-> Eydi: Hlava je trochu visrana, ale vipadala rovna... Vloski vipadali taki OK, tezneny bilo nacate, ale hlavny co bilo, tak zroubi na ztrane pumpi nezli zkoro vubec povolyt a na druhe ztrane bili relatyvne volne, podle me chiba montase pry vimene tezneny... Ted jzou nove zroubi y tezneny, tak uvydyme, co to udela... Sytra to dozkladam a projedu, pak poreferuju...
Kasdopadne motor sevnytr brutalne sanezeni na ztrane vodi, takse bude nekolyk proplachu, abi ze to jezte trochu docyztylo...
A kdistak jzou pred garasy dva 50 kW motori na nahradny dyli, nebo zy ten muj necham nekde o(u)pravyt...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak po dlouhých letech bez Favorita/Formana mám doma najednou druhého... Jak se to stalo?
Sám vlastně ani nevím, ale byl to postupný vývoj, který začal už s nákupem Favorita číslo 2501, jakmile jsem ho dal trochu do kupy a začal s ním jezdit, tak mi došlo, že mi prostě jedno takové auto v životě chybělo. Problém ale bylo to, že jsem se s ním trochu bál jezdit, abych mu náhodou já, nebo někdo jiný na silnici nějak neublížil, což by mě mrzelo... Navíc jako "nákladní" auto na Pohofest taky není ideální, protože se mi do něj nechce nakládat ty hromady věcí, co vozíme každý rok, tažné taky nemá...
A tak se díky jednomu inzerátu na stříbrného Favorita Pick-Up v mojí hlavě poskládal nápad, že bych si mohl pořídit auto na zábavu a na práci kolem domu a srazu, kterého mi nebude až tak líto... Stříbrný Pick-Up byl solidní paštika, takže jsem se začal dívat dál a nakonec se zaměřil směrem na Formany Plus a Feldy Van Plus. Už jsem byl smířený s tím, že to stejně bude Van Plus, protože Formany v inzerci nebyly, ale pak se najednou kousek od baráku objevil tenhle za rozumné peníze... Ve středu ráno jsem se na auto jel podívat a v sobotu už pro něj jel...
A teď něco o autě:
Škoda Forman Plus
Rok výroby: 1995 (první registrace až 29.5.1996)
Motor: 136 B, 50 kW
Stav kilometrů: 45 511 km (realita bude ale úplně někde jinde, počítadlo nejede, navíc byly asi měněné budíky)
Na autě není původního asi vůbec nic a to mi naprosto vyhovuje vzhledem k tomu, co je s autem v plánu, stejně tak jeho historie je známá jen od roku 2004. Co vím, tak ho v roce 2004 koupil jeho bývalý majitel, který ho nechal vyvařit (musím říct, že kvalitně) a od té doby jezdilo auto jen po okolí do vinohradu, takže jen Jižní Morava a léto. O auto se celou dobu dobře staral, respektive se staral jeho mechanik, ale kvůli nedostupnosti dílů se rozhodl to auto prodat... V létě měnil výfuk, utrhl dva štěfty na parohách, další parohy už nemohli sehnat, tak auto od léta stálo...
Když jsem k němu přišel, tak bylo špinavé jak vevnitř, tak venku, ale bylo vidět, že je pod tím vším dobrý základ... Cesta domů byla zajímavá vzhledem k netěsnému výfuku a hlavně kvůli kouslému levému přednímu pístku v brzdě... Díky Ondrovi a Pecovi se podařilo na odpočívadle vyměnit celý brzdič za jiný, co Peca obětavě dovezl z Blanska, takže Forman v pořádku dojel domů, kde jsem se do něho mohl pustit...
Auto je aktuálně umyto, interiér vyčistěný a vyměněné svody, takže už se s ním dá jezdit... Co dál:
1.) Vyměnit alternátor - hotovo
2.) Vyřešit stěrače a ostřikovače - hotovo
3.) Vyměnit plovák v nádrži - vyreseno, snad to chvilku vydrzi...
4.) Repasovat přední brzdy, nové desky a kotouče - hotovo
5.) Vyvařit drobnosti na karoserii - 90% hotovo, nakonec to nebyly jen drobnosti...
6.) Vyměnit spojku (chrastí ložisko) - spojka byla OK, lozisko vymeneno
7.) Vymenit tesneni pod hlavou
8.) Udelat rozvody
A pak si auto upravit podle sebe... Vize už je jasná, bude z něho auto na zábavu, které bude občas i pracovat... Velká inspirace bude můj bývalý Forman, takže nějaká muzika, kola, atd... Má velký nákladní prostor, tažné, takže ideální auto na práci kolem Pohofestu, občas i kolem baráku a když bude chuť, vezmu ho jenom tak projet... Těch 50 kW jede fakt pěkně...
Sám vlastně ani nevím, ale byl to postupný vývoj, který začal už s nákupem Favorita číslo 2501, jakmile jsem ho dal trochu do kupy a začal s ním jezdit, tak mi došlo, že mi prostě jedno takové auto v životě chybělo. Problém ale bylo to, že jsem se s ním trochu bál jezdit, abych mu náhodou já, nebo někdo jiný na silnici nějak neublížil, což by mě mrzelo... Navíc jako "nákladní" auto na Pohofest taky není ideální, protože se mi do něj nechce nakládat ty hromady věcí, co vozíme každý rok, tažné taky nemá...
A tak se díky jednomu inzerátu na stříbrného Favorita Pick-Up v mojí hlavě poskládal nápad, že bych si mohl pořídit auto na zábavu a na práci kolem domu a srazu, kterého mi nebude až tak líto... Stříbrný Pick-Up byl solidní paštika, takže jsem se začal dívat dál a nakonec se zaměřil směrem na Formany Plus a Feldy Van Plus. Už jsem byl smířený s tím, že to stejně bude Van Plus, protože Formany v inzerci nebyly, ale pak se najednou kousek od baráku objevil tenhle za rozumné peníze... Ve středu ráno jsem se na auto jel podívat a v sobotu už pro něj jel...
A teď něco o autě:
Škoda Forman Plus
Rok výroby: 1995 (první registrace až 29.5.1996)
Motor: 136 B, 50 kW
Stav kilometrů: 45 511 km (realita bude ale úplně někde jinde, počítadlo nejede, navíc byly asi měněné budíky)
Na autě není původního asi vůbec nic a to mi naprosto vyhovuje vzhledem k tomu, co je s autem v plánu, stejně tak jeho historie je známá jen od roku 2004. Co vím, tak ho v roce 2004 koupil jeho bývalý majitel, který ho nechal vyvařit (musím říct, že kvalitně) a od té doby jezdilo auto jen po okolí do vinohradu, takže jen Jižní Morava a léto. O auto se celou dobu dobře staral, respektive se staral jeho mechanik, ale kvůli nedostupnosti dílů se rozhodl to auto prodat... V létě měnil výfuk, utrhl dva štěfty na parohách, další parohy už nemohli sehnat, tak auto od léta stálo...
Když jsem k němu přišel, tak bylo špinavé jak vevnitř, tak venku, ale bylo vidět, že je pod tím vším dobrý základ... Cesta domů byla zajímavá vzhledem k netěsnému výfuku a hlavně kvůli kouslému levému přednímu pístku v brzdě... Díky Ondrovi a Pecovi se podařilo na odpočívadle vyměnit celý brzdič za jiný, co Peca obětavě dovezl z Blanska, takže Forman v pořádku dojel domů, kde jsem se do něho mohl pustit...
Auto je aktuálně umyto, interiér vyčistěný a vyměněné svody, takže už se s ním dá jezdit... Co dál:
1.) Vyměnit alternátor - hotovo
2.) Vyřešit stěrače a ostřikovače - hotovo
3.) Vyměnit plovák v nádrži - vyreseno, snad to chvilku vydrzi...
4.) Repasovat přední brzdy, nové desky a kotouče - hotovo
5.) Vyvařit drobnosti na karoserii - 90% hotovo, nakonec to nebyly jen drobnosti...
6.) Vyměnit spojku (chrastí ložisko) - spojka byla OK, lozisko vymeneno
7.) Vymenit tesneni pod hlavou
8.) Udelat rozvody
A pak si auto upravit podle sebe... Vize už je jasná, bude z něho auto na zábavu, které bude občas i pracovat... Velká inspirace bude můj bývalý Forman, takže nějaká muzika, kola, atd... Má velký nákladní prostor, tažné, takže ideální auto na práci kolem Pohofestu, občas i kolem baráku a když bude chuť, vezmu ho jenom tak projet... Těch 50 kW jede fakt pěkně...
Jumbo / Forman Plus - komentáře:
-> Jumbo: Kontroloval jzy hlavu? Jeztly je rovná? A přezahi? Nebo kde to bilo fouklí?
-> Eydi: Doufam navrat ke konvencnymu zpalovany bensynu do vzech 4 valcu... Tezneny us tam je, sytra dozkladam sbitek a uvydyme...
-> Jumbo: Ale funguje to jen na 1 válec. To je dozt blbí.
Parádný kára 

-> OndraKrupy: Nyc extra vasneho... Us to bilo jednou varene...
nalesen Zkylyho kamarád brouk korosnýk? 

Jezte bi to chtelo samek pryhradki zpolujesdce na Glxy
, jynak moc peknej


Tak dnezka konecne dodelane predny brsdi, vshledem k savsduzneny celeho ziztemu rovnou y z vimenou brsdovki...
Bil to boj, ale us vym, kolyk mam bensynu... Zyc odhaduju, se to nebude na dlouho, ale azpon neco...
-> Vojťaz: Netuzym... Ja jy satym nykdi nevydel...
-> Jumbo: a ta plaztova vana je taki orygo?
na té fotce nejzem já a to auto taki nezouhlazý (12/13 | Víměna brsdyĝe po ceztě domů | nahráno 24.12.2022 09:57:59)



-> Peca 01.01.23 13:49:05: už zom za sľakol že my nyeĝo ušlo a to mám 2 van pluzi. 

-> Jožinek : sadný dveře jzou pro mě vrata kufru. Ti azy mizlýš sadný bocny, se? Už zy rosumýme
Tak to pak jo, zamosřejmě plechové bili, zám je mám 


-> Peca 31.12.22 09:17:27: a aké teda mal?