skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto sem koupil přes Matsofta od zde neznáme LinděMoon..tímto Díky
Stav:
Historie: Vozidlo bylo vyrobenu roku 1982 (ne, lobra to nemá :D )v slovenském BAZu, a bylo první přihlášení bylo tušim 10/1983. Jsem asi šestý majitel, což nedokážu přesně říci, protože už mám dnes nový velký TP..knížku mi vzali, a já si ji ani neokopíroval :-(
Motor: Původní motor 742.12X předchozí majitelka zadřela... Matsoft ho vyměnil za 742.12, který tam je dodnes a prodal ho mě-)) Já na něm akorát udělal vůle, vyměnil rozvody, přetěsnil karburátor (SEDR) a nasadil původní mělkou vanu. Pak následovala nová spojka za pomoci Czerta... Dneska už tam je 742.13, bez úprav..krom výfuku-)
Podvozek: Tady nebude nic zvláštního. Normální úzká naprava (hřeben) a normální úzká vlečka, spolu s převodovkou 4q 4,22. V téhle době (7/2008), byla vyměněna přední náprava s hřebenem po GO a s novejma kotoučema
Interiér: Tenhle vůz měl nejspíš původně tmavý interiér.. sedačky a tapece byly původně světlý, ale bylo vidět že byly měněný, ale koberce zůstaly tmavý, ale již sem je (5/2008) vyměnil za světlé. v palubce není lišta s nápisem GARDE, ale jenom bílá lišta.. půvoně tam byla lišta fialová s nápisem ŠKODA 120 GLS, já ji jenom otočil.
Karoserie&lak: Co si budem povídat, zázrak to neni. Citlvý místa jsou vršky podběhů, dolní roh PP blatníku, rám. Místo podlahy pod řidičem je přibodovanej rovnej plech - pružením plechu svár de do kytek. Díru v PP blatníku sem dal pryč.. i s blatníkem :D - je měněnej.. což je na laku poznat. Ted je sice vepředu prohnutej, pač mi to dneska (1/2009) uklouzlo a trefil jsem jiný auto. Kufr na tom zas tak zle neni, a dirky nemám.. rozhodně o nic nevim-))
Lak je trochu matnej (hlavně přední kapota) a je vidět, že byl broušen (5/2007) - střecha, C sloupky, prolis dveře, blatníky. Tam byl černý nános hrubého laku - imitace koženky, stahoavcí střechy(?). Zadní blatníky sou stříbrné, pač sou opravované, nejspíš od koroze :)
Plány do budoucna: Tak plány na novýho veterána sou nejspíš pryč... je jich dost, a chci si přiblížit svůj sen - stavbu Garde 160RS MTX. Takže až zpojízdnim Zelenou, Soptíka odstavym do garáže, kde začne jeho stavba....
Jízda&rychlost: Tak dnes jsem ozkoušel 130cu. Reálně jsem jel 139km/h (4q 4,22, karbec 120). Věřím, že při 5q 4,22 a 130 karburátoru by těch 160km/h dala - leč vzhledem k podvozku by to byl hazard-) Takže tuhle rychlost ve škodovce si vychutnám až v Zelený.
Stalo se...&úpravy:
Díky mé blbosti (smazání auta), jsou všechny události až od začátku roku 2008.
Plánované úpravy a opravy:
Spravit dolní úchyt tlumiče a namontovat na auto
Dopřipojit motor
Příčný výfuk
Události:
12.1.2008: Nové rozvody, mělká olejová vana
5. - 7.2.2008: Nové spojkové ložisko, nová lamela (diky Czert)
13.2.2008: Vyměna převodového oleje
16.2.2008: Neúspěšná výměna motorového oleje...kolem baňky na filtr vytekly 4 litry na ulici...končilo to výjezdem jednotky HZS na zasypání olejové skvrny pod vozidlem :)
18.2.2008: Dokoupeno nové těsnění a předěláno na rozměr baňky FO, koupen nový olej (ZASE) a jezdí to-))
1.3.2008: Zaseknutý pás spolujezdce, upad rámeček okolo PP světlometu-))
5.3.2008: Obnoveny bezepčnostní pásy, rámeček PP světla opraven :-D :-D
10.3.2008: Vyměněn karburátor za vyčištěný EDSR, zkontrolovány a očištěny svíčky, seřízen předstih
18.3.2008: Nasazen vyčištěný, vyfoukaný SEDR a následně seřízen (doufám že se mi to podařilo-))
28.3.2008: Doseřízení SEDRu, znovu napružení pružinky spolujezdcova pásu...málem sem přišel o oko :D
2.5.2008: Instalace béžových kobercu, kompletně vyčištění iteriéru (viz foto)
17.6.2008: Mám STK a emise
9.7.2008: Díky vypuštěnýmu benzinu dnes nedojel
10.7.2008: Nadrž spraveno a zabezpečeno proto dalším kurvám
10.7.2008: ***ODSTAVENO*** Ohnutá řídící páka
16.7.2008: Pokus o demontáž svisláku
23.7.2008: Demontáž nápravy a montáž jiné přední nápravy (hřeben po GO, nový kotouče)
24.7.2008: ***V PROVOZU*** Volantová tyč dodělána, všechno hotovo. Čeká mě zkušební jízda, tak sem zvědav-))
28.7.2008: Přídělán levý tlumič a stabilizátor ke karoserii na levé straně
1.8.2008: Nebrzdí to - asi nefunkčí posilovač
2.8.2008: Trochu přesazený řidičovy dveře, očištěny svíčky
28.8.2008: Změna plánu do budoucna (viz. výše)
3.9.2008: Seřízena spojka, dolit olej do převodovky a motoru
9.9.2008: Soptík odcizen a během telefonního rozhovoru nalezen
9.9.2008: Vyměněn spolujezdcův trojúhleník, dána nová spínačka, provizorně spraven zámek volantu
30.9.2008: Po dlouhý době sem ho umyl a vyluxoval-)
12.10.2008: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)
15.10.2008: ***V PROVOZU*** Spraven popelník v palubce, předělaný těsnení u filru oleje
30.12.2008: Záhadné kvílení, první doměnka bylo ložisko spojky, ale byl to jenom volnej řemen
3.1.2009: Řemen dotažen, ale stržen šroub na držáku altíku, improvizované řešení-)
5.1.2009: První velkej sníh, a uklouzlo mi to... prohnutej PP blatník, prasklý rámeček pravého světlometu
17.1.2009: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)
21.1.2009: ***V PROVOZU*** Předělaný těsnení u filru oleje (ZASE!)
29.1.2009: Výměna předních brzdových destiček
19.2.2009: Rupla struna plynu, tentýž večer improvizovaně spraveno
20.2.2009: Uvolnil se pravý přední držák brzdiče
23.2.2009: Přišrouben PP držák brzdiče, LP držák dotažen
26.3.2009: Silné vibrace při rozjezdu či podřazení
27.3.2009: Dojel jsem si pro motor 742.13 (díky Turda&Tampajs)
28.3.2009: Demontáž 742.12 a následná montáž 742.13
30.3.2009: Donastrojení motoru 742.13 a montáž příčného výfuku
31.3.2009: Spojka nespojkuje
1.4.2009: Demontáž motoru, správně otočeno ložisko, montáž motoru
2.4.2009: Donastrojení motoru, vše je OK
6.4.2009: Rychlostní test (více výše)
10.4.2009: Kola v hajzlu - celý to hazí, při 70km/h se auto chová jak v 400km/h
11.4.2009: Nový gumy s hlíníkáčema - Kopretiny
27.4.2009: Běžná údržba, přiděláno zadní čelo s nárazníkem, nový H4, výměna oleje/filtru
30.4.2009: Upadla řadicí tyč od kulisy
11.6.2009: Výměna startéru za dobově repasovaný
7.6.2009: Špatnej startér, občas jen cvaká
27.7.2009: Motor 742.13 KO - pístní kroužky či dno pístu
16.8.2009: ***ODSTAVENO*** Motor 742.13 definitivně KO - přidřenej, a možná ojnice. Rozborka prozradí
21.8.2009: Nasazen motor 742.136
23.8.2009: ***V PROVOZU*** Motor 742.136 nasazen, vozidlo nastrojeno
19.9.2009: Demontáž karbu
20.9.2009: Nasazeny vyčištěný SEDR 136, nasazen funkční altík, lepší řemen
13.10.2009: ***ODSTAVENO*** Menší GO motoru 742.136
15.10.2009: Zadek odtrojen
17.10.2009: Vypuštění oleje, nové rozvody, vůle ventilů
18.10.2009: Nasazení ol. vany, vyměněn přítlačák s lamelou *1, motor nasazen
24.10.2009: Nastrojen motor, nastrojena elektrika, olej, svíčky, karbec
25.10.2009: Vyčištěn chl. okruh, nová kapalina
27.10.2009: Nasazeno čelo, nárazník
27.10.2009: ***V PROVOZU***
30.10.2009: Předsti stroboskopem (díky Pavel P..)
10.11.2009: Příčný výfuk, startér po menší repasi (díky Zeke)
*
1) Jinak s lamelou jsem zkusil malý trik… ze staré spojky jsem oškrábal spojkový prach, nasypal do kelímku a zamíchal s tech. benzinem (něco těkavýho). Tímto sajrajtem jsem potřel novou lamelu. Jsem zvědav, jak spojka bude zabírat a jestli to hne s životností…
PRODÁM:
skoda-virt.cz/cz/.../1292 21-nove-prahy-1
Stav:
Historie: Vozidlo bylo vyrobenu roku 1982 (ne, lobra to nemá :D )v slovenském BAZu, a bylo první přihlášení bylo tušim 10/1983. Jsem asi šestý majitel, což nedokážu přesně říci, protože už mám dnes nový velký TP..knížku mi vzali, a já si ji ani neokopíroval :-(
Motor: Původní motor 742.12X předchozí majitelka zadřela... Matsoft ho vyměnil za 742.12, který tam je dodnes a prodal ho mě-)) Já na něm akorát udělal vůle, vyměnil rozvody, přetěsnil karburátor (SEDR) a nasadil původní mělkou vanu. Pak následovala nová spojka za pomoci Czerta... Dneska už tam je 742.13, bez úprav..krom výfuku-)
Podvozek: Tady nebude nic zvláštního. Normální úzká naprava (hřeben) a normální úzká vlečka, spolu s převodovkou 4q 4,22. V téhle době (7/2008), byla vyměněna přední náprava s hřebenem po GO a s novejma kotoučema
Interiér: Tenhle vůz měl nejspíš původně tmavý interiér.. sedačky a tapece byly původně světlý, ale bylo vidět že byly měněný, ale koberce zůstaly tmavý, ale již sem je (5/2008) vyměnil za světlé. v palubce není lišta s nápisem GARDE, ale jenom bílá lišta.. půvoně tam byla lišta fialová s nápisem ŠKODA 120 GLS, já ji jenom otočil.
Karoserie&lak: Co si budem povídat, zázrak to neni. Citlvý místa jsou vršky podběhů, dolní roh PP blatníku, rám. Místo podlahy pod řidičem je přibodovanej rovnej plech - pružením plechu svár de do kytek. Díru v PP blatníku sem dal pryč.. i s blatníkem :D - je měněnej.. což je na laku poznat. Ted je sice vepředu prohnutej, pač mi to dneska (1/2009) uklouzlo a trefil jsem jiný auto. Kufr na tom zas tak zle neni, a dirky nemám.. rozhodně o nic nevim-))
Lak je trochu matnej (hlavně přední kapota) a je vidět, že byl broušen (5/2007) - střecha, C sloupky, prolis dveře, blatníky. Tam byl černý nános hrubého laku - imitace koženky, stahoavcí střechy(?). Zadní blatníky sou stříbrné, pač sou opravované, nejspíš od koroze :)
Plány do budoucna: Tak plány na novýho veterána sou nejspíš pryč... je jich dost, a chci si přiblížit svůj sen - stavbu Garde 160RS MTX. Takže až zpojízdnim Zelenou, Soptíka odstavym do garáže, kde začne jeho stavba....
Jízda&rychlost: Tak dnes jsem ozkoušel 130cu. Reálně jsem jel 139km/h (4q 4,22, karbec 120). Věřím, že při 5q 4,22 a 130 karburátoru by těch 160km/h dala - leč vzhledem k podvozku by to byl hazard-) Takže tuhle rychlost ve škodovce si vychutnám až v Zelený.
Stalo se...&úpravy:
Díky mé blbosti (smazání auta), jsou všechny události až od začátku roku 2008.
Plánované úpravy a opravy:
Spravit dolní úchyt tlumiče a namontovat na auto
Dopřipojit motor
Příčný výfuk
Události:
12.1.2008: Nové rozvody, mělká olejová vana
5. - 7.2.2008: Nové spojkové ložisko, nová lamela (diky Czert)
13.2.2008: Vyměna převodového oleje
16.2.2008: Neúspěšná výměna motorového oleje...kolem baňky na filtr vytekly 4 litry na ulici...končilo to výjezdem jednotky HZS na zasypání olejové skvrny pod vozidlem :)
18.2.2008: Dokoupeno nové těsnění a předěláno na rozměr baňky FO, koupen nový olej (ZASE) a jezdí to-))
1.3.2008: Zaseknutý pás spolujezdce, upad rámeček okolo PP světlometu-))
5.3.2008: Obnoveny bezepčnostní pásy, rámeček PP světla opraven :-D :-D
10.3.2008: Vyměněn karburátor za vyčištěný EDSR, zkontrolovány a očištěny svíčky, seřízen předstih
18.3.2008: Nasazen vyčištěný, vyfoukaný SEDR a následně seřízen (doufám že se mi to podařilo-))
28.3.2008: Doseřízení SEDRu, znovu napružení pružinky spolujezdcova pásu...málem sem přišel o oko :D
2.5.2008: Instalace béžových kobercu, kompletně vyčištění iteriéru (viz foto)
17.6.2008: Mám STK a emise
9.7.2008: Díky vypuštěnýmu benzinu dnes nedojel
10.7.2008: Nadrž spraveno a zabezpečeno proto dalším kurvám
10.7.2008: ***ODSTAVENO*** Ohnutá řídící páka
16.7.2008: Pokus o demontáž svisláku
23.7.2008: Demontáž nápravy a montáž jiné přední nápravy (hřeben po GO, nový kotouče)
24.7.2008: ***V PROVOZU*** Volantová tyč dodělána, všechno hotovo. Čeká mě zkušební jízda, tak sem zvědav-))
28.7.2008: Přídělán levý tlumič a stabilizátor ke karoserii na levé straně
1.8.2008: Nebrzdí to - asi nefunkčí posilovač
2.8.2008: Trochu přesazený řidičovy dveře, očištěny svíčky
28.8.2008: Změna plánu do budoucna (viz. výše)
3.9.2008: Seřízena spojka, dolit olej do převodovky a motoru
9.9.2008: Soptík odcizen a během telefonního rozhovoru nalezen
9.9.2008: Vyměněn spolujezdcův trojúhleník, dána nová spínačka, provizorně spraven zámek volantu
30.9.2008: Po dlouhý době sem ho umyl a vyluxoval-)
12.10.2008: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)
15.10.2008: ***V PROVOZU*** Spraven popelník v palubce, předělaný těsnení u filru oleje
30.12.2008: Záhadné kvílení, první doměnka bylo ložisko spojky, ale byl to jenom volnej řemen
3.1.2009: Řemen dotažen, ale stržen šroub na držáku altíku, improvizované řešení-)
5.1.2009: První velkej sníh, a uklouzlo mi to... prohnutej PP blatník, prasklý rámeček pravého světlometu
17.1.2009: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)
21.1.2009: ***V PROVOZU*** Předělaný těsnení u filru oleje (ZASE!)
29.1.2009: Výměna předních brzdových destiček
19.2.2009: Rupla struna plynu, tentýž večer improvizovaně spraveno
20.2.2009: Uvolnil se pravý přední držák brzdiče
23.2.2009: Přišrouben PP držák brzdiče, LP držák dotažen
26.3.2009: Silné vibrace při rozjezdu či podřazení
27.3.2009: Dojel jsem si pro motor 742.13 (díky Turda&Tampajs)
28.3.2009: Demontáž 742.12 a následná montáž 742.13
30.3.2009: Donastrojení motoru 742.13 a montáž příčného výfuku
31.3.2009: Spojka nespojkuje
1.4.2009: Demontáž motoru, správně otočeno ložisko, montáž motoru
2.4.2009: Donastrojení motoru, vše je OK
6.4.2009: Rychlostní test (více výše)
10.4.2009: Kola v hajzlu - celý to hazí, při 70km/h se auto chová jak v 400km/h
11.4.2009: Nový gumy s hlíníkáčema - Kopretiny
27.4.2009: Běžná údržba, přiděláno zadní čelo s nárazníkem, nový H4, výměna oleje/filtru
30.4.2009: Upadla řadicí tyč od kulisy
11.6.2009: Výměna startéru za dobově repasovaný
7.6.2009: Špatnej startér, občas jen cvaká
27.7.2009: Motor 742.13 KO - pístní kroužky či dno pístu
16.8.2009: ***ODSTAVENO*** Motor 742.13 definitivně KO - přidřenej, a možná ojnice. Rozborka prozradí
21.8.2009: Nasazen motor 742.136
23.8.2009: ***V PROVOZU*** Motor 742.136 nasazen, vozidlo nastrojeno
19.9.2009: Demontáž karbu
20.9.2009: Nasazeny vyčištěný SEDR 136, nasazen funkční altík, lepší řemen
13.10.2009: ***ODSTAVENO*** Menší GO motoru 742.136
15.10.2009: Zadek odtrojen
17.10.2009: Vypuštění oleje, nové rozvody, vůle ventilů
18.10.2009: Nasazení ol. vany, vyměněn přítlačák s lamelou *1, motor nasazen
24.10.2009: Nastrojen motor, nastrojena elektrika, olej, svíčky, karbec
25.10.2009: Vyčištěn chl. okruh, nová kapalina
27.10.2009: Nasazeno čelo, nárazník
27.10.2009: ***V PROVOZU***
30.10.2009: Předsti stroboskopem (díky Pavel P..)
10.11.2009: Příčný výfuk, startér po menší repasi (díky Zeke)
*
1) Jinak s lamelou jsem zkusil malý trik… ze staré spojky jsem oškrábal spojkový prach, nasypal do kelímku a zamíchal s tech. benzinem (něco těkavýho). Tímto sajrajtem jsem potřel novou lamelu. Jsem zvědav, jak spojka bude zabírat a jestli to hne s životností…
PRODÁM:
skoda-virt.cz/cz/.../1292 21-nove-prahy-1
_Soptík / David29 - komentáře:
21:45:26
25.09.2015
25.09.2015
Pavel P@nkáč
-> MimiMB: skoda že na vrakači. dnes garde jdou do ceny a nemusí být tip top stavu...
15:30:21
24.09.2015
24.09.2015
MOLSO
21:23:50
19.02.2014
19.02.2014
skoda15
Už jsem viděl fotku jak stojí na vrakáči...
23:36:16
09.12.2012
09.12.2012
David29
Ted má vyfouklý kola no
Stojí tam už asi 2 roky... Spojkovej válec KO, a neni platná TK. A když jsem to nadláb naposled, tak kolem gufera kliky chcal olej..
Nebyli na to peníze... a to se ted změní Těšim se jak malej kluk, až se zas svezu
Stojí tam už asi 2 roky... Spojkovej válec KO, a neni platná TK. A když jsem to nadláb naposled, tak kolem gufera kliky chcal olej..
Nebyli na to peníze... a to se ted změní Těšim se jak malej kluk, až se zas svezu
22:04:16
09.12.2012
09.12.2012
Pavel P..
-> David29: to se to ještě nerozpadlo?
19:36:07
09.12.2012
09.12.2012
Zeke-ten šestý
-> David29: už by to chtělo
19:25:17
09.12.2012
09.12.2012
David29
Tak brzy snad bude garáž a na jaře snad začnu na ni pracovat
12:10:55
07.07.2011
07.07.2011
Voplik
-> David29:
12:01:21
07.07.2011
07.07.2011
David29
-> Voplik: A neprodám a neprodám
07:30:45
20.04.2011
20.04.2011
Voplik
-> David29: smutné
00:43:56
20.04.2011
20.04.2011
David29
-> Voplik: Stojí, má vyfouklý kolo a v prdeli jeden ze spojkovech válců
A jelikož je v prdeli i brzdovej, tak to je tralý na GO brzd - na což se z vejšky můžu vysrat, a počká si ještě nějakej pátek na garáž
A jelikož je v prdeli i brzdovej, tak to je tralý na GO brzd - na což se z vejšky můžu vysrat, a počká si ještě nějakej pátek na garáž
16:11:46
19.04.2011
19.04.2011
Voplik
-> David29: hej hej,děláš na tom něco?
15:18:37
30.01.2011
30.01.2011
David29
-> haso: Stále ji mám, a budu mít
Začátkem února bude baterka, tak zase bude občas jezdit. Ale jinak dlouhodobý plány jsou sehnat garáž a začít dělat na tom závodáku-)
Začátkem února bude baterka, tak zase bude občas jezdit. Ale jinak dlouhodobý plány jsou sehnat garáž a začít dělat na tom závodáku-)
02:11:36
16.01.2011
16.01.2011
haso
-> David29: este ju mas? ci uz jazdis len peugeotom?
15:04:44
16.10.2010
16.10.2010
David29
-> haso: Jojo mám, a spokojenost Nikde jsem nezůstal - fakt je, že v Praze jsou hovno závěje, ale nikdy nebyl problém vyjet z parkování, což ostatní auta měli...
23:56:31
10.10.2010
10.10.2010
haso
-> David29: ty mas na zimu tie klasicke "traktorove" gumy vsak? jak sa na tom jazdi ked neni nasnezene ale len taka brecka? ma napadlo si zohnat take gumy na zimu (iba na zabavu) aby som dakde nezapadol
19:20:18
12.07.2010
12.07.2010
Vilda - zrušená registrace
-> David29: Jo, to já už si užívám 5tou rychlost a na 15 litrů benzínu jsem najezdil 250 km, což je paráda... spotřeba tedy něco kolem 6ti litrů na 100 km
00:44:22
03.07.2010
03.07.2010
David29
-> pulin: To já jsem taky zvědavej, co s tim budu dělat
00:42:17
03.07.2010
03.07.2010
pulin
pěkné jsem zvědav na finále:-)