skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohle auto jsem koupil o prázdninách v roce 2004 a stálo asi 4000,- Kč. Od té doby se ale hodně změnilo jak na stavu vozu, tak na investované částce :o)
Karoserie: Když jsem ji koupil, bylo na ní dost práce. Vyvařovala se díra v podlaze, zadní blatník, přední sloupky, místa pod zadníma bočníma okýnkama, zadní lemy, podběhy a samozřejmě prahy. Od té doby to udržuju všema možnýma prostředkama na spodek a dutiny. Na lak zatím čeká.
Přední náprava: Je ze š. 130 (čili široká), prošla GO (výměna veškerých čepů a gumových dílů, ložisek) stejně jako brzdy.
Zadní náprava:T aky ze š. 130 a taky prošla GO (výměna ložisek a gufer, výměna tripodů) Je našopovaná zinkem a vyztužená.
Motor: Aktuálně 781.136M neboli Felicia 1.3 MPi. Vstřikování jsem zachoval a to včetně immobilizéru. Výfuková soustava je udělaná z prostředního dílu z Felicie a zadního z Formana. Auto hodně ztichlo, zejména při vyšších rychlostech. Dá se s tím jet 180 a nemáte pocit, že se každou chvíli vznesete :-)
Update: Výfuková soustava byla sice fajn, ale rez je neúprosná. Koupil jsem tedy klasický výfuk, nechal ho našopovat hliníkem a nainstaloval.
Update: Poslední verze výfukové soustavy je z Fabie. Mám tam zadní a prostřední tlumič nad sebou, zhruba v místech, kde je vyfuk normálně (není napříč). Přes vlnovec je to napojené na výfukové potrubí z Felicie. Tlumiče jsou Tyll a celé je to našopované hliníkem, tak to snad chvilku vydrží.
Kola: Na léto mám nakomaxitované plecháče s pneumatikama Kleber Viaxer 165/70 R13 víceméně na dojetí - plánuju hliníkáče/elektrony. Na zimu plecháče našopovaný zinkem as černým středem a na nich nové Barum Polaris II 165/70 R13.
9.4.2011: Sehnal jsem Apolla! Jsou v celkem dobrém stavu, nalakované tmavěmodrým lakem (metalíza?). Na autě vypadají celkem fajn, tak je tak asi nějakou dobu nechám.Akorát musím sehnat pokličky...
10.6.2011: Pokličky už mám nějakou dobu na autě. Vypadá to hezky, sláva Aukru ....
Elektronika: Centrál na DO a odskok kufru. Spínač na ruční brzdě a plovák v nádržce s brzdovkou. Immobilizér je originál z Felicie, tedy s RFID čipem v klíči. Plánuju elektronicky řízenou ručičkovou palubku a podobné nesmysly. Uvidíme, jestli se k tomu dostanu.
7.3.2012: Neplánuju už asi nic. Palubka je s kulatými budíky, původní je už ale jenom palivoměr. V teploměru je jednočip, který měří teplotu pomocí originálního čidla z Felicie a pomocí PWM ovládá škodováckou ručku. Spíná taky ventilátor na chladiči, takže v koloně nevařím ani v létě. Otáčkoměr je řešený podobně (jednopčip, PWM) a spíná taky automaticky světla (po nastartování parkovačky, po prvním překročení 1200 ot/min potkávačky). Tachometr je digitální (3 sedmisegmentovky na rychlost, spodních 9 na ujeté kilometry a další funkce, RS232).
Další drobnosti jako el. stahování z Alfy 33, podsvícení klik při odemčeném autě a nenastartovaném motoru ....
Lak: Konečně ! Gardovka je v laku a konečně vypadá, jako auto. Černý, akrylátový, dvouvrstvý (báze+ochranný transparentní) lak by měl vydržet a vypadá moc hezky. Až se všechno spasuje, vyleští se drobný pomeranč a umeje interiér, bude mi s tím skoro líto jezdit.
Auto v garáži / značky v depozitu: Gardovka byla asi před měsícem (04/2013) odstavena do garáže a čeká tam na renovaci a návrat věcí do +/- původního stavu. Funkci auta na denní ježdění převzala AlfaRomeo 156 SW 2.0 JTS z roku 2004, se kterou je teda taky dost srandy :-)
Karoserie: Když jsem ji koupil, bylo na ní dost práce. Vyvařovala se díra v podlaze, zadní blatník, přední sloupky, místa pod zadníma bočníma okýnkama, zadní lemy, podběhy a samozřejmě prahy. Od té doby to udržuju všema možnýma prostředkama na spodek a dutiny. Na lak zatím čeká.
Přední náprava: Je ze š. 130 (čili široká), prošla GO (výměna veškerých čepů a gumových dílů, ložisek) stejně jako brzdy.
Zadní náprava:T aky ze š. 130 a taky prošla GO (výměna ložisek a gufer, výměna tripodů) Je našopovaná zinkem a vyztužená.
Motor: Aktuálně 781.136M neboli Felicia 1.3 MPi. Vstřikování jsem zachoval a to včetně immobilizéru. Výfuková soustava je udělaná z prostředního dílu z Felicie a zadního z Formana. Auto hodně ztichlo, zejména při vyšších rychlostech. Dá se s tím jet 180 a nemáte pocit, že se každou chvíli vznesete :-)
Update: Výfuková soustava byla sice fajn, ale rez je neúprosná. Koupil jsem tedy klasický výfuk, nechal ho našopovat hliníkem a nainstaloval.
Update: Poslední verze výfukové soustavy je z Fabie. Mám tam zadní a prostřední tlumič nad sebou, zhruba v místech, kde je vyfuk normálně (není napříč). Přes vlnovec je to napojené na výfukové potrubí z Felicie. Tlumiče jsou Tyll a celé je to našopované hliníkem, tak to snad chvilku vydrží.
Kola: Na léto mám nakomaxitované plecháče s pneumatikama Kleber Viaxer 165/70 R13 víceméně na dojetí - plánuju hliníkáče/elektrony. Na zimu plecháče našopovaný zinkem as černým středem a na nich nové Barum Polaris II 165/70 R13.
9.4.2011: Sehnal jsem Apolla! Jsou v celkem dobrém stavu, nalakované tmavěmodrým lakem (metalíza?). Na autě vypadají celkem fajn, tak je tak asi nějakou dobu nechám.Akorát musím sehnat pokličky...
10.6.2011: Pokličky už mám nějakou dobu na autě. Vypadá to hezky, sláva Aukru ....
Elektronika: Centrál na DO a odskok kufru. Spínač na ruční brzdě a plovák v nádržce s brzdovkou. Immobilizér je originál z Felicie, tedy s RFID čipem v klíči. Plánuju elektronicky řízenou ručičkovou palubku a podobné nesmysly. Uvidíme, jestli se k tomu dostanu.
7.3.2012: Neplánuju už asi nic. Palubka je s kulatými budíky, původní je už ale jenom palivoměr. V teploměru je jednočip, který měří teplotu pomocí originálního čidla z Felicie a pomocí PWM ovládá škodováckou ručku. Spíná taky ventilátor na chladiči, takže v koloně nevařím ani v létě. Otáčkoměr je řešený podobně (jednopčip, PWM) a spíná taky automaticky světla (po nastartování parkovačky, po prvním překročení 1200 ot/min potkávačky). Tachometr je digitální (3 sedmisegmentovky na rychlost, spodních 9 na ujeté kilometry a další funkce, RS232).
Další drobnosti jako el. stahování z Alfy 33, podsvícení klik při odemčeném autě a nenastartovaném motoru ....
Lak: Konečně ! Gardovka je v laku a konečně vypadá, jako auto. Černý, akrylátový, dvouvrstvý (báze+ochranný transparentní) lak by měl vydržet a vypadá moc hezky. Až se všechno spasuje, vyleští se drobný pomeranč a umeje interiér, bude mi s tím skoro líto jezdit.
Auto v garáži / značky v depozitu: Gardovka byla asi před měsícem (04/2013) odstavena do garáže a čeká tam na renovaci a návrat věcí do +/- původního stavu. Funkci auta na denní ježdění převzala AlfaRomeo 156 SW 2.0 JTS z roku 2004, se kterou je teda taky dost srandy :-)
Hrabosh / Garde - komentáře:
23:22:41
20.06.2014
20.06.2014
martin.bystrice
Na původní stav bych se vyprdl. Máš to vymakané a byla by to škoda dát celé do originálu.
19:59:26
15.04.2012
15.04.2012
francomk
-> Hrabosh: Nejaké video bude?
16:12:02
24.05.2011
24.05.2011
bajou
-> Hrabosh: Jo jo
10:10:01
24.05.2011
24.05.2011
Hrabosh
Byls to Ty dneska? :-)
20:43:48
12.04.2011
12.04.2011
bajou
-> Hrabosh: V Brně, ulice nevím jak se jmenuje.. červené Mko
20:28:49
09.04.2011
09.04.2011
Hrabosh
Bajou 08.04.11 19:12:33 napsal:
Dneska jsme tě ráno zase potkali akorát zase nezamávali Pěkný
to máš Fakt, kde? A s čím? Jo a dík :-)
Dneska jsme tě ráno zase potkali akorát zase nezamávali Pěkný
to máš Fakt, kde? A s čím? Jo a dík :-)
19:12:33
08.04.2011
08.04.2011
bajou
Dneska jsme tě ráno zase potkali akorát zase nezamávali Pěkný to máš
15:45:17
13.12.2010
13.12.2010
pepanGLS
s tim čtyřokem vypada krutě a červenočiry zadni světla to je přesně moje gusto :)
07:52:28
11.11.2010
11.11.2010
tibi1702
Cauko zdravim ta sory ze som sa na nejaky cas omlcal mal som nejake starosti ale to potom osobne na mail,. ak si pamatas moj mail prosim ta napis lebo ani za ten svet ta v nom neviem najst ;) ,.. podlozku na bmm mam doma a aj remenicu so zarezami,.. pridam foto mozes kuknut... vidim ze si sa aj ty pustil uz do auta a vcelku sa to zase hybe :)
12:18:49
31.10.2010
31.10.2010
Hrabosh
-> Marti: Nainstalovat elektroniku z Feldy šlo celkem dobře, běželo to napoprvé. Třeba tahání hadic pro vyhřívání sání a sytiče u LEKRu mě dalo zabrat víc :-) Na STK jsem s tím ešte nebyl. Buď tam budu muset dát na STK starý motor, nebo to zkusím jako přestavbu. Když se už Škodovka k takto starým autům nevyjadřuje, neplatí tímpádem ten jejich nesouhlas se zástavbou těchto motorů do řady 742.
17:36:34
30.10.2010
30.10.2010
Marti
hele byl velkej problem tam nainstalovat tu elektroniku s feldy a jak děláš technickou??????
13:38:23
04.10.2010
04.10.2010
Hrabosh
Dík všem :-) CO se týká zadního čela, moc tam nesedělo a žehličky se mi okoukaly.
Jinak na zimu dám zimáky na plecháčích s černým středem a na léto seženu nějaký pěkný kola. Černostřírbný Apolla by se mi líbily ...
Jinak na zimu dám zimáky na plecháčích s černým středem a na léto seženu nějaký pěkný kola. Černostřírbný Apolla by se mi líbily ...
22:37:37
03.10.2010
03.10.2010
U-Geen
vono je to v laku :-O gratulace. co nejaky pekny kola, budou?
22:01:32
03.10.2010
03.10.2010
peter13789
škoda toho zadného čela, to užovkové bolo menej okukané, ale aj farba bola pekná .. ale tak zmena je život, tak nech sa darí
23:18:49
02.10.2010
02.10.2010
Targa
tak konečně po laku? je to super ta zakladovka už byla okoukaná:) tak at se dál daří
21:02:55
02.10.2010
02.10.2010
Danster
Moc pěkný Garde
13:56:44
03.09.2010
03.09.2010
tibi1702
prosim ta ako si poriesil imobilizer na jednotke?
22:48:53
08.04.2010
08.04.2010
Karlos (WIO46)
Škoda M náprav, ale jinak povedené auto.
11:00:16
19.09.2009
19.09.2009
haso
tak ta fotka stym pocitacom a otvorenym motorom je uplne uzasna