skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Papírové informace o voze:
Rok výroby: 1992
Označení: 135 L
Výkon: 43kW/5000 ot/min
Úpravy na voze:
Snížení hlavy
Rozpěra přední nápravy
Litá kola
UV osvětlení pedálů
Výměna žárovek v palubce za LED
Zkrácení řadicí páky
Částečně černý interiér,
Polstrované opěrky hlavy
Polepy budíků
Běžná údržba:
Výměna motorového oleje + těsnění pod vanou
Výměna převodového oleje
Výměna předních brzdových hadic a trubiček
Výměna chladicí kapaliny
Nové manžety řízení
Nový blatník, kapota, panty kapoty, světlo
Výměna brzdových kotoučů, bubnů, destiček i obložení, (konečně to brzdí)
25.1.2007 jsme byl učastníkem karambólu, naštěstí jsme ho nezavinil, čekám na penizky od pojistovny a pak bude oprava:)
23.3.2007 jsem konečně poopravil auto. Zbývá už jen vyměnit kapotu a nalakovat:)
27.3.2007 - kapota je na místě, už jen lak.
květen 2007 - Vykradli mi auto. Ukradli zesík, subáč, hodiny a zrcátko ze sluneční clony... feťáci zkurvený.
Příprava a montáž polepů přístrojů: (na přání)
Popíši postup, přesně tak, jak jsem tuto výměnu provedl já. Začalo to jednoho odpoledne, kdy jsem otevřel schránku a v ní byl vhozen obyčejný, bílý, ručně nadepsaný dopis:) Pouhým pohledem proti světlu jsem zjistil co obsahuje; byly to polepy budíků, které mi poslal Suchoš z Železného Brodu. Vydal jsem se tedy proto najít svůj vůz zaparkovaný nepřiměřeně daleko od mého bydliště. Hned po shledání se se svým vozem jsem sáhl do kufru a vyndal jsem si křížový šroubovák a sikovky. Nastoupil jsem do vozu a začal s demontáží. Nejdříve jsem vyndal dva šrouby, které drží v levo panel s vypínači osvětlení a v pravo středový panel s varovnými světly a mřížkami ventilátoru. Oba panely jdou celkem snadno vycvaknout z palubní desky. Po jejich uvolnění stačí jen vypojit všechny konektory a oba panely jdou bez problému odložit stranou. Nemusíte mít strach, že při zpětné montáži prohodíte nějaké konektory...každý je jiný:) Po vyndání panelků povolíme tři šrouby držící palubní desku. Jeden pod levým panelem a dva pod pravým, jsou to ty kolmo k zemi. Po jejich vyšroubování (pozor, ať vám nepropadnou do dolů, mohli by se špatně vyndavat) nadzdvihneme palubní desku obloukem, kterým nás sama povede směrem k čelnímu sklu a když bude v horní poloze, zatáhneme ji směrem k sobě. Hle palubní deska je také sundána. Teď už stačí jen povolit dva šrouby, které drží celý panel přístrojů, panel nadzvihnout lehce nahoru, vysadit ho tím ze spodní drážky, která ho drží proti posunití a poté už ho jen pomalu povytahovat k sobě jak to jen půjde. Za panelem vám vznikne mezera asi 7-10cm. Nyní je nutné odšroubovat náhon tachometru. U mne rukou povolit nešel tak jsem použil ony sikovky. Při zpětné montáži stačí náhon utáhnout jen pořádně rukou. Po odpojení náhonu tachometru odpojíme konektory, panel si sbalíme do batohu a odneseme domů.
Po příchodu na bezprašné a čisté pracoviště rozlepte obálku. Z této vyjmete již předřezané samolepky polepů budíků a přenášecí fólii. Je dobré si sehnat jakousi průhlednou či průsvitnou slabou destičku jako podklad polepů. Já jsem použil laminovací fólii na papíry. Špendlíkem vyloupeme z předřezaných samolepek ty části, které jsou navíc dle vlastního uvážení. Problém je u čísel 0,8,6,4 , kde se vnitřní část číslice odlepuje spolu s odlepovanou částečkou samolepky. Je nutná opatrná a trpělivá práce:) Když je samolepka připravena, očistíme si podklad samolepky. Dále sejmeme z přenášecí fólie samolepek její ochranou část a přilepíme jí z vrchní části na samolepku. prstem pořádně namačkneme přenašeč na samolepku, aby mezi nimi bylo co nejméně vzduchu, hlavně u malých částí.. Ze samolepky odlepíme, opět opatrně, bílý podklad. Nyní se nám nesmí na lepící část samolepky dostat žádná nečistota. Samolepku přilepíme na podklad, který jsme si dříve očistili. Nejlepší je lepit samolepku postupně od středu a vytlačovat vzduch rovnoměrmě pryč. Po přilepení samolepky na podklad pomalu sundáme přenašeč. Ten použijeme i na druhý polep přístroje. Po přilepení samolepek ostřihneme podklad polepu podle samolepky.
Když máme připravené polepy, pustíme se do demontáže přístrojového panelu. Vyndáme přístroje z batohu a položíme na neagresivní pracoviště. Ztrháme nejprve všechny izolačky či jiné lepící sajrajty z naší budky. Povolíme dva šrouby na její horní části a sundáme plastový dekl světlovodu a poté světlovod sámotný. Dále povolíme 3 šrouby v dolní části budky. Po jejich vyšroubování už jen lehkým páčením na vrchní části přistrojů vycvakneme přední plexi díl a sundáme ho. Budíky jsou tedy odhaleny. Nyní si obstaráme cosi pevného slabého, co půjde zasnout pod ručičky přístrojů. Dříve než však vypáčíme ručičky, musíme si zapamatovat jejich stávající polohu pro jejich opětovné nasazení. U rychloměru je dobré ručičku presunout za dorazový kolík a zjistit kam až spadne a do této polohy ji pak opět nasadit! Ručičky se nesmí ani vyměnit, mají odlišná závažíčka. Ručičky tedy demontujeme páčením pomocí libovolného páčidla. Po úspěšném sundání ručiček odšroubujeme šroubky držící stávající kartičky s potiskem na budících a sundáme je. Podle těchto kartiček si uděláme do našich nových polepů otvory přesně tak aby nám perfektně pasovaly. Nejlepší je to nažhaveným špendlíkem:).. Dále je dobré si tyto kartičky ještě podložit čímkoli neprůhledným, aby nebyl vidět mechanismus rychloměru a otáčkoměru. Já jsem použil obyčejný kancelářský papír, ktery jsem vystřihl podle polepů. Každý si tento papír může zvolit barevně jak se mu to hodí k vozu. Po přišroubování nových kartiček s polepy nasadíme ručičky do jejich správné polohy a celé přístroje opět uzavřeme a sešroubujeme tak jak jsme je rozšroubovali. Deklík světlovodu je vhodné přilepit lepící páskou, protože se jedná o slabý plast a mohl by svým chvěním vydávat nepříjemné zvuky. Když máme přístrojový panel opět pohromadě a nezbyla nám žádná hromádka prebytečných šroubků, můžeme tedy zpátky nastoupit do vozu a vše namontovat opačným postupem než jsme to vymontovali. Podotýkám že chytiti závit na náhonu tachometru bývá otázka někdy až nekolika minut, je tam sakra málo místa. Po namontování doporučuji vyzkoušet všechna světla a vyhřívání zadního skla, zdali jsme nic nepoškodili. Také je dobré ozkoušet si, zda rychloměr ukazuje správně. Já to udělal na informativním měřiči rychlosti u nás ve městě. Přeji tedy mnoho úspěchů a žádné polámané ručky přístrojů. Handy
Rok výroby: 1992
Označení: 135 L
Výkon: 43kW/5000 ot/min
Úpravy na voze:
Snížení hlavy
Rozpěra přední nápravy
Litá kola
UV osvětlení pedálů
Výměna žárovek v palubce za LED
Zkrácení řadicí páky
Částečně černý interiér,
Polstrované opěrky hlavy
Polepy budíků
Běžná údržba:
Výměna motorového oleje + těsnění pod vanou
Výměna převodového oleje
Výměna předních brzdových hadic a trubiček
Výměna chladicí kapaliny
Nové manžety řízení
Nový blatník, kapota, panty kapoty, světlo
Výměna brzdových kotoučů, bubnů, destiček i obložení, (konečně to brzdí)
25.1.2007 jsme byl učastníkem karambólu, naštěstí jsme ho nezavinil, čekám na penizky od pojistovny a pak bude oprava:)
23.3.2007 jsem konečně poopravil auto. Zbývá už jen vyměnit kapotu a nalakovat:)
27.3.2007 - kapota je na místě, už jen lak.
květen 2007 - Vykradli mi auto. Ukradli zesík, subáč, hodiny a zrcátko ze sluneční clony... feťáci zkurvený.
Příprava a montáž polepů přístrojů: (na přání)
Popíši postup, přesně tak, jak jsem tuto výměnu provedl já. Začalo to jednoho odpoledne, kdy jsem otevřel schránku a v ní byl vhozen obyčejný, bílý, ručně nadepsaný dopis:) Pouhým pohledem proti světlu jsem zjistil co obsahuje; byly to polepy budíků, které mi poslal Suchoš z Železného Brodu. Vydal jsem se tedy proto najít svůj vůz zaparkovaný nepřiměřeně daleko od mého bydliště. Hned po shledání se se svým vozem jsem sáhl do kufru a vyndal jsem si křížový šroubovák a sikovky. Nastoupil jsem do vozu a začal s demontáží. Nejdříve jsem vyndal dva šrouby, které drží v levo panel s vypínači osvětlení a v pravo středový panel s varovnými světly a mřížkami ventilátoru. Oba panely jdou celkem snadno vycvaknout z palubní desky. Po jejich uvolnění stačí jen vypojit všechny konektory a oba panely jdou bez problému odložit stranou. Nemusíte mít strach, že při zpětné montáži prohodíte nějaké konektory...každý je jiný:) Po vyndání panelků povolíme tři šrouby držící palubní desku. Jeden pod levým panelem a dva pod pravým, jsou to ty kolmo k zemi. Po jejich vyšroubování (pozor, ať vám nepropadnou do dolů, mohli by se špatně vyndavat) nadzdvihneme palubní desku obloukem, kterým nás sama povede směrem k čelnímu sklu a když bude v horní poloze, zatáhneme ji směrem k sobě. Hle palubní deska je také sundána. Teď už stačí jen povolit dva šrouby, které drží celý panel přístrojů, panel nadzvihnout lehce nahoru, vysadit ho tím ze spodní drážky, která ho drží proti posunití a poté už ho jen pomalu povytahovat k sobě jak to jen půjde. Za panelem vám vznikne mezera asi 7-10cm. Nyní je nutné odšroubovat náhon tachometru. U mne rukou povolit nešel tak jsem použil ony sikovky. Při zpětné montáži stačí náhon utáhnout jen pořádně rukou. Po odpojení náhonu tachometru odpojíme konektory, panel si sbalíme do batohu a odneseme domů.
Po příchodu na bezprašné a čisté pracoviště rozlepte obálku. Z této vyjmete již předřezané samolepky polepů budíků a přenášecí fólii. Je dobré si sehnat jakousi průhlednou či průsvitnou slabou destičku jako podklad polepů. Já jsem použil laminovací fólii na papíry. Špendlíkem vyloupeme z předřezaných samolepek ty části, které jsou navíc dle vlastního uvážení. Problém je u čísel 0,8,6,4 , kde se vnitřní část číslice odlepuje spolu s odlepovanou částečkou samolepky. Je nutná opatrná a trpělivá práce:) Když je samolepka připravena, očistíme si podklad samolepky. Dále sejmeme z přenášecí fólie samolepek její ochranou část a přilepíme jí z vrchní části na samolepku. prstem pořádně namačkneme přenašeč na samolepku, aby mezi nimi bylo co nejméně vzduchu, hlavně u malých částí.. Ze samolepky odlepíme, opět opatrně, bílý podklad. Nyní se nám nesmí na lepící část samolepky dostat žádná nečistota. Samolepku přilepíme na podklad, který jsme si dříve očistili. Nejlepší je lepit samolepku postupně od středu a vytlačovat vzduch rovnoměrmě pryč. Po přilepení samolepky na podklad pomalu sundáme přenašeč. Ten použijeme i na druhý polep přístroje. Po přilepení samolepek ostřihneme podklad polepu podle samolepky.
Když máme připravené polepy, pustíme se do demontáže přístrojového panelu. Vyndáme přístroje z batohu a položíme na neagresivní pracoviště. Ztrháme nejprve všechny izolačky či jiné lepící sajrajty z naší budky. Povolíme dva šrouby na její horní části a sundáme plastový dekl světlovodu a poté světlovod sámotný. Dále povolíme 3 šrouby v dolní části budky. Po jejich vyšroubování už jen lehkým páčením na vrchní části přistrojů vycvakneme přední plexi díl a sundáme ho. Budíky jsou tedy odhaleny. Nyní si obstaráme cosi pevného slabého, co půjde zasnout pod ručičky přístrojů. Dříve než však vypáčíme ručičky, musíme si zapamatovat jejich stávající polohu pro jejich opětovné nasazení. U rychloměru je dobré ručičku presunout za dorazový kolík a zjistit kam až spadne a do této polohy ji pak opět nasadit! Ručičky se nesmí ani vyměnit, mají odlišná závažíčka. Ručičky tedy demontujeme páčením pomocí libovolného páčidla. Po úspěšném sundání ručiček odšroubujeme šroubky držící stávající kartičky s potiskem na budících a sundáme je. Podle těchto kartiček si uděláme do našich nových polepů otvory přesně tak aby nám perfektně pasovaly. Nejlepší je to nažhaveným špendlíkem:).. Dále je dobré si tyto kartičky ještě podložit čímkoli neprůhledným, aby nebyl vidět mechanismus rychloměru a otáčkoměru. Já jsem použil obyčejný kancelářský papír, ktery jsem vystřihl podle polepů. Každý si tento papír může zvolit barevně jak se mu to hodí k vozu. Po přišroubování nových kartiček s polepy nasadíme ručičky do jejich správné polohy a celé přístroje opět uzavřeme a sešroubujeme tak jak jsme je rozšroubovali. Deklík světlovodu je vhodné přilepit lepící páskou, protože se jedná o slabý plast a mohl by svým chvěním vydávat nepříjemné zvuky. Když máme přístrojový panel opět pohromadě a nezbyla nám žádná hromádka prebytečných šroubků, můžeme tedy zpátky nastoupit do vozu a vše namontovat opačným postupem než jsme to vymontovali. Podotýkám že chytiti závit na náhonu tachometru bývá otázka někdy až nekolika minut, je tam sakra málo místa. Po namontování doporučuji vyzkoušet všechna světla a vyhřívání zadního skla, zdali jsme nic nepoškodili. Také je dobré ozkoušet si, zda rychloměr ukazuje správně. Já to udělal na informativním měřiči rychlosti u nás ve městě. Přeji tedy mnoho úspěchů a žádné polámané ručky přístrojů. Handy
Hsome - komentáře:
11:13:52
07.03.2008
07.03.2008
Hsome
Ale vlezli tam přes přední dveře u řidiše . Provázkem vytáhli kolík. Hned jsem uřezal hlavičky na všech kolíkách.
20:43:05
11.07.2007
11.07.2007
Suchos
další vykradenej...kudy ti tam vlezli?
13:07:39
25.03.2007
25.03.2007
Hsome
skoro žádnou práci. jen je kup, hned si knim nech prodat i odpůrky a přiletuj je k diodě. je dobry naletovat ten odpor blízko diodě aby jis ji pak dostal do tej ďurky v palubce:)pak si jen zjistíš, kde je na tom tišťáku vzadu plus a kde mius a připájíš to tam.. tu ledku si předtim ale naohybej tak aby se ti nikde nedotykala a byla namířena dovnitř. hodim sem fotky dvě aspoň:)
22:38:42
24.03.2007
24.03.2007
Frštensky
-> Suchos: rekni holdovi ten uz to dela i po zpatku
21:55:28
24.03.2007
24.03.2007
Suchos
Tak koukám...blatníček se povedl...Ještě se zeptám jak moc daj práce ledky do palubky?
14:58:49
24.03.2007
24.03.2007
Frštensky
-> Hsome: co si kde delal?nakej cervenej kepl se ti priplet do cesty?
23:14:31
11.03.2007
11.03.2007
Hsome
Nu což, karambol ne mou vinou... pořád jeste nejni opravenou. Podnikatelska pojistovna stoji za .... :)
22:06:29
26.02.2007
26.02.2007
Suchos
bouračka??? copak?
20:09:42
18.01.2007
18.01.2007
Suchos
tak takhle podrobně jsem to ani nečekal...díky moc
17:46:03
18.01.2007
18.01.2007
Suchos
hod sem prosím do popisku třeba někde naspod návod na lepení těch budíků...dík moc...všem to jistě moc pomůže
17:48:16
06.01.2007
06.01.2007
Stanley
nazdar počuj robí niečo ta rozpera na stabilite alebo niečo???
21:51:44
02.01.2007
02.01.2007
Suchos
konečně na virtu... rozšiř trochu popisek o plány do budoucna...zatim se to rýsuje hezky. Tak snad nám výjdou ty polepy budíků