Nepér / Favorit 136L Nepér / Favorit 136L

komentáře | popis | fotky | Nepér | 29.11.20 23:50 | 254x v oblíbených
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.



Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...



Motor:

-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny

-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm

-Upravené sání z BMM

-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele

-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry

-Elektrická palivová pumpa Facet 40105

-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí

-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.

-Poloosy felicia

-Svody 4-1 s lambda-sondou

-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost

-Výměník voda-olej Felicia 1.9D

-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100



Podvozek:

-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"

-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech

-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm

-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.

-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14



Výbava:

-elektronický přerušovač blinkrů

-kontrolka ruční brzdy

-kontrolka bezpečnostních pásů

-kontrolka větráku chladiče

-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)

-topení Felicia

-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří

-výplně dveří LS

-zadní stěrač & ostřikovač

-digitální tachometr

-tónovaná okna (originální zelená)

-tlakoměr a teploměr oleje KMGY

Nepér / Favorit 136L - komentáře:

10:51:13
22.03.2013
OndraKrupi
-> Nepér: machr by to vzal na ručku 3 4
09:06:19
22.03.2013
Nepér
A šup s pekáčem do garáže (není snadný to vytočit).
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 22.03.2013 09:06:19
21:34:12
20.03.2013
Nepér
Hej, tak jsem to složil, sice na karburátorový sání, takže mám u hlavy trochu schod, ale jede to... Tak co ten Most? Já nevím... bych šel v pátek na párty a v sobotu na www.facebook.com/events/5 89191851108956
20:43:46
17.03.2013
Nepér
To teoreticky můžu. Ale nechce se mi 3
20:16:58
17.03.2013
pavucina
Tak to stary prilep znova a muzes jet 1. Pripadne ti prislibim odtah...
18:43:19
17.03.2013
Nepér
Měl jsem strach, aby se mi to nerozpadlo... karburátor držel na sání na čtveřici šroubků M4 a kusu popraskanýho tekutýho kovu. Nakonec to sání ale dělám celý znova, protože před rokem a půl jsem měl moc velký voči a mám na konci sání větší díry, než v hlavě. Teď už jsem si udělal pořádnou šablonu podle hlavy a musím vymyslet lepší přivařenou přírubu na LEKR, místo přilepený.
18:19:59
17.03.2013
Eidy
-> Nepér: Jůů, počkej až ti praskne pytel 3. To ten motor bude mít radost. Ale dělám to podobně.

A proč jsi to rozebral před Mostem? Já se těšil, jak mi to tam natřeš.
18:14:03
17.03.2013
Nepér
Tak určitě... to jde i bez garáže plný hliníkovýho prachu a bez respirátoru...
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 17.03.2013 18:14:03
22:19:52
07.03.2013
Nepér
Další položka ze seznamu sady na výměnu těsnění pod hlavou 3 . Díky Pavlovi P.
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 07.03.2013 22:19:52
upraveno 2x, naposled 07.03.2013 22:20:50
09:37:05
03.03.2013
oppik
-> Nepér: díky za sdělení roků 3
19:49:56
01.03.2013
Nepér
Taxem to vytáh, ale nechtělo to chytnout, asi vyschla plovákovka...

Jinak teda lambda LEDka funguje dokonale, už zbývá jen definitivně učesat kabeláž.
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 01.03.2013 19:49:56
14:08:32
01.03.2013
Nepér
Možná míň, auto děda kupoval někdy koncem roku 1990, takže to můžou být velikonoce 1991 nebo 92. Teď jsem ještě koukal na fotky, u kterých je poznat, ze kdy jsou a podle mojí a bráchovy velikosti to budou velikonoce 1991. Takže auto ani ne rok starý a mně by mělo bejt pět a půl :)
upraveno 2x, naposled 01.03.2013 14:51:48
09:54:40
01.03.2013
oppik
-> MATTESS: díky.nějak jsem to nečetl rok 1992 10
09:49:27
01.03.2013
MATTESS
-> oppik: že by 7 podle ID?
09:45:27
01.03.2013
oppik
-> Nepér: kolik ti je na tý fotce .-)
23:20:26
28.02.2013
Nepér
Dnes jsem byl v garáži složit palubní desku a poupravit elektriko okolo otáčkoměru, všechno dobrý, mělo by to bejt pojízdný, jen jsem si s sebou nevzal klíče od auta 3
00:14:57
24.02.2013
Nepér
Hm, no, přístrojovku a kus palubní desky mám doma na stole, auto krapet rozebraný na druhý straně Prahy v garáži, kde se netopí...
21:22:05
23.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 23.02.13 21:07:15: Dneska bylo počasí na Favority ideální, pěkně se jezdilo dveřma napřed, stačilo se na ručku jenom podívat 1
Extreme Tyres