skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Myslím, že už bylo na čase ho sem dát, takže nějaké info:
Jelikož jsem od roku 2003, kdy jsem si koupil první úžovku, trochu zestárl a snad i trochu zmoudřel, řekl jsem si, že škodovek řady 742 jsem měl už dost a chtělo by to nějakou změnu koupil jsem si v roce 2008 Favorita (5/93, karburátor, GLX...) a přes počáteční odpor k němu mě to auto začalo bavit čím dál víc. Jenže jak šel život dál, začala se projevovat jeho hlavní nevýhoda - malý zavazadlový prostor. Protože jsem si ale řekl, že si jednou pořídím nějakýho zachovalýho formana akční řady, tak mi to moc nevadilo. Ale tím předsevzetím jsem si nasadil brouka do hlavy a tak nějak letos (2012) na jaře jsem si usmyslil, že nač čekat, že si ho pořídím hned. To jsem ovšem nevěděl, co je to za kumšt sehnat jakžtakž ucházejícího formiče. Dal jsem si čtyři kritéria. 1) cena do 10 000,- 2) vyřešena ekozlodějina, 3) ucházející stav a pokud možno co nejméně koroze a 4) aby se vozdilo nacházelo v dosahu cca 60km od domova. Po dvou měsících prolejzání inzerátů jsem pochopil, že je toto vražedná kombinace a najít takový vůz je snad nemožné. Po x telefonátech a probdělých nocích na inzertních serverech a neustálého aktualizování stránek s nadějí, že se tam snad objeví ON, jsem náhodou narazil na inzerát z Ostravy, tedy cca 50km daleko. Auto na fotkách vypadalo ucházejícně, ovšem přepadl mě divný pocit, že prodávající je příslušníkem jedné nejmenované etnické skupiny. Indicií bylo více, proto jsem si řekl, že pokud to tak bude, auto nekoupím. Mé obavy se asi po dvacátém pokusu dovolat se a následné prohlídce vozu potvrdily. Auto na mě vůbec neudělalo dojem - nebrzdilo, přístrojovka neukazovala, škubalo atd. Prodávající taky ne (auto si koupil, že bude jezdit s kolegou pro šrot, protože on sám neměl řidičák a tak auto asi půl roku stálo na místě, protože kolega se odstěhoval - nejspíš do vězení). No prostě auto, které si říkalo o to, aby ho nikdo normální nekoupil. Jel jsem domů bez auta a se smíšenými pocity. Ovšem tak nějak jsem si řekl, že svůj čas místo zevlování na internetu u inzerátů můžu využít i jinak a že nic lepšího stejně nevyšpekuluju (všechny ostatní vozy byly buď daleko nebo byly ceny kolem 15k nebo neměly vyřešenou ekodaň) a že raději, dokud mám prachy z brigády a prodaných aut, koupit horší auto a dát ho nějak dohromady, než nějakou rádoby leštěnku za 15000 z bazaru do které budu stejně muset investovat. Takže jsem se chytil za koule, prodal červené eMko a zelenou oužu, vzal peníze, vytiskl smlouvu, v zrcadle nazkoušel nekompromisního tvrďáka a vyrazil do Heřmanic pro auto. Tak nějak jsem z prodávajícího vydyndal všechny papíry a auto prolezl. Jelikož jsem si ověřil, že vše sedí začal jsem být sebejistější. Po pár slovech jsem si plácli a já ještě vyjednal slevu 1000,- Kč, nasedl do auta a jel dom. Cestou jsem trnul strachem zda mi, teď už bývalý majitel, pošle papíry po odhlášce, ale moje chmurné myšlenky záhy rozehnaly parádní jízdní vlastnosti auta. Pak jsem si uvědomil, že jsem se ani nepodíval o jakou motorizaci jde. Za dva dny přišly papíry odhlášené na moje jméno, já se koukl do TP a s radostí zjistil, že se jedná o fofrmana s 50kw pod kapotou. Auto jsem pojistil, přepsal a momentálně řeším mouchy které má.
Tak tedy něco o autu:
Škoda 135 GLXi Forman
motor: 136B, vstřikování BMM
výkon: 50Kw
r.v.: 11/1994
najeto: 115 000 tkm a nějaký drobný
TK: 3/2013
barva: RAL 5280 karibská zelená
výbava: centrál, zapalovač cigaret, otevírání kufru z místa řidiče, bohužel odpojené a na manuál předělané stahování předních oken v elektřině, alarm (prasácky ustřižené dráty a krabice alarmu vymontována), stropní hodiny atd.
Jsem již nejméně pátým majitelem vozu. Vůz byl nový zakoupen někde na Valašsku, protože jako první mu byly přiděleny vsetínské SPZky řady VSE ...... Má ještě původní průkaz o emisích, bohužel starý TP se již nedochoval. Jedním z předchozích majitelů vozu byla také firma JMP s.r.o. - centrum zdravého spánku z Valašského Meziříčí, následně jde ze zbytků polepů vyčíst, že dalším uživatelem byla autodílna Brbla, taktéž z ValMezu. Nálepky a rámečky pod RZ s nápisy AAA Auto svědčí, že vůz prošel i tímto autobazarem. Poté se dostal k nějakému Kamilu Polákovi do Rychvaldu a následně k panu F. do Ostravy - Heřmanic, který auto protáhl přes ZTP (nejspíš jeho otec) a od kterého jsem vůz konečně zakoupil já.
Plány:
auto dát tak nějak dohromady a udržovat v naprosto originálním stavu, tak jak v listopadu 1994 opustilo výrobní závod.
Již vyřešeno:
- vyměněny tlačítka spínače světel z hnědých za černé
- vyměněny knoflíky na zamykání dveří za původní
- zprovozněno osvětlení přístrojové desky
- přichycen uvolněný popelník
- vyjmut bordel z předního světlometu
- nasazení krytek a zprovoznění osvětlení zadní SPZ
- ze zaschlého bláta v blatníku vyjmuty a zprovozněny boční blinkry
- volant vyrovnán (při jízdě rovně již není otočen o 90 stupňů)
- zapojeny hadičky k ostřikovačům (už neteče kapalina)
- narovnány vykřivené zadní levé dveře
- dodány mlhovky, které tam někdy byly, ale někdo je vymontoval.
- silná koroze předních a zadních podběhů a lemů
- vyřešit popraskané páté dveře ( byly kitovány a kit teď na několika místech prasknul)
- výměna bezpečnostního pásu řidiče (byl roztrhaný)
- odvzdušnění brzd
Na vyřešení čeká:
- čepy a vůbec přední náprava
- technická prohlídka v březnu roku 2013
Musím také poděkovat za pomoc, kterou mi v Brně akutně poskytl formanistický kolega, zdejší člen Jumbo a cenné rady poskytl taky dakar.cz.
16. 2. 2013:
Dnes jsem si byl pro auto u kolegy Martina, který mu poléčil bolístky - vyvařil korozí napadená místa a místa, kde už zely díry skrz taky. Tímto bych mu chtěl poděkovat, že mi tím hodně pomohl.
Jelikož jsem od roku 2003, kdy jsem si koupil první úžovku, trochu zestárl a snad i trochu zmoudřel, řekl jsem si, že škodovek řady 742 jsem měl už dost a chtělo by to nějakou změnu koupil jsem si v roce 2008 Favorita (5/93, karburátor, GLX...) a přes počáteční odpor k němu mě to auto začalo bavit čím dál víc. Jenže jak šel život dál, začala se projevovat jeho hlavní nevýhoda - malý zavazadlový prostor. Protože jsem si ale řekl, že si jednou pořídím nějakýho zachovalýho formana akční řady, tak mi to moc nevadilo. Ale tím předsevzetím jsem si nasadil brouka do hlavy a tak nějak letos (2012) na jaře jsem si usmyslil, že nač čekat, že si ho pořídím hned. To jsem ovšem nevěděl, co je to za kumšt sehnat jakžtakž ucházejícího formiče. Dal jsem si čtyři kritéria. 1) cena do 10 000,- 2) vyřešena ekozlodějina, 3) ucházející stav a pokud možno co nejméně koroze a 4) aby se vozdilo nacházelo v dosahu cca 60km od domova. Po dvou měsících prolejzání inzerátů jsem pochopil, že je toto vražedná kombinace a najít takový vůz je snad nemožné. Po x telefonátech a probdělých nocích na inzertních serverech a neustálého aktualizování stránek s nadějí, že se tam snad objeví ON, jsem náhodou narazil na inzerát z Ostravy, tedy cca 50km daleko. Auto na fotkách vypadalo ucházejícně, ovšem přepadl mě divný pocit, že prodávající je příslušníkem jedné nejmenované etnické skupiny. Indicií bylo více, proto jsem si řekl, že pokud to tak bude, auto nekoupím. Mé obavy se asi po dvacátém pokusu dovolat se a následné prohlídce vozu potvrdily. Auto na mě vůbec neudělalo dojem - nebrzdilo, přístrojovka neukazovala, škubalo atd. Prodávající taky ne (auto si koupil, že bude jezdit s kolegou pro šrot, protože on sám neměl řidičák a tak auto asi půl roku stálo na místě, protože kolega se odstěhoval - nejspíš do vězení). No prostě auto, které si říkalo o to, aby ho nikdo normální nekoupil. Jel jsem domů bez auta a se smíšenými pocity. Ovšem tak nějak jsem si řekl, že svůj čas místo zevlování na internetu u inzerátů můžu využít i jinak a že nic lepšího stejně nevyšpekuluju (všechny ostatní vozy byly buď daleko nebo byly ceny kolem 15k nebo neměly vyřešenou ekodaň) a že raději, dokud mám prachy z brigády a prodaných aut, koupit horší auto a dát ho nějak dohromady, než nějakou rádoby leštěnku za 15000 z bazaru do které budu stejně muset investovat. Takže jsem se chytil za koule, prodal červené eMko a zelenou oužu, vzal peníze, vytiskl smlouvu, v zrcadle nazkoušel nekompromisního tvrďáka a vyrazil do Heřmanic pro auto. Tak nějak jsem z prodávajícího vydyndal všechny papíry a auto prolezl. Jelikož jsem si ověřil, že vše sedí začal jsem být sebejistější. Po pár slovech jsem si plácli a já ještě vyjednal slevu 1000,- Kč, nasedl do auta a jel dom. Cestou jsem trnul strachem zda mi, teď už bývalý majitel, pošle papíry po odhlášce, ale moje chmurné myšlenky záhy rozehnaly parádní jízdní vlastnosti auta. Pak jsem si uvědomil, že jsem se ani nepodíval o jakou motorizaci jde. Za dva dny přišly papíry odhlášené na moje jméno, já se koukl do TP a s radostí zjistil, že se jedná o fofrmana s 50kw pod kapotou. Auto jsem pojistil, přepsal a momentálně řeším mouchy které má.
Tak tedy něco o autu:
Škoda 135 GLXi Forman
motor: 136B, vstřikování BMM
výkon: 50Kw
r.v.: 11/1994
najeto: 115 000 tkm a nějaký drobný
TK: 3/2013
barva: RAL 5280 karibská zelená
výbava: centrál, zapalovač cigaret, otevírání kufru z místa řidiče, bohužel odpojené a na manuál předělané stahování předních oken v elektřině, alarm (prasácky ustřižené dráty a krabice alarmu vymontována), stropní hodiny atd.
Jsem již nejméně pátým majitelem vozu. Vůz byl nový zakoupen někde na Valašsku, protože jako první mu byly přiděleny vsetínské SPZky řady VSE ...... Má ještě původní průkaz o emisích, bohužel starý TP se již nedochoval. Jedním z předchozích majitelů vozu byla také firma JMP s.r.o. - centrum zdravého spánku z Valašského Meziříčí, následně jde ze zbytků polepů vyčíst, že dalším uživatelem byla autodílna Brbla, taktéž z ValMezu. Nálepky a rámečky pod RZ s nápisy AAA Auto svědčí, že vůz prošel i tímto autobazarem. Poté se dostal k nějakému Kamilu Polákovi do Rychvaldu a následně k panu F. do Ostravy - Heřmanic, který auto protáhl přes ZTP (nejspíš jeho otec) a od kterého jsem vůz konečně zakoupil já.
Plány:
auto dát tak nějak dohromady a udržovat v naprosto originálním stavu, tak jak v listopadu 1994 opustilo výrobní závod.
Již vyřešeno:
- vyměněny tlačítka spínače světel z hnědých za černé
- vyměněny knoflíky na zamykání dveří za původní
- zprovozněno osvětlení přístrojové desky
- přichycen uvolněný popelník
- vyjmut bordel z předního světlometu
- nasazení krytek a zprovoznění osvětlení zadní SPZ
- ze zaschlého bláta v blatníku vyjmuty a zprovozněny boční blinkry
- volant vyrovnán (při jízdě rovně již není otočen o 90 stupňů)
- zapojeny hadičky k ostřikovačům (už neteče kapalina)
- narovnány vykřivené zadní levé dveře
- dodány mlhovky, které tam někdy byly, ale někdo je vymontoval.
- silná koroze předních a zadních podběhů a lemů
- vyřešit popraskané páté dveře ( byly kitovány a kit teď na několika místech prasknul)
- výměna bezpečnostního pásu řidiče (byl roztrhaný)
- odvzdušnění brzd
Na vyřešení čeká:
- čepy a vůbec přední náprava
- technická prohlídka v březnu roku 2013
Musím také poděkovat za pomoc, kterou mi v Brně akutně poskytl formanistický kolega, zdejší člen Jumbo a cenné rady poskytl taky dakar.cz.
16. 2. 2013:
Dnes jsem si byl pro auto u kolegy Martina, který mu poléčil bolístky - vyvařil korozí napadená místa a místa, kde už zely díry skrz taky. Tímto bych mu chtěl poděkovat, že mi tím hodně pomohl.
1994 Škoda 135 GLXi Forman - komentáře:
21:17:32
07.02.2013
07.02.2013
Domajz
-> MisakusX: Bohužel vím, máš pravdu, ale já byl víceméně pod tlakem toho, že jsem zrovna měl prachy z brigády. A jak jsem psal v popisu sehnat formana s pěknou kastlí, vyřešeným ZTP do deseti litrů a abych nemusel jezdit přes půl republiky bylo nemožné. Musel jsem slevit na svých požadavcích. Kdybych ale věděl, že je na tom až tak špatně jak mi volal kolega po tom co to odstrojil, tak bych ho asi nevzal, ale co, už je můj... ale je mi jasné, že mě čeká minimálně investice ve stejné výši jako byla pořizovací cena. No co už...
19:00:23
13.01.2013
13.01.2013
MisakusX
No, máš před sebou dlouhou a náročnou cestu. Po třech Fáčkách/Formanech zde mohu celkem odhodlaně prohlásit, že 100x raději dobrou kastli s mizerným motorem než naopak. Motor si opravíme doma a jednou, kastle by se mohla opravovat stále dokola...
23:21:03
20.10.2012
20.10.2012
Domajz
-> RadovanSkodovkar 20.10.12 22:31:23: Ahoj, děkuji, ano vyvařit ho musím nechat ještě před zimou. Koupil jsem ho teprve před měsícem, takže ho mám v plánu používat ještě dlouho a proto bude vyvářka nutná...
22:31:23
20.10.2012
20.10.2012
RadovanSkodovkar
Pekny fofrman , budeš ho aj vyvarovať?
12:05:11
20.10.2012
20.10.2012
Domajz
-> dakar.cz 19.10.12 22:36:00: No já jich taky mám víc, ale raději si to nefotím, co oko nevidí, to srdce nebolí Zadní podběhy jsou taky na prach
22:36:00
19.10.2012
19.10.2012
dakar.cz
Pěkný..a vidím,že máme díru na stejném místě (teda já jich tam mám ještě víc :-P )