skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000MB De Luxe modelový ročník 67-68 15. série
Jen pro zajímavost jsem dneska koukal do čísel karoserií a motorů. Je to zajímavé, ale po Letadle sjelo v Mladé Boleslavi roce 1967 jen 49 vozů Š 1000Mb 15. série. Pak už všichni dělníci šli slavit svátky. Další zajímavostí je, že motor, který je zaručeně původní, patří podle čísla do 16. serie. No budu to muset ještě někde ověřit.
_________________________ __________________________ __________________________ ___________
HISTORIE
Tak něco málo k naší rodinné krásce
Až se začtete dál, pochopíte co mě k ní citově váže. V rodině najezdila nejdříve s dědem asi tak 220 000, pak otec po celkové GO najezdil 80 000 (autíčko jsme dědil s stavem tachometru cca 6000) a mě teď čekají další, doufám že co možná nejdelší tisíce kilometrů. Dnešní stav tachometru je 45000 (2019). S tím, že děd tvrdil, že něco přes rok jezdil bez funkčního tachometru. Tak si přičtěme dalších pár tisíc, a máme celkové kilometry. Dojdeme tak k solidnímu čísilku. Nikdy bych si proto nedovolil tvrdit že se jedná o neježděného veterána.
Autíčko se za svůj život dočkalo několika zásadních havárií a většina aut by po nich už dneska nežila. Při revizi geometrie v servisu nikdy neměli větší připomínky a stopu autíčko drží.
První lepší nehodou byla kolize s Praga V3S, kdy moje drahá pramáti se rozhodla přibrzdit a otáčet se za horizontem. Bohužel si to za ní supěla Praga V3S, za horizontem spatřila tehdy ještě zelenou škodovku – od té doby mám v autě nový karbec a obtisk na chladiči.
Druhá „lepší“ nehoda se stala opět s Praga V3S při nedání přednosti (bylo to den poté co se v Chocni objevila 1. značka STOP). Pravý sloupek tehdy zajel do 1/2 sedačky spolujezdce a moje babička si odnesla 3 zlomená žebra. Oprava si vyžádala půl roku práce s autogénem, hupcukem, metrem s dobrým okem + několik kamárádů. (Datuje se dobrá známost s vedoucím mototechny).
Pak už čekalo naše Letadlo jen několik škrábanců od příkopů, jednoho kila na blatník a jednoho můstku na to samé místo kam kilo, akorát o měsíc později. Takže je na autě nový pravý blatník. A pak nakonec jedno stavění na bok (tatínek měl rád hvízdání gum v zatáčkách, ale jednou předriftoval). Něco jako litr na HundrtGang 2008, akorát v provozu a ne až na střechu.
A proč Letadlo - na jednu hodinu letu = dvanáct hodin údržby
Letadlo / Škoda 1000MB - komentáře:
22:16:27
22.03.2010
22.03.2010
Jakuza
Sháním madlo dveří na tisicovku. Neuplné, stačí jen ten spodek. Blbě jsem zabral a místo šroubu jsem povolil plast. Tak mám jen 3. Prostím pomozte ;-)
22:09:18
22.03.2010
22.03.2010
Scary
Šup do oblíbených :-)
01:19:51
14.03.2010
14.03.2010
saskyn2
-> hagios: Ty na prahy nemaji, hlavně na prahy se dělaly tři typy lišt, široký(na úzký sloupek, nikdy jsem je nový neviděl), úzký dlouhý přes spodky blatníků(na auta od roku 68, poslední nový sem vykoupil já) a úzký co končily u blatníků(š 100L, má je nový nějakej pán v Plzni, 700 za pár, kdyžtak můžu dát telefon)
00:03:29
14.03.2010
14.03.2010
hagios
Na hliníkové diely a lišty skús www.skofast.cz/
23:09:07
11.03.2010
11.03.2010
Jakuza
Tak se pomalu probíjím nastrojováním. Dveře se už zavírají a zamykají, interiér už taky pomalu dostává svojí podobu
Obnovené gumy interiéru:
Obnovené gumy interiéru:
18:14:44
02.03.2010
02.03.2010
Jakuza
Práce na antikoroozní ochraně postupujou vpřed. Dneska jsem udělal část podladhy, dutiny a dveře už jsou taky vystříknutý
08:40:38
01.03.2010
01.03.2010
tommasAHC
jsem pln očekávání
07:32:48
01.03.2010
01.03.2010
Jakuza
nene. Spíš ještě rozebírám ;-) (sedačka řidiče šla ještě ven)- Ještě nátěr podlahy at to mám 100% a hurá do toho. V průběhu týdne nahodím fotky
14:19:00
28.02.2010
28.02.2010
tommasAHC
tak co, už kompletuješ?
23:14:43
19.02.2010
19.02.2010
Jakuza
-> hagios: pokus o lahvově zelenou. Bohužel BAL soustava je na dnešek nepřeveditelná a RAL tuto barvu nezná. Takže lahvově zelená GR546
19:44:42
19.02.2010
19.02.2010
VILIBALD
Teda nemám slov. Ta lahvově zelená je prostě překrásná. A za ten návtat k původní barvě jednoznačně chválím.
12:53:57
19.02.2010
19.02.2010
hagios
Takže aký odtieň tam vlastne teraz máš?
10:27:25
19.02.2010
19.02.2010
Jozka
-> Jakuza: No, když se trochu rozkecám.. tak mě se vždycky líbily světlý MBs, když se ve větší míře objevily tyhle lahvový, už to byl model 69 s plastovou lištou a přišlo mi to takový divný, navíc mám spíš dojem, že "šisovaly" do světla a lesk zmizel dost rychle jako u jinejch pastelovejch barev (třeba červená vypadala po pár letech jak základovka), takže pak to byl docela hnus.
Dneska mám ten náhled, že pokud to není přeleštěnej stodolovej poklad s původní barvou, tak je nesmysl snažit se o přesný napodobení původního odstínu (a ještě ho třeba speciálně matovat), naopak se mi líbí, když je to o fous posunutý trochu jinam.
Na tý dodatečný fotce to fakt zas vypadá spíš světlejší, to máš pravdu.. na opravdový porovnání bys u nějakýho origa musel urvat třeba tapec na palubce, umejt lepidlo a pak zkoumat.. ale nepřijde mi to nijak důležitý, co naopak důležitý je, že nastrojený s chromama a leštěným hliníkem to bude vypadat naprosto fantasticky, což ti můžu zaručit už teď
Dneska mám ten náhled, že pokud to není přeleštěnej stodolovej poklad s původní barvou, tak je nesmysl snažit se o přesný napodobení původního odstínu (a ještě ho třeba speciálně matovat), naopak se mi líbí, když je to o fous posunutý trochu jinam.
Na tý dodatečný fotce to fakt zas vypadá spíš světlejší, to máš pravdu.. na opravdový porovnání bys u nějakýho origa musel urvat třeba tapec na palubce, umejt lepidlo a pak zkoumat.. ale nepřijde mi to nijak důležitý, co naopak důležitý je, že nastrojený s chromama a leštěným hliníkem to bude vypadat naprosto fantasticky, což ti můžu zaručit už teď
19:37:18
18.02.2010
18.02.2010
Zdeněk.
-> Jakuza: Přesně tuhle tmavě zelenou má schovanou jeden děda vedle v garáži, vždycky s ní jen vyjede, opráší, vyluxuje a vrátí zpátky... Musím uznat, že je to pěkná barva
19:33:37
18.02.2010
18.02.2010
Danster
-> Jakuza: Moc pěkná barva ať se daří pěkně poskládat
15:47:30
18.02.2010
18.02.2010
havlik
-> Jakuza: ale litr v tmavě zelený je prostě kouzelnej vim o čem mluvim:))
15:43:07
18.02.2010
18.02.2010
Jakuza
Jinak jsme včera cestou pro letadlo do lakovny potkal jednu provozní krasavici asi i s 1. majitelem. Doplním jen že bude taky někdy z roku 67-68, tak podle značky (letadlo má 66-72) tak i podle karoserie.
15:38:30
18.02.2010
18.02.2010
Jakuza
-> Jozka: A vidíš to. Já si spíš myslím, že oproti originálům (co se dožili dneška, takže mohli potmavnout) je ještě o chlup světlejší. Až ho nafotím s slunkem uvidíte že rozhodně není tmavší než by měla být. spíš se bojím opaku. Je škoda že jsem nikde neviděl třeba origo fotku z MB téhle barvy. Ted se ještě stříkají dutiny a komplet spodek tlumexem
15:13:18
18.02.2010
18.02.2010
Jozka
-> havlik: Že jo? Proto mě to taky napadlo - zdálo se mi to proti originálu odchylný (tmavší..?), ale nechtěl jsem to pitvat - jednak může klamat fotka, druhak lesk jako blesk, o paměti nemluvě.. A kromě toho je to fakt paráda, takže není co řešit - pouze nepodrásat při nastrojování.
14:45:29
18.02.2010
18.02.2010
havlik
-> Jozka: no tohle skoro ale tak vypadá:))