skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000MB De Luxe modelový ročník 67-68 15. série
Jen pro zajímavost jsem dneska koukal do čísel karoserií a motorů. Je to zajímavé, ale po Letadle sjelo v Mladé Boleslavi roce 1967 jen 49 vozů Š 1000Mb 15. série. Pak už všichni dělníci šli slavit svátky. Další zajímavostí je, že motor, který je zaručeně původní, patří podle čísla do 16. serie. No budu to muset ještě někde ověřit.
_________________________ __________________________ __________________________ ___________
HISTORIE
Tak něco málo k naší rodinné krásce
Až se začtete dál, pochopíte co mě k ní citově váže. V rodině najezdila nejdříve s dědem asi tak 220 000, pak otec po celkové GO najezdil 80 000 (autíčko jsme dědil s stavem tachometru cca 6000) a mě teď čekají další, doufám že co možná nejdelší tisíce kilometrů. Dnešní stav tachometru je 45000 (2019). S tím, že děd tvrdil, že něco přes rok jezdil bez funkčního tachometru. Tak si přičtěme dalších pár tisíc, a máme celkové kilometry. Dojdeme tak k solidnímu čísilku. Nikdy bych si proto nedovolil tvrdit že se jedná o neježděného veterána.
Autíčko se za svůj život dočkalo několika zásadních havárií a většina aut by po nich už dneska nežila. Při revizi geometrie v servisu nikdy neměli větší připomínky a stopu autíčko drží.
První lepší nehodou byla kolize s Praga V3S, kdy moje drahá pramáti se rozhodla přibrzdit a otáčet se za horizontem. Bohužel si to za ní supěla Praga V3S, za horizontem spatřila tehdy ještě zelenou škodovku – od té doby mám v autě nový karbec a obtisk na chladiči.
Druhá „lepší“ nehoda se stala opět s Praga V3S při nedání přednosti (bylo to den poté co se v Chocni objevila 1. značka STOP). Pravý sloupek tehdy zajel do 1/2 sedačky spolujezdce a moje babička si odnesla 3 zlomená žebra. Oprava si vyžádala půl roku práce s autogénem, hupcukem, metrem s dobrým okem + několik kamárádů. (Datuje se dobrá známost s vedoucím mototechny).
Pak už čekalo naše Letadlo jen několik škrábanců od příkopů, jednoho kila na blatník a jednoho můstku na to samé místo kam kilo, akorát o měsíc později. Takže je na autě nový pravý blatník. A pak nakonec jedno stavění na bok (tatínek měl rád hvízdání gum v zatáčkách, ale jednou předriftoval). Něco jako litr na HundrtGang 2008, akorát v provozu a ne až na střechu.
A proč Letadlo - na jednu hodinu letu = dvanáct hodin údržby
Letadlo / Škoda 1000MB - komentáře:
07:56:49
27.02.2006
27.02.2006
Jakuza
-> Fifa: O kolik je jina? Koukam že je na svým autě máš taky
19:49:27
26.02.2006
26.02.2006
Fifa
-> Jakuza: Tam je rozteč jiná než u 120
20:14:52
23.02.2006
23.02.2006
Jakuza
Jo, ale je v nich něco vidět. Vážně uvažuju o Beskydech, je tam nějaká změna rozteče nebo ne.
13:21:56
23.02.2006
23.02.2006
janos
Moc dobrá - teda až na ty zrcátka z eMka!
11:08:57
23.02.2006
23.02.2006
Fifa
-> Jakuza: Zdravim koukam ze jsi z Chocne. Ja jsem z Bryndysa! Naky dily ma i Ledr ve Vamberku
23:30:09
21.02.2006
21.02.2006
Zdeněk/Mercedes
Jakuza www.obautodily.cz/ :-)
21:53:25
21.02.2006
21.02.2006
Jakuza
Zdeněk/Mercedes: Nejsem z Hradce - mohl by jsi to nějak upřesnit kde
00:10:46
21.02.2006
21.02.2006
Zdeněk/Mercedes
kapky blinkru sezenes v ob autodily hradec kralove 1200(nebo tak nak priblizne) par jsou to repliky ale dost pekny :-))