Nepér / Favorit 136L Nepér / Favorit 136L

komentáře | popis | fotky | Nepér | 29.11.20 23:50 | 254x v oblíbených
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.



Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...



Motor:

-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny

-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm

-Upravené sání z BMM

-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele

-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry

-Elektrická palivová pumpa Facet 40105

-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí

-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.

-Poloosy felicia

-Svody 4-1 s lambda-sondou

-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost

-Výměník voda-olej Felicia 1.9D

-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100



Podvozek:

-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"

-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech

-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm

-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.

-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14



Výbava:

-elektronický přerušovač blinkrů

-kontrolka ruční brzdy

-kontrolka bezpečnostních pásů

-kontrolka větráku chladiče

-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)

-topení Felicia

-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří

-výplně dveří LS

-zadní stěrač & ostřikovač

-digitální tachometr

-tónovaná okna (originální zelená)

-tlakoměr a teploměr oleje KMGY

Nepér / Favorit 136L - komentáře:

22:22:36
23.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 23.03.11 10:30:17: Neumí, už jsem se na to pro někoho ptal, má mustr s příčkou jen na auta s motorem vzadu.
upraveno 1x, naposled 23.03.2011 22:22:49
10:37:00
23.03.2011
suri
-> vhml: plochý vetrák má 1,6 z klímou a diesel , 240/320W tuším
upraveno 1x, naposled 23.03.2011 10:37:12
10:30:17
23.03.2011
Nepér
-> Tuner#2: Umí Bohouš Krejčí i svody na Favorita?

-> vhml: Ten plochý větrák jsem taky někde viděl ale z čeho to je netuším. Jinak ten plech asi nevadí, když to funguje... navíc ještě kus chladiče zbývá, takže všechno se přes tu vrtulku netlačí...
10:21:55
23.03.2011
vhml
Jenom blbej dotaz. Nevadí ta sahara bežnýmu chlazení, kdy se nasátej vzduch musí tlačit ven přes tu vrtulku? Jako asi nevadí když je to v sérii, ale přijde mi to divný.



A slyšel jsem, že existuje větrák na 1,6 ale plochý konstrukce. Ten je z auta s klimou či z jiného roku výroby?
10:15:29
23.03.2011
Nepér
Má někdo svody od Němce? Jak to vypadá?
10:01:04
23.03.2011
havlik
-> Nepér: Němec nedělá www.ncpower.cz/vyfuky
08:48:25
23.03.2011
Nepér
S tím karburátorem to teď má rozjezd skoro jak TDI :D Nahoře by to možná chtělo i bohatší 2. stupeň ale počkám, až bude od Sakyho to převařený sání a docela přemýšlím, jestli zároveň nedám svody, jen bych rád 4-2-1 a to nikdo nedělá, takže nejspíš železný HRS 4-1 no 8
upraveno 1x, naposled 23.03.2011 08:48:50
07:59:58
23.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér: Pěkný pane, takže už lítáš? Jaký jsou pocity?
07:37:10
23.03.2011
suri
-> James1991: samozrejme chladič je dlhší o 10cm 1,3chladič má výkon 33,3kw a tento 43,5kw , vetrák na 1,3 má 55W a 4 blbo tvarované lopatky , tento má 180W 6 lopatiek a poriadnu saharu kde berie vzduch z celého chladiča
00:23:27
23.03.2011
Nepér
-> James1991: Ano, má. Chladič je větší a sahara má výkonnější motor a plech, díky kterému nasává vzduch přes cca 80% plochy chladiče.
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 23.03.2011 00:23:27
23:12:41
22.03.2011
James1991
Moc pěkné:-) Takhle to má být. Ten chladič a sahara z 1.6 má to nějaký lepší chladicí vlastnosti než je sériově třeba na Favoritu nebo Felicii 1.3?
upraveno 1x, naposled 22.03.2011 23:12:52
21:18:07
22.03.2011
patres02
super tak tento sa mi fakt paci taky jednoduchy super ...a to co si tam dorobil?
23:37:21
21.03.2011
Nepér
Welcome back in the early nineties!
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 21.03.2011 23:37:21
12:35:06
20.03.2011
Nepér
Je tam chladič z 1.6, má díru na druhý straně a nemá přípojku na spodní hadici expanzky, tak se to musí trošku přetrubkovat.
upraveno 1x, naposled 20.03.2011 12:35:16
12:31:26
20.03.2011
Tommyk
-> Nepér 10.03.11 23:57:54: na co to tam je takle?
11:55:23
20.03.2011
Joki
Možná už jsem to sem psal, ale tvoje auto se mistrašně moc líbí 4
15:26:44
11.03.2011
Nepér
Mám tam sériový zánovní originál.
09:21:27
11.03.2011
suri
-> Nepér: vidíš ako pekne si to zvládol , expanzku nechávaš origo alebo máš pripravené niečo lepšie?
23:57:54
10.03.2011
Nepér
Topenářství a instalatérství 1
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 10.03.2011 23:57:54
Extreme Tyres