skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi
Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998
Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4
Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.
Karoserie:
- sériová je a taky zůstane!
- lakované zrcátka
- lakované kliky a kroužky kolem zámků
- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I
- kompletně vyvařená a ošetřená
- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)
- zavařená díra pro zadní stěrač
- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)
- žluté přední mlhovky
- v plánu je:
- vystříkat dutiny
Motor:
- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série
- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry
- svíčky NGK BKUR6ET-10
- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit
- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A
- v plánu je:
- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm
- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery
- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...
Podvozek
- HP sk.A (vrchařská verze)
- vpředu těhlice sk. A v komaxitu
- rozpěrná tyč předních tlumičů
- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP
- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15
- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental
- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm
- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)
- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení
- v plánu je:
- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod
- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)
Interiér a výbava:
- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy
- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP
- nové origo tapece z verze Colorline
- nový palubní PC Apri TC-6
- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka
- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy
- origo zpožďovač vnitřního osvětlení
- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu
Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!
Plány 2013:
Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:
- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit
- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla
- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)
Aktuálně:
15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.
27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.
Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.
15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí
15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).
1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.
6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)
7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.
29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.
10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.
10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)
11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.
12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)
13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.
14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.
Poděkování:
Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !
Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.
Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998
Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4
Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.
Karoserie:
- sériová je a taky zůstane!
- lakované zrcátka
- lakované kliky a kroužky kolem zámků
- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I
- kompletně vyvařená a ošetřená
- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)
- zavařená díra pro zadní stěrač
- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)
- žluté přední mlhovky
- v plánu je:
- vystříkat dutiny
Motor:
- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série
- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry
- svíčky NGK BKUR6ET-10
- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit
- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A
- v plánu je:
- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm
- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery
- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...
Podvozek
- HP sk.A (vrchařská verze)
- vpředu těhlice sk. A v komaxitu
- rozpěrná tyč předních tlumičů
- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP
- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15
- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental
- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm
- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)
- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení
- v plánu je:
- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod
- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)
Interiér a výbava:
- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy
- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP
- nové origo tapece z verze Colorline
- nový palubní PC Apri TC-6
- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka
- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy
- origo zpožďovač vnitřního osvětlení
- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu
Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!
Plány 2013:
Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:
- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit
- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla
- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)
Aktuálně:
15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.
27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.
Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.
15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí
15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).
1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.
6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)
7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.
29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.
10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.
10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)
11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.
12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)
13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.
14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.
Poděkování:
Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !
Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.
Deacon / 1.3MPi - komentáře:
18:27:23
26.04.2014
26.04.2014
Deacon
-> MajoLR: Na mytí ale ne. Necítím prsty
18:19:57
26.04.2014
26.04.2014
MajoLR
Prečo??? Biele sú naj...
18:08:30
26.04.2014
26.04.2014
Deacon
Nikdy si nekupujte bílý kola!!
16:10:48
19.04.2014
19.04.2014
Deacon
-> Tuner#2: To rozhodně ne a stejně není kudy vyjet.
19:47:00
18.04.2014
18.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Deacon 18.04.14 19:39:09: Tak tam necha sotolinovou verzi a vyjezdu na Besiny nic nebrani :-)
19:39:09
18.04.2014
18.04.2014
Deacon
-> NixiQ: Doufám, že to přesně takhle nedopadne
07:58:49
18.04.2014
18.04.2014
NixiQ
Při rychlosti našich stavařů počítej, že to bude průjezdný spíš o týden později
05:16:35
18.04.2014
18.04.2014
Deacon
Tak nějaké nové info:
Těhlice sehnány, tlumiče též, unibaly máme také, velké brzdy připravené (až na desky). Horší zprávou je, že příjezdovou cestu ke garáži budu mít uzavřenou do 20.6.2014 a to ještě nemám STK a druhý den jsou Běšiny
Takže budu doufat, že to bude průjezdný min. o týden dříve, abych vše stihnul. Ale popravdě z toho žádnou radost nemám.
Těhlice sehnány, tlumiče též, unibaly máme také, velké brzdy připravené (až na desky). Horší zprávou je, že příjezdovou cestu ke garáži budu mít uzavřenou do 20.6.2014 a to ještě nemám STK a druhý den jsou Běšiny
Takže budu doufat, že to bude průjezdný min. o týden dříve, abych vše stihnul. Ale popravdě z toho žádnou radost nemám.
10:39:57
13.04.2014
13.04.2014
Deacon
-> Šrůty22: Tím líp. Kontakt na mě máš, takže já jsem pro
22:34:55
12.04.2014
12.04.2014
bigfavo
-> Šrůty22: u nas lidi mame ale vykresy nie
12:18:28
12.04.2014
12.04.2014
Šrůty22
-> Deacon: budu to letos resit a delat (mam prekroucene uz cepy) tak se mi ozvi vysvetlim ti co a jak a treba mi stim i helpnes. Budu delat osveseny system (odzkouseno na mnoha mk2/3, a jedne felici co stim jezdi 3 rok) vykresy a podbne mam, ted to chce lidi.
18:02:40
11.04.2014
11.04.2014
Deacon
-> Tuner#2: Já to taky nebudu mít moc složený
-> Alenka: Chápu. No letošní sezónu to odjezdím ještě se sériovým uložením čepů a třeba na to přijde čas někdy v budoucnu. Budu rád, když to takhle stihnu všechno poskládat do konce května
-> Alenka: Chápu. No letošní sezónu to odjezdím ještě se sériovým uložením čepů a třeba na to přijde čas někdy v budoucnu. Budu rád, když to takhle stihnu všechno poskládat do konce května
20:30:31
09.04.2014
09.04.2014
Alenka
-> Deacon: mozna proto, ze neni uplne jednoduche tu paku rizeni predelat, pokud chces zachovat seriovy cep s kuzelem a zaroven to asi neni az takova hruza jak se mi to podarilo vylicit :)
Ja s touhle kombinaci najezdil tisice kilometru, auto zatacelo, gumy to nesezralo, jen to proste nebylo ono.
Na nerovnostech je ve volantu citit, takovy podivny neklid, kdy si predek lehce zije vlastnim zivotem a nema to takovou solidni jistotu jako dobre udelane OEM podvozky, kde se sbihavost pri propruzeni nemeni.
Ja s touhle kombinaci najezdil tisice kilometru, auto zatacelo, gumy to nesezralo, jen to proste nebylo ono.
Na nerovnostech je ve volantu citit, takovy podivny neklid, kdy si predek lehce zije vlastnim zivotem a nema to takovou solidni jistotu jako dobre udelane OEM podvozky, kde se sbihavost pri propruzeni nemeni.
19:03:54
09.04.2014
09.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Deacon 09.04.14 18:52:22: Ačkový Fávo nikdy nebylo složený na zem a pokud ano jako některé okruhovky, tak ty zas nejezdí přes velké nerovnosti, tudíš se geometrie tolik nemění a nevadí to. Já bych to na svém autě taky už dávno udělal, ale v pomocné páce řízení je kužel
18:52:22
09.04.2014
09.04.2014
Deacon
-> Milan 136: To ne.
-> Alenka: Díky za vysvětlení. Teď už to chápu a zní to vcelku logicky. Jen mi vrtá hlavou, proč to tak nemají i některé kopcové „áčkové“ feldy, popřípadě proč to nejezdil ani tovární „áčkovej“ Favorit
-> Alenka: Díky za vysvětlení. Teď už to chápu a zní to vcelku logicky. Jen mi vrtá hlavou, proč to tak nemají i některé kopcové „áčkové“ feldy, popřípadě proč to nejezdil ani tovární „áčkovej“ Favorit
19:51:31
08.04.2014
08.04.2014
Alenka
-> Deacon: si to zmer, nakresli a uvidis.
Pokud bys cep rizeni nechal jak je a auto slozil na zem, tak rameno se bude kyvat vice mene okolo horizontalni polohy, takze vzdalenost mezi cepem u tehlice a cepem v napravnici se bude menit pouze minimalne.
Tycka rizeni ale bude uz v klidu daleko za horizontalni polohou, takze kazdy vertikalni pohyb zaveseni bude znamenat pomerne vyraznou zmenu vzdalenosti mezi jejimi otocnymi body, coz ma stejny efekt jako kdybys lehce otocil volantem.
Pri prujezdi zatackou se ti tedy vnejsi kolo lehce natoci ven a vnitrni dovnitr a co to dela v takove situaci na nerovnostech si asi dokazes predstavit sam :)
Pokud bys cep rizeni nechal jak je a auto slozil na zem, tak rameno se bude kyvat vice mene okolo horizontalni polohy, takze vzdalenost mezi cepem u tehlice a cepem v napravnici se bude menit pouze minimalne.
Tycka rizeni ale bude uz v klidu daleko za horizontalni polohou, takze kazdy vertikalni pohyb zaveseni bude znamenat pomerne vyraznou zmenu vzdalenosti mezi jejimi otocnymi body, coz ma stejny efekt jako kdybys lehce otocil volantem.
Pri prujezdi zatackou se ti tedy vnejsi kolo lehce natoci ven a vnitrni dovnitr a co to dela v takove situaci na nerovnostech si asi dokazes predstavit sam :)
19:38:11
08.04.2014
08.04.2014
Milan 136
-> Deacon: nebudeš mít tyčky brutálně šikmo nahoru k těhlici
15:41:13
08.04.2014
08.04.2014
Deacon
-> Alenka: Pořád si nějak nedokážu představit, včem bude mít uchycení čepů zespoda větší výhodu..
09:05:41
06.04.2014
06.04.2014
Alenka
-> Deacon 04.04.14 12:35:39: krome odklonu ti pri propruzeni bude svinskym tempem pribyvat i rozbihavost, takze nez to das na auto, predelej si uchyceni cepu rizeni zespoda.
22:34:29
04.04.2014
04.04.2014
Deacon
-> Milan 136: No jo, ale stejně je to za chvíli a bojim bojim -> felda 3t3: Kola pro léto ještě budou stejný