Deacon / 1.3MPi Deacon / 1.3MPi

komentáře | popis | fotky | Deacon | 13.11.23 19:45 | 293x v oblíbených
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi

Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998

Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4



Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.



Karoserie:



- sériová je a taky zůstane!

- lakované zrcátka

- lakované kliky a kroužky kolem zámků

- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I

- kompletně vyvařená a ošetřená

- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)

- zavařená díra pro zadní stěrač

- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)

- žluté přední mlhovky



- v plánu je:



- vystříkat dutiny



Motor:



- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série

- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry

- svíčky NGK BKUR6ET-10

- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit

- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A



- v plánu je:



- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm

- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery

- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...



Podvozek



- HP sk.A (vrchařská verze)

- vpředu těhlice sk. A v komaxitu

- rozpěrná tyč předních tlumičů

- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP

- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15

- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental

- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm

- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)

- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení



- v plánu je:



- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod

- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)



Interiér a výbava:



- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy

- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP

- nové origo tapece z verze Colorline

- nový palubní PC Apri TC-6

- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka

- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy

- origo zpožďovač vnitřního osvětlení

- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu



Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!



Plány 2013:

Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:



- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit

- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla

- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)



Aktuálně:



15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.



27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.

Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.



15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí



15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).



1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.



6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)



7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.



29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.



10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.



10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)



11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.



12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)



13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.



14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.



Poděkování:



Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !



Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.





Deacon / 1.3MPi - komentáře:

07:40:32
27.10.2020
suri
-> Deacon: a ešte aj diesel , načo to dobré ?
20:47:48
26.10.2020
Deacon
Občas se zadaří sehnat i něco pěknýho, novýho 4
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 26.10.2020 20:47:48
23:41:40
08.10.2020
Eidy
-> Marty227: Jo takhle delší, už chápu. 4
22:50:17
07.10.2020
Marty227
-> Eidy: shortshift 6
20:36:20
07.10.2020
Eidy
-> Deacon 06.10.20 19:48:38: Co je s tím? Změna umístění řadičky nebo co?
11:26:54
07.10.2020
Deacon
-> Milan 136: cca o 3cm
20:01:55
06.10.2020
Milan 136
-> Deacon 06.10.20 19:48:38: O kolik to je prodloužený?
19:48:38
06.10.2020
Deacon
-> milanrejpid: díky moc 4



Další díl do skládačky. Zítra nahodím a postnu fotky interiéru.
zvětšit Deacon / 1.3MPi - obrázek od Deacon vložen 06.10.2020 19:48:38
10:37:54
06.10.2020
milanrejpid
Krásná felda 9
18:06:57
02.10.2020
Deacon
-> ZdrubT: JJ, jak říkám, tohle je tvrdý hodně, ale prostě to funguje. Děkuju 6



-> Eidy: Já se zatím projel sice po klikatý silnici, ale vcelku pěkný a byla to paráda. Jako nejel jsem žádnou pilu, takže z toho nelze říct, jaký to bude, ale prostě pár přejezdů a jevilo se mi to, jako že to funguje. Příští týden to ozkouším, ale musí se na to pomalu 1
upraveno 1x, naposled 02.10.2020 18:07:09
19:46:21
01.10.2020
Eidy
-> Deacon: Takže dobrý. Uvidíš, až to budeš sypat po rozbitý silnici. Pokud to bude dobře nastavený, tak to bude “žrát bordel” parádně. Nebude to skákat a pojede to jak po kolejích. Nemám sice nádobkový, ale on je ten tlumič uvnitř stejný. 4
18:17:09
01.10.2020
ZdrubT
-> Deacon: Tak tento podvozek je taky o řadu jinde, díky nádobkám a dalšim upravám. Jinak krása.
upraveno 1x, naposled 01.10.2020 18:17:41
16:06:36
01.10.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Deacon 01.10.20 15:35:47: Měl jsem z toho úplně stejný pocit, ale taky HP po smrti a ještě nižší řada.
15:35:47
01.10.2020
Deacon
-> Tuner#2: První dojmy asi takový, že to bude fest tvrdý, ale zároveň to i bude pěkně tlumit. Vůbec nechci pomlouvat HP a taky už měly dost odjeto, ale byly hodně uskákaný a tohle se mi po lehký projížďce líbí moc. Samozřejmě další věcí k lepšímu budou unibaly, tvrdý silenty a uložené tyčky řízení zespodu + mezikus mezi těhlicí a ramenem zajišťující jeho větší "rovinnost". Nechal jsem to taky po 3 a půl letech pěkně ohřát, chytla na brnk a vypadá to, že všechno drží a nikde nic neteče 1 Teď budou na řadě maličkosti, jako zrcátka, vyčistit a poladit vnitřek a hlavně geometrie 4
22:41:50
30.09.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Deacon: Tak jaké jsou první dojmy? 4
19:45:58
29.09.2020
Deacon
-> Eidy: Něco bude. Ale jenom kolem komína 1
19:21:25
29.09.2020
Eidy
-> Deacon: Co, stát na kolech, ale co svezení?
18:37:19
29.09.2020
Deacon
Díky kluci. Jsem na ně zvědavej, po přechodu z HPček 4 Jinak zitra by to teoreticky i mohlo stát na kolech, tak zas po nějaký době ukážu nějakou fotku 3
16:49:24
29.09.2020
Mates
-> Deacon: parádní tlumení2 2
Extreme Tyres