Deacon / 1.3MPi Deacon / 1.3MPi

komentáře | popis | fotky | Deacon | 13.11.23 19:45 | 293x v oblíbených
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi

Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998

Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4



Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.



Karoserie:



- sériová je a taky zůstane!

- lakované zrcátka

- lakované kliky a kroužky kolem zámků

- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I

- kompletně vyvařená a ošetřená

- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)

- zavařená díra pro zadní stěrač

- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)

- žluté přední mlhovky



- v plánu je:



- vystříkat dutiny



Motor:



- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série

- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry

- svíčky NGK BKUR6ET-10

- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit

- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A



- v plánu je:



- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm

- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery

- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...



Podvozek



- HP sk.A (vrchařská verze)

- vpředu těhlice sk. A v komaxitu

- rozpěrná tyč předních tlumičů

- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP

- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15

- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental

- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm

- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)

- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení



- v plánu je:



- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod

- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)



Interiér a výbava:



- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy

- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP

- nové origo tapece z verze Colorline

- nový palubní PC Apri TC-6

- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka

- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy

- origo zpožďovač vnitřního osvětlení

- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu



Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!



Plány 2013:

Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:



- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit

- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla

- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)



Aktuálně:



15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.



27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.

Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.



15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí



15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).



1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.



6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)



7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.



29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.



10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.



10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)



11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.



12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)



13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.



14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.



Poděkování:



Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !



Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.





Deacon / 1.3MPi - komentáře:

16:01:28
09.11.2014
francomk
-> krtik: Všetko sa dá spraviť 4 Mám vymenník aj čidlo teploty oleja. Čidlo teploty je na prsiach v redukcii namiesto záslepky. A ak by som chcel čidlo tlaku, dá sa napr. spraviť Tčko na miesto pôvodného čidla v olejovom kanáli a mať teda pri prevodovke aj snímač aj čidlo 4

Kvôli takejto redukcii by som sa výmenníka nevzdal...



-> Deacon: Budíky vyzerajú k svetu, dokonca ladia k palubke feldy, kto je výrobca?
16:00:46
09.11.2014
-> Deacon: jedeš jak se patří, to budeš mít hotovo před koncem roku 40

zadní kotouč bude taky zinek ? přemýšlím, jestli kotouče nechat zinkovat nebo jen natřít 8
15:56:51
09.11.2014
krtik
-> Deacon: pěkné je to 4. Když tak vidím tu redukci pod filtr, tak Ti musím sdělit, že jsem vážně přemýšlel nad nasazením redukce místo výměníku :-D.



A ty třmeny jsi po pískování jak moc zakrýval, aby nebyl komax všude?
15:45:49
09.11.2014
Deacon
Ještě chci vyřešit podložky pod zadní náboj, dát dozadu 2 stabíky a mám ještě připravený nějaký ptákovinky, jako třeba tohle:
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 09.11.2014 15:45:49
15:43:35
09.11.2014
Deacon
Na autě
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 09.11.2014 15:43:35
15:42:54
09.11.2014
Deacon
Třmeny v komaxitu a složený
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 09.11.2014 15:42:54
15:42:25
09.11.2014
Deacon
Tak nějaký UP:

Začal jsem dělat na zadních brzdách - kotoučovce. Třmeny jsou ze Seat Toledo I. Rozebral jsem je, nechal opískovat a nastříkaly se komaxitem, stejnou barvou jako mám vpředu. Kotouče jsou Ferodo, brzdový štít mám z Fabie, ale dávat ho nebudu, protože je moc velkej a vypadá to blbě.
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 09.11.2014 15:42:25
18:05:33
05.11.2014
Deacon
Tak se to zase bude o něco lépe kočírovat 4

Mimochodem pracuju na autě každým dnem, takže už zítra se tu určitě objeví nějaký pokroky 6
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 05.11.2014 18:05:33
upraveno 1x, naposled 05.11.2014 18:06:00
19:10:58
01.11.2014
Milan 136
-> Deacon: super
18:37:06
01.11.2014
Deacon
Odvzdušnil jsem to a brzdíme, mám radost. Zítra začnu pracovat na zadní části auta 4
20:48:04
29.10.2014
Deacon
-> Eidy: -> Tuner#2: Děkuji pánové 6
20:16:40
28.10.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
17:26:09
28.10.2014
Eidy
-> Deacon: Pěkný jako vždy. 4
15:52:50
28.10.2014
Deacon
-> MATTESS: Dík, ještě, aby to i pořádně fungovalo 4



Dnes dodělaná i druhá strana, ve čtvrtek to odvzdušním, dám ještě novou sponku na manžetu, která mi sjela a vrhnu se na zadek 5
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 28.10.2014 15:52:50
21:43:08
27.10.2014
MATTESS
-> Deacon: pěkně to sedí
17:04:43
27.10.2014
Deacon
Ještě fotka jak si to sedí pod diskem 4
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 27.10.2014 17:04:43
15:35:16
26.10.2014
Deacon
-> Milan 136: Jdi stím na aukro, ale možná zaboduješ i tady 3
19:55:32
25.10.2014
Milan 136
Zaslepky muzu dodat kolik chcete. Za 500 :-D:-D
18:21:26
25.10.2014
castrol
-> Deacon: 4
Extreme Tyres