skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
00:37:46
24.05.2013
24.05.2013
Nepér
No, nic moc. Na třech metrech před/za nápravou rozdíl asi 9 cm, což je asi 5 mm na poloměru kola 180 mm. Zejtra (dneska) to zkusím bez podložek a s podložkami obráceně a uvidíme. Ve stupních je to přes arctg 0°48'? A těch sériových 1.2 mm vychází na poloměru 172 mm na 0°12' ve stupních?
22:26:23
23.05.2013
23.05.2013
Eidy
-> Nepér: Tak pořádnej sochor, pověs na konec 3 lidi a můžeš ladit geometrii na přání.
22:22:58
23.05.2013
23.05.2013
Nepér
V séri je podle knížky sbíhavost 1.2 mm +- 1.4 mm , odklony negativní 1°24' (edit: trochu teď počítám a s podložkou by tam měl být odklon 2.0°, je to hodně nebo málo?) a náprava by při tom měla bejt doufám rovně. Já jí mám kvůli snížení asi o 7° nahoru, takže z toho jsem vycházel při návrhu podložky a jsem zvědavej, co naměřím, protože jsem zkoušel měřit sbíhavost v závislosti na zatížení a lítalo to takovym stylem, že jsem se na to vysral a iPhonem jsem změřil baj voko těch 7° a čus . Hele, jdu na tu druhou stranu a pak měřit, jsem napnutej
22:09:38
23.05.2013
23.05.2013
Eidy
-> Nepér: Jak to má fáčko v sérii? Nulu sbíhavosti? A jak je u tebe náprava při pohledu zboku, když je auto zatížený? Rovně?
22:07:52
23.05.2013
23.05.2013
Nepér
Něco jsem vyndal a něco zas tam dal. Ještě, že je to takový dobře vyndavací a zastamdací. Až dodělám druhou stranu, jsem zvědavej, jakou naměřím sbíhavost, tajně doufám v milimetr a hrozím se rozbíhavosti.
19:12:56
22.05.2013
22.05.2013
Mates AZNP ŠKODA
nadherny favorit
20:45:31
21.05.2013
21.05.2013
Nepér
Tak pod kapotu se to vejde! Snad se to nebude za jízdy dotýkat kapoty.
-> Eidy: Dokud jsem neměl momentovej klíč, nebyl s ničím problém . No udělal jsem si od ruky moment, na kterej bych to utáhnul podle citu a nakonec podle klíče to bylo asi 18 Nm.
-> Eidy: Dokud jsem neměl momentovej klíč, nebyl s ničím problém . No udělal jsem si od ruky moment, na kterej bych to utáhnul podle citu a nakonec podle klíče to bylo asi 18 Nm.
11:37:26
21.05.2013
21.05.2013
Eidy
-> Nepér: po několikerém stržení nebo přetržení svorníku a následném navařování a odvrtávání si svorníky řežu sám ze šroubů pevnosti 10,9 a je klid.
00:40:53
21.05.2013
21.05.2013
Nepér
Jsem debil a zkoušel jsem utáhnout svorníky svodů na hlavě na 25 Nm. Příště nastavím 20, jen musím koupit nový svorníky, kua
08:07:58
19.05.2013
19.05.2013
bigfavo
-> Nepér: to sanie vyzera perfektne ,,,,konecne ziskas tie stratene kone co ti tak chybali
01:02:25
12.05.2013
12.05.2013
Nepér
Dneska to snad dobrousím...
10:13:20
10.05.2013
10.05.2013
minno
-> Eidy 08.05.13 18:42:33:
22:15:51
08.05.2013
08.05.2013
Nepér
-> Chali: Mělo by, no uvidíme. V nejhorším se to ubere ale taknějak jsem to poměřoval a mělo by to s rezervou vyjít.
18:42:33
08.05.2013
08.05.2013
Eidy
-> Nepér: To si bude přisávat falešnej vzduch. Nebo to přijde omotat izolačkou?
16:52:37
08.05.2013
08.05.2013
Chali
-> Nepér: Vejde se ti to pod kapotu?
20:28:04
07.05.2013
07.05.2013
castrol
Nepér 07.05.13 18:32:33 napsal:
Já mám dědek lajn to urcite
Já mám dědek lajn to urcite
18:32:33
07.05.2013
07.05.2013
Nepér
Já mám dědek lajn
16:08:18
07.05.2013
07.05.2013
MisakusX
Já se ti vůbec nedivím, ale co jsem mohl pozorovat, tahle kastle je celkem OK, sebevíc to není zázrak. Sport-Line je jen lapač na zákazníky... Vůbec ten škodováckej marketing je nechutnej
Sport Line - co je na jeho 135 motoru sportovního?
Special Line - není ničím speciální
Comfort Line a Komfort - tak toho pohodlí jsem si tam také moc nezažil
Prima - ... nenechte se vysmát
Solitaire - nebyl sám
Green Line - životní prostředí moc nešetři...
Tak zbývá nám Silver Line, který je laděný do modra a Black Line, který je opravdu černý...
Sport Line - co je na jeho 135 motoru sportovního?
Special Line - není ničím speciální
Comfort Line a Komfort - tak toho pohodlí jsem si tam také moc nezažil
Prima - ... nenechte se vysmát
Solitaire - nebyl sám
Green Line - životní prostředí moc nešetři...
Tak zbývá nám Silver Line, který je laděný do modra a Black Line, který je opravdu černý...
15:55:12
07.05.2013
07.05.2013
castrol
akurat dnes je v novom case - slov. dennik ako sa starat o auto a tam to mrska wapkou