skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aktuální info 2012 - doplněny novinky
Felda byla vyrobena v roce 1995, tovární barva je 9451 Ledová modrá, je to krátká nezesílená kastle a původně ji poháněl motor 1.3 (50 kW) s jednobod vstřikem Bosch Monomotronic
Exteriér předělán na facelift, originální motor šel z auta a nahradila ho nově postavená 1.4 s díly od ME (a se vstřikováním MPI) - základ blok 136M r.v. 2000, klikové ústrojí z fabie AQW
na podvozku se podobně jako na zbytku auta nezachovalo moc původních dílů
Nejsem příznivcem laminátů a nějakých hnusů jenom abych byl za každou cenu "originální", proto felda vypadá tak jak vypadá - nenápadná série na kolech, pod kapotou (aspoň to vypadá) slušná strojovna a podvozek vždy rychlejší než motor
Auto slouží jako denní přibližovadlo, nejde o letní povoz nebo srazovou leštěnku, proto jsem volil takové úpravy (motoru i ostatních věcí) aby vyhovovaly použití auta v běžném provozu
kompletní galerie z úprav a velké fotky najdete tady: apophis.jezekus.net/galle ry/index.php?/category/... do limitu 2 MB se se vším nevejdu
Úpravy:
Exteriér
- Přestavba na facelift - oba nárazníky, komplet maska+kapota+světla, na pátých dveřích vyměněny původní lišty za nové bez nápisů a nalepen nový nápis Felicia
- široké otěrové lišty
- střešní okno Galileo
- "čtyřoko" - mlhovky a denní svícení v jedné krytce
- ztmavení skel, folie Global
- ostřikovače světel
- stříška pátých dveří Airdesign s třetím brzdovým světlem
- lakovaná zrcátka a vnější kliky
- čelní sklo zelené s modrým pruhem (Splintex)
Interiér
- kompletní modrý interiér z modelu Colorline, originální látkou potažená i loketní opěra a stropnice
- nekompletní "kožený paket" (zatím řadička a madlo ruční brzdy)
- volant z O I facelift
- přídavné budíky na tlak a teplotu oleje VDO (původem z AUDI 4000)
- středový panel
- Alpine 9881R
- Manuální klimatizace
- vytlumení motorové příčky, podlahy a vnitřní strany podběhů (Vibraflex a SilentCoat)
Fičury
- elektrické naklápění světel
- centrál na DO, vystřelovací klíč v originálním obalu, odskok kufru
- alarm KEETEC s pagerem, dálkový start
Motor
- 1.4 MPI ve 136M bloku, klika + písty + ojnice fabia AQW
- hlava 7 mm dříky ventilů, dvojitá pružina, upravená ME přímo pro 1.4
- vačka 265/258 ME velké uložení
- software ME pro 1.4
- upravený restriktor
- svody favorit bez katalyzátoru a průchozí střed JP, konec série
- olej Castrol 10W60
- držák víčka oleje s gravírovaným nápisem ŠKODA
- místo startéru typ "favorit" reduktorový 1kW startér z feldy
- zatím změřeno 65 kW/134 Nm, víc info z měření výkonu www.jezekus.net/videa/111 111
- alternátor Bosch 70A
Podvozek
- Kola BBS RZ 6J x 15H2 ET 45 po renovaci, pneu Bridgestone Turanza ER300 195/50/15
- přední brzdy Sierra s ABS (60 mm pístek) v kombinaci s "malým" držákem a 235/22 mm vnitřně chlazeným kotoučem, desky Fritech
- zadní kotoučové brzdy Golf III (38 mm pístek), kotouč 226 mm plný, desky TRW
- odstraněné omezovače tlaku
- tlumiče HP sporting tuning, sníženo o -60/-45 mm
- ližina pod převodovkou (5mm nerez)
- plastové podběhy + origo vedení vzduchu k brzdám
fotky v velkém rozlišení a kompletní galerie najdete tady: apophis.jezekus.net/galle ry/index.php?/category/...
Klimatizace od Darklorda definitivne dokončena, po posunutí motoru už nikde nic nedrhne a chladí víc než dobře
Jako bonus jsem si cvičně udělal výměnu těsnění pod hlavou, originální temac těsnění kupované na jaře 2011 se rozpadlo a spaliny začaly profukovat do vody (naštěstí ani náznak chladící kapaliny v oleji)
Felda byla vyrobena v roce 1995, tovární barva je 9451 Ledová modrá, je to krátká nezesílená kastle a původně ji poháněl motor 1.3 (50 kW) s jednobod vstřikem Bosch Monomotronic
Exteriér předělán na facelift, originální motor šel z auta a nahradila ho nově postavená 1.4 s díly od ME (a se vstřikováním MPI) - základ blok 136M r.v. 2000, klikové ústrojí z fabie AQW
na podvozku se podobně jako na zbytku auta nezachovalo moc původních dílů
Nejsem příznivcem laminátů a nějakých hnusů jenom abych byl za každou cenu "originální", proto felda vypadá tak jak vypadá - nenápadná série na kolech, pod kapotou (aspoň to vypadá) slušná strojovna a podvozek vždy rychlejší než motor
Auto slouží jako denní přibližovadlo, nejde o letní povoz nebo srazovou leštěnku, proto jsem volil takové úpravy (motoru i ostatních věcí) aby vyhovovaly použití auta v běžném provozu
kompletní galerie z úprav a velké fotky najdete tady: apophis.jezekus.net/galle ry/index.php?/category/... do limitu 2 MB se se vším nevejdu
Úpravy:
Exteriér
- Přestavba na facelift - oba nárazníky, komplet maska+kapota+světla, na pátých dveřích vyměněny původní lišty za nové bez nápisů a nalepen nový nápis Felicia
- široké otěrové lišty
- střešní okno Galileo
- "čtyřoko" - mlhovky a denní svícení v jedné krytce
- ztmavení skel, folie Global
- ostřikovače světel
- stříška pátých dveří Airdesign s třetím brzdovým světlem
- lakovaná zrcátka a vnější kliky
- čelní sklo zelené s modrým pruhem (Splintex)
Interiér
- kompletní modrý interiér z modelu Colorline, originální látkou potažená i loketní opěra a stropnice
- nekompletní "kožený paket" (zatím řadička a madlo ruční brzdy)
- volant z O I facelift
- přídavné budíky na tlak a teplotu oleje VDO (původem z AUDI 4000)
- středový panel
- Alpine 9881R
- Manuální klimatizace
- vytlumení motorové příčky, podlahy a vnitřní strany podběhů (Vibraflex a SilentCoat)
Fičury
- elektrické naklápění světel
- centrál na DO, vystřelovací klíč v originálním obalu, odskok kufru
- alarm KEETEC s pagerem, dálkový start
Motor
- 1.4 MPI ve 136M bloku, klika + písty + ojnice fabia AQW
- hlava 7 mm dříky ventilů, dvojitá pružina, upravená ME přímo pro 1.4
- vačka 265/258 ME velké uložení
- software ME pro 1.4
- upravený restriktor
- svody favorit bez katalyzátoru a průchozí střed JP, konec série
- olej Castrol 10W60
- držák víčka oleje s gravírovaným nápisem ŠKODA
- místo startéru typ "favorit" reduktorový 1kW startér z feldy
- zatím změřeno 65 kW/134 Nm, víc info z měření výkonu www.jezekus.net/videa/111 111
- alternátor Bosch 70A
Podvozek
- Kola BBS RZ 6J x 15H2 ET 45 po renovaci, pneu Bridgestone Turanza ER300 195/50/15
- přední brzdy Sierra s ABS (60 mm pístek) v kombinaci s "malým" držákem a 235/22 mm vnitřně chlazeným kotoučem, desky Fritech
- zadní kotoučové brzdy Golf III (38 mm pístek), kotouč 226 mm plný, desky TRW
- odstraněné omezovače tlaku
- tlumiče HP sporting tuning, sníženo o -60/-45 mm
- ližina pod převodovkou (5mm nerez)
- plastové podběhy + origo vedení vzduchu k brzdám
fotky v velkém rozlišení a kompletní galerie najdete tady: apophis.jezekus.net/galle ry/index.php?/category/...
Klimatizace od Darklorda definitivne dokončena, po posunutí motoru už nikde nic nedrhne a chladí víc než dobře
Jako bonus jsem si cvičně udělal výměnu těsnění pod hlavou, originální temac těsnění kupované na jaře 2011 se rozpadlo a spaliny začaly profukovat do vody (naštěstí ani náznak chladící kapaliny v oleji)
Marty_pv / Felda 1.4 - komentáře:
22:21:34
31.07.2011
31.07.2011
Marty_pv
Přidám pár nových věcí za poslední dobu - první jsou plastové podběhy s origo vedením vzduchu k brzdám
10:17:50
15.07.2011
15.07.2011
4FELDA4 - zrušená registrace
-> Marty_pv: pekná felda atie BBS čerešnička na torte
21:03:42
13.07.2011
13.07.2011
OndraKrupi
-> Marty_pv: jo hned po želivi, otázka 1 minuty
21:02:20
13.07.2011
13.07.2011
Marty_pv
-> OndraKrupi: JP střed pro feldu a pro fáčko se taky liší, buď převařit přírubu nebo ho vyměnit
Už jsi stihnul opravit ty brzdy?
Už jsi stihnul opravit ty brzdy?
20:59:56
13.07.2011
13.07.2011
OndraKrupi
-> Marty_pv: jo teď si to uvědomuju, nějak to vymyslim, přeci jen už mam na autě dávno střed od JP :-)
20:55:33
13.07.2011
13.07.2011
Marty_pv
-> OndraKrupi: středový díl na feldu 1.3 a fávo bez katu stejný není, ten fa má na konci přírubu pro těsnící kroužek a připojení svodů kdežto feldí má přírubu s 3 dírama pro katalyzátor a na ten se teprve šroubují svody
a být tebou bych se vyprdl na variantu "trubka místo katalyzátoru" a když už ho budeš dávat ven tak udělej tohle, samotným vyhozením katu nezískáš nic (pokud teda zrovna není ucpaný)
a být tebou bych se vyprdl na variantu "trubka místo katalyzátoru" a když už ho budeš dávat ven tak udělej tohle, samotným vyhozením katu nezískáš nic (pokud teda zrovna není ucpaný)
20:49:02
13.07.2011
13.07.2011
OndraKrupi
-> Marty_pv: čau pane, konečně si to obnovil. myslíš že středový díl fá,fe bude stejnej? už dlouho přemýšlim že vyhodit kat
20:40:25
13.07.2011
13.07.2011
Marty_pv
Dneska vyměněn výfuk za "nový" - varianta se svody z karbec favorita (navařená matice pro lambda sondu) a střed favorit JP bez tlumiče
fotky bohužel jenom nevalné kvality z mobilu
Zatím jsem poznal lepší tah motoru v nižších otáčkách a nahoře pocitově stejný, jako bonus tahle varianta má docela zajímavý zvuk
fotky bohužel jenom nevalné kvality z mobilu
Zatím jsem poznal lepší tah motoru v nižších otáčkách a nahoře pocitově stejný, jako bonus tahle varianta má docela zajímavý zvuk
21:22:43
12.07.2011
12.07.2011
havlik
-> Marty_pv: hm jenže ani jedny za rozumnou cenu nejsou
21:20:55
12.07.2011
12.07.2011
Marty_pv
-> havlik: RM a RS jsou bohužel cenově jinde než ty moje RZ, uvidíme do budoucna, RSka bych klidně bral za nějaký rozumný peníze
21:13:16
12.07.2011
12.07.2011
havlik
-> Marty_pv: sak jasný každého věc:) tak když pavučiny tak BBS RM:))
21:12:01
12.07.2011
12.07.2011
Marty_pv
-> havlik: vidíš, já jsem zas na ty pavučiny, tyhle kola nejsou špatný ale na mým autě si je nedokážu představit
20:55:32
12.07.2011
12.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Marty_pv 12.07.11 20:52:09: Díky za info
20:52:37
12.07.2011
12.07.2011
havlik
-> Marty_pv: je pravda vim prd jak jsou kvalitni ale hodne se mi libi tyhle svitshin.net/upload/.../a
zev_a.jpg
20:52:09
12.07.2011
12.07.2011
Marty_pv
-> Tuner#2: stálo to celé 800 korun (komplet vnějšek bloku, držák motoru u pumpy a víko zdvihátek), práce na počkání - cca hodinu
ještě poslední fotka, takhle blok vypadal den před vložením do auta, skoro 4 měsíce po balotině
ještě poslední fotka, takhle blok vypadal den před vložením do auta, skoro 4 měsíce po balotině
20:49:59
12.07.2011
12.07.2011
havlik
-> Marty_pv: težko říct ale nějaký třeba jen 5ti paprskový nebo i více paprskový ale rovný paprsky ne pavučiny:)
20:48:25
12.07.2011
12.07.2011
Felinka 1.3mpi
pěkná felda,nevis ještě o nákym introši z color lina diky