skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000MB De Luxe modelový ročník 67-68 15. série
Jen pro zajímavost jsem dneska koukal do čísel karoserií a motorů. Je to zajímavé, ale po Letadle sjelo v Mladé Boleslavi roce 1967 jen 49 vozů Š 1000Mb 15. série. Pak už všichni dělníci šli slavit svátky. Další zajímavostí je, že motor, který je zaručeně původní, patří podle čísla do 16. serie. No budu to muset ještě někde ověřit.
_________________________ __________________________ __________________________ ___________
HISTORIE
Tak něco málo k naší rodinné krásce
Až se začtete dál, pochopíte co mě k ní citově váže. V rodině najezdila nejdříve s dědem asi tak 220 000, pak otec po celkové GO najezdil 80 000 (autíčko jsme dědil s stavem tachometru cca 6000) a mě teď čekají další, doufám že co možná nejdelší tisíce kilometrů. Dnešní stav tachometru je 45000 (2019). S tím, že děd tvrdil, že něco přes rok jezdil bez funkčního tachometru. Tak si přičtěme dalších pár tisíc, a máme celkové kilometry. Dojdeme tak k solidnímu čísilku. Nikdy bych si proto nedovolil tvrdit že se jedná o neježděného veterána.
Autíčko se za svůj život dočkalo několika zásadních havárií a většina aut by po nich už dneska nežila. Při revizi geometrie v servisu nikdy neměli větší připomínky a stopu autíčko drží.
První lepší nehodou byla kolize s Praga V3S, kdy moje drahá pramáti se rozhodla přibrzdit a otáčet se za horizontem. Bohužel si to za ní supěla Praga V3S, za horizontem spatřila tehdy ještě zelenou škodovku – od té doby mám v autě nový karbec a obtisk na chladiči.
Druhá „lepší“ nehoda se stala opět s Praga V3S při nedání přednosti (bylo to den poté co se v Chocni objevila 1. značka STOP). Pravý sloupek tehdy zajel do 1/2 sedačky spolujezdce a moje babička si odnesla 3 zlomená žebra. Oprava si vyžádala půl roku práce s autogénem, hupcukem, metrem s dobrým okem + několik kamárádů. (Datuje se dobrá známost s vedoucím mototechny).
Pak už čekalo naše Letadlo jen několik škrábanců od příkopů, jednoho kila na blatník a jednoho můstku na to samé místo kam kilo, akorát o měsíc později. Takže je na autě nový pravý blatník. A pak nakonec jedno stavění na bok (tatínek měl rád hvízdání gum v zatáčkách, ale jednou předriftoval). Něco jako litr na HundrtGang 2008, akorát v provozu a ne až na střechu.
A proč Letadlo - na jednu hodinu letu = dvanáct hodin údržby
Letadlo / Škoda 1000MB - komentáře:
14:37:26
18.02.2010
18.02.2010
Jozka
-> Pavel P..: A lepší než british racing green..
23:00:55
17.02.2010
17.02.2010
Pavel P..
krásnej lak..
13:08:20
06.02.2010
06.02.2010
jiri vanasek
cau hele mam tady nejake veci na litr jsou to jenom drobnosti nova puklice chrom nikdy nejeta kryty prednich blinkru jete oblozeni lamely 180 a takove kraviny je mi lito to vyhodit dam to zadarmo tak jestly to chces tak se ozvi ja ti to poslu VANASEK130LR@seznam.cz
12:01:25
01.02.2010
01.02.2010
Jozka
-> Jakuza: Jestli se jim lak povedl jako rozpočet, nezbývá než závidět .
16:28:04
27.01.2010
27.01.2010
Jakuza
Tak mi dneska volal maník z Vysoko Mýtského školy. Autíčko bude v příští úterý hotové k předání. Cena reko přední nápravy + celolak auta 15038 kč - pohádková cena
PS: fotku bohužel nemám, nějak jsem to zapomněl vyfotit
PS: fotku bohužel nemám, nějak jsem to zapomněl vyfotit
17:49:23
25.01.2010
25.01.2010
Jakuza
Proto jsem byl taky nadšenej, vypadá fakt luxusně. Ještě chci nechat vyleštit vnitřek sacích kanálů, vnějšek už vyleštěný mám do zrcadlova a tím budu hotov v fešákování sání.
14:11:40
25.01.2010
25.01.2010
Jozka
-> Jakuza: Ten je ale krásnej ! Ani nový takový nejsou..
15:19:04
15.01.2010
15.01.2010
Jozka
-> Jakuza: S p. Jiroušem u mě taky spokojenost.. solidní a rychlé.
Já si sice udělal linku, kam až drsnit, ale měl jsem strach, že mi ujede ruka a pak se v bílý ploše bude zachytávat špína..
Na rovný kraje jsem měl písmomalířskej trik, pravítko na "kozlících", kdežto ty oblouky se mi nevedly "dostat do zápěstí"
Já si sice udělal linku, kam až drsnit, ale měl jsem strach, že mi ujede ruka a pak se v bílý ploše bude zachytávat špína..
Na rovný kraje jsem měl písmomalířskej trik, pravítko na "kozlících", kdežto ty oblouky se mi nevedly "dostat do zápěstí"
16:20:46
14.01.2010
14.01.2010
Jakuza
Jozka: no obloučky byli skoro lepší než rovný čáry. Jinak zdrsňoval jsem vše co mělo být pokryto černou.
Dneska mi přišl zrepasovaný karburátor od Jirouše. Rychlost neuvěřitelná a kvalita práce vypadá špičkově. Jsme nadšen
Dneska mi přišl zrepasovaný karburátor od Jirouše. Rychlost neuvěřitelná a kvalita práce vypadá špičkově. Jsme nadšen
07:34:15
13.01.2010
13.01.2010
Jozka
-> Jakuza: Nezdrsňoval jsem úplně až k okrajům prolisů, tak jsem měl trochu obavy.. Ale ty sis užil, máš těch prima obloučků (O,6,5..) na jednom autě tolik, co já dohromady na obou se starými SPZ..
22:16:54
12.01.2010
12.01.2010
Jakuza
Je koukám že tady nemám fotky značek, tak to hodím ještě sem. JE to doplnění k předchozímu komentáři, dneska už jsou dodělaný a komplet dopsaný.
22:13:01
12.01.2010
12.01.2010
Jakuza
Jozka 12.01.10 10:44:50 napsal:
→ Jakuza: Další fanda bílýho komaxitu. Ta SPZ je
jistota, ani u provozky po dvou zimách žádný stopy opotřebení –
oproti předchozím pokusům se syntetikou. A to i přes přestříkání
bezbarvým akrylátem. Akorát mám obavy z „textu“- odmítl jsem nabídku,
že by zkusili i ten a spáchal ho syntetikou. Zatím ale drží i ten,
i když jsem komax po ním jen lehce zdrsnil..
Přesně jak říkáš. Bílej komaxit zdrsnit 180 smirkem a mám na tom černou Hameritku, tam kde jsem to zdrsnil tak už za mokra ta barva dolů nešla dolů a zatím se tam drží a v zimě to jezdit nemá.
→ Jakuza: Další fanda bílýho komaxitu. Ta SPZ je
jistota, ani u provozky po dvou zimách žádný stopy opotřebení –
oproti předchozím pokusům se syntetikou. A to i přes přestříkání
bezbarvým akrylátem. Akorát mám obavy z „textu“- odmítl jsem nabídku,
že by zkusili i ten a spáchal ho syntetikou. Zatím ale drží i ten,
i když jsem komax po ním jen lehce zdrsnil..
Přesně jak říkáš. Bílej komaxit zdrsnit 180 smirkem a mám na tom černou Hameritku, tam kde jsem to zdrsnil tak už za mokra ta barva dolů nešla dolů a zatím se tam drží a v zimě to jezdit nemá.
10:44:50
12.01.2010
12.01.2010
Jozka
-> Jakuza: Další fanda bílýho komaxitu. Ta SPZ je jistota, ani u provozky po dvou zimách žádný stopy opotřebení - oproti předchozím pokusům se syntetikou. A to i přes přestříkání bezbarvým akrylátem. Akorát mám obavy z "textu"- odmítl jsem nabídku, že by zkusili i ten a spáchal ho syntetikou. Zatím ale drží i ten, i když jsem komax po ním jen lehce zdrsnil..
19:55:07
10.12.2009
10.12.2009
Jakuza
vzorky barev lahvově zelené. Stupnice BAL je již dnes těžko míchatelná, tak trefujeme v lakovně s mistrem odstín podle původního čela.
21:57:48
25.11.2009
25.11.2009
Jakuza
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: To doufám. Zatím na mě mistři působí dobrým dojmem a budu rád když udu moci práci doporučit.
-> hagios: zatím zkoušíme tuto variantu jako jednu z možností. Neš se auto dobrousí budu mít v ruce zkušební vzorek. Ta brava je opravdu krize. Škodovka ji stříkala pouze 2 roky a je to znát. Ale mě líbí
-> hagios: zatím zkoušíme tuto variantu jako jednu z možností. Neš se auto dobrousí budu mít v ruce zkušební vzorek. Ta brava je opravdu krize. Škodovka ji stříkala pouze 2 roky a je to znát. Ale mě líbí
19:38:44
25.11.2009
25.11.2009
Tomaso435
..koukám že ti to dělali kuci z karosáckýho učiliště.... ty se tam vyžívaj na veteránech:)
12:11:12
17.11.2009
17.11.2009
Jakuza
hagios: Díky, Tu RAL verzi zkusím uplatnit. BAL 5910 je známé číslo ale těžko proveditelné. Podle dnešního vzorníku to vycházelo strašně tmavé. Jak jsme psal zatím to řeším podle původního dílu který mi zbyl v origo odstínu
21:19:08
16.11.2009
16.11.2009
hagios
Alebo ešte RAL 6007, ale s tou si nie som istý, má však tiež názov flaschengruen, alebo bottle green.
21:09:53
16.11.2009
16.11.2009
hagios
K tej "lahvovej" farbe: Je to Glasurit flaschengruen 5910