Deacon / 1.3MPi Deacon / 1.3MPi

komentáře | popis | fotky | Deacon | 13.11.23 19:45 | 293x v oblíbených
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi

Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998

Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4



Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.



Karoserie:



- sériová je a taky zůstane!

- lakované zrcátka

- lakované kliky a kroužky kolem zámků

- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I

- kompletně vyvařená a ošetřená

- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)

- zavařená díra pro zadní stěrač

- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)

- žluté přední mlhovky



- v plánu je:



- vystříkat dutiny



Motor:



- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série

- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry

- svíčky NGK BKUR6ET-10

- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit

- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A



- v plánu je:



- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm

- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery

- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...



Podvozek



- HP sk.A (vrchařská verze)

- vpředu těhlice sk. A v komaxitu

- rozpěrná tyč předních tlumičů

- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP

- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15

- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental

- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm

- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)

- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení



- v plánu je:



- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod

- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)



Interiér a výbava:



- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy

- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP

- nové origo tapece z verze Colorline

- nový palubní PC Apri TC-6

- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka

- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy

- origo zpožďovač vnitřního osvětlení

- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu



Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!



Plány 2013:

Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:



- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit

- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla

- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)



Aktuálně:



15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.



27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.

Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.



15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí



15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).



1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.



6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)



7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.



29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.



10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.



10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)



11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.



12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)



13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.



14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.



Poděkování:



Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !



Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.





Deacon / 1.3MPi - komentáře:

20:45:01
20.11.2014
Alenka
-> NixiQ: sériové lanovody by byly ideální, problém je, že jsou příliš krátké a neumím si dost dobře představit jak je prodloužit bez toho, aby to nevypadalo jako z prdele.
09:58:00
20.11.2014
NixiQ
Jinak ještě k těm štítům, které tam nechceš dávat. Nechají se použít štíty z Cordoby / Pola. Pasují bez úprav a jsou na tuhle velikost kotoučů, tzn. nevypadá to debilně. Tady je odkaz, kde je koupit: www.amd-autodily.cz/zadni -naprava/kryci-plech-lz-ko la-2.html
09:53:50
20.11.2014
NixiQ
A co použití sériových lanovodů s vysoustruženým čepem na konec? To je taky měkota nebo to funguje normálně?
20:52:59
19.11.2014
Alenka
-> Deacon: nikde se o tom nedočteš, protože se obecně má za to, že "kotouče na ručku nebrzdí" a že je to jejich přirozená vlastnost.

Ve skutečnosti to je ale způsobené tím, že všichni používají bůhví kým zbastlená táhla s lanky, které nemají pro dané použití vhodné vlastnosti.



Takže "nějak" to fungovat určitě bude, ale nečekej, že by ti tahle kombinace udržela auto v kopci s ručkou zacvaknutou na třetím zubu jako série :)
20:28:00
19.11.2014
Deacon
-> Alenka: Hm, zajímavá informace a docela novinkou, protože jsem ani nikde nečetl, že by tohle někdo někde psal. Každopádně né, že bych chtěl ty lanovody nějak hájit, to určitě ne, ale já to nemám na nějaký krutopřísný výkruty přes rukáv na kdejakém poli, ale aby mi to aspoň někde stálo při zaparkování. Do budoucna bych to ale určitě řešit chtěl a tahle informace se mi holt nelíbí no.
19:25:10
19.11.2014
Alenka
-> Deacon: čili klasická favosračka :)

Ne že by to nefungovalo vůbec, ale s tímto nesmyslem ti bude ručka brzdit výrazně méně než původní bubny, protože se to lanko narozdíl od originálu natahuje jako guma.
16:50:37
19.11.2014
Deacon
-> Alenka: Kulatý
18:37:45
18.11.2014
Alenka
-> Deacon: a jaký pruřez mají drátky, z nichž je upleteno to lanko? Kulatý nebo hranatý?
16:41:32
18.11.2014
Deacon
-> Alenka: Tyhle jsou ta prvovýroba, co dělal. Lanka vypadají jako lanka a né jako drátky. Jen mi nesedí konec lanka do páky na třmenu.
22:15:14
17.11.2014
Alenka
-> Deacon: to jsou ty sračky od "favo" s lankem upleteným z kulatých drátků? :)
17:51:03
14.11.2014
Deacon
Tak zadek už úplně kompletní, včetně kotoučů v pozinku. Zítra odvzdušním a budu muset ještě natáhnout lanovody. Pak se vrhnu na interiér, bude se toho moc vyhazovat 4
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 14.11.2014 17:51:03
17:28:35
09.11.2014
krtik
Díky za poznatky kluci 6.

Jirka se určitě nezlobí, že jsem využil jeho karty 40.
16:18:36
09.11.2014
francomk
-> vhml: 52 52 52 S týmto súhlasím, hlavne v zime prospeje 4
16:16:52
09.11.2014
vhml
Výměník může motoru vždy jedině pomoct...
16:14:49
09.11.2014
francomk
-> krtik: Namerané to nemám, pretože výmenník prišiel do auta naraz aj s čidlom... Ročne najazdím 18 000 km a jazdím denne, vrátane zimy, proste spotrebák jak sa patrí. Výmenník motoru určite prospel, aj keď najrýchlejší ohrev nastáva až keď má malý okruh 90°C a otvorí sa termostat. Resp. napr. do 60 °C sa motor zahreje pomalšie, nad 60°C to už ide rýchlejšie. Bežne po pár km mám na oleji 80°C. V lete som sa cez 110 nedostal ani pri najväčšej nakladačke. Uvažoval som aj nad tlakomerom, ale na to sa asi vykašlem. Budem ho riešiť až pri ďalšom aute... 4
16:13:48
09.11.2014
castrol
-> Deacon 09.11.14 15:43:35: na totok sa cakalo 4 parada
16:10:49
09.11.2014
Deacon
-> krtik: Zakrýval jsem závity, válec pro pístek a jinak asi nic, prostě všechny funkční části byly zakrytý. Výměník je na serii zbytečnost.



-> T: Dík. No jedu dokud se dá tak nějak dělat v nevytápěné garáži. Zadní kotouče asi jenom stříknu zinkem ve spreji.



-> francomk: Podle mě je lepší měřit jak teplotu, tak i tlak u filtru. Budíky jsou ze speedpro, nějaký KetGauge a co jsem zatím našel, tak výrobce USA, ale těžko říct.



Ohledně galvanického zinku, co jsem měl na předních kotoučích tak vůbec žádný problém jsem stím neměl, po složení jsem to byl projet a zinek je z činných ploch pryč a desky jsou v pohodě.
16:10:25
09.11.2014
Eidy
-> krtik: V zásadě asi ne. Nový kotouče jsou někdy taky v zinku.
16:08:10
09.11.2014
krtik
-> francomk: No, jelikož s Feldou nemám v plánu už moc jezdit pes zimu, tak bych se snad bez výměníku i obešel - zatím tam tedy není. Jinak čidlo teploty mám též v prsách. Čidlo tlaku jsem namontoval místo záslepky v kanálu k olejovému filtru, ale bohužel jsem ho po vrácení motoru zpět do auta musel sundat, protože překáželo vodní hadici od chladiče. Buď tedy jak píšeš udělat vehement k čidlu tlaku nebo upravit vedení vody nebo pak místo výměníku redukci. Máš nějaké naměřené hodnoty růstu teploty oleje (a třeba i vody) před a po zástavbě výměníku? 6
16:02:55
09.11.2014
krtik
-> T: když už jsi to načal s tím zinkem, musím se optat a směřuji otázku an všechny:



Nevadí ta vrstva zinku na kotouči brzdovým deskám? Děkuju
Extreme Tyres