skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj ,
dovoluji si Vám představit moje druhé auto s okřídleným šípem ve znaku. Ano, tohle auto zde mělo před lety svoji kartu, jelikož ale nepatřilo mně a prakticky jen stálo, přišlo mi zbytečné, aby zde zabíralo místo. Tak tedy podruhé....=)
Favorita koupil jako zbrusu nového můj děda v dubnu 1989. Předcházelo tomu čekání ve frontě na zápis do pořadníku, kdy se dva dny a dvě noci střídal s mým taťkou. Měl štěstí, protože jednak stál zhruba v první stovce zájemců, takže auto dostal za cca čtvrt roku, jednak na něho vyšla barva, která se mu líbila.
Prakticky ihned po přihlášení do provozu s Favoritem prarodiče vyrazili na cestu po Rakousku, Itálii a Švýcarsku, o prázdninách 1989 se podíval na Slovensko do Tater a rok nato znovu na Západ, kdy Favorit poprvé okusil francouzské a německé silnice. Poté už na podobné výlety mohl pouze vzpomínat, protože až na malé vyjímky jezdil jen na chatu a převážel všemožné haraburdí, které děda coby vášnivý zahrádkář a včelař potřeboval. Favorit tak začal žít svůj dosti nudný auto-život, neboť většinu roku pouze prostál v garáži na chatě a ročně najel maximálně 1000 kilometrů. Od dubna 1989 do září 2021 s ním děda najel celkem zhruba 65 tisíc kilometrů bez jakýchkoliv problémů mimo nezaviněné nehody, kdy v roce 2004 nedobrzdila řidička Octavie a odnesl to spolu s nárazníkem pravý zadní blatník.
Letos v září se mě děda zeptal, zda bych o auto neměl zájem, že už si netroufá jezdit a jinak že ho buď prodá nebo rovnou dá do šrotu. To by byla myslím škoda, vůz nikdy nejel v zimě a je až na cyklovač stěračů, dobové rádio Tesla a samo-domo LED otáčkoměr v původním stavu včetně kompletní sady nářadí a příslušenství. Má ještě karburátor Pierburg, vinko na chladičové stěně a přední světlomety z černého plastu. K vozu mám i fakturu z mototechny a dokonce i album domácí výroby s fotografiemi z fronty na pořadník. Děda jej dostal od kolegů v práci jako "gratulaci" k novému autu.
V říjnu byl tedy Favorit po více jak ročním spánku zprovozněn, bez problémů zvládl STK a absolvoval zhruba stovku kilometrů, než byl opět zazimován. Už se těším na jaro a nějaký větší výlet s tímto nostalgickým strojem. V plánu mám poté opravu karoserie spolu s lakem, protože je "doťukán" ze všech stran, navíc koroze se také zakousla do předních blatníků, prahů a dveří. Favorit bude také chtít novou spojku a po více jak třiceti letech určitě i nové brzdy.
Během zimy bych rád po čtyřech letech od odstavení zprovoznil svého Rapida, poté snad bude čas na Favorita. Tak mi v tom prosím držte palce!
dovoluji si Vám představit moje druhé auto s okřídleným šípem ve znaku. Ano, tohle auto zde mělo před lety svoji kartu, jelikož ale nepatřilo mně a prakticky jen stálo, přišlo mi zbytečné, aby zde zabíralo místo. Tak tedy podruhé....=)
Favorita koupil jako zbrusu nového můj děda v dubnu 1989. Předcházelo tomu čekání ve frontě na zápis do pořadníku, kdy se dva dny a dvě noci střídal s mým taťkou. Měl štěstí, protože jednak stál zhruba v první stovce zájemců, takže auto dostal za cca čtvrt roku, jednak na něho vyšla barva, která se mu líbila.
Prakticky ihned po přihlášení do provozu s Favoritem prarodiče vyrazili na cestu po Rakousku, Itálii a Švýcarsku, o prázdninách 1989 se podíval na Slovensko do Tater a rok nato znovu na Západ, kdy Favorit poprvé okusil francouzské a německé silnice. Poté už na podobné výlety mohl pouze vzpomínat, protože až na malé vyjímky jezdil jen na chatu a převážel všemožné haraburdí, které děda coby vášnivý zahrádkář a včelař potřeboval. Favorit tak začal žít svůj dosti nudný auto-život, neboť většinu roku pouze prostál v garáži na chatě a ročně najel maximálně 1000 kilometrů. Od dubna 1989 do září 2021 s ním děda najel celkem zhruba 65 tisíc kilometrů bez jakýchkoliv problémů mimo nezaviněné nehody, kdy v roce 2004 nedobrzdila řidička Octavie a odnesl to spolu s nárazníkem pravý zadní blatník.
Letos v září se mě děda zeptal, zda bych o auto neměl zájem, že už si netroufá jezdit a jinak že ho buď prodá nebo rovnou dá do šrotu. To by byla myslím škoda, vůz nikdy nejel v zimě a je až na cyklovač stěračů, dobové rádio Tesla a samo-domo LED otáčkoměr v původním stavu včetně kompletní sady nářadí a příslušenství. Má ještě karburátor Pierburg, vinko na chladičové stěně a přední světlomety z černého plastu. K vozu mám i fakturu z mototechny a dokonce i album domácí výroby s fotografiemi z fronty na pořadník. Děda jej dostal od kolegů v práci jako "gratulaci" k novému autu.
V říjnu byl tedy Favorit po více jak ročním spánku zprovozněn, bez problémů zvládl STK a absolvoval zhruba stovku kilometrů, než byl opět zazimován. Už se těším na jaro a nějaký větší výlet s tímto nostalgickým strojem. V plánu mám poté opravu karoserie spolu s lakem, protože je "doťukán" ze všech stran, navíc koroze se také zakousla do předních blatníků, prahů a dveří. Favorit bude také chtít novou spojku a po více jak třiceti letech určitě i nové brzdy.
Během zimy bych rád po čtyřech letech od odstavení zprovoznil svého Rapida, poté snad bude čas na Favorita. Tak mi v tom prosím držte palce!
Tomáš / Favorit 136L - komentáře:
08:27:20
15.12.2021
15.12.2021
cinovec
favoriti sem mel tri a vsecky stali za hovno,,,dnes raci investuju do zbirky sklenenek a dam si par prdu pro dobrou nalau
17:31:28
30.11.2021
30.11.2021
Tomo / RAPID 130
-> MrAngry / Adam: proč ne, jen asi ne každou zvlášť, jsou nalepené na dvojstraně A3 tak jedině takhle
17:06:38
30.11.2021
30.11.2021
Tomo / RAPID 130
-> fanda klofanda: díky, Favorit si záchranu určitě zaslouží. 65 tisíc není vyloženě málo, jsou kusy co mají najeto mnohem míň a v krásném stavu, ale tento je památeční...
12:56:41
30.11.2021
30.11.2021
MrAngry / Adam
Pekné čítanie, vedel by si naskenovať aj tie fotky z fronty na poradovník? Myslím že by to bolo zaujímavé
19:51:30
29.11.2021
29.11.2021
fanda klofanda
To je dobrý, málo najeto a 136. Gratulace k záchraně rodinného vozu.