_Soptík / David29 _Soptík / David29

komentáře | popis | fotky | David29 | 18.03.10 18:51 | 23x v oblíbených
Auto sem koupil přes Matsofta od zde neznáme LinděMoon..tímto Díky





Stav:



Historie: Vozidlo bylo vyrobenu roku 1982 (ne, lobra to nemá :D )v slovenském BAZu, a bylo první přihlášení bylo tušim 10/1983. Jsem asi šestý majitel, což nedokážu přesně říci, protože už mám dnes nový velký TP..knížku mi vzali, a já si ji ani neokopíroval :-(



Motor: Původní motor 742.12X předchozí majitelka zadřela... Matsoft ho vyměnil za 742.12, který tam je dodnes a prodal ho mě-)) Já na něm akorát udělal vůle, vyměnil rozvody, přetěsnil karburátor (SEDR) a nasadil původní mělkou vanu. Pak následovala nová spojka za pomoci Czerta... Dneska už tam je 742.13, bez úprav..krom výfuku-)



Podvozek: Tady nebude nic zvláštního. Normální úzká naprava (hřeben) a normální úzká vlečka, spolu s převodovkou 4q 4,22. V téhle době (7/2008), byla vyměněna přední náprava s hřebenem po GO a s novejma kotoučema



Interiér: Tenhle vůz měl nejspíš původně tmavý interiér.. sedačky a tapece byly původně světlý, ale bylo vidět že byly měněný, ale koberce zůstaly tmavý, ale již sem je (5/2008) vyměnil za světlé. v palubce není lišta s nápisem GARDE, ale jenom bílá lišta.. půvoně tam byla lišta fialová s nápisem ŠKODA 120 GLS, já ji jenom otočil.



Karoserie&lak: Co si budem povídat, zázrak to neni. Citlvý místa jsou vršky podběhů, dolní roh PP blatníku, rám. Místo podlahy pod řidičem je přibodovanej rovnej plech - pružením plechu svár de do kytek. Díru v PP blatníku sem dal pryč.. i s blatníkem :D - je měněnej.. což je na laku poznat. Ted je sice vepředu prohnutej, pač mi to dneska (1/2009) uklouzlo a trefil jsem jiný auto. Kufr na tom zas tak zle neni, a dirky nemám.. rozhodně o nic nevim-))

Lak je trochu matnej (hlavně přední kapota) a je vidět, že byl broušen (5/2007) - střecha, C sloupky, prolis dveře, blatníky. Tam byl černý nános hrubého laku - imitace koženky, stahoavcí střechy(?). Zadní blatníky sou stříbrné, pač sou opravované, nejspíš od koroze :)



Plány do budoucna: Tak plány na novýho veterána sou nejspíš pryč... je jich dost, a chci si přiblížit svůj sen - stavbu Garde 160RS MTX. Takže až zpojízdnim Zelenou, Soptíka odstavym do garáže, kde začne jeho stavba....



Jízda&rychlost: Tak dnes jsem ozkoušel 130cu. Reálně jsem jel 139km/h (4q 4,22, karbec 120). Věřím, že při 5q 4,22 a 130 karburátoru by těch 160km/h dala - leč vzhledem k podvozku by to byl hazard-) Takže tuhle rychlost ve škodovce si vychutnám až v Zelený.





Stalo se...&úpravy:



Díky mé blbosti (smazání auta), jsou všechny události až od začátku roku 2008.





Plánované úpravy a opravy:



Spravit dolní úchyt tlumiče a namontovat na auto

Dopřipojit motor

Příčný výfuk





Události:



12.1.2008: Nové rozvody, mělká olejová vana

5. - 7.2.2008: Nové spojkové ložisko, nová lamela (diky Czert)

13.2.2008: Vyměna převodového oleje

16.2.2008: Neúspěšná výměna motorového oleje...kolem baňky na filtr vytekly 4 litry na ulici...končilo to výjezdem jednotky HZS na zasypání olejové skvrny pod vozidlem :)

18.2.2008: Dokoupeno nové těsnění a předěláno na rozměr baňky FO, koupen nový olej (ZASE) a jezdí to-))

1.3.2008: Zaseknutý pás spolujezdce, upad rámeček okolo PP světlometu-))

5.3.2008: Obnoveny bezepčnostní pásy, rámeček PP světla opraven :-D :-D

10.3.2008: Vyměněn karburátor za vyčištěný EDSR, zkontrolovány a očištěny svíčky, seřízen předstih

18.3.2008: Nasazen vyčištěný, vyfoukaný SEDR a následně seřízen (doufám že se mi to podařilo-))

28.3.2008: Doseřízení SEDRu, znovu napružení pružinky spolujezdcova pásu...málem sem přišel o oko :D

2.5.2008: Instalace béžových kobercu, kompletně vyčištění iteriéru (viz foto)

17.6.2008: Mám STK a emise

9.7.2008: Díky vypuštěnýmu benzinu dnes nedojel

10.7.2008: Nadrž spraveno a zabezpečeno proto dalším kurvám

10.7.2008: ***ODSTAVENO*** Ohnutá řídící páka

16.7.2008: Pokus o demontáž svisláku

23.7.2008: Demontáž nápravy a montáž jiné přední nápravy (hřeben po GO, nový kotouče)

24.7.2008: ***V PROVOZU*** Volantová tyč dodělána, všechno hotovo. Čeká mě zkušební jízda, tak sem zvědav-))

28.7.2008: Přídělán levý tlumič a stabilizátor ke karoserii na levé straně

1.8.2008: Nebrzdí to - asi nefunkčí posilovač

2.8.2008: Trochu přesazený řidičovy dveře, očištěny svíčky

28.8.2008: Změna plánu do budoucna (viz. výše)

3.9.2008: Seřízena spojka, dolit olej do převodovky a motoru

9.9.2008: Soptík odcizen a během telefonního rozhovoru nalezen

9.9.2008: Vyměněn spolujezdcův trojúhleník, dána nová spínačka, provizorně spraven zámek volantu

30.9.2008: Po dlouhý době sem ho umyl a vyluxoval-)

12.10.2008: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)

15.10.2008: ***V PROVOZU*** Spraven popelník v palubce, předělaný těsnení u filru oleje

30.12.2008: Záhadné kvílení, první doměnka bylo ložisko spojky, ale byl to jenom volnej řemen

3.1.2009: Řemen dotažen, ale stržen šroub na držáku altíku, improvizované řešení-)

5.1.2009: První velkej sníh, a uklouzlo mi to... prohnutej PP blatník, prasklý rámeček pravého světlometu

17.1.2009: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)

21.1.2009: ***V PROVOZU*** Předělaný těsnení u filru oleje (ZASE!)

29.1.2009: Výměna předních brzdových destiček

19.2.2009: Rupla struna plynu, tentýž večer improvizovaně spraveno

20.2.2009: Uvolnil se pravý přední držák brzdiče

23.2.2009: Přišrouben PP držák brzdiče, LP držák dotažen

26.3.2009: Silné vibrace při rozjezdu či podřazení

27.3.2009: Dojel jsem si pro motor 742.13 (díky Turda&Tampajs)

28.3.2009: Demontáž 742.12 a následná montáž 742.13

30.3.2009: Donastrojení motoru 742.13 a montáž příčného výfuku

31.3.2009: Spojka nespojkuje

1.4.2009: Demontáž motoru, správně otočeno ložisko, montáž motoru

2.4.2009: Donastrojení motoru, vše je OK

6.4.2009: Rychlostní test (více výše)

10.4.2009: Kola v hajzlu - celý to hazí, při 70km/h se auto chová jak v 400km/h

11.4.2009: Nový gumy s hlíníkáčema - Kopretiny

27.4.2009: Běžná údržba, přiděláno zadní čelo s nárazníkem, nový H4, výměna oleje/filtru

30.4.2009: Upadla řadicí tyč od kulisy

11.6.2009: Výměna startéru za dobově repasovaný

7.6.2009: Špatnej startér, občas jen cvaká

27.7.2009: Motor 742.13 KO - pístní kroužky či dno pístu

16.8.2009: ***ODSTAVENO*** Motor 742.13 definitivně KO - přidřenej, a možná ojnice. Rozborka prozradí

21.8.2009: Nasazen motor 742.136

23.8.2009: ***V PROVOZU*** Motor 742.136 nasazen, vozidlo nastrojeno

19.9.2009: Demontáž karbu

20.9.2009: Nasazeny vyčištěný SEDR 136, nasazen funkční altík, lepší řemen

13.10.2009: ***ODSTAVENO*** Menší GO motoru 742.136

15.10.2009: Zadek odtrojen

17.10.2009: Vypuštění oleje, nové rozvody, vůle ventilů

18.10.2009: Nasazení ol. vany, vyměněn přítlačák s lamelou *1, motor nasazen

24.10.2009: Nastrojen motor, nastrojena elektrika, olej, svíčky, karbec

25.10.2009: Vyčištěn chl. okruh, nová kapalina

27.10.2009: Nasazeno čelo, nárazník

27.10.2009: ***V PROVOZU***

30.10.2009: Předsti stroboskopem (díky Pavel P..)

10.11.2009: Příčný výfuk, startér po menší repasi (díky Zeke)



*

1) Jinak s lamelou jsem zkusil malý trik… ze staré spojky jsem oškrábal spojkový prach, nasypal do kelímku a zamíchal s tech. benzinem (něco těkavýho). Tímto sajrajtem jsem potřel novou lamelu. Jsem zvědav, jak spojka bude zabírat a jestli to hne s životností…



PRODÁM:

skoda-virt.cz/cz/.../1292 21-nove-prahy-1

_Soptík / David29 - komentáře:

17:12:42
23.08.2009
David29
A zase jezdíme... tentokrát na 742.136 spolu s 4q 4,22 a jede to krásně za plynem. Jediný, co by se motoru dalo vytknout je sjetá spojka- zabírá až nahoře.



Bohužel mě nenapadlo dřív, ji vyměnit z 742.130, kde byla nová 8
22:00:50
21.08.2009
David29
Tak.. a zejtra ho snad stihnu zapojit a snad pofrčíme 2
18:00:58
18.08.2009
Pavel P..
-> David29: cena nějaká lidová... je i s větrákem a hadicema.4
17:04:26
18.08.2009
David29
-> Pavel P..: Bezva-) Ale až bude auto 40



Jaká že byla cena? :)
14:39:31
18.08.2009
Pavel P..
-> David29: přivezl jsem ti ten chladič a nárazník.... tak se můžeš stavit.
13:55:06
18.08.2009
David29
Tak zejtra vyndám motor 781 z Rapida a pude do Soptíka...

Takhle je ta převodovka v hajzlu, takhle ji odrovnám úplně 3
21:15:18
12.08.2009
David29
20:07:34
08.08.2009
David29
-> Katka & Petislav: Jojo.. z GardeWebu ho měla jistá LindaMoon... mám na ní majl, ted ji bude kolem 30 40

Pak ale zadřela motor a neměla peníze, čas nebo prostory pro jeho opravu... to odkoupil Matsoft (kvůli kopretinám a sundavacímu tažnýmu), no, a od něj to mám já-)
20:05:36
08.08.2009
Katka & Petislav - zrušená registrace
Tak tohle auto si velice dobře pamatuji. Vlastnil ho můj kamarád z Ovy, který ho koupil od prvních majitelů tuším z Čeladné (ale nejsem si 100% jist, musel bych se ho zeptat). Pak šlo tuším do světa-snad někomu z Gardewebu4
22:35:22
07.08.2009
David29
-> Kaprof-Los Koramos: Pořádek musí bejt 40
22:34:39
07.08.2009
Kaprof-Pisařík
-> David29: tak to pardon81
22:33:21
07.08.2009
David29
-> Kaprof-Los Koramos: Přímo takhle jsem to neřešil... tady to s tebou rozebírat nebudu... di si k druhýmu autu a nedělej mi tu bordel 3
22:31:41
07.08.2009
Kaprof-Pisařík
-> David29: to je hezke ale to druhe ma naskok.o) jak chceš vyrešit zadni napravu?
22:27:28
07.08.2009
David29
-> Kaprof-Los Koramos: Jj, mám to celý promyšlený... mám plán 147
22:27:03
07.08.2009
David29
-> Vilda: Dneska jsem tam nebyl 40 Včera 2



Jinak já jsem tě tuhle viděl kousek od Bohdalce.. mávali jsem na sebe 40
22:24:25
07.08.2009
Kaprof-Pisařík
ajéje druhy MTX na obzoru3
22:03:56
07.08.2009
Vilda - zrušená registrace
Čus, dnes sem viděl tvojí káru u hasičárny pod Metodějovou4
06:25:26
07.08.2009
David29
-> Pavel P..: Tak jsem mu hned psal a klik jsem i na "Koupit"... tak uvidíme 2
06:05:29
07.08.2009
David29
-> Pavel P..: Ty jo, díky :)
Extreme Tyres