Babi 1000MB Babi 1000MB

komentáře | popis | fotky | Evina | 15.06.15 17:09 | 50x v oblíbených
Škoda 1000MB Standard ,,Babi,,

Náhodou jsme se spolu shledali přes inzerát v září 2013 a o 14 dní později už jsme brázdili cestu z Přeštic

do jejího nového domova u Rokycan.

Babi, jak jí říkám, byla vyrobena 28.6. 1969. Uvnitř jí dříme již třetí motor a v technickém průkazu pátý majitel.

Protože měla po dovezení ještě k dodělání tzv. tisíc malých bolestí, postaral se o ni na měsíc místní mechanik.

Postupně tak zjišťujeme, jak se na ní minulý majitelé vyřádili, co se týče použitých dílů, a jsem ráda, že jí to

i přesto šlape jak se na český švýcary patří...



Tímto skládám veliké díky našemu dvornímu mechanikovi panu Vaškovi za péči

a dále mojí polovičce za trpělivost :0)



Absolvované srazy:


Po pašeráckých stezkách, CHKO Český les - Pleš 25. 5. 2014

1. sraz socialistických vozů, Hnačov u Klatov 31. 5. 2014

25. Škoda sraz, Běšiny u Klatov 21. 6. 2014

Stopou Slánského Oriona, Velvary - Slaný 8. 5. 2015

2. sraz socialistických vozů, Hnačov u Klatov 30. 5. 2015

Babi 1000MB - komentáře:

22:35:31
13.04.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: No jo, jenže ty jsi měl až moc moderní čínskej vehement... ale je fakt že jeden přebíjející PALovskej jsem vyhazoval do kontejneru ani ne 2 hodiny zpátky.
22:08:42
13.04.2014
Jozka
-> Evina: Nejdřív bych ty konektory na původním regulátoru poškádlil - pohejbal s nima, prostříknul něčím na kontakty, smáčknul.. Drak sice přísahá na nový reglery, ale já už s nima zničil dvě baterie - zas tak bezporuchový nejsou a na rozdíl od starejch mají tendenci přebíjet..



A lemy tedy dobrý až nečekaně.. s tím bílým lakem se snesou pěkně..
21:46:53
13.04.2014
dragon_cb_cz
-> Evina: A teď koukám, že tam máš už alternátor místo dynama... v tom případě bych udělal ústupek dobovosti a zahodil ten mechanický regulátor napětí a nahradil ho elektronickým. Cena nevelká, rozdíl ve spolehlivosti závratný... někde tu je moje téma kde jsem řešil kterej kabel patří kam + je potřeba buď vyměnit nebo šroubovákem trochu roztáhnout fastony (konektory), kablíky v tisícovce a kile mají malé, 105/120 už mají velké, takže původní kablík bez úpravy na nový regulátor nasadit nelze.



Jo a ty lemy vypadaj fakt dobře 52
21:42:29
13.04.2014
dragon_cb_cz
-> Evina: Na volnoběh a přidaný plyn se trochu vylučuje 4 Každopádně, se zapnutými světly nebo bez? Vzal bych multimetr (pokud nemáš, tak v prvním OBI okolo 100 Kč pořídíš, sice levný krám, ale na tohle bohatě stačí) a změřil napětí na baterce při volnoběhu a se zvýšenými otáčkami (třeba sytičem) a to se zapnutými světly i bez. Při zvýšených otáčkách bez zapnutých světel by se napětí mělo blížit 14V...
21:39:01
13.04.2014
Evina
Široké lemy nainstalovány. Po projetí zjištěna další z bolestí. Během jízdy mi lehce svítí kontrolka dobíjení, světla svítí normálně, ale ukazatele směru stávkují. Resp. pravý ani nemrkne a levý s hodně velkými prodlevami. Na volnoběh při přidaném plynu kontrolka zhasne a vše funguje jak má. Co s tím? Poraďte...
20:20:52
11.04.2014
Evina
-> j_j 11.04.14 10:49:00: Zakoupila jsem je na www.obautodily.cz/eshop/. ../skoda-1000mb-nove-gumy- narazniku-id:1402.eshop Tam se dozvíte víc o původu a ceně za ks. Kolegové si je vzali do parády a přinesly mi je už nasazené. Co vím, tak je předem nahřívali ve vařicí vodě, ale co se dělo dál netuším. Nejhorší fáze je přetažení konce gumy (zajišťovacího hranolku) přes hranu kapky. Držím palce, ale pak sluší.
10:49:00
11.04.2014
j_j
ty gumy kapek jsou prosím origo nebo druhovýroby - jste to tam dali v pohodě nebo nahřívali?
07:38:22
11.04.2014
kája
Ahoj , podle fotek jsem našel další pěknej sraz Den s eMBéčkem 6.9.2014

densembeckem.webnode.cz/
23:12:46
10.04.2014
Jozka
-> Evina: 3 Tak to bylo doslova zub za zub, resp. buchta na zub na gumky za ozuby.. Máš to zmáknutý..5
22:55:42
10.04.2014
Evina
Děkuju za radu ohledně archivu, zkusím to... Jinak nasazení gum na kapky nárazníků byla výzva, bohužel nad moje síly. Naštěstí mám v práci šikovné kolegy, kteří po slíbení něčeho sladkého na zub neváhali ani minutu a tak jsem mohla hnedka nárazník sešroubovat zpět a péct do 10 večer onu slíbenou buchtu 6
13:59:34
08.04.2014
Koblet
-> Evina: Až budeš mít nainstalované ty lemy pneumatik tak dej nějaké foto. Jsem zvědavý jak to bude vypadat.4
00:16:00
08.04.2014
Jozka
-> Bukaj: Jo, ty už byly už docela fajn - ale v kraťasech na tu koženku to teda taky fakt nebylo ono - tos vylítnul ven tak rychle, že sis dal ještě o futro.. Optimální variantu jsem získal s Flekoušem, bohužel už v lehce zbědovaným stavu - v podstatě stejný provedení jak popisuješ, jen na bocích místo koženky černá látka, střed optimální k tyrkysu (tmavě žlutej) a látka hodně příjemná.. Ale dneska (resp. 2012) je nikdo bohužel neumí napodobit..10
23:58:31
07.04.2014
Bukaj
-> Jozka: Jo, to byla docela velká nevýhoda - většina dobovejch potahů byla sice krásná, ale z naprosto hnusnýho kousavýho materiálu8

Snad jenom ty modernější potahy (od konce 70.let) s koženkovejma bokama, vyztuženejma molitanem (pro lepší boční vedení sedadel) byly sice z umělého, ale nekousavého materiálu.4
23:50:43
07.04.2014
Jozka
-> Bukaj: Kombinace s červenou je fakt asi trochu divoká.. mě to možná tak nepřijde, jak létama auto zůstávalo stejný a potahy se v něm postupně měnily a měnily a měnily.. ségra třeba vylovila odněkud nějaký takový nekompletní dobovky zelenočerný, to vypadá jak zaštupovaný vlněný ponožky po babičce, materiál hroznej kousavej.. myslím že bych je do auta nedal, ani kdyby byly ok. A teď mě tak napadlo, že do MBB jsem si nechal ušít takovýhle nějaký podobný.. 3 3
23:34:45
07.04.2014
Bukaj
-> Jozka: Tož kdyby to byly nějaké potahy se vzorem pepita, nebo jiné dobové, tak nic neřeknu, ale tyhle fakt vypadají jako z Fábie...3

Ta moderní kombinace šedí se k těm teplým pestrým barvám šedesátých až osmdesátých let vůbec nehodí
upraveno 1x, naposled 07.04.2014 23:36:21
23:19:04
07.04.2014
Jozka
-> Evina: K modrejm barvám obecně patřej beige sedadla a pochopitelně i tapecy černo-béžový - ty se ale v horní světlý části brzo ohnusily k nepotřebě, což se řešilo často těma černo-červenejma, který byly více výdržnější a taky častější a tím i dostupnější.



Jsem tedy v embéčkách najezdil od dětských let nějakej ten statisíc km a moc dnešní přístup odhalovací nechápu - dobově jezdili bez potahů na vinylu opravdu jen totální exoti a celkem logicky.. horší jsou snad už totiž jen perforovaný černý sedačky 110L/LS, u těch je usednutí v létě na úrovni uvelebení se na zapnutým sporáku..
23:13:34
07.04.2014
doking
-> Koblet 07.04.14 21:34:19: Motor podle popisu je v autě třetí... :-)
22:38:05
07.04.2014
dragon_cb_cz
-> Evina: Bacha na ně, Kolbet, Bukaj a Petr98 tvoří místní gang litřích originalistů, ty tě za chvíli budou posílat do archivu osobně 4
21:37:52
07.04.2014
Petr98
-> Koblet: já mluvil s nachtmannem přímo a taky byl velice ochotný. Dámu jsem nikdy nezastihl.
21:34:19
07.04.2014
Koblet
-> Evina: Když napíšeš do archivu škoda tak Ti podle čísla kastle, motoru a TP poví zda je motor původní, originál odstín barvy a datum výroby. Ta paní tam je velice vstřícná.
Extreme Tyres