Charon / Karel I. Charon / Karel I.

komentáře | popis | fotky | charon | 09.11.18 11:25 | 5x v oblíbených
Tak jsem se opět částečně vrátil ke značce ŠKODA.



"Podědil" jsem náš bejvalel rodinnej vůz. Tata byl druhej majitel, kupoval ho v roce 1996 za 105 000 s 36 000 km na tachometru. Dneska má na tachometru 81 500 km. Auto bylo porad garazovane a v zime minimalne jete a je to na nem videt. Tata si koupil nové auto a tohle bude slouzit jako zalozni. Ja mam taky i jine auto, ale to ted pujde pod kudlu, tak budu jezdit fackem.



K autu: Favorit 136L, rok výroby 1990, stav řekl bych velmi slušný. A proč Karel I.? Ja nevim, proste se mu tak u nas říká. Jeho nástupce má jméno Karel II.



Soucasny stav:

Vicemene vse origo, je to 136L. Soucasna nejvaznejsi chyba je asi koroze ramu predniho okna, nekudyma tam tece. Zatim jsem nastrikal mezi gumu a sklo vosk, uvidime zdato bude stacit. Jinak stav skeletu velmi doby, drobna koroze se najde - mirne kvete zadni lem, trosku kapota tam kde je otlucena od kaminku. Jinak bez koroze. Co se kastle tyce tak tam mame nejake kridla a spoilery, uz je to tam hroyne dlouho. Daval to tam tata, takze sundavat to asi nebudu, byt se mi ty spoilery moc nelibi. A v interieru jsou sedacky z Felicie Color line. Bohuzel spinave, takze jsou tam potahy.



Motor je origo, nicmene v minulosti doslo k vytrzeni sroubu z bloku takze je to opravene svornikama. Jinak motor je takovej linejsi. V planu je nekdy v budoucnu motor poladit (rozumej GO nejakeho jineho motoru a pak vymena). Mam uz doma motor BMM, ale todle auto ma karbec, tak to asi ofiko prehodit nepujde. No, uvidime.



To je prozatim vsecko.



28.10.2011



Nahozena zadní kouřová světla z akčních modelů (Black Line, Soliraire, ...). Foto nemám. A objevena malá durka v zadní podběhu za spolujezdcem. No, co se dá dělat. Aspoň už vím, kudy tam teče. Musim poladit druhé auto a pak se pustim do drobnejsich oprav tady. Jestli na to ještě bude počasí ...



7.11.2011



Dnes nahozeny hodiny do stropního panelu. Ale nějak se jim nechce svítit. No aby jo, kdyz mam zapojene jen dva kontaktz. Na ten treti predpokladam ze ma prijit spinanejch 12V. Kde je vyyit nejak elegantne a jednoduse?



Dal vymenen vzduchovej filt a svicky. Na ceste by uy mel bzt starter se reduktorem, takze budu v zime o neco klidnejsi.



No a konecne nahozeno zimni obuti. Vzadu Debica Frigo 2 165/70-13 s 6 mm vzorku a vepredu nové Fulda Kristal Montero 3 165/70-13. Najezdim toho v zimě tadz po vysočině dost a s pořádnějma zimníma gumam je to o něčem jinym. Nicméně letos asi bude moje první zima s předohrabem, tak z toho mam kapku obavy. Jsem zvyklej na zadohrab s poradnym motorem ...



2.1.2012



Tak jsme započali s pár noivoročníma úpravama:

Vyměněn původní startér za startér s reduktorem

Nahozena rozpěra tlumičů

Pokoupil jsem pár věcí, jako třeba alu kola z Alfy Romeo 33 (který jsou ale k dispozici, uvažuju o jinejch - skoda-virt.cz/cz/.../1565 48-alu-fiat-5-5x13-4x98 ), navíc jedny přední světla (chcu si udělat černou optiku), koupena poctivá komunistická Gola sada do auta, mám malej volant 32 cm, lucasy z Felicie ... ještě chci sehnat topení z Felicie, centrál, nějaký kloudný repro a rádio.



20.2.2012



Menší aktualizace - dnes mi dorazila černá přední světla a dřevěná řadička. eď ještě koukám po rádiu. Jinak vozidlo jezdí bez problémů. Už s nim mam najetejch pěknejch 6000 km ...



3.3.2012



Dnes proběhla výměna termostatu a instalace feliciáckého topení. Termostat vyřešil problémy se stále studenym motorem. Nicmene feliciacke topeni trosku zklamalo, cekal jsem vetsi topny vykon. Ale v interieru to lepe vzpada a aj to lip topi nez původni topeni. Taky jsem nasadil dřevěnou hlavici řadičky. To se to teď řadí ...



12.3.2012



Dnes nainstalováno rádio Blaupunkt TravelPilot E1, škoda že to neni E2, ta umí mp3. Teď ještě zkusim někde sehnat mapy a pokusim se rozchodit navigaci ...



30.3.12



N předchozím týdnu proběhla výměna předního ložiska u spolujezdce no a dneska proběhla výměna předních kotoučů a destiček. A k tomu rozhejbání a promazání jednoho zatuhlého třmenu. Bylo to potřeba jeden čep byl rezatej a volant při každém brždění vibroval až hanba. Navíc se z přední nápravz ozývaly šolulavé zvuky. Původně jsem myslel, že je KO poloosa, ale byly to kotouče. Tak uvidíme jak se jim bude dařit. Jinak se mi se spotřebou povedlo přiblížit se magickým 7 litrům na 100, což si myslim na 22 let starý auto s karbecem nejni úplně marný. A to většinou jezdím trasy cca 15 - 25 km po okreskách



16.4.2012



Tak mi dneska dorazil Soieta vejfuk s jednoduchou koncovkou. Tak doufam, ze se umirni pocasi a ja to budu moct nainstalovat.

Jinak předminulej pátek, těsně před odjezdem na prodlouženej velikonoční víknd se zaseklo prasátko. Naštěstí ho u nás měli skladem, tak jsem koupil dva kousky od TRW a to jedno bylo behem pul hodiny prehozene. Az jsem byl prekvapen.



18.4.2012



Dnes nahozen soieta vejfuk. Ale stredak vypada, ze uz to ma za sebou, takze me ceka jeste asi totok.



květen 2012



Kontrolujem podvozek a odstraňujem korozi. Našel jsem par minidirek a hodně začínající koroze pod plastizolem. Aktuálně jsou odstraněny všechny antivibrační pláty z podlahy, vnitřek kompletně očištěn a natřen první vrstvou epoxidové základovky. je očištěn zadní spolujezdcův podběh a též natřen první vrstvou epoxidové základovky ... O víkendu budu pokračovat ... Jinak mi dorazilo pár dílů a origo paprsková kola ...



26.5.2012



Dnes jsem dokončil odstraňování koroze. Měl jsem venku tankovací hrdlo nadrze, okolo to bylo chycene celkem dost, nastesti nic skrz, potom jsem měl venku koberce, odstranil jem anitvibracni platy podlahy, natrel jsem podlahu odrezovacem, pak 2x epoxyzákladem a 2x epoxy vrchnim lakem. Oboje dvousložkové, tak to snad vydrží. Včera jsem lepil nové antivibrační pláty, dal jsem jich tam teda kapku víc a dneska jsem nastrojoval interiér. Vše už je hotové a auto už zas jezdí ... Taky jsem nainstaloval stredovej tunel, vzhledove se nijak zvlást nehodi, ale je to jakoby nouzovka abych mel kam davat brejle. Casem se sezene neco co vic zapadne.



14.7.2012



Dlohou jsem nic nenapsal. Mno, s autem se teď nejezdí. Stojí venku na parkovišti, serou na něj mouchy a bohužel tal stále někudy teče. ALe jen při pořádnejkch ceďákách. Koupil jsem novou gumu celniho skla, tak se bude muset opravit koroze ramu okna a znova zasklít. Snad to pak ustane. Jinak se do auta nastěhovaly 130 mm repro Panasonic a už to hraje poslouchateljně. Ještě asi cosi dám dozadu a je v plánu centrál na klíček.



15.5.2015



Ty brdo, skoro tri roky jsem sem nic nenapsal. Auto porad jezdi, pouziva ho pritelkyne. Dela se jen bezna udrzba jako naplne, pneumatiky, promazavani brzd, silentbloky ramen, tlumice, reseni koroznich bolistek ... Nejvetsi zavady jsou dve - tece do auta kolem predniho okna a asi i kolem zadniho (ale jen kapku) a motor to má pomalu spocitane - nekde unika chladivo (ale ne do oleje - ono unika uz 15 let, ale ted se to mirne zhorsuje). Ted jsem na vazkach, zda Karla porad opravovat nebo radsi koupit neco jineho ... Taky vejfuk uz je nic moc, ale uz mam koupenej origo novej, az tenhle zacne prdet, tak to povymenuju



17.11.2015



Tak když byl ten sváteční den, tak jsme nahodili zimní kola, dobili baterku, která už to má pomalu spočítaný a shánim jinou a nacpal jsem na auto nové manžety řízení a kuláky řízení. A zdá se mi nějaká divná vůle na zadní nápravě ...



8.2.2016



Tak Karel jezdil, jezdil až dojezdil. Dávná oprava hlavy asi nevydržela, povolil dodělávanej svorník v bloku. Motor tlakoval do vody, ale voda v oleji nebyla. Hlavu se mi z motoru nepovedlo sundat, při lepení svorníku do bloku asi nateklo lepidlo i do hlav a ra boha to neslo vytahnout. Hlava zustala viset jen na tom jednom svorniku ... Nakonec shanel jinej motor, kterej mi tedka znamej mekánik přehazuje. Zatim blbne zapalování, motor nejde na všechny válce, tak uvidíme, co s tim vymyslí. Jen doufám, že ten motor neni taky KO.

Rovnou se dávala nová spojka Sachs, nějaký ty hadice od chlazení, těsnění, filtry a tak podobně ...

Původní motor se potom pokusim rozebrat, abych zjistil, kde se stala chyba.



9.2.2016



Tak už to jezdí. Nakonec byla chyba v rozdělovači, kterej jsem koupil zde na fóru od nějakého dobráka před časem s tím, že je rok starej a plně funkční. A ejhle - nebyl, rozděloval jen ve vysokejch otáčkách. Njn, hodil jsem litr do kanálu. Škoda že už nevim, od koho jsem ho kupoval. Vyskytly se ale dvě vady - drnčí řadící páka, tak jako kovově, pravděpodobně se někde dotýká motoru, musim to prohlídnout o víkendu. A volnoběh je takovej divokej, vypadá to na vadnej odpojovač volnoběhu. Taky prej AC pumpa moc nedává a altík dává jen 13,2 V, takže se bude ještě dělat toto ... Ale auto jezdí a to je hlavní



prosinec 2016



Po dlouhé době jsem nakoupil nějaké věci. Tady na virtu jsem koupil hlavu, vačku a sání z motoru Sprint 75, už to mám doma. V únoru mi ještě přijde tryska do karburátoru. Takže až se hecnu a seženu někoho, kdo bude mít náladu, tak to do auta nevhám šoupnout. Je v plánu i povaření koroze na autě, něco málo tam je, plánuju kastli malinko aj vyztužit a hlavně nějak vymyslet brzdy. Ale tak, aby se mi vlezli do 13" kol ...

I když uvidíme, jestli na vše nakonec bude čas a peníze



Červen 2017



Tak je víceméně rozhodnuto a opravě/repasi přes zimu. Bude potřeba malinko povařit předek - vršky podběhů, jinak je skelet v nadprůměrném stavu řekl bych. A dneska jsem sehnal KN filtr do originá airbox. Jinak kdyby měl někdo plastové podběhy a krásné páté dveře, tak je beru



Červenec 2017

Tak páté dveře v top stavu snad sehnány, v neděli pro ně pojedu. KN filtr a komponenty motoru Sprint 75 jsou prodané, rozhodl jsem se do motoru nehrabat prozatím. Jestli budou koruny, tak dám motor někomu na GO. Jinak jsem si koupil COčko a přes zimu snad bude renovace karosérie



Listopad 2017

Pomalu probíhá shánění dílů. Mám doma opravdu pěkné páté dveře, komplet věci na brzdy (destičky jsem vyštrachal origo PAL a přemejšlím co k tomu za kotouče), v sobotu jedu pro upravenej motor s karbcem po repasi a jak vyklidim garáž, začnu to pomalu rozebírat a opravovat. Zkusim si to aj sám nalakovat, tak uvidíme.



11.11. 2017

Dneska se z Moravy dovezl upravený motor - je tam LEKR po repasi (vypadá na to), měl by tam být ostřejší vačka, upravovaná hlava, nový rozvody, je stočený setrvačník (váha neznámá, ale nevím, zda tam nedám neupravený), je k tomu aj převodovka s lyžinou, altík, startér a údajně i upravený rozdělovač. Teda rozdělovač tam je, upravený je údajně. Ale prodejce mi nebyl štonc říct co se upravovalo. To vše bratru za 3500, tak uvidíme, zda to budou rozumně vynaložené prostředky.



22.2.2018

De facto bylo rozhodnuto a závěrečné záchraně auta. Něco mám oškrábané, něco obroušené, není to úplná hitparáda, ale prahy a nosníky se zdaní být zatím netknuté, takže vyvaříme, nalakujeme, přehodíme motor, zrepasujeme brzdy a uvidíme co z toho vypadne. Jen to určitě letos nedodělám.



březen 2018

Pomalu vyřezávaám korozi - zadek vyřezanej, teď o víkendu se bude vařit



8.11.2018

Karel se vydal na poslední cestu - vaz mu zlomil KO předek a hlavně nedostatek času - rodina je momentálně přednější. Čas prožitej s rodinou, zejména dětmi, je ten nejlíp strávenej ...

Charon / Karel I. - komentáře:

15:12:32
02.01.2013
charon
Tak se dneska konecne neco udalo a to ze jsme prosli emisema i STK bez ztraty kyticky. Jen to vypada, ze nam odchaz stesneni pod palici, v expanzce je kapku mastneho bordelu a voda se ztraci rychlosti cca 1 dcl/1000 km ...
upraveno 3x, naposled 08.11.2017 14:38:02
21:13:22
16.05.2012
charon
-> KuB0 Skoda Forman : Nemám je zapojené. Nicméně chce to vzít nekde spínanejch 12V nebo 12V ze světel a to zapojit
17:53:53
04.03.2012
KuB0 Skoda Forman
Ahoj, ... Počuj ja mam taktiež prestne tie iste hodinky a taktiež mi nesvietia a neviem prečo 10 8 10 už to maš ty zapojene v poriadku či ešte stále nie ?
18:26:52
10.10.2011
charon
Me se ty spoilery moc nelibi, ale o variante s lakem jsem premejslel. Litaky planuju, nejake pekne 13" az se vyloupnou. LPG taky planuju, pokud se mi povede prodat druhe auto. Asi se vratim ke ynacce Skoda, moje druha srdcovka bude mit chvilku pauzu
10:50:19
28.09.2011
Jarda - zrušená registrace
-> charon: spoilery do laku a zbytek narazniku nechat cernej a vypadalo by to dobre... co litaky? neplanujes? a LPG tam nepujde? jinac peknej, hlavne delat poradne dutiny4
22:05:43
25.09.2011
Domajz
Matto 120 25.09.11 15:11:21 napsal:

no tam u vas ta ekodan poberie život u vela takychto aut


Hele, ja si to taky myslel ze zacatku, ale konci treti rok co to bezi a na nejblizsim vrakaci konci porad stejne vyjete rezave sracky, jako obcas se tam objevi nejake lepsi auto, ale to bylo i predtim. Ale nevim jak na jineých vrakacich, kde to treba vykupujou, ale tady to pravidelne sleduju a povetsinou same rezave hnoje. Rozhodne se nedelo to co na Slovaci pri srotovnem.... Ale taky to muze byt tim, ze tady je to chudy kraj...6
upraveno 1x, naposled 25.09.2011 22:06:18
15:11:21
25.09.2011
Matto 120
no tam u vas ta ekodan poberie život u vela takychto aut
15:01:21
25.09.2011
charon
Vsak se o to tata taky staral. Nebejt toho horsiho ramu predniho okna, nebal bych se naptat, ze je kastle v top stavu. Premejsleli jsme o prodeji, ale vzhledem k ekodani jsme usoudili, že nemá smysl to ani zkoušet.
13:49:19
25.09.2011
Matto 120
vyzera v pohodičke
Extreme Tyres