_Soptík / David29 _Soptík / David29

komentáře | popis | fotky | David29 | 18.03.10 18:51 | 23x v oblíbených
Auto sem koupil přes Matsofta od zde neznáme LinděMoon..tímto Díky





Stav:



Historie: Vozidlo bylo vyrobenu roku 1982 (ne, lobra to nemá :D )v slovenském BAZu, a bylo první přihlášení bylo tušim 10/1983. Jsem asi šestý majitel, což nedokážu přesně říci, protože už mám dnes nový velký TP..knížku mi vzali, a já si ji ani neokopíroval :-(



Motor: Původní motor 742.12X předchozí majitelka zadřela... Matsoft ho vyměnil za 742.12, který tam je dodnes a prodal ho mě-)) Já na něm akorát udělal vůle, vyměnil rozvody, přetěsnil karburátor (SEDR) a nasadil původní mělkou vanu. Pak následovala nová spojka za pomoci Czerta... Dneska už tam je 742.13, bez úprav..krom výfuku-)



Podvozek: Tady nebude nic zvláštního. Normální úzká naprava (hřeben) a normální úzká vlečka, spolu s převodovkou 4q 4,22. V téhle době (7/2008), byla vyměněna přední náprava s hřebenem po GO a s novejma kotoučema



Interiér: Tenhle vůz měl nejspíš původně tmavý interiér.. sedačky a tapece byly původně světlý, ale bylo vidět že byly měněný, ale koberce zůstaly tmavý, ale již sem je (5/2008) vyměnil za světlé. v palubce není lišta s nápisem GARDE, ale jenom bílá lišta.. půvoně tam byla lišta fialová s nápisem ŠKODA 120 GLS, já ji jenom otočil.



Karoserie&lak: Co si budem povídat, zázrak to neni. Citlvý místa jsou vršky podběhů, dolní roh PP blatníku, rám. Místo podlahy pod řidičem je přibodovanej rovnej plech - pružením plechu svár de do kytek. Díru v PP blatníku sem dal pryč.. i s blatníkem :D - je měněnej.. což je na laku poznat. Ted je sice vepředu prohnutej, pač mi to dneska (1/2009) uklouzlo a trefil jsem jiný auto. Kufr na tom zas tak zle neni, a dirky nemám.. rozhodně o nic nevim-))

Lak je trochu matnej (hlavně přední kapota) a je vidět, že byl broušen (5/2007) - střecha, C sloupky, prolis dveře, blatníky. Tam byl černý nános hrubého laku - imitace koženky, stahoavcí střechy(?). Zadní blatníky sou stříbrné, pač sou opravované, nejspíš od koroze :)



Plány do budoucna: Tak plány na novýho veterána sou nejspíš pryč... je jich dost, a chci si přiblížit svůj sen - stavbu Garde 160RS MTX. Takže až zpojízdnim Zelenou, Soptíka odstavym do garáže, kde začne jeho stavba....



Jízda&rychlost: Tak dnes jsem ozkoušel 130cu. Reálně jsem jel 139km/h (4q 4,22, karbec 120). Věřím, že při 5q 4,22 a 130 karburátoru by těch 160km/h dala - leč vzhledem k podvozku by to byl hazard-) Takže tuhle rychlost ve škodovce si vychutnám až v Zelený.





Stalo se...&úpravy:



Díky mé blbosti (smazání auta), jsou všechny události až od začátku roku 2008.





Plánované úpravy a opravy:



Spravit dolní úchyt tlumiče a namontovat na auto

Dopřipojit motor

Příčný výfuk





Události:



12.1.2008: Nové rozvody, mělká olejová vana

5. - 7.2.2008: Nové spojkové ložisko, nová lamela (diky Czert)

13.2.2008: Vyměna převodového oleje

16.2.2008: Neúspěšná výměna motorového oleje...kolem baňky na filtr vytekly 4 litry na ulici...končilo to výjezdem jednotky HZS na zasypání olejové skvrny pod vozidlem :)

18.2.2008: Dokoupeno nové těsnění a předěláno na rozměr baňky FO, koupen nový olej (ZASE) a jezdí to-))

1.3.2008: Zaseknutý pás spolujezdce, upad rámeček okolo PP světlometu-))

5.3.2008: Obnoveny bezepčnostní pásy, rámeček PP světla opraven :-D :-D

10.3.2008: Vyměněn karburátor za vyčištěný EDSR, zkontrolovány a očištěny svíčky, seřízen předstih

18.3.2008: Nasazen vyčištěný, vyfoukaný SEDR a následně seřízen (doufám že se mi to podařilo-))

28.3.2008: Doseřízení SEDRu, znovu napružení pružinky spolujezdcova pásu...málem sem přišel o oko :D

2.5.2008: Instalace béžových kobercu, kompletně vyčištění iteriéru (viz foto)

17.6.2008: Mám STK a emise

9.7.2008: Díky vypuštěnýmu benzinu dnes nedojel

10.7.2008: Nadrž spraveno a zabezpečeno proto dalším kurvám

10.7.2008: ***ODSTAVENO*** Ohnutá řídící páka

16.7.2008: Pokus o demontáž svisláku

23.7.2008: Demontáž nápravy a montáž jiné přední nápravy (hřeben po GO, nový kotouče)

24.7.2008: ***V PROVOZU*** Volantová tyč dodělána, všechno hotovo. Čeká mě zkušební jízda, tak sem zvědav-))

28.7.2008: Přídělán levý tlumič a stabilizátor ke karoserii na levé straně

1.8.2008: Nebrzdí to - asi nefunkčí posilovač

2.8.2008: Trochu přesazený řidičovy dveře, očištěny svíčky

28.8.2008: Změna plánu do budoucna (viz. výše)

3.9.2008: Seřízena spojka, dolit olej do převodovky a motoru

9.9.2008: Soptík odcizen a během telefonního rozhovoru nalezen

9.9.2008: Vyměněn spolujezdcův trojúhleník, dána nová spínačka, provizorně spraven zámek volantu

30.9.2008: Po dlouhý době sem ho umyl a vyluxoval-)

12.10.2008: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)

15.10.2008: ***V PROVOZU*** Spraven popelník v palubce, předělaný těsnení u filru oleje

30.12.2008: Záhadné kvílení, první doměnka bylo ložisko spojky, ale byl to jenom volnej řemen

3.1.2009: Řemen dotažen, ale stržen šroub na držáku altíku, improvizované řešení-)

5.1.2009: První velkej sníh, a uklouzlo mi to... prohnutej PP blatník, prasklý rámeček pravého světlometu

17.1.2009: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)

21.1.2009: ***V PROVOZU*** Předělaný těsnení u filru oleje (ZASE!)

29.1.2009: Výměna předních brzdových destiček

19.2.2009: Rupla struna plynu, tentýž večer improvizovaně spraveno

20.2.2009: Uvolnil se pravý přední držák brzdiče

23.2.2009: Přišrouben PP držák brzdiče, LP držák dotažen

26.3.2009: Silné vibrace při rozjezdu či podřazení

27.3.2009: Dojel jsem si pro motor 742.13 (díky Turda&Tampajs)

28.3.2009: Demontáž 742.12 a následná montáž 742.13

30.3.2009: Donastrojení motoru 742.13 a montáž příčného výfuku

31.3.2009: Spojka nespojkuje

1.4.2009: Demontáž motoru, správně otočeno ložisko, montáž motoru

2.4.2009: Donastrojení motoru, vše je OK

6.4.2009: Rychlostní test (více výše)

10.4.2009: Kola v hajzlu - celý to hazí, při 70km/h se auto chová jak v 400km/h

11.4.2009: Nový gumy s hlíníkáčema - Kopretiny

27.4.2009: Běžná údržba, přiděláno zadní čelo s nárazníkem, nový H4, výměna oleje/filtru

30.4.2009: Upadla řadicí tyč od kulisy

11.6.2009: Výměna startéru za dobově repasovaný

7.6.2009: Špatnej startér, občas jen cvaká

27.7.2009: Motor 742.13 KO - pístní kroužky či dno pístu

16.8.2009: ***ODSTAVENO*** Motor 742.13 definitivně KO - přidřenej, a možná ojnice. Rozborka prozradí

21.8.2009: Nasazen motor 742.136

23.8.2009: ***V PROVOZU*** Motor 742.136 nasazen, vozidlo nastrojeno

19.9.2009: Demontáž karbu

20.9.2009: Nasazeny vyčištěný SEDR 136, nasazen funkční altík, lepší řemen

13.10.2009: ***ODSTAVENO*** Menší GO motoru 742.136

15.10.2009: Zadek odtrojen

17.10.2009: Vypuštění oleje, nové rozvody, vůle ventilů

18.10.2009: Nasazení ol. vany, vyměněn přítlačák s lamelou *1, motor nasazen

24.10.2009: Nastrojen motor, nastrojena elektrika, olej, svíčky, karbec

25.10.2009: Vyčištěn chl. okruh, nová kapalina

27.10.2009: Nasazeno čelo, nárazník

27.10.2009: ***V PROVOZU***

30.10.2009: Předsti stroboskopem (díky Pavel P..)

10.11.2009: Příčný výfuk, startér po menší repasi (díky Zeke)



*

1) Jinak s lamelou jsem zkusil malý trik… ze staré spojky jsem oškrábal spojkový prach, nasypal do kelímku a zamíchal s tech. benzinem (něco těkavýho). Tímto sajrajtem jsem potřel novou lamelu. Jsem zvědav, jak spojka bude zabírat a jestli to hne s životností…



PRODÁM:

skoda-virt.cz/cz/.../1292 21-nove-prahy-1

_Soptík / David29 - komentáře:

12:32:00
12.11.2009
David29
Dneska jsem tu shnilotinu vevnitř umyl, a kouřit se tam nebude 30

Hnus velebnosti...
23:36:07
10.11.2009
David29
-> Zeke-ten šestý: Paráda-)
17:54:53
10.11.2009
Zeke-ten šestý
-> David29: a ten starter po GO toci dobre?6
16:02:26
10.11.2009
David29
Dnes jsem nasadil zpátky příčňák a vyměnil startér za startér po GO...
15:56:36
01.11.2009
David29
-> Kaprof: 42
15:55:29
01.11.2009
Kaprof-Pisařík
-> David29: myslim vyměnu4
15:53:43
01.11.2009
David29
-> Kaprof: Snad za 5 minut a strachu, ne? 3



-> Pavel P..: Funguje to, tak na to seru 40 Stejně bude na rozebrání-)

Jinak dík za nabídku na ty kola... ale hodim na zadek co mám, a napředek ňáky OR34, ty ten sníh na sebe nebudou lepit tolik, co ty moje nový letňáky...
15:51:16
01.11.2009
Kaprof-Pisařík
-> Pavel P..: u ty druhošky je pruser v tom uloženi místo klece4 ale tak když se vysere tak tam mam za pul hodky jinou4 4
15:49:01
01.11.2009
David29
Tak... zrychlení z 3000rpm na 5000rpm je za 10,7s



tj. z 56km/h - 95km/h
upraveno 1x, naposled 01.11.2009 15:50:41
20:13:31
30.10.2009
Pavel P..
-> David29: dej tam 5q kulisu a pak si najeď na jámu a omrkni ty gumy v kleci na řazení, ty budou na sračku.. nový stojej pár šušní ale ta klec se nedá moc dobře sehnat , dělá se sice druhoška ale stojí za hovno.
20:11:45
30.10.2009
David29
Děkuji Pavlovi P. za předstih stroboskopem. Ted můžu seřídit karbec je to..



-> Pavel P..: Díky ti... Jinak jsem posunul tu kulisu dopředu a zdá se, že to de. Test proběhne až pojedu zítra do práce 1
20:41:36
29.10.2009
Pavel P..
-> David29: to je kousek... a neni tu řeka ani potok3
20:35:50
29.10.2009
David29
-> Pavel P..: 42

Nebudeš se bát se mnou jet? 1 3
20:33:46
29.10.2009
Pavel P..
David29 27.10.09 21:14:20 napsal:

→ Pavel P..: Tim líp-) Aspon se s tim nebudu muset

vracet-)


Jak si na tom s časem třeba ve čtvrtek?




tady panáčku.3



zejtra asi nebude problem... chladič mám v garáže takže tam budem muset zajet a nárazník mám ve sklepě.
20:30:48
29.10.2009
David29
-> Pavel P..: Já mluvil o čtvrtku? 9 Co děláš zejtra? Mám čas od tak od 9 do nevim kdy....
16:44:08
29.10.2009
Pavel P..
-> David29: čtvrtek jest a ty nikde.... 3
21:25:24
28.10.2009
David29
-> Pavel P..: O kroužek jsem vyměnil, pro sichr jsem vytáh volnoběžnou trysku (nebo vzdušník? 3) profoukal, profoukal tu díru po volnoběžnym šroubku... a je to zase dobrý. Takže jedno z toho to bylo...



Mě se nechce s karbecem prcat zase ven... taky jsem si napřed myslel že to přisává pod karbem...
17:23:12
28.10.2009
Pavel P..
-> David29: to mi neřikej že se O kroužek takhle rychle rozpadne když neni ve styku s olejem nebo vazelínou.. benzin mu nemá co udělat... ty tam máš jinej problem, nejspíš ti netěsní příruba, zkus dát dvě těsnění pod karbec.
11:26:03
28.10.2009
David29
-> Pavel P..: Možná jsem na to přišel...

Na šroub volnoběhu jsem dával nový těsnění, pač bylo v čudu... no, a tohle už je taky 8

Ve sklepě splašim nějakej původní...
10:30:33
28.10.2009
Pavel P..
-> David29: máš karbec na hovno...
Extreme Tyres