
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fanouš 136L poprvé zaevidovaný do registru motorových vozidel dne 14. 3. 1990 v Praze. Já jsem třetí majitel od 24. 12. 2006. Najeto při nabití 110 000 km, nyní kolem 250 000 km. Barva zelená pastelová (5105). Úplně holý motor je origo.
Denně jsem se Fanoušem dopravoval do školy vzdálené cca 65 km. Když jsem pak ještě měl nějakou větší víkendovou cestu, bylo normální týdně najet přes 1 tisíc km. Dnes už jezdím při zaměstnání podstatně méně, ale chystáme se s Thommym na nějakou velkou zahraniční cestu že?
Hned zezačátku jsem vyměnil palubovku za černou, volant za Feliciáckej, nový budíky, černej koberec, sedačky a plato z novýho, tapece z LS, tónovaný skla, rozpernou tyč, bílý sklíčka blinkrů, nasadil jsem ALU kola.
Provedena menší oprava (nebyla nutná, spíš prevence a moje zvědavost) zahrnující výměnu spojky (lamela, přítlačák, ložisko), rozvody, vodní pumpa, rozdělovač, čepy ramen, čepy řízení, vnější manžeta na R poloose, brzdový destičky, všechny provozní kapaliny (krom brzdový), seřízení geometrie, filtry, těsnění a spoustu prkotin. Motor prošel též očistou. Motor. olej (15W40) měním pravidelně po 10 000 km.
Jednou při ranní cestě do školy začalo něco chroupat vzadu, nejdříve jsem netušil co to je, normálně jsem dojel. Vyklubalo se z toho nakonec zadní ložisko, provedena byla teda výměna zadních ložisek a brzdových paken.
A jedna odpolední páteční jízda se vyznačovala velkým hlukem, jež sice budil obdiv spolucestujících i některých kolemjdoucích, ale přední díl výfuku jsem hned druhý den vyměnil.
O letních prázdninách roku 2008 na Slovensku se mi podařilo "škrtnout" skálu nedaleko Košic. Bylo mokro, a proto jsem jel v serpentinách opravdu pomalu, ale rozlitý olej na vozovce je nepříjemná zkušenost. Na jedné z fotek je vidět toho výsledek, ale foceno již v ČR u muzea Škoda v Mladé Boleslavi. Auto mohlo normálně pokračovat v jízdě, tomu nic nebránilo. Fanouš tak získal od některých kamarádů přezdívku RockLine. Jezdil jsem s tím takhle do podzimu 2008. Provedl jsem díky tomu výměnu obou předních blatníků, kapoty, nárazníku, pravé mlhovky a masku jsem nahradil za novější. To ne, že by to všechno bylo nárazem znehodnoceno, ale když už, tak už!
V nedávné době výměna orig. startéru za Feliciáckej s reduktorem, čidla zpátečky a akumulátoru.
Chystám se na výměnu obou poloos a převodovky (vypadávají kvalty, nic moc nesynchronizuje a ozývá se v ní nějaké ložisko - snad se mi podaří sehnat jinou rozumnou).
Nikdy jsem ještě nedělal nic kolem předních ložisek a brzdového vedení - tak uvidíme jak dlouho to bude trvat!
Denně jsem se Fanoušem dopravoval do školy vzdálené cca 65 km. Když jsem pak ještě měl nějakou větší víkendovou cestu, bylo normální týdně najet přes 1 tisíc km. Dnes už jezdím při zaměstnání podstatně méně, ale chystáme se s Thommym na nějakou velkou zahraniční cestu že?
Hned zezačátku jsem vyměnil palubovku za černou, volant za Feliciáckej, nový budíky, černej koberec, sedačky a plato z novýho, tapece z LS, tónovaný skla, rozpernou tyč, bílý sklíčka blinkrů, nasadil jsem ALU kola.
Provedena menší oprava (nebyla nutná, spíš prevence a moje zvědavost) zahrnující výměnu spojky (lamela, přítlačák, ložisko), rozvody, vodní pumpa, rozdělovač, čepy ramen, čepy řízení, vnější manžeta na R poloose, brzdový destičky, všechny provozní kapaliny (krom brzdový), seřízení geometrie, filtry, těsnění a spoustu prkotin. Motor prošel též očistou. Motor. olej (15W40) měním pravidelně po 10 000 km.
Jednou při ranní cestě do školy začalo něco chroupat vzadu, nejdříve jsem netušil co to je, normálně jsem dojel. Vyklubalo se z toho nakonec zadní ložisko, provedena byla teda výměna zadních ložisek a brzdových paken.
A jedna odpolední páteční jízda se vyznačovala velkým hlukem, jež sice budil obdiv spolucestujících i některých kolemjdoucích, ale přední díl výfuku jsem hned druhý den vyměnil.
O letních prázdninách roku 2008 na Slovensku se mi podařilo "škrtnout" skálu nedaleko Košic. Bylo mokro, a proto jsem jel v serpentinách opravdu pomalu, ale rozlitý olej na vozovce je nepříjemná zkušenost. Na jedné z fotek je vidět toho výsledek, ale foceno již v ČR u muzea Škoda v Mladé Boleslavi. Auto mohlo normálně pokračovat v jízdě, tomu nic nebránilo. Fanouš tak získal od některých kamarádů přezdívku RockLine. Jezdil jsem s tím takhle do podzimu 2008. Provedl jsem díky tomu výměnu obou předních blatníků, kapoty, nárazníku, pravé mlhovky a masku jsem nahradil za novější. To ne, že by to všechno bylo nárazem znehodnoceno, ale když už, tak už!
V nedávné době výměna orig. startéru za Feliciáckej s reduktorem, čidla zpátečky a akumulátoru.
Chystám se na výměnu obou poloos a převodovky (vypadávají kvalty, nic moc nesynchronizuje a ozývá se v ní nějaké ložisko - snad se mi podaří sehnat jinou rozumnou).
Nikdy jsem ještě nedělal nic kolem předních ložisek a brzdového vedení - tak uvidíme jak dlouho to bude trvat!
beny-furst / Fanouš - komentáře:
-> beny-furst: Tak co nic nebude popsáno jo? No teda:D však počkej dneska v půl vosmý ráno ti to vytknu

-> THOMMY : Hlavně že najezdí za měsíc to co já za rok

-> Bagrr: A stále nic

-> beny-furst: a vono furt nic

-> beny-furst: Eee tak jak s tim popiskem?

-> beny-furst: Jinak co bude s tim popisem?
Bagrr díky Ti!
-> beny-furst: Tož vítaj chalane:o) Jinak fanouš je gut

-> beny-furst: Proc nemas zadnej nahled?
A na stránkách ti nejdou skauti

Nenašel si ten čtvrtej tapec?
kurna rozenej fotograf

Vitej,pekna favoritka
prihod nejakej popis

