skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravíčko,
Hlásím se z Černé Hory, bývalé Srbsko a Černá Hora, exYugoslavie resp. Balkán :D
Předtím než začnu psát a než mě ukamenujete s mojí češtinou, upozorňují, že v česky škole jsem nikdy nebyl (ne pamatují si že jsem ani kolem nějaký prošel :D ), moje čeština je pouze to co jsem se z praxe naučil (pohádky, filmy, zprávy, návštěvy ČR a teď i práce úzce spojena s ČR).
Jíž řádu let (možná lepe řečeno par desítek let) toužím po nějakém „starším škodilaku“, stejně tak i po okamžiku kdy konečně představím svůj vůz na virt.cz, kterého navštěvují minimálně také pěkně dlouho :).
Před týdnem jsem se, po dlouhém a bezúspěšném hledání nějaké „stodvacítky“ za rozumné peníze jak tady po Balkáně, tak i po ČR, dostal k Favoritu. Jedna se o model 135L z roku výroby 1991, zakoupen na území bývalé ExYU, konkrétně v Zadaru (nynější Chorvatsko) tím samým panem od kterého jsem auto koupil, čili jsem druhy majitel. Protože Černá Hora nikdy neměla svého importéra nových škodovek lidí to řešili nákupem bud v Srbsku nebo Chorvatsku případně Slovinsku. Auto má najeto 37.600km, a zbytek příběhu je klasika, autem se jezdilo převážně k doktorovi, na nakup a pod, bylo garážováno, než nastoupily leta kdy pan majitel už nemohl řídit (už jsem si říkal že lidí ten příběh snad vymýšlejí že není možné aby někdo prakticky odstavil nove auto v garáží a jezdil s ním tak málo). V mem případě původní majitel bydlel v přímořském městečku Herceg Novi, takže malý nájezd bych si vysvětloval z částí i tímto faktem.
Jelikož na autě propadla technická, a podval jsem se stihl domluvit tak auto šlo na nejdražší technickou na světě (60€ - zbytek Černé Hory má STK za 10€ :D). Technickou vzhledem k stáří auto prošlo na první. Následoval přesun do hlavního města Černé Hory cca 150km docela náročného kopcovitého terénu bez jediného problémů a od té doby se jenom pořádně umylo a jenom jezdí a jezdí, až je my těch km líto. Rád bych po dobu mého vlastnictví nepřekročil magických 100kkm :D
Stručně:
- Favorit 135 L se tehdy příplatkovou výbavou otáčkoměr + přední mlhovky
- 1991 rok výroby
- 37.655km najeto
- koupeno od prvního majitele
- koroze na voze téměř žádná (par povrchových „čar“ na střeše čí pod oknem na zadních dveřích - zřejmě tím že lak Favoritu není příliš vrstvový a prostě neodolal zubu času)
Planý:
- udělat servis všeho co by se po delším odstavení mělo udělat,
- interiér doplnit o par věcí z LS (možná) i když před-facelift favorit s hnědím interiérem jsem upřímně nikdy nemusel ale budiž,
- v exteriéru opravit provozní šramy,
- renovace origo kol případná montáž nějakých dobových alu kol,
- a pokud nenajdu něco ještě zajímavějšího na denní ježdění tak favorit půjde dolu a pohrajeme se s výkonem motoru,
Hlásím se z Černé Hory, bývalé Srbsko a Černá Hora, exYugoslavie resp. Balkán :D
Předtím než začnu psát a než mě ukamenujete s mojí češtinou, upozorňují, že v česky škole jsem nikdy nebyl (ne pamatují si že jsem ani kolem nějaký prošel :D ), moje čeština je pouze to co jsem se z praxe naučil (pohádky, filmy, zprávy, návštěvy ČR a teď i práce úzce spojena s ČR).
Jíž řádu let (možná lepe řečeno par desítek let) toužím po nějakém „starším škodilaku“, stejně tak i po okamžiku kdy konečně představím svůj vůz na virt.cz, kterého navštěvují minimálně také pěkně dlouho :).
Před týdnem jsem se, po dlouhém a bezúspěšném hledání nějaké „stodvacítky“ za rozumné peníze jak tady po Balkáně, tak i po ČR, dostal k Favoritu. Jedna se o model 135L z roku výroby 1991, zakoupen na území bývalé ExYU, konkrétně v Zadaru (nynější Chorvatsko) tím samým panem od kterého jsem auto koupil, čili jsem druhy majitel. Protože Černá Hora nikdy neměla svého importéra nových škodovek lidí to řešili nákupem bud v Srbsku nebo Chorvatsku případně Slovinsku. Auto má najeto 37.600km, a zbytek příběhu je klasika, autem se jezdilo převážně k doktorovi, na nakup a pod, bylo garážováno, než nastoupily leta kdy pan majitel už nemohl řídit (už jsem si říkal že lidí ten příběh snad vymýšlejí že není možné aby někdo prakticky odstavil nove auto v garáží a jezdil s ním tak málo). V mem případě původní majitel bydlel v přímořském městečku Herceg Novi, takže malý nájezd bych si vysvětloval z částí i tímto faktem.
Jelikož na autě propadla technická, a podval jsem se stihl domluvit tak auto šlo na nejdražší technickou na světě (60€ - zbytek Černé Hory má STK za 10€ :D). Technickou vzhledem k stáří auto prošlo na první. Následoval přesun do hlavního města Černé Hory cca 150km docela náročného kopcovitého terénu bez jediného problémů a od té doby se jenom pořádně umylo a jenom jezdí a jezdí, až je my těch km líto. Rád bych po dobu mého vlastnictví nepřekročil magických 100kkm :D
Stručně:
- Favorit 135 L se tehdy příplatkovou výbavou otáčkoměr + přední mlhovky
- 1991 rok výroby
- 37.655km najeto
- koupeno od prvního majitele
- koroze na voze téměř žádná (par povrchových „čar“ na střeše čí pod oknem na zadních dveřích - zřejmě tím že lak Favoritu není příliš vrstvový a prostě neodolal zubu času)
Planý:
- udělat servis všeho co by se po delším odstavení mělo udělat,
- interiér doplnit o par věcí z LS (možná) i když před-facelift favorit s hnědím interiérem jsem upřímně nikdy nemusel ale budiž,
- v exteriéru opravit provozní šramy,
- renovace origo kol případná montáž nějakých dobových alu kol,
- a pokud nenajdu něco ještě zajímavějšího na denní ježdění tak favorit půjde dolu a pohrajeme se s výkonem motoru,
Miro / Černohorská Favoritka - komentáře:
16:22:47
28.07.2021
28.07.2021
Tomaso435
-> Miro MNE-CZ: pravý přední tmavohnědý tapec nový mám, ale jsem z východních Čech :)
22:30:38
22.07.2021
22.07.2021
Miro MNE-CZ
-> Tomaso435 17.07.21 21:38:27: Děkuji toto jsem opravdu nevěděl. Jinak páčka nová "vika" situaci vůbec nezlepšila.
Jinak kdyby někdo věděl o nějakém vrakovišti Favoritu v Zlínskem kraji, konkrétně na Valašsku budu rád za info - jsem v ČR do středy a sháním pravý přední hnědý tapec na Favorita bez otvoru pro repo.
Jinak kdyby někdo věděl o nějakém vrakovišti Favoritu v Zlínskem kraji, konkrétně na Valašsku budu rád za info - jsem v ČR do středy a sháním pravý přední hnědý tapec na Favorita bez otvoru pro repo.
21:38:27
17.07.2021
17.07.2021
Tomaso435
-> Miro MNE-CZ 13.07.21 23:23:10: při spínání blinkru do prava je normální krátké bliknuti dálkových světel. Není to vada, je to vlastnost :D pokud koupíš páčku z nové produkce nd, bude vše opraveno. Co se týká dálkového světla, zkus konektory ve světle zda jsou zasunuty kabely v konektoru a nebo jen jinou žárovku. Favorit si rád vybírá různé funkční žárovky :D
21:19:15
17.07.2021
17.07.2021
Eidy
-> Miro MNE-CZ: Zvláštní. Ale jak říkám, proměřením bych začal a různě u toho hejbat páčkama a měřit napětí.
21:14:45
17.07.2021
17.07.2021
Miro MNE-CZ
-> Eidy:
Děkuji za reakci. No kdyz dam dálkový tak blinkr normálně funguje.
Děkuji za reakci. No kdyz dam dálkový tak blinkr normálně funguje.
10:03:51
14.07.2021
14.07.2021
Eidy
-> Miro MNE-CZ: A když dáš dálkový, nesvítí blinkr? Nejlíp vzít multimetr a proměřit kabely.
23:23:10
13.07.2021
13.07.2021
Miro MNE-CZ
Tak rok uplynul, s favoritem najeto nějakých 3000km, přehouply jsme se přes 40tkm, technická vypršela a tím že doma sešlo příliš moc aut zatím Favorit bude odstaven. Pořízeno pár blubustek ze kterých největší radost mám z dobových potahu. Jinak furt řeším kapani benzínu z ty pumpičky na bloku motoru ihned za hladičem a mám problém s pravým svetlometem, ne spína se dálkové, žárovka OK, páčka u volantu taky vyměněna a všiml jsem si taky že když dávám blinkr doprava tak se spinaji dálkové světlomety? Kdyby negdo měl řadu kde hledat problém a případně ho vyřešit budu vděčnej.
09:40:00
21.06.2020
21.06.2020
Miro MNE-CZ
Zdravím taky. Děkuji za hezká slova.
No s češtinou my pomáhá trochu i česká klávesnice na mobilu či počítači ale už ten nějaký posun za těch 10 let je
Budu se snažit tady plácat fotky nejen favorita ale i zajímavých míst která s ní navštívím
No s češtinou my pomáhá trochu i česká klávesnice na mobilu či počítači ale už ten nějaký posun za těch 10 let je
Budu se snažit tady plácat fotky nejen favorita ale i zajímavých míst která s ní navštívím
09:27:35
14.06.2020
14.06.2020
disKo743
velmi pekny, pridaj viacej foto a cestinu mas na jednotku.
19:23:24
03.06.2020
03.06.2020
moucan - zrušená registrace
Hezký úlovek, takových kusů už je málo. Za Češtinu se stydět nemusíš. Pokud jsi opravdu samouk tak píšes lépe než leckterý rodilý mluvčí, takže klobouček. Jinak zdravím do Černé Hory ... moc krásná země!