skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
14:21:47
15.09.2011
15.09.2011
suri
-> Tuner#2: ja som 5l nenašiel asi sa nerobí , felicia má práve 4,3 litra oleja z filtrom novým
14:20:23
15.09.2011
15.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 15.09.11 14:16:28: Nevím o tom, kupuju 4l, vždy doleju tak 3,7l a zbytek mám na dolití, které jsem zatím nikdy nevyužil.
14:16:28
15.09.2011
15.09.2011
suri
-> Tuner#2: 5litrovku tej q8 nerobia?
14:07:47
15.09.2011
15.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 15.09.11 12:36:26: Já jsem dlouhodobě max. spokojen, viděls jak vypadá motor pod víkem ventilů
18:01:37
13.09.2011
13.09.2011
Nepér
Hm, tak asi jo no... 10W/50 bude lepší. A výměník je v plánu, jen nevim, kam ho nacpu, protože mi tam vadí ta spodní "tuning" trubka od chladiče a nevím, kam ho zapojit do vody.
16:25:05
13.09.2011
13.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 13.09.11 15:29:23: Nemyslím výměník, ale odpovídající olej pro daný motor. Tenhle olej je vhodný do závodního auta, kde bude olej dlouhodobě zaťěžován vysokou teplotou. Má velký viskozitní index (lidově je hodně hustý) a proto s ním auto hůř pojede jak psal bitmap a navíc bude motor zvýšeně namáhaný za studena a že takový provoz budeš mít z 90% je zcela jasné. Kdyby jsi měl 300vku vačku a jezdil jen dálnice na plný plyn, či na okruhy, tak pak problém nebude, ale takhle bude ten olej trvale "pochlazený" mimo svou ideální pracovní teplotu.
Pro naše motory ideál to co jezdím já už leta 10W50 od Q8 a nebo pokud Tě není líto peněz tak 5W50 od Mobil 1. Obojí je plná syntetika a jsou to lepší oleje než Castrol navíc s nevhodnou viskozitou.
Pro naše motory ideál to co jezdím já už leta 10W50 od Q8 a nebo pokud Tě není líto peněz tak 5W50 od Mobil 1. Obojí je plná syntetika a jsou to lepší oleje než Castrol navíc s nevhodnou viskozitou.
15:29:23
13.09.2011
13.09.2011
Nepér
-> Tuner#2: Myslíš raději výměník, než drahej olej? Já myslím, že lepší, než nic. Výměník možná časem nějak vyšpekuluju.
14:29:30
13.09.2011
13.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 13.09.11 13:28:33: Nemyslím si, že do motoru jako máš Ty je tohle rozumné řešení...
13:48:29
13.09.2011
13.09.2011
suri
-> Tommyk: teplota bude rovnaká akurát tejto 60tke neuškodí
13:43:13
13.09.2011
13.09.2011
Tommyk
-> suri: asi jn, ale 10W/60 to nevadí
13:39:17
13.09.2011
13.09.2011
suri
-> Tommyk: čo ako bude? rovnako ako s tou 10w/40
13:36:55
13.09.2011
13.09.2011
Tommyk
-> Nepér: o to víc mě zajímá jak to bude s tou 60kou
13:35:33
13.09.2011
13.09.2011
Nepér
No, 10W/40 mogul tam byl na zajetí a neměl jsem při 120°C s plynem na podlaze moc čistý svědomí
13:33:28
13.09.2011
13.09.2011
Tommyk
-> Nepér: klasika se ti přehřívala? tak pak dej reference jak se to chová :) ja jezdim 10W50, ale budik nemam
07:25:27
12.09.2011
12.09.2011
havlik
-> Marty_pv: taky sem si rikal ze je to tak jediné lakadlo co by mě tam vytáhla, ačkoliv určitě bez auta s kterým by se dala dělat konkurence
-> Tuner#2: já nevim jakto maj to napsaný na stránkách v rozvrhu času a psal to snad i apple nebo nekdo ve foru ohledne srazu
-> Tuner#2: já nevim jakto maj to napsaný na stránkách v rozvrhu času a psal to snad i apple nebo nekdo ve foru ohledne srazu
00:02:17
12.09.2011
12.09.2011
Nepér
Aha, tak to si dám sprint maximálně tak s bitmapem tady na tajný rovince u Mělníka
To tam vůbec nemusim jet... jé, to je šiška. Co teď? Pustím si plyn...
To tam vůbec nemusim jet... jé, to je šiška. Co teď? Pustím si plyn...
22:51:26
11.09.2011
11.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 11.09.11 22:22:52: Jak to? Není kde? Měl jsem v plánu (když bude hezky) se tam na skok dopoledne zastavit.