_Soptík / David29 _Soptík / David29

komentáře | popis | fotky | David29 | 18.03.10 18:51 | 23x v oblíbených
Auto sem koupil přes Matsofta od zde neznáme LinděMoon..tímto Díky





Stav:



Historie: Vozidlo bylo vyrobenu roku 1982 (ne, lobra to nemá :D )v slovenském BAZu, a bylo první přihlášení bylo tušim 10/1983. Jsem asi šestý majitel, což nedokážu přesně říci, protože už mám dnes nový velký TP..knížku mi vzali, a já si ji ani neokopíroval :-(



Motor: Původní motor 742.12X předchozí majitelka zadřela... Matsoft ho vyměnil za 742.12, který tam je dodnes a prodal ho mě-)) Já na něm akorát udělal vůle, vyměnil rozvody, přetěsnil karburátor (SEDR) a nasadil původní mělkou vanu. Pak následovala nová spojka za pomoci Czerta... Dneska už tam je 742.13, bez úprav..krom výfuku-)



Podvozek: Tady nebude nic zvláštního. Normální úzká naprava (hřeben) a normální úzká vlečka, spolu s převodovkou 4q 4,22. V téhle době (7/2008), byla vyměněna přední náprava s hřebenem po GO a s novejma kotoučema



Interiér: Tenhle vůz měl nejspíš původně tmavý interiér.. sedačky a tapece byly původně světlý, ale bylo vidět že byly měněný, ale koberce zůstaly tmavý, ale již sem je (5/2008) vyměnil za světlé. v palubce není lišta s nápisem GARDE, ale jenom bílá lišta.. půvoně tam byla lišta fialová s nápisem ŠKODA 120 GLS, já ji jenom otočil.



Karoserie&lak: Co si budem povídat, zázrak to neni. Citlvý místa jsou vršky podběhů, dolní roh PP blatníku, rám. Místo podlahy pod řidičem je přibodovanej rovnej plech - pružením plechu svár de do kytek. Díru v PP blatníku sem dal pryč.. i s blatníkem :D - je měněnej.. což je na laku poznat. Ted je sice vepředu prohnutej, pač mi to dneska (1/2009) uklouzlo a trefil jsem jiný auto. Kufr na tom zas tak zle neni, a dirky nemám.. rozhodně o nic nevim-))

Lak je trochu matnej (hlavně přední kapota) a je vidět, že byl broušen (5/2007) - střecha, C sloupky, prolis dveře, blatníky. Tam byl černý nános hrubého laku - imitace koženky, stahoavcí střechy(?). Zadní blatníky sou stříbrné, pač sou opravované, nejspíš od koroze :)



Plány do budoucna: Tak plány na novýho veterána sou nejspíš pryč... je jich dost, a chci si přiblížit svůj sen - stavbu Garde 160RS MTX. Takže až zpojízdnim Zelenou, Soptíka odstavym do garáže, kde začne jeho stavba....



Jízda&rychlost: Tak dnes jsem ozkoušel 130cu. Reálně jsem jel 139km/h (4q 4,22, karbec 120). Věřím, že při 5q 4,22 a 130 karburátoru by těch 160km/h dala - leč vzhledem k podvozku by to byl hazard-) Takže tuhle rychlost ve škodovce si vychutnám až v Zelený.





Stalo se...&úpravy:



Díky mé blbosti (smazání auta), jsou všechny události až od začátku roku 2008.





Plánované úpravy a opravy:



Spravit dolní úchyt tlumiče a namontovat na auto

Dopřipojit motor

Příčný výfuk





Události:



12.1.2008: Nové rozvody, mělká olejová vana

5. - 7.2.2008: Nové spojkové ložisko, nová lamela (diky Czert)

13.2.2008: Vyměna převodového oleje

16.2.2008: Neúspěšná výměna motorového oleje...kolem baňky na filtr vytekly 4 litry na ulici...končilo to výjezdem jednotky HZS na zasypání olejové skvrny pod vozidlem :)

18.2.2008: Dokoupeno nové těsnění a předěláno na rozměr baňky FO, koupen nový olej (ZASE) a jezdí to-))

1.3.2008: Zaseknutý pás spolujezdce, upad rámeček okolo PP světlometu-))

5.3.2008: Obnoveny bezepčnostní pásy, rámeček PP světla opraven :-D :-D

10.3.2008: Vyměněn karburátor za vyčištěný EDSR, zkontrolovány a očištěny svíčky, seřízen předstih

18.3.2008: Nasazen vyčištěný, vyfoukaný SEDR a následně seřízen (doufám že se mi to podařilo-))

28.3.2008: Doseřízení SEDRu, znovu napružení pružinky spolujezdcova pásu...málem sem přišel o oko :D

2.5.2008: Instalace béžových kobercu, kompletně vyčištění iteriéru (viz foto)

17.6.2008: Mám STK a emise

9.7.2008: Díky vypuštěnýmu benzinu dnes nedojel

10.7.2008: Nadrž spraveno a zabezpečeno proto dalším kurvám

10.7.2008: ***ODSTAVENO*** Ohnutá řídící páka

16.7.2008: Pokus o demontáž svisláku

23.7.2008: Demontáž nápravy a montáž jiné přední nápravy (hřeben po GO, nový kotouče)

24.7.2008: ***V PROVOZU*** Volantová tyč dodělána, všechno hotovo. Čeká mě zkušební jízda, tak sem zvědav-))

28.7.2008: Přídělán levý tlumič a stabilizátor ke karoserii na levé straně

1.8.2008: Nebrzdí to - asi nefunkčí posilovač

2.8.2008: Trochu přesazený řidičovy dveře, očištěny svíčky

28.8.2008: Změna plánu do budoucna (viz. výše)

3.9.2008: Seřízena spojka, dolit olej do převodovky a motoru

9.9.2008: Soptík odcizen a během telefonního rozhovoru nalezen

9.9.2008: Vyměněn spolujezdcův trojúhleník, dána nová spínačka, provizorně spraven zámek volantu

30.9.2008: Po dlouhý době sem ho umyl a vyluxoval-)

12.10.2008: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)

15.10.2008: ***V PROVOZU*** Spraven popelník v palubce, předělaný těsnení u filru oleje

30.12.2008: Záhadné kvílení, první doměnka bylo ložisko spojky, ale byl to jenom volnej řemen

3.1.2009: Řemen dotažen, ale stržen šroub na držáku altíku, improvizované řešení-)

5.1.2009: První velkej sníh, a uklouzlo mi to... prohnutej PP blatník, prasklý rámeček pravého světlometu

17.1.2009: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)

21.1.2009: ***V PROVOZU*** Předělaný těsnení u filru oleje (ZASE!)

29.1.2009: Výměna předních brzdových destiček

19.2.2009: Rupla struna plynu, tentýž večer improvizovaně spraveno

20.2.2009: Uvolnil se pravý přední držák brzdiče

23.2.2009: Přišrouben PP držák brzdiče, LP držák dotažen

26.3.2009: Silné vibrace při rozjezdu či podřazení

27.3.2009: Dojel jsem si pro motor 742.13 (díky Turda&Tampajs)

28.3.2009: Demontáž 742.12 a následná montáž 742.13

30.3.2009: Donastrojení motoru 742.13 a montáž příčného výfuku

31.3.2009: Spojka nespojkuje

1.4.2009: Demontáž motoru, správně otočeno ložisko, montáž motoru

2.4.2009: Donastrojení motoru, vše je OK

6.4.2009: Rychlostní test (více výše)

10.4.2009: Kola v hajzlu - celý to hazí, při 70km/h se auto chová jak v 400km/h

11.4.2009: Nový gumy s hlíníkáčema - Kopretiny

27.4.2009: Běžná údržba, přiděláno zadní čelo s nárazníkem, nový H4, výměna oleje/filtru

30.4.2009: Upadla řadicí tyč od kulisy

11.6.2009: Výměna startéru za dobově repasovaný

7.6.2009: Špatnej startér, občas jen cvaká

27.7.2009: Motor 742.13 KO - pístní kroužky či dno pístu

16.8.2009: ***ODSTAVENO*** Motor 742.13 definitivně KO - přidřenej, a možná ojnice. Rozborka prozradí

21.8.2009: Nasazen motor 742.136

23.8.2009: ***V PROVOZU*** Motor 742.136 nasazen, vozidlo nastrojeno

19.9.2009: Demontáž karbu

20.9.2009: Nasazeny vyčištěný SEDR 136, nasazen funkční altík, lepší řemen

13.10.2009: ***ODSTAVENO*** Menší GO motoru 742.136

15.10.2009: Zadek odtrojen

17.10.2009: Vypuštění oleje, nové rozvody, vůle ventilů

18.10.2009: Nasazení ol. vany, vyměněn přítlačák s lamelou *1, motor nasazen

24.10.2009: Nastrojen motor, nastrojena elektrika, olej, svíčky, karbec

25.10.2009: Vyčištěn chl. okruh, nová kapalina

27.10.2009: Nasazeno čelo, nárazník

27.10.2009: ***V PROVOZU***

30.10.2009: Předsti stroboskopem (díky Pavel P..)

10.11.2009: Příčný výfuk, startér po menší repasi (díky Zeke)



*

1) Jinak s lamelou jsem zkusil malý trik… ze staré spojky jsem oškrábal spojkový prach, nasypal do kelímku a zamíchal s tech. benzinem (něco těkavýho). Tímto sajrajtem jsem potřel novou lamelu. Jsem zvědav, jak spojka bude zabírat a jestli to hne s životností…



PRODÁM:

skoda-virt.cz/cz/.../1292 21-nove-prahy-1

_Soptík / David29 - komentáře:

17:08:38
10.07.2008
David29
-> Turda: Tam šlo o cirka 500 metrů.. Tohle by se mi mohlo stát (a nejspíš i stalo) kdybych ty papíry měl.. Sem vůbec nechápal co se děje. Prostě kola budu kontrolovat častějc...
17:06:14
10.07.2008
Turda
-> David29: a tak to je samozřejmě vždycky to nejlhlavnější, ale nechápu proč jezdit když mám řidičák vlastně už v kapse 8
17:03:42
10.07.2008
David29
Sem furt držkoval, že nemám na autě co dělat.. no tak se nebudu v pondělí aspon nudit 1
17:02:37
10.07.2008
David29
-> Turda: To vim i bez tebe. Je mi to vlastně celkem fuk.. tady je důležítý že všichni zdravý. Tam kde za sucha jedeš na 3, tak za mokra stačí zařadit 2 a de to samo... ale faktem je, že nevim jak na tom byly kola na tu 3...
17:00:55
10.07.2008
Turda
-> David29: 3 3 blbec si!! 3 3 3
17:00:12
10.07.2008
David29
-> Nwkt: Ještě ne... čekám jenom na vystvaní, těch pár metrů sem to risk.. a ono ejhle 8
17:00:02
10.07.2008
Turda
-> David29: a to už máš ŘP??
16:59:21
10.07.2008
David29
Napřed prdel doprava - to sem zvlád. Ale pak se přetočila doleva, já přejel do druhýho pruhu a tam se zastavil obrubník :/ Obě kola v píči a rejdovej čep (nebo co to je) vohnutej :/ Takže mokro+ podhuštěný kola... blbě se to řídí. Za mnou jelo nový BMW. To by byl průser kdybych ho nabořil, nebo jeli kolem policajti. Nakonec sem se domů dostal díky asistenční službě, která mi to odtáhla...
16:59:11
10.07.2008
Turda
-> Turda: cos dělal ty vemínko?????? 3 3 3
16:58:16
10.07.2008
Nwkt
-> David29: Tobě dali řidičák jo 3
16:58:09
10.07.2008
Turda
-> David29: ježiš to je střevoooooooooooooooooooo oo 3 3 3 3 3
16:57:45
10.07.2008
David29
A tady mám fotku toho dnešního karambolu 8
zvětšit _Soptík / David29 - obrázek od David29 vložen 10.07.2008 16:57:45
12:51:00
10.07.2008
Turda
-> David29: měls tam dát místo šroubu silikon 3
12:47:07
10.07.2008
David29
Tak.. sice už mi benzin jen tak nikdo nešlohne, pač tam žádnej neni, ale ladit geometrii o obrubník se nevypláci 8 Prostě člověk všechno doma neudělá 3
12:06:29
10.07.2008
Turda
-> David29: oole 5
07:02:26
10.07.2008
David29
Brý tro... sem nespal celou noc, jak sem se těšil na dnešek, jak zadělám ti díru a zprovoznim autí 3
00:55:50
10.07.2008
David29
-> Turda: Dobrou 4
00:47:54
10.07.2008
Turda
-> David29: je to tak no, já du fakt chrápat, dobrou sople 4
00:47:17
10.07.2008
David29
-> Turda: mě by to ani nepřekvapilo 8
00:45:18
10.07.2008
Turda
-> David29: no to je přesně ono ale, rozebíráš motor a hle, důchodkyně která má důchod 2000 a nemá co dělat čumí a hledá konflikty, ty si vše uděláš, šup babča vklouzne v přítmí do montérek, veme golu a pak to takhle dopadá.....skontoroluj všechny důchodce v baráku, a uvidíš že nějaká babka bude mít prepregy i se šroubem pověšený na zdi 4 3 3 3
Extreme Tyres