skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB De Luxe rok výroby 1968 19ctá série
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
CML / 1000MB De Luxe - komentáře:
09:37:22
07.08.2015
07.08.2015
Jozka
-> mirecek.666: To mě ani nenapadá, jak by šly natáhnout nesprávně - už vahadlo, nebo kladkostroj ?
08:43:02
07.08.2015
07.08.2015
mirecek.666
-> Jozka: mě na řidičově straně, kterou jsem opravoval jako první segerovka chyběla taky. Plus tam tekl olej a vše bylo mastný, tak jsem si myslel jak je vyhráno. Na druhý straně byla sjetá pakna. A nakonec špatně natažený lana, stačilo se podívat do knihy:-)
00:32:01
07.08.2015
07.08.2015
Jozka
-> mirecek.666: Jo, zdá se to být vhodný kousek na zachování autenticity.. S tou ruční brzdou jsi pobavil - zadařilo se mi kdysi podobně, když po stažení bubnů atd. byla jako viník zjištěna zlomená segrovka..
21:06:05
06.08.2015
06.08.2015
mirecek.666
-> Jozka: to určitě nehrozí. Spíš lokální opravy laku a koroze
20:46:07
06.08.2015
06.08.2015
Jozka
-> mirecek.666: Tak vždycky je co vylepšovat - já jen, aby se to nezvrhlo do pískování karosérie atd..
20:08:27
06.08.2015
06.08.2015
mirecek.666
-> Milan 136: díky:-)
-> Danster: taky jsem za ně rád. Jsem druhej majtel, takže o to je to vše cennější
-> Danster: taky jsem za ně rád. Jsem druhej majtel, takže o to je to vše cennější
19:27:25
06.08.2015
06.08.2015
Milan 136
Paradni stroj!
15:56:23
06.08.2015
06.08.2015
Danster
Pěkná je fajn že jsi jí zachránil původní SPZtky
08:37:17
06.08.2015
06.08.2015
Petr98
Krasavice
08:21:36
06.08.2015
06.08.2015
mirecek.666
-> Fifa: uplná paráda to není, ta fotka ji dělá hezčí:-)
-> Koláčný: díky
-> Jozka: určitě takle zůstane, jen se to bude vylepšovat a že je co vylepšovat
-> Proof84: díky, interiér to je práce přítelkyně
-> Koláčný: díky
-> Jozka: určitě takle zůstane, jen se to bude vylepšovat a že je co vylepšovat
-> Proof84: díky, interiér to je práce přítelkyně
23:21:15
05.08.2015
05.08.2015
Fifa
Paráda! Takhle nějak měla původně vypadat moje modrá.
22:47:01
05.08.2015
05.08.2015
Koláčný
nádhera :)
22:38:13
05.08.2015
05.08.2015
Jozka
Fakt parádní - doufám, že cca v tomhle stavu i zůstane..
22:33:11
05.08.2015
05.08.2015
Proof84
Pekné DE LUXE,aj interier