PJDefort Fávo PJDefort Fávo

komentáře | popis | fotky | pjdefort | 30.03.24 10:01 | 7x v oblíbených
Představuju Vám svůj nový koníček na dlouhé chvíle..Dlouho jsem si říkal, že chci favorita a nakonec mi ruplo a po stavbě polozávodní feldy jsem se rozhodl jí prodat a splnit si jeden ze svých snů. Záměr byl pořídit Favorita model 92 a 135LS, to se úplně nepovedlo, po pár prohlídkách za horentní sumy neodpovídající stavu jsem ztrácel víru.



Potom jsem na Marketplace objevil tenhle z fotek nic extra vypadající kousek v mém městě.. Po příchodu na prohlídku jsem zjistil, že je to vlastně krásný původní auto, co je jen od prachu, jelikož od roku 2008 v podstatě jen stojí, karoserie je kompletně původní a nikde neni ani stopa po korozi. Ohromné plus pro mě jsou původní okresní RZ mého města. Auto je po prvním majiteli, do roku 2008 se s ním jezdilo pouze za suchého počasí, celoživotně garážováno, od roku 2008 absolvoval jen 3x cestu na STK a zpět a od roku 2016 byl odstaven a značky v depozitu. Nájezd 25300km dokládá krom kontrolytachometru.cz taky knížečka zaznamenávající úplně každou jízdu např 5km k veterinářovy a podobně od koupě nového vozu až do odstavení. Na autě samozřejmě původní pneumatiky Barum OR37 :-)



K vozu - Škoda Favorit 135L vyroben 10.1.1991 a pořízen 15.1.1991 v autosalonu Libouchec za 129 379 Kčs. Barva sněhobílá 1052



Dostal k Lkový výbavě otáčkoměr. Krátce po koupi jsou dodělány přední mlhovky originál PAL s mřížkami, zadní stěrač s ostřikovačem, originální tažné zařízení, odpojovač baterie a manuální ovládání sytiče. Na sedačkách potahy šité na míru z prodejny BONEX Teplice



Co jsem zatím udělal chronologicky :

- Vrácení originál masky, co byla naštěstí k autu

- Demontáž ručně ovládaného sytiče a vrácení automatiky k životu včetně seřízení

- Výměna oleje 10W-40

- Proplach chladící soustavy, vyčištění expanzky a nová chladící směs

- Výměna svíček a seřízení ventilů

- Výměna víčka palivové nádrže za nové originál FAB

- Výměna zasekávajícího se budíku palivoměru za nový originál

- Dodělání kontrolky ruční brzdy

- Debordelizace interiéru, odstranění potahů (schováno), demontáž nefunčního starého rádia a reprodutorů (naštěstí nejsou díry v tapcích-namontovány u nohou), demontáž středového panelu - mám to rád čistý :-)

- Rozpěrná tyč v motorovém prostoru

- Výměna stěračů a vzpěr kufru

- Výměna HBV + zadních prasátek + kapaliny + celková údržba brzd

- Hloubkové vyčištění interiéru

- Paměťový cyklovač stěračů z LS

- Předělán zadní stěrač na originál provedení..původně motorek pro Zetora bez dojezdu

- Hnědý kryty C sloupků z modelu 92 místo zežloutlých

- Jednokrokové leštění karoserie, vymytí motoráku a podběhů

- Montáž úplně nových zadních zástěrek

- Natažení zadního ostřikovače od nádobky origo cestou stropem až k trysce

- Montáž Hella panelu + kouřových světel a zadního podnárazníku

- Výměna oleje v převodovce 75W-90

- Nové horní uložení předních tlumičů

- Kola KN Delta po renovaci s novými pneu 175/70 a novými kolovými šrouby

- Fungl nová pojistková skříň - nový typ s nožovými pojistkami



Co je v plánu:

- Momentálně odjezdit svojí první sezónu

PJDefort Fávo - komentáře:

12:56:03
07.01.2024
Tomaso435
-> pjdefort 07.01.24 11:57:28: sbírám :) uz jich je víc jak 130, přestal sem to počítat :-D alentuhle už mám. Každopádně nevyhazuj :)
11:57:28
07.01.2024
pjdefort
-> Tomaso435: Tak nějak 1 Mimochodem nesbíráš ještě masky, měl bych tu na darování tu ošklivku černou co mám na fotkách..než poletí do popelnice 3
23:15:02
06.01.2024
Tomaso435
Navrtat ke kořenům :)
22:15:18
04.01.2024
Joey 120 LS
pěkný kousek
Extreme Tyres