skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorita kupoval v roce 1990 můj děda a já ho dostal k 18-ti letům. Začínalo se na úplné sérii v žebrácké verzi... Takže jako první přišla hudba, centrální zamykání a auto bylo na plechu se zimníma pneu. Tak sem koupil i hliníky 5,5x14'' a na nich je obuto Dunlop SP Sport Fastresponse 185/60 R14, které si na suchu nemohu vynachválit i při sprintu, ale na mokru ztrácejí.
Poté přišlo nějaké experimentování se vzhledem a zvukem, takže přední radlice mi tam vydržela asi týden jelikož to bylo k ničemu akorát to bylo těžký... A výfuk "laděný" WM Sport jsem tam měl 14 dní pak mě začla bolet hlava... A výkon byl úmornej... Takže se začlo nasadili lízátka dopředu i dozadu a začly úpravy na motoru.
Ty jsou v plném průběhu, zatim je tam vačka 280/280 je to přebrus takže nic moc... K tomu vylečtěné a hráblé sání celé má 27-28mm průměr. 4-elektrodové svíčky Bosh a vše je řádně vyčištěno a vyleštěno včetně motoru zvenčí.. Foto dodám.. V plánu je předělání komplet výfukového traktu včetně svodů a zadního tlumiče s elektronicky ovládanou klapkou. K tomu upravená hlava sací kanály 30mm a výfukové dle sk.A., odlehčené ventily, vyleštěné spalováky a snížená o 2mm.
Dále se dělalo na podvozku, ten byl ve španém stavu.. Takže výměna všech tlumičů a snížené pružiny JOM a výše zmíněné pneu. Podvozek to špatnej neni ovšem je to takové poloviční řešení takže budu prodávat kdo by měl zájem za 1000Kč komplet. Mám totiž objednanej HP(žluté pružiny, jednoduché) a na tom už to snad bude jezdit tak jak má :)
Dále sem začal odlehčovat, hudbu jsem si chtěl nechat takže šli ven zadní sedačky. Místo nich přišla rezerva, hever a klíč na kola. Pevně upevněné k podlaze. Dopředu přišli polosporty Recaro, kterým pomáhají tříbodové sportovní pásy uplé do volných děr po zadních pásech(foto dodám). V interiéru je dále sportovní volant Victor.
Dále jsem laboroval se zadními světly... Půvoně jsem zatmavil origo, které byly hrozně černý. Do nich LED žárovky jak je vidět na foto. V noci fajn přes den nebylo vidět nic.. Takže jsem je vyhodil. Dal jsem světla Ellri který přišli ve stavu DIY takže na jeden den bylo co dělat :D Ale jsou tam a dokonce i svítěj.. Jinak ty vnitřní Ellri předpokládá, že nepoužíváte takže jsou zaslepené a trvalo mi další den než sem je zprovoznil a usadil. Poté se dostala na řadu kapota a přední nárazník. Prořízlá kapota s filtrem zkrz šla do karbonový fólie. Vypadá to na hovno ale už se mi to nechce trhat. Je to hrozně náročný dělat něco tam kde je nasávač.. Ten je navíc původně plastový, ale byl malý takže jsem ho nahříval a předělával dokud nebyl akorát, potom jsem ho celý zatmelil aby byl kulatý. Takže ta fólie tam moc nedržela. Potom jsem prořezal průduchy a dal tam tahokov nalakovaný na černo a v něm je stříbrně ponecháno škoda. Poté jsem nasadil ještě kryty zadních blatníků ze Škoda Felicia a boční prahy Škoda Felicia. Nechtěl sem nic tuning protože to většinou neladí k ostatnímu a tohle je decentní.
Chci jen dodat, že nejsem mechanik ale elektrikář a momentálně studuji VUT v Brně. Je mi 20 let a favorit je pro mě srdcová záležitost po dědoj. Úprav je tam víc ale nepřišli mi duležitý. Vše jsem si dělal sám a postupně jsem se na tom učil. Už 7 let nebyl u nikoho v servise.. Vše dělám doma v garáži nebo před barákem. Favorit má najeto 72000km takže je v nejlepších letech.
9.7.2012: Nová hlava sací 30mm, výfukové dle sk.A, obroušené nálitky vodítek ventilů, odlehčené ventily 7mm, kónusové pružiny, snížená o 2mm KP: 11:1. Přiděláno křídlo Ellri s homologací. Kola nastříkána na černo. Objednán výfuk Felicia 1.9d. Vše to krmí karburátor sk.A (fotky umytého auta dodám až souset "zbourá" celý barák, zatím to nemá cenu mýt :(
30.7.2012: Tak jsou za mnou první sprinty s novým motorem a problém je v benzínovém čerpadlu .. Absolutně nestíhá :( Buď Facet Red Top nebo něco poraďte prosím, je tam karb sk.A. A na příště musím dát slick jelikož to hrabe i na dvě a ty gumy to moc nepodržej ... A odešel startér tak mě cestou domů museli u benzínek roztláčet ;) Jinak čas byl 20,41s bohužel 150m bez benzínu to jen na trojku brzdilo motorem...
Poté přišlo nějaké experimentování se vzhledem a zvukem, takže přední radlice mi tam vydržela asi týden jelikož to bylo k ničemu akorát to bylo těžký... A výfuk "laděný" WM Sport jsem tam měl 14 dní pak mě začla bolet hlava... A výkon byl úmornej... Takže se začlo nasadili lízátka dopředu i dozadu a začly úpravy na motoru.
Ty jsou v plném průběhu, zatim je tam vačka 280/280 je to přebrus takže nic moc... K tomu vylečtěné a hráblé sání celé má 27-28mm průměr. 4-elektrodové svíčky Bosh a vše je řádně vyčištěno a vyleštěno včetně motoru zvenčí.. Foto dodám.. V plánu je předělání komplet výfukového traktu včetně svodů a zadního tlumiče s elektronicky ovládanou klapkou. K tomu upravená hlava sací kanály 30mm a výfukové dle sk.A., odlehčené ventily, vyleštěné spalováky a snížená o 2mm.
Dále se dělalo na podvozku, ten byl ve španém stavu.. Takže výměna všech tlumičů a snížené pružiny JOM a výše zmíněné pneu. Podvozek to špatnej neni ovšem je to takové poloviční řešení takže budu prodávat kdo by měl zájem za 1000Kč komplet. Mám totiž objednanej HP(žluté pružiny, jednoduché) a na tom už to snad bude jezdit tak jak má :)
Dále sem začal odlehčovat, hudbu jsem si chtěl nechat takže šli ven zadní sedačky. Místo nich přišla rezerva, hever a klíč na kola. Pevně upevněné k podlaze. Dopředu přišli polosporty Recaro, kterým pomáhají tříbodové sportovní pásy uplé do volných děr po zadních pásech(foto dodám). V interiéru je dále sportovní volant Victor.
Dále jsem laboroval se zadními světly... Půvoně jsem zatmavil origo, které byly hrozně černý. Do nich LED žárovky jak je vidět na foto. V noci fajn přes den nebylo vidět nic.. Takže jsem je vyhodil. Dal jsem světla Ellri který přišli ve stavu DIY takže na jeden den bylo co dělat :D Ale jsou tam a dokonce i svítěj.. Jinak ty vnitřní Ellri předpokládá, že nepoužíváte takže jsou zaslepené a trvalo mi další den než sem je zprovoznil a usadil. Poté se dostala na řadu kapota a přední nárazník. Prořízlá kapota s filtrem zkrz šla do karbonový fólie. Vypadá to na hovno ale už se mi to nechce trhat. Je to hrozně náročný dělat něco tam kde je nasávač.. Ten je navíc původně plastový, ale byl malý takže jsem ho nahříval a předělával dokud nebyl akorát, potom jsem ho celý zatmelil aby byl kulatý. Takže ta fólie tam moc nedržela. Potom jsem prořezal průduchy a dal tam tahokov nalakovaný na černo a v něm je stříbrně ponecháno škoda. Poté jsem nasadil ještě kryty zadních blatníků ze Škoda Felicia a boční prahy Škoda Felicia. Nechtěl sem nic tuning protože to většinou neladí k ostatnímu a tohle je decentní.
Chci jen dodat, že nejsem mechanik ale elektrikář a momentálně studuji VUT v Brně. Je mi 20 let a favorit je pro mě srdcová záležitost po dědoj. Úprav je tam víc ale nepřišli mi duležitý. Vše jsem si dělal sám a postupně jsem se na tom učil. Už 7 let nebyl u nikoho v servise.. Vše dělám doma v garáži nebo před barákem. Favorit má najeto 72000km takže je v nejlepších letech.
9.7.2012: Nová hlava sací 30mm, výfukové dle sk.A, obroušené nálitky vodítek ventilů, odlehčené ventily 7mm, kónusové pružiny, snížená o 2mm KP: 11:1. Přiděláno křídlo Ellri s homologací. Kola nastříkána na černo. Objednán výfuk Felicia 1.9d. Vše to krmí karburátor sk.A (fotky umytého auta dodám až souset "zbourá" celý barák, zatím to nemá cenu mýt :(
30.7.2012: Tak jsou za mnou první sprinty s novým motorem a problém je v benzínovém čerpadlu .. Absolutně nestíhá :( Buď Facet Red Top nebo něco poraďte prosím, je tam karb sk.A. A na příště musím dát slick jelikož to hrabe i na dvě a ty gumy to moc nepodržej ... A odešel startér tak mě cestou domů museli u benzínek roztláčet ;) Jinak čas byl 20,41s bohužel 150m bez benzínu to jen na trojku brzdilo motorem...
Favorit Mazlik - komentáře:
17:52:04
24.05.2012
24.05.2012
DiE
-> Kocvin: Na to tvym je ten výfuk WM Sport nebo jinej ? Přesně takovej sem měl... Hroznej okap, ale zvuk byl nádhernej
00:44:52
24.05.2012
24.05.2012
Kocvin
Strašné!! :-DDD
11:29:34
12.05.2012
12.05.2012
Thomas
cirkus humberto hadr
16:23:57
11.05.2012
11.05.2012
DiE
-> doly120: Koroze tam není, než se začalo s úpravama tak sem ho nechal komplet vyvařit. To mi dělal známej protože na to sem si fakt netroufl... Byla také koroze předních blatníků. Ty jsem původně koupil nové na aukru a s těma mě poslal do háje, že jak je to tenký tak by mi to hned shnilo... Takže auto je téměř bez rzi. Samozřejmě se najdou jemný náznaky
16:17:27
11.05.2012
11.05.2012
doly120
-> DiE: maskování koroze klasických míst
20:25:29
10.05.2012
10.05.2012
DiE
-> Tomaso435: Děkuji za schválení kol, sem za ně rád jelikož jsou pevný a vcelku se hoděj si myslim. Líp než nějaký chromy co jsou jak pěst na oko jen je budu muset zrenovovat něco už zažily...
20:23:44
10.05.2012
10.05.2012
DiE
-> doly120: Proč ? Jen se mi tahle kombinace líbila.
19:41:38
10.05.2012
10.05.2012
doly120
-> DiE: kapota sice hodně práce určitě dala,věřím,ale výsledek stejně není 100%. A ještě k tomu laku,budu hádat 3x proč je spodek auta černý
00:14:44
10.05.2012
10.05.2012
Felinka 1.3mpi
chudák fáčko,ale sedačky má pěkný
23:35:05
09.05.2012
09.05.2012
Šulda
obluda
23:10:37
09.05.2012
09.05.2012
DiE
Ty jo všechny jebou ty světla Teď tam origo jsou a dokud nebude nálada a čas je vyměnit tak tam i budou... Teď se bude dělat něco aby to trochu jelo, chtěl bych i nějaký závody zkusit. Ale to uvidim až jak to pojede
22:24:52
09.05.2012
09.05.2012
peter55
tie svetla su otras daj tam origo,potom to bude lepsie
20:33:57
09.05.2012
09.05.2012
castrol
-> Tomaso435: suhlas
17:15:30
09.05.2012
09.05.2012
DiE
S kapotou jsem se nadělal už moc, ta tam zůstane... Momentálně jsou tam origo světla. A už na vzhled nejedu, spíš na výkon a podvozek
16:36:41
09.05.2012
09.05.2012
sumii
dej tam origo kapotu a origo zadní svetla black line a bude to o hodně lepší :)
15:04:43
09.05.2012
09.05.2012
Tomaso435
kola dobrý,přídaváky dobrý, ale osobně bych se vysral na tu díru v kapotě, tahokovy a zadní světla