Nepér / Favorit 136L Nepér / Favorit 136L

komentáře | popis | fotky | Nepér | 29.11.20 23:50 | 254x v oblíbených
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.



Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...



Motor:

-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny

-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm

-Upravené sání z BMM

-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele

-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry

-Elektrická palivová pumpa Facet 40105

-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí

-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.

-Poloosy felicia

-Svody 4-1 s lambda-sondou

-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost

-Výměník voda-olej Felicia 1.9D

-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100



Podvozek:

-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"

-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech

-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm

-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.

-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14



Výbava:

-elektronický přerušovač blinkrů

-kontrolka ruční brzdy

-kontrolka bezpečnostních pásů

-kontrolka větráku chladiče

-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)

-topení Felicia

-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří

-výplně dveří LS

-zadní stěrač & ostřikovač

-digitální tachometr

-tónovaná okna (originální zelená)

-tlakoměr a teploměr oleje KMGY

Nepér / Favorit 136L - komentáře:

22:33:01
11.09.2011
Marty_pv
-> Nepér: havlik dí pravdu, letošní podzimní želiv je bez měřených sprintů, ergo na to prdím protože to pro mě byl asi největší důvod proč tam vůbec jet (porovnání nového a starého motoru)
22:22:52
11.09.2011
havlik
-> Nepér: letos nejsou sprinty
22:16:58
11.09.2011
Nepér
Takže vyměnit olej v motoru, zkusit stihnout vyměnit (asi už počtvrtý) gufero na poloose (samozřejmě teče ta delší) a olej v převodovce a hurá na sprint v Želivě, kde mi všichni natrhnou prdel 3
20:51:34
10.09.2011
Nepér
Hm, tak to jede pořád vcelku stejně, takže asi fakt bude třeba upravit karburátor a to neumim. 8
19:10:18
10.09.2011
Nepér
Hm, tak já jedu změřit to zrychlení...
16:55:54
10.09.2011
MATTESS
Nepér 10.09.11 13:28:57 napsal:

To chci vidět! Je to na tytrubce? …edit: už jsem to našel na webu čt

;)


Dobrý dvojník, viď?
14:38:58
10.09.2011
James1991
-> Nepér:

14:06:01

10.09.2011

Včera sem se díval:-)
14:30:06
10.09.2011
Nepér
Jinak "kit" sání dopadl takhle.
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 10.09.2011 14:30:06
14:06:01
10.09.2011
Nepér
13:28:57
10.09.2011
Nepér
To chci vidět! Je to na tytrubce? ...edit: už jsem to našel na webu čt ;)



Jinak jsem vrátil na první stupeň sériovou trysku, je na ní 92.5, jen nevim, jestli už ji Kratochvíl dřív nepotunil na 95. Zdá se, že to čoudí míň a dvoustavovej lambdametr ukazuje, že chudý to neni. Taky jsem dal nástřik akcelerační pumpičky na nejmíň. Ještě tam asi dám filtr K&N místo vikä a bude to akorát :D

Takže teď je tam vlastně sériovej karburátor a tu větší bohatost dělá nejspíš absence přisávání vzduchu z ventildeklu. S novým sáním se to teď točí o něco líp, musel jsem posunout omezovač ze 7000 na 7300 rpm :D a kontrolku mám na 6500 rpm. Další krok by mělo být zvětšení difuzorů a rozprašovačů v karburátoru ale nad tím hodně váhám, už takhle to jede docela dobře, sice se to chová, jako by na 160 kmph byl omezovač ale možná je dobře, že ta rakev v protivětru víc nejede.
upraveno 3x, naposled 10.09.2011 13:34:28
12:56:37
10.09.2011
MATTESS
-> Nepér: už jsem myslel, že si půjčil favo do seriálu Vyprávěj. A on to je nějaký kolega s hodně podobnou SPZ1
11:54:28
10.09.2011
Nepér
Hm, no tak jede to asi trochu líp ale žádnej brutál...

Je to moc bohatý, možná i proto, že jsem zrušil odsávání olejovejch par z ventildeklu pod karburátor a nechal jsem jen nad... ale už to nejde vrátit, chtel jsem tu díru ucpat a dát tam další šroub, co by držel tu ocelovou destičku na sání, jenže jsem v tom zlomil závitník 3
23:40:46
09.09.2011
Jura_Favorit
-> Nepér: koncentráčnice nebrat...
23:24:56
09.09.2011
Nepér
Jo, tak nic, jdu se koukat na horor s tou plochou ukrajinskou hérečkou 13
22:52:38
09.09.2011
Nepér
Je to tam! Jede to! Jdu se projet "mimo obec". Kdybych se nehlásil, tak hledejte v sekci "Nehody Škodovek".
09:51:24
27.08.2011
Nepér
Nechám to tak. Uvidíme, co to s, v podstatě sériovým, karburátorem bude dělat a když mi to ještě nebude stačit, bude se muset sáhnout i na něj...
22:21:01
26.08.2011
Marty_pv
-> Nepér: Věděl bych kdybych si mohl šáhnout prstem 3 každopádně nějaký tuzerský leštění do "psí kule lesku" je spíš na škodu ale to víš 6

apophis.jezekus.net/galle ry/.../20110504182713-b02d 46d5.jpg

apophis.jezekus.net/galle ry/.../20110504182509-ebd9 275d.jpg
22:50:25
24.08.2011
Nepér
Takhle to nějak má bejt hrubý ne?
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 24.08.2011 22:50:25
22:48:52
24.08.2011
Nepér
Brousidlo EVO2
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 24.08.2011 22:48:52
Extreme Tyres