skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB De Luxe rok výroby 1968 19ctá série
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
CML / 1000MB De Luxe - komentáře:
16:52:10
03.12.2024
03.12.2024
Vojťas
Pekna fotka, skoda toho novyho prejezdu. Ale ted ses mozna rad zes nasel nejakej bez zavor :-D
20:47:32
26.08.2020
26.08.2020
mirecek.666
A upravená 24ka, ještě rozdělovač časem. Kdyby měl někdo nový kladívko nebo kladivka do uzkejch rozdelovacu tak koupím
20:43:44
26.08.2020
26.08.2020
mirecek.666
Tenhle rok je na ježdění i cokoliv jinýho dost špatnej. Po vic jak měsíci jsem naistaloval upravenej karbec
08:37:19
07.06.2020
07.06.2020
mirecek.666
-> Vojťas: bohužel prselo na ní skoro celej den, ale u baráku zmokla tak ze je snad zase úplně čistá:-)
07:04:18
07.06.2020
07.06.2020
Vojťas
-> mirecek.666: snad si to nenechal zmoknout
17:16:09
24.12.2019
24.12.2019
mirecek.666
Poslední letošní kilometry. Po HG jsem ji kvůli baráku neměl čas ani umýt. Každopádně těch 130 dnešních kilometrů byla paráda.
20:13:02
31.03.2019
31.03.2019
mirecek.666
-> Eidy: to jo rano jsme dozdili co jsme vcera nestihli a odpoledne odmena
19:40:33
31.03.2019
31.03.2019
Eidy
-> mirecek.666: Jo, dneska bylo akorát na svezení.
09:40:42
25.02.2019
25.02.2019
Fifa
-> mirecek.666: Pěkně vám to vyrostlo. Vypadá to opravdu dobře
20:55:12
24.02.2019
24.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
20:49:01
24.02.2019
24.02.2019
mirecek.666
-> Eidy: to doufám, už aby to bylo :-)
20:48:34
24.02.2019
24.02.2019
mirecek.666
-> Tuner#2: ono s dřevostavbou přes hypotéku to nejde svépomocí. Takže nám to hlavní musí stavět firma - známej. My ted začínáme vnitřky a pak nás bude čekat garáž, ta bude svépomocí. Jinak materiál je přes něj. Nebo máš nějakej typ odkud to vzít? O tomle jsem neslyšel, proberu to s nim, takže díky moc.
17:38:26
24.02.2019
24.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> mirecek.666 24.02.19 17:07:09: lepší tepelně izolační vlastnosti. Dřevní hmota lépe váže a odevzdává vlhkost, takže nehrozí vznik kondenzátu a tím to chrání celou konstrukci dřevostavby. Za druhé má vyšší objemovou hustotu a tam lépe chrání interiér před přehřátím - fazovy posun. Od koho bereš materiál? Nebo to máš na klíč?
17:07:09
24.02.2019
24.02.2019
mirecek.666
-> Tuner#2: výhoda toho steica flex?
16:48:02
24.02.2019
24.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> mirecek.666 24.02.19 15:15:46: skladba OK, jen bych místo vaty dal Steico Flex. Protect pod fasádu super, stejně jako fermacell vevnitř.
15:38:02
24.02.2019
24.02.2019
Eidy
-> mirecek.666 23.02.19 21:38:48: tak to bude super.
15:15:46
24.02.2019
24.02.2019
mirecek.666
-> Tuner#2: Fermacell predstena, OSB s lepenymi spoji jako parobrzda, sloupovy system 60/100, spousta vaty, Rigistail, Steico Protect, fasada
13:39:43
24.02.2019
24.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> mirecek.666 24.02.19 09:10:39: a skladba? Izolace Steico?