Nepér / Favorit 136L Nepér / Favorit 136L

komentáře | popis | fotky | Nepér | 29.11.20 23:50 | 254x v oblíbených
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.



Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...



Motor:

-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny

-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm

-Upravené sání z BMM

-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele

-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry

-Elektrická palivová pumpa Facet 40105

-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí

-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.

-Poloosy felicia

-Svody 4-1 s lambda-sondou

-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost

-Výměník voda-olej Felicia 1.9D

-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100



Podvozek:

-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"

-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech

-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm

-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.

-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14



Výbava:

-elektronický přerušovač blinkrů

-kontrolka ruční brzdy

-kontrolka bezpečnostních pásů

-kontrolka větráku chladiče

-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)

-topení Felicia

-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří

-výplně dveří LS

-zadní stěrač & ostřikovač

-digitální tachometr

-tónovaná okna (originální zelená)

-tlakoměr a teploměr oleje KMGY

Nepér / Favorit 136L - komentáře:

23:17:20
09.05.2011
krup
-> Nepér: cena je férová a srandy s tím taky bude dost :-)



( nebát se a koupit, já ho od tebe kdyžtak vykoupím :-)) )
07:54:50
09.05.2011
havlik
-> Nepér: vzhledem k tomu ze nejsou orezly tak se podle me na tom nema co pokazit vekem..
20:51:33
08.05.2011
Nepér
Na ewrc.cz jsou v inzerci svody Favorit "sk. A", za 5500,- ... Co si o tom myslíte? Přijde mi to dost peněz, na použitý... Co na to dál za výfuk?
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 08.05.2011 20:51:33
13:58:21
08.05.2011
Nepér
Nakonec jsem přiškrtil odtok z odbublinkovače. Předtím byl litr za 2 minuty, teď je za asi 5 min.

Myslím, že to bude ok.
13:49:06
07.05.2011
Nepér
Zapojil jsem Facetku přímo do karburátoru, bez odbublinkovače, kupodivu se to neulejvá. Zbývá zkusit, jestli se ztratí to vynechávání po delší jízdě pod plynem.
10:56:34
06.05.2011
Nepér
Tak, sice se posral budík ale volali z Ignitechu, že na to moje zapalování nějak pozapomněli a že to příští tejden příde 1
23:08:20
05.05.2011
Nepér
Jo, tak se mi to povedlo zahřát asi na 90°C ale zjistil jsem, že se budík po zahřátí zasekává, vypnu napájení a ručička nespadne. Kdybych ho neměl přilepenej v tom panelu... no nic, vyndám to a zkusím ho vyreklamovat. A zkusil jsem tu převrtanou trysku na II. stupeň... nejede to :D
upraveno 2x, naposled 05.05.2011 23:28:45
09:33:16
05.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 05.05.11 08:19:21: JJ tak v téhle zimě ráno, navíc u auta kde vana celkem trčí dolů je to logické. Taky mažu kolem 2atm za tepla na volnoběh v otáčkách je ručička kolmo, lehce přes 4 - 5.
08:19:21
05.05.2011
Nepér
Díky, ale z blízka to tak dobře nevýpadá :D . Je to volnoběh za studena, za tepla to padá pod 2 (x100 kPa). Ale moc se to dnes ráno (29 km po okruhu 80 kmph) neohřálo, sotva se to z 50 zvedlo, odhadem tak na 70°C. Ale zkoušel jsem dát ruku na vanu a šla tam chvíli udržet, čili měla skutečně jen něco málo nad 60°C.
upraveno 1x, naposled 05.05.2011 13:36:32
07:59:38
05.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 05.05.11 01:11:48: Pěkný pane, takhle Tě to tlačí za studena?
01:11:48
05.05.2011
Nepér
A zřejmě finální podoba budíků
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 05.05.2011 01:11:48
01:09:19
05.05.2011
Nepér
Čidlo na motoru
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 05.05.2011 01:09:19
08:34:04
04.05.2011
Nepér
-> m8rinek: To se uvidí, proto to chci zkusit.
00:35:47
04.05.2011
m8rinek
-> Nepér: ale to přeci není otázka trysky, ta řeší směs, ale nemá na svědomí cukatůru...
00:33:23
04.05.2011
Nepér
Čidlo ve šroubu na krytu rozvodů. Snad to nebude moc brzdit olej a snad ho tam poteče dost na to, aby se ohřálo.
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 04.05.2011 00:33:23
16:05:56
03.05.2011
Nepér
14:53:36
02.05.2011
Nepér
Než zkoušet slinější Facetku je jednodušší zkusit větší díru. Jehlovej ventil je novej a vrtat tam větší díru nechci, když je nalisovaná ve víku karburátoru a jde těžko vyměnit.
12:52:38
02.05.2011
m8rinek
-> Nepér: větší dírou vynechávat? Po chvíli jízdy? To je spíš otázka na jehlovej ventil, případně dodávku paliva ne?
10:59:32
02.05.2011
Nepér
Nic nechci, jen chci zkusit, jestli to s větší dírou přestane po chvíli jízdy na plnej knedlík vynechávat nebo ne. A nechce se mi otravovat Kratochvíla. Trysky na zničení mám, tak proč to nezkusit.
upraveno 3x, naposled 02.05.2011 11:11:44
Extreme Tyres