Deacon / 1.3MPi Deacon / 1.3MPi

komentáře | popis | fotky | Deacon | 13.11.23 19:45 | 293x v oblíbených
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi

Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998

Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4



Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.



Karoserie:



- sériová je a taky zůstane!

- lakované zrcátka

- lakované kliky a kroužky kolem zámků

- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I

- kompletně vyvařená a ošetřená

- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)

- zavařená díra pro zadní stěrač

- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)

- žluté přední mlhovky



- v plánu je:



- vystříkat dutiny



Motor:



- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série

- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry

- svíčky NGK BKUR6ET-10

- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit

- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A



- v plánu je:



- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm

- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery

- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...



Podvozek



- HP sk.A (vrchařská verze)

- vpředu těhlice sk. A v komaxitu

- rozpěrná tyč předních tlumičů

- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP

- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15

- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental

- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm

- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)

- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení



- v plánu je:



- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod

- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)



Interiér a výbava:



- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy

- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP

- nové origo tapece z verze Colorline

- nový palubní PC Apri TC-6

- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka

- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy

- origo zpožďovač vnitřního osvětlení

- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu



Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!



Plány 2013:

Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:



- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit

- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla

- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)



Aktuálně:



15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.



27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.

Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.



15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí



15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).



1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.



6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)



7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.



29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.



10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.



10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)



11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.



12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)



13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.



14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.



Poděkování:



Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !



Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.





Deacon / 1.3MPi - komentáře:

08:54:53
22.03.2021
Venca.
-> Deacon 22.03.21 06:30:30: Mě se to líbí 4
08:11:21
22.03.2021
Kocvin
-> Deacon: Za mě taky nechat sérii.. 1
07:38:39
22.03.2021
Eidy
-> Deacon 22.03.21 06:30:30: za mě nee. To by pak chtělo celý kit, ale stejně by se mi to nelíbilo tolik, jako to máš teď.
07:19:26
22.03.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Deacon 22.03.21 06:30:30: za mě ne. Ten tvar je divný a chybí tomu lišta a bude problém návaznost na blatníky, kde to mělo nastavené lemy.
07:05:27
22.03.2021
06:30:30
22.03.2021
Deacon
-> Venca.: Ty mě neomrzí, jen je přes příští zimu budu muset pořešit 4



-> Eidy: -> Pavel P..: díky kluci za rady. Letos už na ně prdim, abych Milana nechal trošku odpočinout 3



Na zkoušku jsem nahodil Freestyle nárazník z okruhových pickupů, co se mi tu válí. Co si o tom myslíte? 1
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 22.03.2021 06:30:30
10:19:17
11.03.2021
Pavel P..
Přesně tohle se mi stalo na komaxitu který byl za super výhodnou cenu, byli tam bublinky a takovýhle mapy.... když jsem to řikal v jiný práškový lakovně kam jsem dával další kola, tak mi bylo řečeno že to je tim, že v pórech bývá zažraná sůl a oxidace ze zimního provozu a pískováním se toho nedá zbavit uplně. Oni to prý nejdřív opískujou, pak to projde pecí aby ta sůl a oxidace z toho vylezla, znova písek a pak až prášková barva.

4
09:19:39
11.03.2021
Eidy
-> Deacon: Bublinky můžou vzniknout díky vlhkosti v podkladu. Ten horčík je po letech asi trochu porézní. Možná by to chtělo dát na hodinu do pece a vysušit. A nastříkat základ, jakmile trochu vychladnou, ale pořád na teplý. Kdysi se mi tohle stalo na Apollech s práškovou barvou. Po opískování je dali ohřát a pak znovu stříkali na teplý a už to bylo ok.
09:13:25
11.03.2021
Venca.
-> Deacon: To nepotěší8



Nicméně kdybys na ty kola zanevřel, klidně bych se jich ujal1
08:51:32
11.03.2021
Deacon
-> Eidy: to mi povídej 10

-> Luky: vůbec nevím. Dával se základ přímo na hořčíky, 14 dní se nechal vyzrát, vše v pohodě a pak se dala vrchní bílá, morkou cestou v boxu a začlo to vylejzat hned po pár dnech. Jak krupice. Jestli se ty barvy hádají, nebo co je špatně, vůbec nevím. Už se lakovaly dvakrát a pořád stejný. Budu je muset asi dát do Flachworksu 8
08:38:58
11.03.2021
Luky
-> Deacon 10.03.21 20:21:51: čím se to stalo? Až teď nebo je to od začátku?
20:46:58
10.03.2021
Eidy
-> Deacon: A sakra. Koroze asi. Hmm, to je fakt škoda. Takový krásný koláče. 8
20:21:51
10.03.2021
Deacon
-> Eidy: A takhle vypadají všechny disky v celé své kráse.. 8
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 10.03.2021 20:21:51
16:43:55
09.03.2021
Deacon
Kluci, díky za rady. Nakonec tedy rozhodnuto, po pár rozhovorech a referencích od zkušenějších motorářů, budu muset přišetřit a letošek se ještě svézt tak, jak to je. Pokud tedy něco vůbec bude 3

A přišetřit proto, aby se mohlo přes zimu zamakat a aby to aspoň stálo za to a nezůstalo to jenom u 100 koní 4
13:16:50
04.03.2021
kury
-> Luky: Ve vsech autech nema motorkovej motor
13:08:45
04.03.2021
-> Deacon: vždycky je to o penězích 3 takže začni s tím, kolik do toho chceš dát, ale jako základ to co tady kluci píšou.....hlava, vačka,....ale s 1,4 bych neváhal, zase tolik peněz a komplikací to není 4
12:34:44
04.03.2021
Luky
-> kury: asi někdo kdo dělá motory do motorek, ne? 1
11:02:23
04.03.2021
kury
-> vhml: Ertl je Velesin. Nebo na fcb najit skoda jerabek a zeptat se ho,kdo mu delal motor.
10:34:17
04.03.2021
vhml
-> Deacon 04.03.21 07:22:59: vzhledem k tomu, že jsi z Budějek, tak se nechá doporučit místní Roman Ertl někde od Krumlova. Ale jinak píše Eidy, pořádná hlava, vačka, nastavení a jít od toho. Maximálně třeba doplnit spodkem z Fabie, ale to už je zas plno práce a peněz a navíc. A samozřejmě největší parádu s autem nadělá převodovka...
upraveno 1x, naposled 04.03.2021 11:11:04
10:30:38
04.03.2021
Eidy
-> Deacon: Do úprav motorů moc nevidím, ale určitě bych šel v tomhle případě za Urbim. Řekl bych, že dostat se lehce přes 100 koní není dnes až takový problém. Pořádně upravená hlava, sání, dobrá vačka a krmení (mapa) a není to problém se sériovým zbytkem (písty, ojnice atd.). Bavit se třeba o 120 koních už je jiný příběh.
Extreme Tyres