Sita / Garde 136 Sita / Garde 136

komentáře | popis | fotky | Sita | 29.01.10 18:02 | 10x v oblíbených
Jak to zacalo...

Jednoho dne (leden 2007) jsem se pri cteni konference "Skoda 120" zastavil u inzeratu od clena CMK. Nabizel Garde s poloosama LOBRO, motorem 742.136 zapsanym v TP a cernym interierem. Rikal jsem si, ze poloosy by se hodily na planovane soutezni aktivity, a Garde s legalni 136kou motorem, navic s LPG, by bylo pro svoji nevsednost idealnim kouskem na denni jezdeni do prace. Podle myho je zivot proste moc kratkej na to, abych si nechaval skodovku jen na hrani o vikendech, kdyz navic o vikendech skoro zadnej volnej cas stejne neni.



Musel jsem preplatit nabidky nekolika tuneru, ktery chteli auto jen kvuli poloosam a pak ho hodit do srotu, slovo dalo slovo a 20.1.2007 jsem sedel ve vlaku smerem Praha, v batohu jsem mel nahradni rozdelovac, trochu naradi a tesil jsem si jak si domu privezu celozivotniho partnera pro denni jezdeni :))))



S CMKem to slo rychle, jakozto zkusenej skodovkar nahodil muj rozdelovac, podle ucha seridil predstih, dolili jsme vodu do chladice, kratce mi ukazal jeho SOCku v garazi, dal jsem mu penize a rozloucili jsme se. Natankoval jsem pul nadrze a o pulnoci vyrazil do CB. Prselo, auto moc netopilo, sterace stirali dost mizerne, propadla technicka, docela sranda no...



Hned jak auto bylo doma, hodil jsem ho do stodoly, ani jsem ho neprihlasil na sebe. V ty dobe jsme totiz se zenou pripravolvali bydleni, takze jsem se rozhodl ze Garde dodelam az po rekonstrukci domu. Garde slo tedy na spalky.



Reinkarnace

Jenze prisel podzim 2008 a s nim vynikjici novela zakona o odpadech z dilny CSSD a KSC. Stal jsem pred rozhodnutim zda auto dat nejak do kupy, projit TK a jeste do konce roku ho prihlasit na sebe nebo ho nechat defacto umrit. Rozhodne nejsem z tech, kteri by dobrovolne zaplatili 10000Kc za nesmyslne ekologicke poplatky... Rozhodl jsem se, ze dum pocka a dal jsem si lhutu 1 mesic na uvedeni auta do provozu.



Uz drive jsem si sehnal pouzitou LPG soupravu BRC od clena virtu favo110lrs, takze jsem ji nahodil do auta. Sundal jsem Lobra a nahodil rapidacky poolosy. Klobouky zadnich pruzin jsem (kvuli LPG nadrzi) podlozil 1cm duralovou podlozkou kterou mi kdysi (pro)dal dalsi clen virtu Ludek. Pak nasledovala oprava karoserie. Nejhur na tom byla podlaha, ktera se musela komplet vyrezat a navarit nova. Okraje podlahy jsem vyrobil z plechu ktery jsem doma nasel (mimo jine poslouzila i stara bigtower skrin). Dal se musely opravit rohy prahu a i levy predni blatnik. Musel jsem chvatat, protoze se blizily mrazy a dilnu jeste nemam vytapenou, proto jsem svary jen zabrousil a zatmelil karosarskym tmelem. Na nejaky kitovani, plnic, uz cas nebyl, vsechno jsem jen natrel zakladni a vrchni barvou.



Behem vyvarovani podlahy jsem drbnul do prave zadni brzdove trubicky, ktera hned zacala kapat. Radsi jsem proto ze starych zasob vyrobil a vymenil obe. Kdyz uz jsem byl u brzd, tak jsem promazal a rozpohyboval lanovody rucni brzdy. Promazal jsem zamky dveri, premistil baterku z motoroveho prostoru do kufru, vyklidil interier, trochu seridil motor, hlavne provoz na plyn a auto slo na kola.



26.listopadu 2008 auto proslo technickou a zaridil jsem prepis. Soucasna konfigurace tedy je: motor 742.130, LPG BRC, 4q prevodovka, uzke garde napravy.



Plany, budoucnost

Ted auto musi aspon 4 roky slouzit, do ty doby bych si chtel pripravit jinou zdravou kastli, 5q prevodovku, motor 742.136 s vnitrnostma z 1.4 Fabie, lepsi kola a montovanej ram.

Sita / Garde 136 - komentáře:

08:29:13
25.02.2005
M a r c e l
-> U-Geen: no ty jeho kola jsou trosku sirsi nez 13" prevaraky B-)))
19:53:42
24.02.2005
U-Geen
zazaa ma taky uzky napravy a nejak echt zapadly kola nema :-)
16:38:46
24.02.2005
M a r c e l
-> cmk: mam 2 B-)))
15:18:22
24.02.2005
cmk
No - po 5 dnech je koukam na co odpovidat ;-)

a) Folie a tak - jo jo, ted to necham 2 roky jezdit a jelikoz je zatim vece nez pravdepodobny, ze to pujde pak uplne do originalu, pujdou i folie dolu

b) CMK - jo jo, jem to ja... Rozsiril jsem flotilu :-)

c) To Marcel - dikes :-) Ten origo stav do budoucna je nejpravdepodobnejsi :-) Ale budu potrebovat nejakej motor z Garde :-)

d) LordCroft - moc ses teda nepredal :-))) Fotky budou a budou jich tuny :-)

e) Jo jo - jak uz jsem psal - za 2 roky uz nebude potreba vrazet ani korunu do Rapida, tak jich vic zbyde na Garde a bude na repasi do originalu...

f) To Crack - kola - dik, uzkymu cumaku sedi o 6 cm vetsi rozchod, ale vzhledem k planovany originalite tam eMkovy napravy davat nechci, tak to resim takhkle ;-)

07:14:09
24.02.2005
M a r c e l
-> pex: to je sice mozny, ale proste je mam a ty s tim nic nenadelas B-))) a co se tyce originality, tak prehodit kola za original litaky nebo plechace neni zas takovej problem, to delat zu Rapida GARDE a nebo vymenovat napravy je ponekud neco jineho, nemyslis ? P.S.: kdyz se ti ty uzky napravy tak strasne libi, ze si je na svym GARDE nenechal, a ze sis vubec to auto nenechal B-)))
23:55:09
23.02.2005
pex
-> M a r c e l: Převařáky nebyli origo!

Pokud se ti nelíbi že má garde utopený kola tak sis měl koupit rapida a přehodit si čumák na ůzkej jako komár.

Utopený kola ke gardovce prostě patřej...
11:12:57
23.02.2005
pekny...6b
10:31:20
23.02.2005
M a r c e l
-> Crack: jj, mam je taky, sice ne v chromove barve jako CMK, ale stejny, mam na nich 175/70, ale dozadu by to jeste chtelo podlozku, predek vypada luxusne, krasne to licuje s lemama, vzadu je to jeste furt moc hluboko - obojina uzkych napravach ...
19:10:35
22.02.2005
Crack
ty kola sou výborný!!!
14:08:38
22.02.2005
M a r c e l
vzadu stejne nikdo jezdit nebude, ale je to masirka, uz je mam taky pripraveny pro svy GARDEcko B-)))

P.S.: dejte mi taky naky body B-)))
20:53:40
21.02.2005
Tomáš SK
-> pex: Ale tie popolniky tam nie su kvoli fajceniu 4 Taky clovek by okamzite letel z auta 3 Zo skusenosti, ked vozim rodinu, viem, ze ked ma niekto zvykacku alebo nejaky zdrap papiera, tak sa tlaci dopredu hodit to do popolnika... takto to bude pohodlnejsie :)
20:14:38
21.02.2005
kirri
přikláním se k bodu B a dám ti bodíky, bude jich 9, ale pokuď uděláš bod A tak tě budu strašit ve snech91 145 126
19:49:30
21.02.2005
pex
Popelníky jsem měl na gardovce vzadu taky a hned jak jsem sehnal tapeci bez nich tak šli ven.Kouřit vzadu v autě kde nejsou otvírací okenka je pěkná blbost.
19:48:08
21.02.2005
LordCroft
chce to vic fotecek jinak 3b1
17:24:25
21.02.2005
Tomáš SK
-> M a r c e l: Tie popolniky su super, coskoro budu aj na mojej rapidke spolu s tapacirom ukoristenym z gardecka :)
15:29:19
21.02.2005
M a r c e l
-> M a r c e l: 1é = 10 B-)))
15:28:44
21.02.2005
M a r c e l
dal jsem Ti 1é bodu, ale poze za podminky, ze bod c) okamzite zapomenes B-(

mimochodem ten jeho stroj ma cernej origo strop a vzadu popelniky ...
22:18:01
19.02.2005
Komár 1981
CMK, si to ty? Ten CMK, ktereho myslim a kteremu vdecim za "uzky" zadni lemy?? ;o)
15:03:56
19.02.2005
pex
Moc pěkné,jen odstranit folie,příd.světla a bude to super.

A přikláněl bych se k ponechání origo motoru...
12:12:14
19.02.2005
Mishoooo
Pekne gardecko... snad casom bude este krajsie ... potom bude aj viac bodikov4
Extreme Tyres