Luke / Project Fajt VR6 Luke / Project Fajt VR6

komentáře | popis | fotky | lukash | 09.10.14 10:44 | 249x v oblíbených
Tady je menší ukázka z přestavby Favorita. Chtěli bychom jezdit závody do vrchu, sprinty a nebo jenom na srazy. Na vrakáči jsme sehnali upravenou pěknou kastli a začali shánět motor. Jako první nás napadnul 1.8T, klasika...ale ten se prodává nad naše finanční možnosti, takže se hledalo dál, třeba motory Fiat 2.0Turbo, Alfa 2.0 V6 Turbo apod.
Nakonec jsme koupili legendární motor VR6 za slušnou cenu včetně elektriky, převodovky a téměř kompletní přední nápravy.
Vepředu jsme udělali nový nosný rám na motor a uchycení nápravnice a pak už tam motor padl velice pěkně. Trochu se vyřezali podběhy a znova jsme je udělali nové, podle svého a podle 17" kol. Mezi podběhy je trubková rozpěra a předělané misky tlumičů.
Upravili jsme řízení a je celé posunuté dozadu stejně jako sedačka. Sedačka je závodní s ušima.
Zadní náprava je z pikapa a je komplet očištěná a natřená, dala se nová prasata a náboje jsou předělané na rozteč 5x100 + 4 cm duralové podložky se závity. Zatím jsou tam bubny ale časem bychom chtěli jinou nápravu s kotouči.
V autě je vyřezaná podlaha v kufru a pod sedačkami a celé jsme to předělali nové. V kufru je prozatím zapuštěná nádrž z trabanta. Plech nad původní nádrží jsem vyříznul a bude tam rovný s kastlíkem na baterii.
Nyní už jsou hotové prahy, vlastní výroby podle mých představ. Výfuk je zatím průchozí, vl. výroby, průměr 6 cm a vychází před zadním kolem skrz práh.
Teď jsem dělal tunel pro řazení a ručku, budou na něm i vypínače a startovací tlačítko. Zatím se startuje přes spínačku.
Po dokončení elektriky a rozdýchání vstřiků jsme motor úspěšně nastartovali!! Je to neskutečnej rachot.

Tady je video:
Skoda Favorit VR6 Golf engine


Tak se nám konečně podařilo dodělat podlahu a nastříkat to...přidělali jsme zadní nápravu a už zase stojí na kolech.

Přes víkend jsme nalakovali prostor pro motor a hned jak to bylo možný, namontovali jsme motor zpátky do auta. Nyní je potřeba dodělat prahy a nastříkat vnitřek...
Teď už auto stojí na kolech, celkem nízko vzhledem k 17" kolům. Je tam nový výškově stavitelný podvozek a max. možné snížení. Brzdy jsou skompletované a zatím jsem udělal provizorní plato na baterku...

NOVĚ: vnitřek a prahy jsou v základu. Pár věcí se ještě hodí do laku a zkusíme auto zase zprovoznit a projet než bude hnusně...přes zimu se musí dodělat rám, komplet lak, makrolom a různý drobnosti aby se mohlo na jaře předvést v plný kráse a výkonu.

Přední nárazník je upravený, zadní je potřeba ještě doladit.
Bylo nutný vyměnit oba spojkové válečky ale už by to mělo být v pohodě.
Spínačku jsem nahradil startovacím tlačítkem a vypínači na středovém panelu:) Tam přibude i 6-ti pólový odpojovač baterie a chcípák na táhlo.

Docela dlouho jsme laborovali nad výrobou rámu, kde nám to ohnou nebo jestli si to uděláme sami. Teď jsme sehnali firmu, která se tím zabývá a to nedaleko. Mají slušný zařízení, takže by ohyby měly být přesný a bez deformací. Ještě dokoupím matroš, připravíme podklady a rozměry:)
Rám bude klasický, podle J a nakonec vše z trubek průměru 40 mm a tl. 2 mm. Pokusíme se mít ho co nejvíc propracovaný, vzhledem k výkonu motoru a síle trubek...Prozatím máme navařené patky vzadu pro hlavní oblouk, tl. 3mm a rozměr 14x14 cm s výztuhou na nosník.

Minulý týden nám naohýbaly trubky a začali jsme s výrobou rámu. Tenhle víkend už ho snad kompletně svaříme.

Rám je hotový, svařený na husto a vevařený do kastle. Včera jsme přivařili i propojení s miskami tlumičů vepředu a vzpěry dozadu. Přibyla jedna stropní trubka a zadní rozpěra. Počítám že váha rámu je cca 36 kg

26.7.2011: Podařilo se nám opravit střechu a odstranit ten kruto-šíbr. Je připravená nová palubka vlastní výroby a tenhle týden se konečně dáme do stříkání.

EDIT:kastle je nastříkaná
motor na svém místě, chlazení, palivo a elektrika natažené, dveře ještě nastříkat a makrolom je na cestě...a pořád zbývá doladit mraky drobností...

Včera proběhl test drive na letišti a dobrý peklo. Je to jak motokára:)

Přidány nové fotky - Mimoňské války.

Přikládám pár fotek z Rozkoše. Zvítězili jsme k kategorii Nejhlasitější výfuk - auta s motorem v předu :D
(dovolil jsem si použít fota z wjetef.rajce.idnes.cz/tun ing_sraz_rozkos_24.9._2011

NOVÁ VIDEA:
Skoda Favorit with VR6 engine - Captain Slow

Skoda Favorit with Golf VR6 engine


Onboard video z letiště - podzim 2011

http://www.youtube.com/v/ IT­TVZAqiAqc

4.6.2012: Včera jsme vyrazili letos poprvé na letiště a pořádně jsem vymetl pavučiny. Auto pořád maká jak má a navíc jsme s kámošem Ondrou Formanem nafotili pár pěkných fotek a natočili video.

Tady je:
Favorit VR6


O víkendu jsme zkusili sprinty na Czechringu, ale výsledek žádná sláva...nejlepší čas na 400 m 14,85 s
Nově jsou na autě kola ATS 7,5x16 na hladkých slickách, brzdové světlo a zrcátka z motorky
Nedávno zváženo v JZD ještě na starých kolech = 890 kg
Díky kolům jsme mohli auto zase snížit, už to není úplně jako koza...

2014 - Nejnovější úpravy: lamelový samosvorný diferenciál, chladič oleje a teď se ještě opravují synchrony. Myslím, že je to velký krok dopředu, ale i dál budeme auto vylepšovat :-)


Luke / Project Fajt VR6 - komentáře:

17:25:14
25.07.2012
varok
Ta karoserie je hnus, je to ale jen můj názor, každý má jiný vkus.
Motoricky ale super, o tomhle se už opravdu dá říci, tedy napsat, že to rve asfalt. 9
09:30:54
25.07.2012
lukash
Janeon 24.07.12 18:27:05 napsal:
hodne odvedene prace a vypada ze i kvalitne, jen nevim k cemu takove auto
pouzit kdyz cely motor lezi pred popripade na ose predni napravy, tudiz cela
vaha na predku…
ale i tak pekna prace4

Jo to jsem četl často a je to pravda. Ale i takových aut jezdí hodně, takže se snad auto podaří vyladit, aby nám to taky šlo5
18:27:05
24.07.2012
Janeon
hodne odvedene prace a vypada ze i kvalitne, jen nevim k cemu takove auto pouzit kdyz cely motor lezi pred popripade na ose predni napravy, tudiz cela vaha na predku...
ale i tak pekna prace4
13:36:25
24.07.2012
lukash
Nene, předek to zatím v poho ubrzdí a zadek to jen jistí:) časem to budem samozřejmě vylepšovat
12:47:22
24.07.2012
bigfavo
-> lukash: nebojis sa jazdit s bubnami v zadu ?? 1
14:14:55
12.06.2012
lukash
Přidáno nové video :)
08:09:54
05.06.2012
lukash
havlik 04.06.12 16:05:13 napsal: → lukash: a jak se to chová když to má jet jinak než jen rovně?
No zatím jsem zkoušel jenom obloučky na letišti, ale zadek je hodně lehký a při vyšší rychlosti v zatáčce má tendenci uletět. Chceme zajet na autodrom, kde se teprve ukáže...také sháním měkké sliky6
19:22:29
04.06.2012
milan711
hezke to mas :-)
17:11:38
04.06.2012
Tomicraw - zrušená registrace
Pěkný !!!
16:31:23
04.06.2012
Kurier Grobar
-> lukash: pecka! 5
16:05:13
04.06.2012
havlik
-> lukash: a jak se to chová když to má jet jinak než jen rovně?
10:04:22
23.09.2011
OndraKrupi
-> lukash: tak zítra nějaké fotky a videa(rozjezd, motor a tak...) :-)
09:59:23
23.09.2011
lukash
Tak zítra snad Rozkoš 5
i když auto pořád není dodělaný...
upraveno 2x, naposled 23.09.2011 10:05:46
13:51:41
05.09.2011
jok3r
-> Potok: urcite4
20:43:44
01.09.2011
Potok
-> jok3r: :-) tvoje auto jsem viděl na rozkoši moc pěkný jedeš i na podzim?
22:01:11
30.08.2011
jok3r
-> Potok: my tam jezdime s TpO na zahajeni a ukonceni sezony 1
-> lukash: tak na rozkosi ti to okouknu na zivo, tam jedu stopro4
19:08:07
29.08.2011
lukash
sem rád ze dopadla ta Mimoň i přes nějaký problémy=) snad budeme mít od někoho videa, fotky z víkendu přidám brzo. Dám vedet až pojedem na letiště testovat, jinak se ukážeme na Rozkoši
upraveno 1x, naposled 29.08.2011 19:10:02
15:31:42
28.08.2011
Lukáš Černý
ve skutecnosti vypada jeste lip nez na foto, akorat jsem nestihl na mimoni sprinty ,takze asi bys nemel nejaky video jak ti to jede ? 1
15:26:31
26.08.2011
Péďa17
-> lukash: pěkná práce,chtělo by to víc fotek.jde do oblíbených
Extreme Tyres