
             skoda.virt.cz
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   22.8.2009
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
      AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
Roman / Orangee - komentáře:
11:39:03
23.08.2009
23.08.2009

RON
			
				
			
		
		
-> RomanT: gratulace, bude to nejrychlejsi Forman na silnicich
	
11:14:57
23.08.2009
23.08.2009

pistaa
			
				
			
		
		
-> RomanT:  tak nech sluzi ;)
	10:29:41
23.08.2009
23.08.2009

Péďa17
			
				
			
		
		
-> RomanT: gratuluji
	10:19:17
23.08.2009
23.08.2009

RomanT
			
				
			
		
		
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
	19:08:35
04.08.2009
04.08.2009

bobin19
			
				
			
		
		
luxusní Formen...
	09:29:25
03.06.2009
03.06.2009

RomanT
			
				
			
		
		
-> David V6: asi sem se blbe vyjadril-nemyslim pripo v tisicihranu, ale centak pred nim, kde prechazu kloub o prumeru, ted placnu, 100mm to prumeru 30mm - proste primo tam jak to leze to loziska, takze prej tady by se mi to 100%ne ukroutilo-ze prej uz to takhle chtelo vic lidi a vzdycky prijeli v tomhle miste s ukroucenym kloubem
	
06:40:15
03.06.2009
03.06.2009

David V6
			
				
			
		
		
-> RomanT: v tísícihranu bys takovej problém neměl,tam nám nikdy poloosa nerupla,musíš tam mít dobrej přechod průměrů aby to nemělo snahu se to lámat
	10:09:46
02.06.2009
02.06.2009

RomanT
			
				
			
		
		
-> Eidy: sakra ty do toho nak vidis  , ale to je dobre-ja bych taky chtel videt jak tio delaj, taky me tohle celkem dost zajima
 , ale to je dobre-ja bych taky chtel videt jak tio delaj, taky me tohle celkem dost zajima 
	 , ale to je dobre-ja bych taky chtel videt jak tio delaj, taky me tohle celkem dost zajima
 , ale to je dobre-ja bych taky chtel videt jak tio delaj, taky me tohle celkem dost zajima 
07:49:45
02.06.2009
02.06.2009

Eidy
			
				
			
		
		
-> RomanT:  Tak asi jako vědí co dělaj. To bude v pohodě. Spíš to chtěl vidět. Že to navrtají, to je kvůli souososti. Narazí to na čep a pak asi udělají koutovej svar, obrousí na brusce na kulato a pak nějaký ty tepelný úpravy. Chtěl bych tam bejt při výrobě. Tyhle věci mě zajímají.
	23:51:56
01.06.2009
01.06.2009

RomanT
			
				
			
		
		
-> Eidy: no neco o tepelnych upravach rikali-ptal sem se na to, jestli bude ten svar ok, a oni mi na to rekli, ze kdyz to vydrzi 650Nm u bugin, ktery oni delaj, tak ze to u myho motoru vydrzi taky - prej to ufiknou, nak to prej navrtaj, vystredej a navarej, pak to asi nak mechanicky a tepelne upravej-no jako verim jim no-asi by to pro ne byla blba reklama, kdyby to hned ruplo :) Jako zabejvaj se tim celkem hodne a poloosy delaj prej porat, takze asi vedej co delaj-doufam 
	
17:00:45
01.06.2009
01.06.2009

Eidy
			
				
			
		
		
-> RomanT:  Jasňačka. A jakou metodou tam navaří ten kus hřídele na náboj? Já jen aby to neprasklo, když to bude tepelně namožený. Nebo oni to pak zřejmě popustí a nevím jak všelijak upraví, což?
	16:28:44
01.06.2009
01.06.2009

RomanT
			
				
			
		
		
-> Eidy: jojo jasne, bavili jsme se o kroutaku motoru  
	
16:03:48
01.06.2009
01.06.2009

Eidy
			
				
			
		
		
-> RomanT:  Mysleli to zřejmě tak, že to vydrží 400Nm na motoru, že jo? Protože 400Nm na poloose je strašně málo, to by přetrhla i sériová 105ka.
	15:28:23
01.06.2009
01.06.2009

RomanT
			
				
			
		
		
jinak jejich jednani se mi zdalo velmi solidni-zatim :) Ale je to logické-rekli mi ze mi to klidne udelaj tak jak si to preju = cela poloosa az do kloubu s adekvatni pevnosti, ale co z toho, kdyz to hnedka urvu tam, kde zustane serie- prej bych nebyl prvni, kdo to takhle chtel a komu to za chvilku prdlo-az to bude tak to nafotim a uz snad budu jezdit :)
	15:23:54
01.06.2009
01.06.2009

RomanT
			
				
			
		
		
tak jsem ted o vikendu byl konecne nechat dat udelat poloosy a panove v boleslavi me moc nepotesili :( rekli mi, ze pokud se na strane kol nechaji seriove favoritacke klouby (muj prvotni plan, i kdyz jsem tusil ze tohle bude nejslabsi misto), ze mi to s timhle motorem na 99% rupne primo na zacatku toho tisicihranu, kterej je nasunutej v lozisku v tehlici-takze navrh je takovej, ze i na strane kol budou oktavacke klouby, ovsem s tim, ze oktavacky tisicihran prochazejici tehlici se urizne a prijde tam navarit novy, ktery se primo prostrci loziskem v tehlici. Naboj, ve kterem drzi kolo, nebude nalisovan v tehlici tak, jako u serie, ale bude volne, stazeny matkou. Timto zpusobem se vyrazne zvetsi prumer, ktery je mozne prostrcit loziskem a cela poloosa bude schopna snest kroutici moment kolem 400Nm - tak asi tak no - kdo tomu nerozumi, protoze jsem to blbe vysvetli, at se klidne ozve 
	
15:06:04
07.05.2009
07.05.2009

Max
			
				
			
		
		
-> RomanT: tentokrát se bude plést...turbo zaspívá a vyrazíš kupředu :-)
	23:20:23
05.05.2009
05.05.2009

exwrcteam
			
				
			
		
		
zkusim se stavit mam tohotedka nejak moc nestiham 
	
10:24:28
29.04.2009
29.04.2009

RomanT
			
				
			
		
		
-> Max: no jo, snad uz to letos jezdit bude-ale to rikam kazdej rok a stale nic-moje mamka dycky rika, ze az s tim poprve vyjedu, tak to udela hrc prc a konec  No skoro vzdycky miva pravdu, tak doufam ze tentokrat ne
 No skoro vzdycky miva pravdu, tak doufam ze tentokrat ne  
 
	 No skoro vzdycky miva pravdu, tak doufam ze tentokrat ne
 No skoro vzdycky miva pravdu, tak doufam ze tentokrat ne  
 
10:15:28
29.04.2009
29.04.2009

RomanT
			
				
			
		
		
-> David V6: nene tajny to neni :) je to tady www.bartos-bartos.cz/raci
ng.html
	07:56:07
29.04.2009
29.04.2009

Max
			
				
			
		
		
-> RomanT: a pěknej zvedák :-)
	 Roman / Orangee
            Roman / Orangee
          
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      




 
 




