skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto sem koupil přes Matsofta od zde neznáme LinděMoon..tímto Díky
Stav:
Historie: Vozidlo bylo vyrobenu roku 1982 (ne, lobra to nemá :D )v slovenském BAZu, a bylo první přihlášení bylo tušim 10/1983. Jsem asi šestý majitel, což nedokážu přesně říci, protože už mám dnes nový velký TP..knížku mi vzali, a já si ji ani neokopíroval :-(
Motor: Původní motor 742.12X předchozí majitelka zadřela... Matsoft ho vyměnil za 742.12, který tam je dodnes a prodal ho mě-)) Já na něm akorát udělal vůle, vyměnil rozvody, přetěsnil karburátor (SEDR) a nasadil původní mělkou vanu. Pak následovala nová spojka za pomoci Czerta... Dneska už tam je 742.13, bez úprav..krom výfuku-)
Podvozek: Tady nebude nic zvláštního. Normální úzká naprava (hřeben) a normální úzká vlečka, spolu s převodovkou 4q 4,22. V téhle době (7/2008), byla vyměněna přední náprava s hřebenem po GO a s novejma kotoučema
Interiér: Tenhle vůz měl nejspíš původně tmavý interiér.. sedačky a tapece byly původně světlý, ale bylo vidět že byly měněný, ale koberce zůstaly tmavý, ale již sem je (5/2008) vyměnil za světlé. v palubce není lišta s nápisem GARDE, ale jenom bílá lišta.. půvoně tam byla lišta fialová s nápisem ŠKODA 120 GLS, já ji jenom otočil.
Karoserie&lak: Co si budem povídat, zázrak to neni. Citlvý místa jsou vršky podběhů, dolní roh PP blatníku, rám. Místo podlahy pod řidičem je přibodovanej rovnej plech - pružením plechu svár de do kytek. Díru v PP blatníku sem dal pryč.. i s blatníkem :D - je měněnej.. což je na laku poznat. Ted je sice vepředu prohnutej, pač mi to dneska (1/2009) uklouzlo a trefil jsem jiný auto. Kufr na tom zas tak zle neni, a dirky nemám.. rozhodně o nic nevim-))
Lak je trochu matnej (hlavně přední kapota) a je vidět, že byl broušen (5/2007) - střecha, C sloupky, prolis dveře, blatníky. Tam byl černý nános hrubého laku - imitace koženky, stahoavcí střechy(?). Zadní blatníky sou stříbrné, pač sou opravované, nejspíš od koroze :)
Plány do budoucna: Tak plány na novýho veterána sou nejspíš pryč... je jich dost, a chci si přiblížit svůj sen - stavbu Garde 160RS MTX. Takže až zpojízdnim Zelenou, Soptíka odstavym do garáže, kde začne jeho stavba....
Jízda&rychlost: Tak dnes jsem ozkoušel 130cu. Reálně jsem jel 139km/h (4q 4,22, karbec 120). Věřím, že při 5q 4,22 a 130 karburátoru by těch 160km/h dala - leč vzhledem k podvozku by to byl hazard-) Takže tuhle rychlost ve škodovce si vychutnám až v Zelený.
Stalo se...&úpravy:
Díky mé blbosti (smazání auta), jsou všechny události až od začátku roku 2008.
Plánované úpravy a opravy:
Spravit dolní úchyt tlumiče a namontovat na auto
Dopřipojit motor
Příčný výfuk
Události:
12.1.2008: Nové rozvody, mělká olejová vana
5. - 7.2.2008: Nové spojkové ložisko, nová lamela (diky Czert)
13.2.2008: Vyměna převodového oleje
16.2.2008: Neúspěšná výměna motorového oleje...kolem baňky na filtr vytekly 4 litry na ulici...končilo to výjezdem jednotky HZS na zasypání olejové skvrny pod vozidlem :)
18.2.2008: Dokoupeno nové těsnění a předěláno na rozměr baňky FO, koupen nový olej (ZASE) a jezdí to-))
1.3.2008: Zaseknutý pás spolujezdce, upad rámeček okolo PP světlometu-))
5.3.2008: Obnoveny bezepčnostní pásy, rámeček PP světla opraven :-D :-D
10.3.2008: Vyměněn karburátor za vyčištěný EDSR, zkontrolovány a očištěny svíčky, seřízen předstih
18.3.2008: Nasazen vyčištěný, vyfoukaný SEDR a následně seřízen (doufám že se mi to podařilo-))
28.3.2008: Doseřízení SEDRu, znovu napružení pružinky spolujezdcova pásu...málem sem přišel o oko :D
2.5.2008: Instalace béžových kobercu, kompletně vyčištění iteriéru (viz foto)
17.6.2008: Mám STK a emise
9.7.2008: Díky vypuštěnýmu benzinu dnes nedojel
10.7.2008: Nadrž spraveno a zabezpečeno proto dalším kurvám
10.7.2008: ***ODSTAVENO*** Ohnutá řídící páka
16.7.2008: Pokus o demontáž svisláku
23.7.2008: Demontáž nápravy a montáž jiné přední nápravy (hřeben po GO, nový kotouče)
24.7.2008: ***V PROVOZU*** Volantová tyč dodělána, všechno hotovo. Čeká mě zkušební jízda, tak sem zvědav-))
28.7.2008: Přídělán levý tlumič a stabilizátor ke karoserii na levé straně
1.8.2008: Nebrzdí to - asi nefunkčí posilovač
2.8.2008: Trochu přesazený řidičovy dveře, očištěny svíčky
28.8.2008: Změna plánu do budoucna (viz. výše)
3.9.2008: Seřízena spojka, dolit olej do převodovky a motoru
9.9.2008: Soptík odcizen a během telefonního rozhovoru nalezen
9.9.2008: Vyměněn spolujezdcův trojúhleník, dána nová spínačka, provizorně spraven zámek volantu
30.9.2008: Po dlouhý době sem ho umyl a vyluxoval-)
12.10.2008: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)
15.10.2008: ***V PROVOZU*** Spraven popelník v palubce, předělaný těsnení u filru oleje
30.12.2008: Záhadné kvílení, první doměnka bylo ložisko spojky, ale byl to jenom volnej řemen
3.1.2009: Řemen dotažen, ale stržen šroub na držáku altíku, improvizované řešení-)
5.1.2009: První velkej sníh, a uklouzlo mi to... prohnutej PP blatník, prasklý rámeček pravého světlometu
17.1.2009: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)
21.1.2009: ***V PROVOZU*** Předělaný těsnení u filru oleje (ZASE!)
29.1.2009: Výměna předních brzdových destiček
19.2.2009: Rupla struna plynu, tentýž večer improvizovaně spraveno
20.2.2009: Uvolnil se pravý přední držák brzdiče
23.2.2009: Přišrouben PP držák brzdiče, LP držák dotažen
26.3.2009: Silné vibrace při rozjezdu či podřazení
27.3.2009: Dojel jsem si pro motor 742.13 (díky Turda&Tampajs)
28.3.2009: Demontáž 742.12 a následná montáž 742.13
30.3.2009: Donastrojení motoru 742.13 a montáž příčného výfuku
31.3.2009: Spojka nespojkuje
1.4.2009: Demontáž motoru, správně otočeno ložisko, montáž motoru
2.4.2009: Donastrojení motoru, vše je OK
6.4.2009: Rychlostní test (více výše)
10.4.2009: Kola v hajzlu - celý to hazí, při 70km/h se auto chová jak v 400km/h
11.4.2009: Nový gumy s hlíníkáčema - Kopretiny
27.4.2009: Běžná údržba, přiděláno zadní čelo s nárazníkem, nový H4, výměna oleje/filtru
30.4.2009: Upadla řadicí tyč od kulisy
11.6.2009: Výměna startéru za dobově repasovaný
7.6.2009: Špatnej startér, občas jen cvaká
27.7.2009: Motor 742.13 KO - pístní kroužky či dno pístu
16.8.2009: ***ODSTAVENO*** Motor 742.13 definitivně KO - přidřenej, a možná ojnice. Rozborka prozradí
21.8.2009: Nasazen motor 742.136
23.8.2009: ***V PROVOZU*** Motor 742.136 nasazen, vozidlo nastrojeno
19.9.2009: Demontáž karbu
20.9.2009: Nasazeny vyčištěný SEDR 136, nasazen funkční altík, lepší řemen
13.10.2009: ***ODSTAVENO*** Menší GO motoru 742.136
15.10.2009: Zadek odtrojen
17.10.2009: Vypuštění oleje, nové rozvody, vůle ventilů
18.10.2009: Nasazení ol. vany, vyměněn přítlačák s lamelou *1, motor nasazen
24.10.2009: Nastrojen motor, nastrojena elektrika, olej, svíčky, karbec
25.10.2009: Vyčištěn chl. okruh, nová kapalina
27.10.2009: Nasazeno čelo, nárazník
27.10.2009: ***V PROVOZU***
30.10.2009: Předsti stroboskopem (díky Pavel P..)
10.11.2009: Příčný výfuk, startér po menší repasi (díky Zeke)
*
1) Jinak s lamelou jsem zkusil malý trik… ze staré spojky jsem oškrábal spojkový prach, nasypal do kelímku a zamíchal s tech. benzinem (něco těkavýho). Tímto sajrajtem jsem potřel novou lamelu. Jsem zvědav, jak spojka bude zabírat a jestli to hne s životností…
PRODÁM:
skoda-virt.cz/cz/.../1292 21-nove-prahy-1
Stav:
Historie: Vozidlo bylo vyrobenu roku 1982 (ne, lobra to nemá :D )v slovenském BAZu, a bylo první přihlášení bylo tušim 10/1983. Jsem asi šestý majitel, což nedokážu přesně říci, protože už mám dnes nový velký TP..knížku mi vzali, a já si ji ani neokopíroval :-(
Motor: Původní motor 742.12X předchozí majitelka zadřela... Matsoft ho vyměnil za 742.12, který tam je dodnes a prodal ho mě-)) Já na něm akorát udělal vůle, vyměnil rozvody, přetěsnil karburátor (SEDR) a nasadil původní mělkou vanu. Pak následovala nová spojka za pomoci Czerta... Dneska už tam je 742.13, bez úprav..krom výfuku-)
Podvozek: Tady nebude nic zvláštního. Normální úzká naprava (hřeben) a normální úzká vlečka, spolu s převodovkou 4q 4,22. V téhle době (7/2008), byla vyměněna přední náprava s hřebenem po GO a s novejma kotoučema
Interiér: Tenhle vůz měl nejspíš původně tmavý interiér.. sedačky a tapece byly původně světlý, ale bylo vidět že byly měněný, ale koberce zůstaly tmavý, ale již sem je (5/2008) vyměnil za světlé. v palubce není lišta s nápisem GARDE, ale jenom bílá lišta.. půvoně tam byla lišta fialová s nápisem ŠKODA 120 GLS, já ji jenom otočil.
Karoserie&lak: Co si budem povídat, zázrak to neni. Citlvý místa jsou vršky podběhů, dolní roh PP blatníku, rám. Místo podlahy pod řidičem je přibodovanej rovnej plech - pružením plechu svár de do kytek. Díru v PP blatníku sem dal pryč.. i s blatníkem :D - je měněnej.. což je na laku poznat. Ted je sice vepředu prohnutej, pač mi to dneska (1/2009) uklouzlo a trefil jsem jiný auto. Kufr na tom zas tak zle neni, a dirky nemám.. rozhodně o nic nevim-))
Lak je trochu matnej (hlavně přední kapota) a je vidět, že byl broušen (5/2007) - střecha, C sloupky, prolis dveře, blatníky. Tam byl černý nános hrubého laku - imitace koženky, stahoavcí střechy(?). Zadní blatníky sou stříbrné, pač sou opravované, nejspíš od koroze :)
Plány do budoucna: Tak plány na novýho veterána sou nejspíš pryč... je jich dost, a chci si přiblížit svůj sen - stavbu Garde 160RS MTX. Takže až zpojízdnim Zelenou, Soptíka odstavym do garáže, kde začne jeho stavba....
Jízda&rychlost: Tak dnes jsem ozkoušel 130cu. Reálně jsem jel 139km/h (4q 4,22, karbec 120). Věřím, že při 5q 4,22 a 130 karburátoru by těch 160km/h dala - leč vzhledem k podvozku by to byl hazard-) Takže tuhle rychlost ve škodovce si vychutnám až v Zelený.
Stalo se...&úpravy:
Díky mé blbosti (smazání auta), jsou všechny události až od začátku roku 2008.
Plánované úpravy a opravy:
Spravit dolní úchyt tlumiče a namontovat na auto
Dopřipojit motor
Příčný výfuk
Události:
12.1.2008: Nové rozvody, mělká olejová vana
5. - 7.2.2008: Nové spojkové ložisko, nová lamela (diky Czert)
13.2.2008: Vyměna převodového oleje
16.2.2008: Neúspěšná výměna motorového oleje...kolem baňky na filtr vytekly 4 litry na ulici...končilo to výjezdem jednotky HZS na zasypání olejové skvrny pod vozidlem :)
18.2.2008: Dokoupeno nové těsnění a předěláno na rozměr baňky FO, koupen nový olej (ZASE) a jezdí to-))
1.3.2008: Zaseknutý pás spolujezdce, upad rámeček okolo PP světlometu-))
5.3.2008: Obnoveny bezepčnostní pásy, rámeček PP světla opraven :-D :-D
10.3.2008: Vyměněn karburátor za vyčištěný EDSR, zkontrolovány a očištěny svíčky, seřízen předstih
18.3.2008: Nasazen vyčištěný, vyfoukaný SEDR a následně seřízen (doufám že se mi to podařilo-))
28.3.2008: Doseřízení SEDRu, znovu napružení pružinky spolujezdcova pásu...málem sem přišel o oko :D
2.5.2008: Instalace béžových kobercu, kompletně vyčištění iteriéru (viz foto)
17.6.2008: Mám STK a emise
9.7.2008: Díky vypuštěnýmu benzinu dnes nedojel
10.7.2008: Nadrž spraveno a zabezpečeno proto dalším kurvám
10.7.2008: ***ODSTAVENO*** Ohnutá řídící páka
16.7.2008: Pokus o demontáž svisláku
23.7.2008: Demontáž nápravy a montáž jiné přední nápravy (hřeben po GO, nový kotouče)
24.7.2008: ***V PROVOZU*** Volantová tyč dodělána, všechno hotovo. Čeká mě zkušební jízda, tak sem zvědav-))
28.7.2008: Přídělán levý tlumič a stabilizátor ke karoserii na levé straně
1.8.2008: Nebrzdí to - asi nefunkčí posilovač
2.8.2008: Trochu přesazený řidičovy dveře, očištěny svíčky
28.8.2008: Změna plánu do budoucna (viz. výše)
3.9.2008: Seřízena spojka, dolit olej do převodovky a motoru
9.9.2008: Soptík odcizen a během telefonního rozhovoru nalezen
9.9.2008: Vyměněn spolujezdcův trojúhleník, dána nová spínačka, provizorně spraven zámek volantu
30.9.2008: Po dlouhý době sem ho umyl a vyluxoval-)
12.10.2008: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)
15.10.2008: ***V PROVOZU*** Spraven popelník v palubce, předělaný těsnení u filru oleje
30.12.2008: Záhadné kvílení, první doměnka bylo ložisko spojky, ale byl to jenom volnej řemen
3.1.2009: Řemen dotažen, ale stržen šroub na držáku altíku, improvizované řešení-)
5.1.2009: První velkej sníh, a uklouzlo mi to... prohnutej PP blatník, prasklý rámeček pravého světlometu
17.1.2009: ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)
21.1.2009: ***V PROVOZU*** Předělaný těsnení u filru oleje (ZASE!)
29.1.2009: Výměna předních brzdových destiček
19.2.2009: Rupla struna plynu, tentýž večer improvizovaně spraveno
20.2.2009: Uvolnil se pravý přední držák brzdiče
23.2.2009: Přišrouben PP držák brzdiče, LP držák dotažen
26.3.2009: Silné vibrace při rozjezdu či podřazení
27.3.2009: Dojel jsem si pro motor 742.13 (díky Turda&Tampajs)
28.3.2009: Demontáž 742.12 a následná montáž 742.13
30.3.2009: Donastrojení motoru 742.13 a montáž příčného výfuku
31.3.2009: Spojka nespojkuje
1.4.2009: Demontáž motoru, správně otočeno ložisko, montáž motoru
2.4.2009: Donastrojení motoru, vše je OK
6.4.2009: Rychlostní test (více výše)
10.4.2009: Kola v hajzlu - celý to hazí, při 70km/h se auto chová jak v 400km/h
11.4.2009: Nový gumy s hlíníkáčema - Kopretiny
27.4.2009: Běžná údržba, přiděláno zadní čelo s nárazníkem, nový H4, výměna oleje/filtru
30.4.2009: Upadla řadicí tyč od kulisy
11.6.2009: Výměna startéru za dobově repasovaný
7.6.2009: Špatnej startér, občas jen cvaká
27.7.2009: Motor 742.13 KO - pístní kroužky či dno pístu
16.8.2009: ***ODSTAVENO*** Motor 742.13 definitivně KO - přidřenej, a možná ojnice. Rozborka prozradí
21.8.2009: Nasazen motor 742.136
23.8.2009: ***V PROVOZU*** Motor 742.136 nasazen, vozidlo nastrojeno
19.9.2009: Demontáž karbu
20.9.2009: Nasazeny vyčištěný SEDR 136, nasazen funkční altík, lepší řemen
13.10.2009: ***ODSTAVENO*** Menší GO motoru 742.136
15.10.2009: Zadek odtrojen
17.10.2009: Vypuštění oleje, nové rozvody, vůle ventilů
18.10.2009: Nasazení ol. vany, vyměněn přítlačák s lamelou *1, motor nasazen
24.10.2009: Nastrojen motor, nastrojena elektrika, olej, svíčky, karbec
25.10.2009: Vyčištěn chl. okruh, nová kapalina
27.10.2009: Nasazeno čelo, nárazník
27.10.2009: ***V PROVOZU***
30.10.2009: Předsti stroboskopem (díky Pavel P..)
10.11.2009: Příčný výfuk, startér po menší repasi (díky Zeke)
*
1) Jinak s lamelou jsem zkusil malý trik… ze staré spojky jsem oškrábal spojkový prach, nasypal do kelímku a zamíchal s tech. benzinem (něco těkavýho). Tímto sajrajtem jsem potřel novou lamelu. Jsem zvědav, jak spojka bude zabírat a jestli to hne s životností…
PRODÁM:
skoda-virt.cz/cz/.../1292 21-nove-prahy-1
_Soptík / David29 - komentáře:
00:19:01
10.07.2008
10.07.2008
David29
-> Turda: Brou noc Asi sem tu oblíbenej nebo nevim... podle toho fleku si spíš myslim, že to jenom někdo vypustil a šroub zahodil... pochybuju že potřeboval ten šroub
00:17:22
10.07.2008
10.07.2008
Turda
-> David29: ccc tam je někdo vyháklej na ty tvoje gardečka ne??? co se to tam děje na spořilově, neudělal si někdy někomu něco?? teĎ se ti třeba mstí....zajímavý, já měl dneska pěknej výlet za tetou, na oběd, byyla to paráda...jojoj tak dobrou dádo
00:16:28
10.07.2008
10.07.2008
David29
-> Syny: Jo.. u mě
00:02:36
10.07.2008
10.07.2008
Syny
-> David29: a ja zrovna dneska bral hele
00:01:32
10.07.2008
10.07.2008
David29
Syny, tu kurvo
00:01:20
10.07.2008
10.07.2008
David29
Tak mi dneska šlohli benzin.. přesněji vypustily benzin na silnici Leč tam bylo hovno.... ale aby si ze mě někdo nezačal dělat benzinovou pumpu, kde natankuje 98 zadarmo
12:03:41
09.07.2008
09.07.2008
Turda
-> David29: nevim noo
11:09:32
09.07.2008
09.07.2008
David29
-> Turda: Mluv za sebe, jo
10:36:27
09.07.2008
09.07.2008
Turda
-> David29: no jak kdyy nooo
10:34:27
09.07.2008
09.07.2008
David29
-> Turda: Sme chytří klucííí
10:33:12
09.07.2008
09.07.2008
Turda
-> David29: to som ráád
10:31:32
09.07.2008
09.07.2008
David29
-> Turda: Chápu
10:28:19
09.07.2008
09.07.2008
Turda
-> David29: no vydíš..tak já nevim jak ti to mám vysvětlit, zmáčknu shift a na horní lajně jak sou čísla tak tam to mačkám, jak je tam ěščřžýáíé tak je tam taky 1 až 0, no a jak je 0, tak pod tim hned je O a P, no a blbej úhel šup, a bylo tam O noooo
10:24:40
09.07.2008
09.07.2008
David29
-> Turda: Já mám taky noťas pane
10:24:19
09.07.2008
09.07.2008
David29
-> petr s: Aha
-> Turda: Promiňte
-> Turda: Promiňte
10:24:04
09.07.2008
09.07.2008
Turda
petr s 09.07.08 10:22:44 napsal:
-> David29 09.07.08 10:20:32: Protože je starší a budeš mu vykat-> David29: jooo voeee
-> David29 09.07.08 10:20:32: Protože je starší a budeš mu vykat-> David29: jooo voeee
10:23:43
09.07.2008
09.07.2008
Turda
-> David29: já mám noťas vemínko
10:22:44
09.07.2008
09.07.2008
petr s
-> David29 09.07.08 10:20:32: Protože je starší a budeš mu vykat
10:22:08
09.07.2008
09.07.2008
David29
-> Turda: Aha... já nulu píšu na numerocký teda no
10:21:17
09.07.2008
09.07.2008
Turda
-> Turda: přemáčkl sem se je to hned pod sebou a měnit sem to už nechtěl