+předělání elektriky.

Kvůli brzdovému vedení byla venku přední náprava. Na ní proběhlo lehčí zkrácení pružin a montáž 7mm podložek pod horní ramena pro větší odklony. Natření nápravnice...

Nad nápravou oprava nátěru podvozku+na podlaze celého auta oprava.

Venku byla i nádrž s plechem pod ní.

Nádrž natřená, vypláchnutá, nová přívodní a odvětrávací hadice.

Palivová trubka taktéž nová měděná 6mm.

Vzadu zatím sundaný levý krycí plech.

Dále jsem přetěsnil víka převodovky, víka nohavic a manžety.

v převodovce nový olej.

Zadní pružiny taktéž pokráceny a vyrobeny nové krátké podvázání nohavic.

Jelikož jsem potřeboval předělat el. instalaci spínače brzových světel zezadu dopředu k pedálu, vzal jsem tu elektriku lehce z gruntu.

Spoustu drátů jsem vyházel, další spoustu vyměnil. Například couvačky byly dodělávané a několikrát předělávané, takže vedly sem tam a ještě dvoulinkou:-D

V motorovém prostoru veškerá elektrika zkulturněna, zabalena, větrák přepojen po klíčku před relé, aby pořád nehučel po chcípnutí.

To samé v interiéru-předěláno, zkulturněno, zabaleno.

Dál jsem zlikvidoval ekonoměr.

Když už jsem byl u těch kabelů, tak jsem rovnou udělal to, co jsem chtěl už dávno-kompletně jsem vyházel hudbu. Repro z plata, předních dveří, rádio, anténu.

Z jinýho MB na skladě jsem vybrakoval tapece bez děr, které jsem musel dost vyčistit a u řidiče i zalepit roztržená místa.

Na zadní dveře přišly jako na přední madla ze stovky. Ty origo popraskaly...

Když už jsem měl rozebrané dveře, tak jsem z nich sundal ty hnusný boční lišty, který byly do dveří bohužel navrtané...8

A pruh pod nima natřenej kvalitní základovkou na odlitky ze škodovky, kterou jsem dlouho přemlouval acetonem...

Uspořádal jsem kastlík-byla v něm stará nádobka ostřikovače a čerpadlo.

Pak jsem ještě opravil a natřel podlahu vevnitř, vyměnil plynový pedál za lepší.

Pak to celé poskládal a ono to funguje1



Na to, že jsem šel dělat brzdy je to celkem soupis prací3

Ale dokázal jsem to složit, absolvovat Běšiny a pak STK.

A teď ještě Želiv.

Ještě, že to nedopadlo jako u Synyho1
17:19:50
23.09.2014
Milan 136
-> Pegy: díky
12:06:22
23.09.2014
Pegy
Nádhernej litřík. Jsem z něj uplně odvařený !!!
21:18:38
17.09.2014
Milan 136
Já tam pěkně driftnul a na videu to není, to mě zpomalilo
21:16:30
17.09.2014
-> Milan 136: : někdo Ti tam dejchá na záda 40
21:16:19
17.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 17.09.14 21:10:52: Deacon Te nejak tlacil 1
Extreme Tyres