skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Když jsem jej koupil měl v techničáku tyto údaje:
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Prezident / fa modrák - komentáře:
14:34:51
14.11.2007
14.11.2007
maniaccc
cau...je narocna prestavba na palubovku z felicie??
18:39:23
08.04.2007
08.04.2007
prezident
Dveře řidičovi z Mkové 120ky.Nechcete někdo za odvoz?jsou bílé zdravé se skly
18:38:20
08.04.2007
08.04.2007
prezident
-> Fire: víc fotek bych mohl :-).čoveče ,ale su tu asi po dvou měsících:-(.... nějak nestihám na autě jsem toho za tu dobu udělal dost,ale tak nějak nic nefotil ani jinak nedokumentoval. nějak sem se tím nechtěl zdržovat.
12:00:09
16.03.2007
16.03.2007
Fire
-> Karel.: ja na to mrdam,...stejne jako na folie, gumy, a vareni... ! naflakam tam plastovy prahy (kryty), gumy necham stary ty 175/65 a je to ...jinak na co me bude ceočko kdyz to neumim ani zapnout -> Kuba.K: neser, jestli zradis vinovej GANG BANG,tak si te najdu !!!!
14:44:30
15.03.2007
15.03.2007
Karel.
-> Fire: si od něj pujč Co za 500kč na den
12:17:44
15.03.2007
15.03.2007
Kuba.K
vypadá moc pěkně:-) já si vybírám taky barvu a tuhle modrou jsem si vyhlídnul taky, ale cestou včera večer domů jsem viděl 2 Favority a teď třetího tak mě to nějak přechází, ale jinak paráda:-))
16:48:36
27.02.2007
27.02.2007
Fire
-> Johny Death: Dušan dovařil
16:30:00
27.02.2007
27.02.2007
Johny Death
-> Fire: ¨prej dušanovi na vaření
19:22:39
26.02.2007
26.02.2007
Fire
hele, nahot vice fotek, klidne i stare...docela me zajima co se stane az na jare budu auto rozebirat a pripravovat Dusanovi na vareni -> prezident:
17:37:05
26.02.2007
26.02.2007
Karel.
-> prezident: kdes byl
17:10:18
26.02.2007
26.02.2007
prezident
-> Fire: -> Johny Death: tak jsem z5:-)
11:18:17
25.02.2007
25.02.2007
Johny Death
-> Fire: už je z5 :)
21:54:02
23.02.2007
23.02.2007
Fire
-> prezident: jsi nejak zmizel z dosahu, ne ?
16:11:08
16.02.2007
16.02.2007
prezident
-> Fire: už je i namontovanej, ani nechtěli poštovný. platil jsem 1160,- kč :-)
12:52:06
02.02.2007
02.02.2007
Fire
-> prezident: hele, tak za 1300 novej chci taky teda !!!! uz jsi to objednal ??? a vyfotime se rovnou my ctyri, my dva a dva startery
11:48:48
02.02.2007
02.02.2007
prezident
-> Fire: tak starter už je asi úplně v háji.No je původní a má něco kolem 300t km a ložiska jsou asi v háji. Nikdo nic schopnýho nemá a na vrakáču stojí z feldy litr. a novej (valvo) stojí v akci 1300,- tak ho objednám a vyfotím se s ním abych ti udělal radost a dal nový foto
22:10:43
19.01.2007
19.01.2007
prezident
-> Fire: a není garáž...:-( podaruj a bude foto
22:10:13
19.01.2007
19.01.2007
prezident
-> Fire: a čeho asi,ted na to jebu je zima...
18:57:36
19.01.2007
19.01.2007
Fire
-> prezident: novy fotoooo !!!
20:01:52
25.12.2006
25.12.2006
Fire
-> prezident: ta ETZ uplne bomba..fakt super..i krasne vypada ..kdybys mel nekde narazil na kabely navic ( ke startere + na kostru ) sem s nima ...zalepim klidne... mas u me nejaky to