skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
22:41:16
16.09.2011
16.09.2011
Jura_Favorit
Dík, ale do Bohumína kvůli tomu nepojedu No nic, jen jsem se tak zeptal, že o tom byla zrovna řeč, ještě jsem ho ani nezačal shánět a tudíž je klidně i možné, že ho mám u rypáku a ani o tom nevím
22:29:43
16.09.2011
16.09.2011
Nepér
Ne, od Misakuse nějakej jetej. Ale tady v inzerci něco je. Jen nevím, jestli nový.
skoda-virt.cz/cz/.../1519 57-f-a-v-o-r-i-t-kopa-novy ch-dilu-za-1-cenu
skoda-virt.cz/cz/.../1519 57-f-a-v-o-r-i-t-kopa-novy ch-dilu-za-1-cenu
22:22:08
16.09.2011
16.09.2011
Jura_Favorit
-> Nepér: sehnal jsi někde novej? By se mi hodil taky
22:20:00
16.09.2011
16.09.2011
Nepér
Vzadu jsem kvůli tomu měnil celej plast mezi světlama
22:19:02
16.09.2011
16.09.2011
Jura_Favorit
-> Nepér: no ještě k tomu, tím se vůbec nechlub
22:18:24
16.09.2011
16.09.2011
Nepér
Nemám tam rámeček, je to naostro
22:17:22
16.09.2011
16.09.2011
Jura_Favorit
-> Nepér: sundej si tu odpornou nálepku z rámečku SPZ
16:17:37
16.09.2011
16.09.2011
suri
-> Marty_pv: však ale on má 1,4 nie?
14:21:47
16.09.2011
16.09.2011
Alenka
Hen, az to poradne vodladis, pojede ti to minimalne takhle -> www.zkouknito.cz/video_77
252_favorit-zrychleni-40-1
50
08:25:21
16.09.2011
16.09.2011
Nepér
Já to mám při jízdě po dálnici "normálně" cca na 100°C, při jízdě po dálnici "nakrev" to leze ke 120°C a pak už radši ubírám. Přesnost toho maďarskýho budíku je věc druhá... ale běžná provozní teplota je někde poblíž teploty vody, při zátěži nad ní. Nejlepší je stav: "- | | |", tedy tachometr vodorovně na 150 kmph, při tom otáčkoměr kolmo nahoru na 4000 rpm, tlak oleje 400 kPa a teplota oleje 100°C. Bohužel ten olej po chvíli leze nahoru ale přes 120 nejde
19:53:56
15.09.2011
15.09.2011
Marty_pv
-> suri: sériový motor 1.3 ve feldě těžko dostaneš nad 90°C na oleji, kvalitní syntetika s viskozitou 5W40 by měla stačit
-> Tuner#2: já bych to tak černě s tím 10W60 castrolem neviděl, ono na upraveným motoru 100 nebo 110 není žádná teplota (bez chladiče oleje nebo pořádnýho výměníku ve stylu Setrab) - takže to že 60ka bude moc hustá a pod správnou teplotou bych se zas tak nebál - pro ilustraci, já na 1.4 dosahuju 100°C na oleji jenom když jedu na spotřebu nebo fakt piánko klidnou jízdu po okreskách, jinak to jde výš
-> Tuner#2: já bych to tak černě s tím 10W60 castrolem neviděl, ono na upraveným motoru 100 nebo 110 není žádná teplota (bez chladiče oleje nebo pořádnýho výměníku ve stylu Setrab) - takže to že 60ka bude moc hustá a pod správnou teplotou bych se zas tak nebál - pro ilustraci, já na 1.4 dosahuju 100°C na oleji jenom když jedu na spotřebu nebo fakt piánko klidnou jízdu po okreskách, jinak to jde výš
15:14:09
15.09.2011
15.09.2011
suri
-> Nepér: však jasné , mrkám po nete a v okolí Q8 nejako nenachádzam
15:04:31
15.09.2011
15.09.2011
Nepér
Novej motor dostal 4l a ještě jsem dokupoval 1L, ze který jsem tam nalil 0,5l. Zbytek jezdí v sekačce. Nicméně není přece problém koupit napoprvé 4+1 a na výměny už ti budou stačit 4l.
15:01:35
15.09.2011
15.09.2011
suri
-> Tuner#2: mrknem na to či to tu niekde majú , v tomto teple to bude určite lepšie aj na sériový motor a cena je veľmi slušná .. má to už 152tkm takže už mu to zrejme neuškodí
14:57:52
15.09.2011
15.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 15.09.11 14:49:14: Jo s vanou dole a vyčištěním to bude kolem 4l+ v tom případě 4l a litrovku k tomu.
14:53:52
15.09.2011
15.09.2011
suri
-> Tuner#2: neviem koľko presne DP píše 4,5l z filtrom 4litre bez , ono záleží pokiaľ nalievaš ja sebe dávam po max vždy a to bude od stredu nejakého pol litra rozdiel , navyše ide aj vaňa dole teraz takže ešte viac toho pôjde dnu
14:51:42
15.09.2011
15.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 15.09.11 14:21:47: Fakt 4,3l? Já žiju v tom, že necelé 4l jde při výměně protože něco v motoru prostě zbyde.
14:49:14
15.09.2011
15.09.2011
suri
-> Nepér: jo ale ja musím dať dole vaňu a to mám odskúšané že 4litre budú dosť nízko a ja mám rád viac
14:44:33
15.09.2011
15.09.2011
Nepér
Já měnil vždy 4l a stačilo to, většinou i pár deci zbylo.